Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+11
Lejow
Monnie
_Lana_
Clapperdie
Earane
Sanne
CCC
Papillio
Jazzlyn
Puggle
Parel
15 plaatsers

Pagina 5 van 28 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16 ... 28  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 5 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  CCC zo 23 sep 2012 - 7:07

Jaaa gaat veel te hard! Vond ik ook van het filmpje van B. net... meiden worden echt te snel groot! Word tijd voor een date voordat ze al lopen Voorjaar 2012 mama's - Pagina 5 253468018

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lejow zo 23 sep 2012 - 7:23

herfstvakantietje maandag?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 23 sep 2012 - 7:42

Wat een leuk meisje CCC! Mooie naam heeft ze.

Ik heb wel alles gelezen maar ik kan het ff niet zo goed onthouden.Sorry..

Wat hebben wij een rot week achter de rug. Z. heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met een longontsteking. Wat ben ik geschrokken maar ik ben ook enorm boos op onze huisartsen. Hij heeft dit al veel langer gehad. Dat kan bijna niet anders. Nu hij antibiotica krijgt is hij veel rustiger qua ademhaling,hij maakt bijna geen rare geluiden meer. Hij kletst opeens de hele dag door. Hij is heel bewegelijk.
Hij moet 8 oktober een keer extra bij de cardioloog komen omdat hij helemaal blauw in z'n bedje lag en ze hebben bloed afgenomen. Er is een kleine kans dat hij op een verkeerde manier bloed aan maakt en daar kan hij ziek van zijn/worden. Dit heeft er mee te maken dat z'n vader uit het midden oosten komt. Beetje een vaag verhaal maar ik heb het niet helemaal meegekregen.

Gast
Gast

Bericht  CCC zo 23 sep 2012 - 10:18

Jeetje Yvonne... wat een heftig verhaal! Jullie zullen je vast rotgeschrokken zijn! Logisch dat je het niet helemaal hebt meegekregen, ik herken dit zelf van de periode van N. in het ziekenhuis. Er komt op dat soort momenten zoveel op je af... Zelfs met z'n tweetjes hadden wij zoiets van wat hadden ze ook alweer gezegd en verteld en moesten we weer alles afspelen in ons hoofd. Jeetje... Hoop dat hij snel opknapt hoor! Sterkte en beterschap voor het arme mannetje en jullie uiteraard! Voorjaar 2012 mama's - Pagina 5 699888

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 23 sep 2012 - 21:24

Dikke knuffel yvonne, ik zou de huisarts flink de waarheid vertellen!

CCC, over dat huilen in de slaap inc pruillipje, dat 'hoort' erbij. Doet B ook! Ik denk dat het gewoon een soort verwerken van de prikkels van overdag is ofzo.
De ene keer slaapt ze er doorheen en de andere keer wordt ze er wakker van.

Lana, jeetje wat doen jouw tweelings het toch lekker!! Doet je vast goed allemaal.

Dan even iets anders, kan er nog niet teveel over zeggen, want het is nog niet 100 % zeker allemaal. Maar waarschijnlijk komen B en/of mijn vriend en/of ik met foto's in een boek dat over prematuurtjes gaat!
Een vrouw is een Engels boek naar het NL aan het vertalen en zoekt daar nog beeldmateriaal bij, en ik heb wat foto's ingestuurd. En zoals ze nu liet doorschemeren zit er hoogstwaarschijnlijk wel wat bruikbaars bij!
Het boek gaat over buidelen, en de neurologische ontwikkeling en allerlei andere termen enz enz.
Naast dat ik het ontzettend cool vindt dat haar foto's er eventueel in komen, vind ik het ook heel fijn dat wij kunnen bijdragen aan iets voor ouders die hier in de toekomst mee te maken krijgen.
Ik heb dat zelf best wel gemist, omdat het allemaal zo snel ging!

En iedereen zegt altijd dat je het kunt voelen als er tandjes aankomen, maar ik had werkelijk geen idee wat ik moest voelen. Dus gister had ik het er toevallig met mijn tante over, en die heeft ook even gevoeld, en die dacht onderin in het midden een bultje te voelen. En nu weet ik dus ook wat ik moet voelen laughcry . Het is nog wel een kleintje, maar ik ben benieuwd...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 1:02

_Lana_ schreef:@ Tiramisu: Hoe is het met jou en je meisje? Lang niets van je gehoord.

