Kinderdagverblijf, hoe kies je en hoe meld je je kindje aan?
+8
Happydobby
Slakje
moepie
Ella
studiebol
*Lookie*
M@niek
strawberry
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kinderdagverblijf, hoe kies je en hoe meld je je kindje aan?
Na lang wikken en wegen, hebben we denk ik toch besloten om M. naar een kdv te brengen voor 2 dagen in de week.
Eigenlijk durf ik het niet zo goed omdat M. hemofilie heeft en ik erg bang ben om hem uit handen te geven aan vreemden, maar goed ik werk nu maar minimaal mijn moeder woont 160 km verder op dus zij kan helaas niet oppassen en mijn schoonmoeder werkt zelf 4 dagen per week.
We zouden een wat hoger gezamelijk inkomen goed kunnen gebruiken.
Alleen hoe kies je een kinderdagverblijf uit? Ga je eerst kijken? Of bel je ze gewoon op?
Eigenlijk durf ik het niet zo goed omdat M. hemofilie heeft en ik erg bang ben om hem uit handen te geven aan vreemden, maar goed ik werk nu maar minimaal mijn moeder woont 160 km verder op dus zij kan helaas niet oppassen en mijn schoonmoeder werkt zelf 4 dagen per week.
We zouden een wat hoger gezamelijk inkomen goed kunnen gebruiken.
Alleen hoe kies je een kinderdagverblijf uit? Ga je eerst kijken? Of bel je ze gewoon op?
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Re: Kinderdagverblijf, hoe kies je en hoe meld je je kindje aan?
Je kiest ennje belt op en dan vraag je of je mag komen kijken, zo hebben wij heb toendertijd gedaan. Daar krijg je je aanmeldformulieren en natuurlijk op tijd aanvragen bij de BD.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb naar 2 kinderdagverblijven gebeld om een afspraak te maken om even rond te kijken. Er werd ook echt tijd voor genomen om het een en ander te vertellen en vragen te beantwoorden. Uiteindelijk heb ik die gekozen waarbij ik het beste gevoel had (en daar had ik ook al positieve verhalen over gehoord, dat scheelt ook). Ik vond het ene dagverblijf wat schoner dan het andere, en de leidsters daar kwamen ook spontaan even voorstellen etc, dat was op de andere niet zo + dat we op de andere een speelgoedkeukentje zagen wat half uit elkaar lag, niet echt veilig. Ik heb er veel aan gehad om er even heen te gaan.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ja helaas ken ik hier in dit dorp geen moeders met kleine kinderen die naar een kdv gaan dus helaas ook nog niks van ervaringen gehoord.
Ik vind het maar eng, maar goed het is eigenlijk gewoon nodig. Het zal voor mezelf ook goed zijn om hem een beetje los te gaan laten, eens zal toch ook de tijd komen dat hij naar school zal gaan en dan heb ik ook niet meer 24/7 zicht op hem.
Ik vind het maar eng, maar goed het is eigenlijk gewoon nodig. Het zal voor mezelf ook goed zijn om hem een beetje los te gaan laten, eens zal toch ook de tijd komen dat hij naar school zal gaan en dan heb ik ook niet meer 24/7 zicht op hem.
strawberry- Prater
Hier is er maar een, dus ik heb er heen gebeld en we hebben een rondleiding gehad. Verder had ik positieve verhalen gehoord uit mijn omgeving.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er 1 waar onze voorkeur naar uit ging (hier in de buurt) gebeld en wij zijn daar wezen kijken en een gesprekje gehad