Wat lief dat je ernaar vraagt! Ik internet tegenwoordig eigenlijk vrijwel altijd via mijn mobiel, en dan reageren in een topic als deze vind ik niet zo handig. Als ik dan eens achter de pc zit schiet het er vaak bij in. Nu dus maar even smile Fijn dat het bij jullie nog steeds zo goed gaat! Ik kan eigenlijk al even enthousiast reageren: hoe leuk ik het in het begin ook vond, het lijkt nu steeds nóg wat leuker te worden.Tirza doet het super, ze was een week of 3 geleden bij het cb ruim 8 kg en 70 cm, ze zit qua lengte tegen de bovenlijn aan - ze groeit als een kunstvoedingskindje, vul ik haar in op bv.com, dan schiet ze boven die bovenlijn uit. Maar ja, ze heeft dan ook een lange papa, dus gek is dat niet.

Ze ontwikkelt zich razendsnel, het is nu echt geen baby'tje meer dat vooral maar ligt en om haar heen kijkt. Een tijdje geleden begon ze te teigeren (eerst achteruit Wink ), niet veel later kroop ze en nu gaat ze het hele huis door. Ze speelt met blokjes, maar eigenlijk vindt ze het vooral erg leuk om dingen te onderzoeken - er hebben dus al aardig wat dingen een nieuwe kind-proof plek gekregen. Wanneer ze honger heeft of iets nodig heeft dan kruipt ze naar me toe en probeert ze zich aan me op te trekken, geweldig vind ik dat. Ik geniet met volle teugen.

Het is wél lekker druk, ze slaapt niet heel veel meer overdag - vandaar ook mijn gebrek aan tijd om even achter de pc te kruipen, ik heb veel leukere dingen te doen smile Ik zal binnenkort ook wel weer eens een foto plaatsen!

Gast
Gast

Bericht  Monnie ma 24 sep 2012 - 1:35

Ik ben vanmorgen bij het cb geweest, S, is echt een spekkie zeg! Ze weegt al bijna 8 kilo! Haha. Verder was alles goed, laatste prikjes weer gehad. Ik kom later uitgebreider reageren, ga nu eerst eens het zh bellen wanneer de provocatietest is, heb namelijk nog niks gehoord.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 5:22

*foto's weet weg.

Laatst aangepast door Tiramisu op zo 30 sep 2012 - 7:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  CCC ma 24 sep 2012 - 9:04

Lejow: jeeeej ook een tandje die eraan zit te komen! N. is nu veeel aan het bijten in onze vingers, speelgoed en de bijtring is erg populair. Ook een tandenborstel van Nuby is erg fijn voor haar, heb het idee dat ze minde rpijn heeft, maar blijkbaar is het wel lekker nog op alles te bijten. We gaan meemaken hoe snel dit gaat doorzetten! Of niet natuurlijk... Die tanden komen vanzelf wel, enn ben ergens ook wel blij als het hier even niet zo snel gaat want met de bv zou ik dat alles behalve chill vinden.

Monnie: wauw! Zoveel al! Hoelang is ze nu? smile En weet je al meer over de datum van de test?

Tiramisu: wat leuk zeg dat je ook zo geniet! Leuke foto's ook weer! Ze is echt een lekker vrolijk meisje zoals ik haar altijd op de foto's zie!

All: ik heb vandaag mijn eerste werkdag gehad. Viel me opzich niet tegen, had gisteren even een momentje dat alle emoties eruit kwamen. Maar vandaag had ik er wel zin in! Enige wat me een beetje tegenviel is het organiseren en plannen van alles. Alles in de auto (neem haar wipstoel overal mee naartoe, dat is nl echt een hit) naar mijn moeder brengen, haar nog even voeden, naar de supermarkt en naar het werk. Dat was het brengritme vandaag. Haalritme was naar mijn ouders, haar ophalen, jas aan en in de auto, thuiskomen en haar nog even wat voeden om tot rust te komen en daarna naar bed. Probleem is, ze is rond 18.30 uur gewoon op... mijn moeder had haar al de vitamines en fles gegeven, haar omgekleed ed. maar ze is dan gewoon echt overstuur. Ze is in slaap gevallen, maar na 20 min. werd ze weer overstuur wakker. Dus weer naar boven, haar bij me genomen en nog even aangelegd en daarna was ze tevreden na wat geknuffeld te hebben na wat bv. En nu slaapt ze weer. Het is denk ik voor ons alledrie een ritme vinden hierin. Komt vast goed... Morgen is mijn vriend thuis, en woensdag ben ik thuis dus dan geen georganiseer. Donderdag naar mijn moeder en vrijdag is mijn vriend thuis en dan werk ik meteen even een hele dag ivm studiedag. Dan ben ik vanaf 7.30 uur tot 18.30 uur aan het werk. Dat word even pittig, maar ach... daarna weer lekker weekend.

Nu lekker even op de bank hangen, en dan N. even wakker maken voor een voeding zodat we lekker kunnen doorslapen allemaal. smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne do 27 sep 2012 - 2:15

CCC, je eerste werkweek zit er alweer bijna op. Een ritme vinden bij het halen/brengen is hier ook lastig hoor. Vooral 's ochtends zitten we iedere keer te laat in de auto, ook als we eerder opstaan haha. Het is met zo'n kleintje soms zo lastig om precies op tijd weg te gaan. Wat fijn dat de opvang nu ook goed geregeld is. Het klinkt alsof je schoonmoeder wel echt haar best doet om het vertrouwen te winnen. Past ze morgen voor de eerste keer op?
Wat fijn dat de aanvallen minder worden. Dat zal een hele geruststelling zijn. Ik hoop voor je dat het even een dip was van dje dochter en dat ze binnenkort nergens meer last van heeft. Heeft N. nog steeds last van haar mondje/tandjes? De foto's van N. waren leuk!

Lana, ik geef H. nog steeds borstvoeding voordat ze fruit of groente krijgt. Ze heeft nog geen voeding laten vallen dus. Ze doet hard haar best om lekker wat eten binnen te krijgen, maar het is nog niet van zodanige omvang dat het in de plaats van melk kan. Laatst had ze bijna twee worteltjes zelf opgepeuzeld en nog 1/8e peer, jeeej, wat was ik trots! Mijn moeder is inmiddels onder behandeling bij een ander ziekenhuis. Volgende week krijgt ze een MRI-scan en een week later krijgt ze de uitslagen van bloed, longfoto's en hartfoto's. Dan krijgt ze ook het behandelplan te horen. In ieder geval moet ze het hele scala aan operatie, chemo en bestraling ondergaan, maar de volgorde is nog niet bekend. Het is misschien mogelijk om eerst chemotherapie te krijgen en dan een borstbesparende operatie te ondergaan. Ik heb er een hard hoofd in. Vandaag vertelde haar vriend mij dat ze kunnen voelen dat de tumor groeit.
Wat leuk dat jouw kindjes het zo goed doen. En al zittend kunnen spelen! Zo leuk lijkt me dat. Huilen je kindjes nog steeds 's avonds zo? Misschien dat het wel verband houdt met hun snelle ontwikkeling de laatste tijd?

Yvonne, wat moeten jullie ontzettend geschrokken zijn. Ik kan me jullie boosheid ten opzichte van de huisartsen goed voorstellen. Juist bij zulke kleine kindjes kun je beter een keer extra checken en goed opletten. Is de antibioticakuur inmiddels afgelopen? Hoe gaat het nu met je Z?

Lejow, dat zou wel bijzonder zijn als jullie foto's in dat boek terechtkomen. Ik vind in ieder geval dat B. in dat boek moet. Ze is een echte 'successtory' haha. Ik heb hier trouwens ook niets gemerkt van de tandjes hoor. Steeds als H. spuitluiers had, dacht ik 'nu komt het', maar niets hoor. De laatste weken heeft ze nergens last van gehad, supervrolijk geweest en ineens zegt mijn vriend 's avonds: 'H. krijgt een tandje'. Er zat een scherp puntje in haar mondje en inmiddels is het al een streepje geworden. Haar tandje was dus al door op het moment dat wij het doorhadden Embarassed. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor het tandje ook echt een volwaardig tandje is haha.

Tiramisu, wauw! Wat een mooie dame is T. Die foto's zijn echt heel schattig. Wat leuk dat ze al is begonnen met teigeren. Is T. er vroeg bij met teigeren of is dit wel de gemiddelde leeftijd? Ze is een dikke maand ouder dan H. en het lijkt me ook zo leuk als H. begint te teigeren. Wat heeft ze een leuke jas aan op de foto in de kinderwagen? Waar heb je die gekocht? En welke maat heeft ze aan? Ik ben nog steeds zoekende naar een winterjas, maar ik weet niet wat ik wil en ook niet wat voor maat ik moet kopen. H. is 8,2 kilo nu. Lengte weet ik niet. Volgende week weer controle op het CB, dus ik ben benieuwd. Ik schat in dat ze ook wel tegen de 70 cm. aan komt. Ze is de afgelopen maand niet in gewicht gegroeid, maar haar beentjes zijn wel minder spekkerig haha, dus de lengte zal wel doorgegaan zijn.
Doe jij trouwens nog aan die zindelijkheidscommunicatie? Zo ja, hoe gaat dat? Wat een mooie draagdoek heb je trouwens.

Monnie, jouw meisje groeit ook goed zeg! Weet je inmiddels al wanneer die provocatietest is?

All, hier gaat het hartstikke goed met H. Ik zeg tegenwoordig wel 10 keer per dag tegen mijn vriend dat H. zo'n leuk meisje is, dat ze zo lief is, dat ze zo mooi is etc. haha. Gelukkig is mijn vriend het daar helemaal mee eens. H. is de afgelopen weken steeds beter gaan zitten. Los zitten op de grond heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk dat het niet lang meer duurt. Als H. op haar buik ligt, trekt ze ook haar beentje op en probeert ze vooruit te komen. Heel soms lukt dat wel. Terugrollen van haar buik naar haar rug doet ze nog steeds niet. Paar dagen terug deed ze het een keer of 3 achter elkaar, maar dat zal wel toeval zijn geweest, want daarna heeft ze het niet weer gedaan.
Eten gaat ook wel leuk hierzo. Nadat H. zich één keer verslikte en daarom moest huilen, durfden mijn vriend en ik de Rapleymethode even niet zo goed meer aan. We hebben het pureren welgeteld twee dagen volgehouden. H. moest er helemaal niets van hebben. Ze probeerde het lepeltje af te pakken en kreeg niets binnen. Toen we twee dagen later toch weer fruit en groenten in stukken aanboden, at ze het weer met smaak op. Ze krijgt alsnog niet heel veel binnen, maar ze geniet er wel van en we vinden toch echt stukken wortel, boontjes etc. terug in haar luier. Toen ze laatst tot drie keer toe het aankleedkussen onderplaste en ik haar vertelde dat dat toch niet zo leuk was, zei ze precies op het goede moment 'bah' lol!

Morgen haal ik H. wat eerder op bij het KDV en dan neem ik haar nog even mee naar het werk. Even showen met mijn meisje haha.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  CCC zo 30 sep 2012 - 3:38

Weg

]Na lang wikken en wegen hebben we toch besloten N. vandaag haar eerste stukje fruit te geven. Ze was vrijdag 16 weken, nog geen 4 maanden officieel maar die paar dagen maken volgens mij ook geen fluit uit. Ze deed het echt supergoed dus ben stiekem wel een beetje trots! Hier wat fotootjes! Haal ze straks weer weg.

Edit: reageer zo even inhoudelijk hoor...

Laatst aangepast door chococupcake op zo 30 sep 2012 - 8:39; in totaal 1 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee zo 30 sep 2012 - 3:41

Leuke foto's ccc en wat fijn dat ze het lekker vond! Ik zou alleen echt geen stukken geven als ze nog niet rechtop kunnen zitten! Dan kunnen ze het niet goed hun mondje uitwerken mochten er te grote stukken achter in hun mondje komen...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  CCC zo 30 sep 2012 - 3:47

Aimee schreef:Leuke foto's ccc en wat fijn dat ze het lekker vond! Ik zou alleen echt geen stukken geven als ze nog niet rechtop kunnen zitten! Dan kunnen ze het niet goed hun mondje uitwerken mochten er te grote stukken achter in hun mondje komen...

Thnx Aimee... Ze zat op de hoogste stand van de Baby Bjorn stoel. Maar miss. doen we de volgende keer dan even op schoot ofzo...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 4:09

Wat een heerlijke foto's tiramisu en CCC!

Fijn Sanne, dat het zo goed gaat met H! Heerlijk om te lezen.

CCC, hoe is je studiedag bevallen?

All, hier gaat het zijn gangetje. B is alleen al 1,5 week verkouden, en vind het nu toch wel wat lang duren. Ze hoest ook af en toe, dus morgen toch maar even de dokter bellen hoe of wat.
Verder is ze gewoon levendig en drinkt en slaapt ze goed, alleen het snot loopt echt in bellen haar neus uit :nopompom:

Ik ga vandeweek voor het eerst spaghetti en kip met rijst maken voor B, aan de hand van deze recepten.
http://www.philips.nl/c/peuter-voeding-recepten/268424/cat/#anker7
Ga het dan ook iets grover maken, ben benieuwd wat ze er van vindt!
En we hebben de kinderstoel in elkaar gezet, dus vanaf nu gaan wij weer aan de grote tafel eten (aten de laatste tijd aan de kleine tafel Embarassed ) en dan kan zij er in de kinderstoel bij zitten en mee eten! (op de dagen dat dit tijdtechnisch uitkomt natuurlijk).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC zo 30 sep 2012 - 5:21

Zo, even tijd om te reageren.

Sanne: ben blij dat ik dus niet de enige vind die het zo lastig vind ergens optijd te zijn haha! Nee komt allemaal wel goed hoor, heb besloten ook meer voor te bereiden. Opzich is het weggaan niet eens zo'n probleem maar meer het ophalen omdat ze dan gewoon moe is. Maar denk dat er uiteindelijk wel een ritme in komt.

Mijn schoonmoeder doet inderdaad erg haar best, en heb ook besloten al het gebeuren achter me te laten. Het komt toch nooit aan bij haar, en wil gewoon dat N. het leuk heeft bij haar. We gaan het meemaken hoe de dagen verlopen dat zij hier is. Mijn vriend gaf ook aan, dat hij eerst even wilt afwachten of het wel te doen is met haar. Anders zoeken we een andere oplossing.

Wat heerlijk he dat je zo kunt genieten van je kindje! smile Zo herkenbaar hier! Kan geen genoeg van N. krijgen. Wat goed dat ze al bijna los zit!

Wat heftig joh allemaal met je moeder. Is allemaal niet niks wat er gebeurd en gaat komen. Heel veel sterkte! Voorjaar 2012 mama's - Pagina 5 699888

Lejow: wat sneu he die verkoudheid... Inderdaad even de HA bellen, gewoon even laten checken. Heeft ze er zelf ook veel last van? Ooh... lees net dat ze gewoon min of meer zichzelf is... verkoudheid blijft naar vid ik altijd zelf.

Spannend in de kinderstoel! smile En ben ook benieuwd wat zevan het eten vind joh!

All: eerste werkweekje zit erop! Viel me niet tegen. Alleen vrijdag echt een rotdag gehad, N. was de hele dag bij mijn vriend omdat ik dus voor het eerst een lange dag had. N. weigerde de hele dag te drinken, zeven uur lang achter elkaar niks gedronken. Mijn vriend hield me heel lief op de hoogte, maar dat was dus het dubbele... zit je dan op je werk en N. wilde gewoon bij mij zijn en bij mij drinken en dat kon dus niet. Gelukkig tegen vijven heeft ze 160 ml. gedronken maar zat met mijn gedachten dus echt even ergens anders. Het is denk ik gewoon een kwestie van wennen. Ondanks dat we haar vroegtijdig uit de fles hebben laten drinken met afgekolfde melk en fv heeft het dus preventief gewerkt om problemen hiermee te voorkomen. As. vrijdag heb ik weer een lange dag en is mijn vriend weer thuis met haar, denk dat ik dan met het OV ga en dat hij evt. kan langskomen als het echt te erg word. maar wil daar eigenlijk niet aan beginnen. Nou goed, moet het gewoon even loslaten denk ik.

Zag trouwens wel enorm op tegen het kolven op op het werk. Heb daar even een goed gesprek met mijn LG over gehad want het voelt toch niet fijn voor mij, zij gaf aan dat ik alle rust hiervoor moet pakken anders gaat het niet werken zo. En dat is het ook. Dus uiteindelijk toch gedaan en voelde uiteindelijk wel oke. Vind het gewoon lastig weg te gaan van de groep, in een hokje te zitten in een gebouw waar veel mensen rondlopen ed. ook een soort van schaamte ofzo. Weet niet... heel gek dus. Maar goed, vanaf nu gewoon lekker kolven want wil het gewoon nog volhouden zolang het gaat.

Nu wel onwijs verkouden, dus dit weekend zo min mogelijk gedaan en veel neusspray gebruikt ed. De druk in mijn hoofd is enorm, heb dit nog nooit zo erg gehad dus vrees dat er een ontsteking ergens zit. Nu dat ik de hele dag heb lopen sprayen, veel thee en water heb gedronken voel ik me ietsjes beter, maar nu begint dat irritante gehoest. Dat vind ik nog het irritantste van verkoudheid. N. was ook al wat snotterig en mijn vriend ook, dus zat er dik aan te komen dat ik ook aan de beurt was hiervoor. Ik ben alleen meestal echt goed ziek van een flinke verkoudheid.

Verder gaat alles echt super met N. ze heeft geen echte aanvallen meer gehad, we merken alleen wel (en weet niet of dat normaal is) als we met haar spelen dat dingen soms te snel gaan voor haar waardoor ze snel schrikt of het is te onvoorspelbaar bij haar. Tijd zal uitwijzen of dit normaal is denk ik. Ze is lekker alert en vrolijk, maakt de hele dag nieuwe geluidjes en is volop bezig met omdraaien en terugdraaien is zo gebeurd alleen het op haar buik draaien wilt nog niet echt, armpje zit in de weg en dan raakt ze gefrustreerd. Komt vanzelf dus allemaal wel smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 5:38

Kan best hoor CCC, dat de hoeveelheid prikkels gewoon een beetje overweldigend is!

Ze vond het prachtig in de kinderstoel, zo leuk dat ze bijna niets van haar eten op heeft, omdat ze het veel te interessant vond haha!
Hou je even in de gaten, want als ik een holte ontsteking heb is antibiotica het enige dat helpt..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ zo 30 sep 2012 - 9:44

Even kort hoor, ik kom morgen even uitgebreider reageren.

@ Lejow: Hoe gaat het eten met B? Eet ze goed? Hier gaat het fruit heel erg goed. Alleen het avondeten vinden ze tot nu toe echt helemaal niets Voorjaar 2012 mama's - Pagina 5 1371890812 .
Het is gewoon echt de hele tijd piepen/jammeren dan. Alleen courgette vinden ze wel lekker.

Ja ik vraag het even aan jou, omdat we toch gelijk begonnen zijn enzo. Want weet jij ook wanneer je brood mag geven aan B? Wij hebben van de KA gehoord dat we dat ook moeten corrigeren.

En hoe bevalt je cooker? Hier bevalt het echt heeeel erg goed. Ik ben er zo blij mee!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 10:04

_Lana_ schreef:Even kort hoor, ik kom morgen even uitgebreider reageren.

@ Lejow: Hoe gaat het eten met B? Eet ze goed? Hier gaat het fruit heel erg goed. Alleen het avondeten vinden ze tot nu toe echt helemaal niets Voorjaar 2012 mama's - Pagina 5 1371890812 .
Het is gewoon echt de hele tijd piepen/jammeren dan. Alleen courgette vinden ze wel lekker.

Ja ik vraag het even aan jou, omdat we toch gelijk begonnen zijn enzo. Want weet jij ook wanneer je brood mag geven aan B? Wij hebben van de KA gehoord dat we dat ook moeten corrigeren.

En hoe bevalt je cooker? Hier bevalt het echt heeeel erg goed. Ik ben er zo blij mee!!

Het gaat hier steeds beter! Ik ben nu een week of 3 bezig met aardappels door de groente, en ik weet niet of het toeval is, maar sindsdien is ze gaan eten eigenlijk!

Ja, met brood moet je ook corrigeren, logopediste had het over 7mnd gecorrigeerd. We hebben dan weer een afspraak met de logo, zodat ze (net zoals met de eerste x hapje), ze even Jan meekijken hoe B het doet!

En ook hier nog superblij met de cooker! Vroeg me alleen vanmiddag af of er ook rijst in kan, en zo ja, hoe...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ zo 30 sep 2012 - 10:20

Lejow schreef:
_Lana_ schreef:Even kort hoor, ik kom morgen even uitgebreider reageren.

Het gaat hier steeds beter! Ik ben nu een week of 3 bezig met aardappels door de groente, en ik weet niet of het toeval is, maar sindsdien is ze gaan eten eigenlijk!

Ja, met brood moet je ook corrigeren, logopediste had het over 7mnd gecorrigeerd. We hebben dan weer een afspraak met de logo, zodat ze (net zoals met de eerste x hapje), ze even Jan meekijken hoe B het doet!

En ook hier nog superblij met de cooker! Vroeg me alleen vanmiddag af of er ook rijst in kan, en zo ja, hoe...

Wat goed van B!! En hoeveel eet ze 's avonds?
Ze eten hier wel 1 stuk fruit per dag per persoon.
Alleen dat avondeten wil echt nog niet. Ik ben blij als ze 4 happen op hebben.
Maar ik maak me er niet druk om verder hoor, als ze niets eten, krijgen ze 's avonds nog een keer pap.
Ah dan beginnen we over 2 weken met brood. Daar heb ik echt zin in, ik denk dat ze dat heel lekker gaan vinden.

Volgens mij gaat rijst op dezelfde manier? 10 minuutjes misschien?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 19:04

Ks maar dat zakt toch door de gaatjes van dat stoomding?

Pff hoeveel ze eet weet ik niet. Gister maar drie happen ofzo, maar soms gaat t bakje ook helemaal leeg. Maar weet niet precies hoeveel er in die bakjes zit.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ zo 30 sep 2012 - 19:27

Lejow schreef:Ks maar dat zakt toch door de gaatjes van dat stoomding?

Pff hoeveel ze eet weet ik niet. Gister maar drie happen ofzo, maar soms gaat t bakje ook helemaal leeg. Maar weet niet precies hoeveel er in die bakjes zit.

Oja nu je het zegt?! Dat is een goede Wink . Staat het niet in het boekje?
Nog een klein vraagje aan jou ( en ook aan de andere mama's hoor ;-) ), hoeveel slaapt B nog?
En welke tijden ongeveer? Zomaar even benieuwd.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 19:37

Zal ik zo ff kijken, ik denk misschien wist jij t :P

B. Wordt rond 7.30/8.00 wakker, krijgt dan de eerste fles. Rond 10en gaat ze er weer in. De ene x slaapt ze tot 11.00, de andere keer rond 12. Dan om 12u weer de fles. En dan gaat ze er in wanneer ze moe wordt. Soms rond 13, soms rond 14. En ook hier soms slaapt ze maar een uurtje, soms slaapt ze tot 16u. Om 16.00 krijgt ze weer een fles en na 16u slaapt ze eigenlijk zelden nog. En dan gaat ze tussen 18.30 en 19.30 naar bed.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 20:27

Sanne schreef:Tiramisu, wauw! Wat een mooie dame is T. Die foto's zijn echt heel schattig. Wat leuk dat ze al is begonnen met teigeren. Is T. er vroeg bij met teigeren of is dit wel de gemiddelde leeftijd? Ze is een dikke maand ouder dan H. en het lijkt me ook zo leuk als H. begint te teigeren. Wat heeft ze een leuke jas aan op de foto in de kinderwagen? Waar heb je die gekocht? En welke maat heeft ze aan? Ik ben nog steeds zoekende naar een winterjas, maar ik weet niet wat ik wil en ook niet wat voor maat ik moet kopen. H. is 8,2 kilo nu. Lengte weet ik niet. Volgende week weer controle op het CB, dus ik ben benieuwd. Ik schat in dat ze ook wel tegen de 70 cm. aan komt. Ze is de afgelopen maand niet in gewicht gegroeid, maar haar beentjes zijn wel minder spekkerig haha, dus de lengte zal wel doorgegaan zijn.
Doe jij trouwens nog aan die zindelijkheidscommunicatie? Zo ja, hoe gaat dat? Wat een mooie draagdoek heb je trouwens.

All, hier gaat het hartstikke goed met H. Ik zeg tegenwoordig wel 10 keer per dag tegen mijn vriend dat H. zo'n leuk meisje is, dat ze zo lief is, dat ze zo mooi is etc. haha. Gelukkig is mijn vriend het daar helemaal mee eens. H. is de afgelopen weken steeds beter gaan zitten. Los zitten op de grond heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk dat het niet lang meer duurt. Als H. op haar buik ligt, trekt ze ook haar beentje op en probeert ze vooruit te komen. Heel soms lukt dat wel. Terugrollen van haar buik naar haar rug doet ze nog steeds niet. Paar dagen terug deed ze het een keer of 3 achter elkaar, maar dat zal wel toeval zijn geweest, want daarna heeft ze het niet weer gedaan.
Eten gaat ook wel leuk hierzo. Nadat H. zich één keer verslikte en daarom moest huilen, durfden mijn vriend en ik de Rapleymethode even niet zo goed meer aan. We hebben het pureren welgeteld twee dagen volgehouden. H. moest er helemaal niets van hebben. Ze probeerde het lepeltje af te pakken en kreeg niets binnen. Toen we twee dagen later toch weer fruit en groenten in stukken aanboden, at ze het weer met smaak op. Ze krijgt alsnog niet heel veel binnen, maar ze geniet er wel van en we vinden toch echt stukken wortel, boontjes etc. terug in haar luier. Toen ze laatst tot drie keer toe het aankleedkussen onderplaste en ik haar vertelde dat dat toch niet zo leuk was, zei ze precies op het goede moment 'bah' lol!

Hihi, ja mooi is ze he Very Happy Ik weet eigenlijk niet of T snel is met kruipen.. ik denk het wel. Vlak voor ze zeven maanden was, was ik met haar bij het cb en toen kreeg ik een hele uitleg, ze teigerde toen net en dat zou ze wel even blijven doen, daarna zou ze waarschijnlijk eerst achteruit gaan kruipen en dan vooruit. Een dag voor ze zeven maand was kroop ze, vooruit, en snel. Ze zit nu in maat 74, het jasje dat ze aanheeft komt van de hema. Het is wel echt een tussenjasje trouwens, ik denk niet dat hij warm genoeg is voor als het echt winter is. Voor in de winter heb ik een dik jasje van noppies. T wordt ook minder spekkerig trouwens. Maarja, ze is op het moment ook zó actief. We zijn niet meer heel actief met de bzc. Ze wilde alleen bij mij poepen en plassen, en niet bij iemand anders, zelfs niet bij mijn man. Daardoor vond ik het toch wel héél intensief. Ik laat haar nu 's ochtends op de wc en door de dag heen verder alleen als ze heel duidelijk aangeeft te moeten, en zo gaat het prima.

Qua rapley.. ik begrijp ook niet hoe mensen die pureren dat doen, haha. We aten laatst spruitjes maar dat lukte haar niet zo goed, maar ze wilde wel duidelijk heel graag. Dus ik prakte wat voor haar en wilde haar dat geven, maar inderdaad, "zelluf doen!" Wink

Gast
Gast

Bericht  Earane ma 1 okt 2012 - 8:18

Oeps, mijn laatste reactie was wel erg lang geleden! Heb wel een beetje meegelezen, maar had steeds geen tijd om te reageren. Zal het vanaf nu weer een beetje bijhouden! Zag wel mooie foto's langskomen, wat is T. een leuk meisje om te zien, Tiramisu. We hebben dezelfde kinderwagen.

Hier zijn we met zijn allen verkouden sinds vandaag! Mijn man was het al eerder, maar A. en ik sinds vandaag. Zo zielig voor A.! Ze kan niet goed door haar neusje ademen en niest en hoest de hele dag door. Morgen zou ze naar de opvang, maar denk dat ze lekker thuis blijft. Mijn man zit deze week nog thuis in de ziektewet (was door zijn rug gegaan), dus kan ze lekker bij hem blijven.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Monnie ma 1 okt 2012 - 8:22

@ccc: S. is nu 68,5 cm, ook lang dus. Blijft het nog een beetje in verhouding, haha. Bevalt het je goed om weer aan het werk te zijn? Oh lees het al, hmm niet altijd handig om op de hoogte te worden gehouden, haha. En heb je inmiddels al een beetje een ritme gevonden in de ochtend? Is even zoeken in het begin hè. Ik vindt het ook een heel ritueel hoor, helemaal met 2 kindjes, ga er 2 uur van tevoren uit, dan red ik het precies.
Je meisje is snel met draaien hoor! Knap!

@sanne: ik vindt het zo fijn om te horen dat jullie zo genieten. In het begin ging het zo moeizaam en kijk nu, heerlijk!

@lejow: hoe is het nu met B? Vervelend en hardnekkig zijn die verkoudheden ook.

@all: ik weet nog steeds niet wanneer de provocatietest is, baal er echt van. Volgens het zh krijg ik deze week bericht. Ik wil toch wel graag weten voordat ik met bijvoeding begin of ze kma heeft. Eigenlijk had ik al wel willen beginnen met bijvoeding, volgens mij is ze er wel aan toe, maar ik wacht nu nog even dus. Ik hoop wel dat die test op korte termijn is, want mijn man wordt over 3 weken ook nog geopereerd (kruisband reconstructie). Zul je zien dat het samen valt...
Ik kan nu wel eindelijk zeggen dat het echt goed gaat met S.aar, ze slaapt 2 keer per dag anderhalf tot 2 uur en vaak nog een kort slaapje in de namiddag en als ze wakker is, is ze heel goed te pas. En mijn zoontje is ook nog steeds zo lief voor haar, ben helemaal trots op die 2 kleintjes!

Oh en de laatste fles is er ook sinds een paar dagen af, echt heerlijk om weer op tijd naar bed te gaan!

Laatst aangepast door Monnie op ma 1 okt 2012 - 9:14; in totaal 1 keer bewerkt

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud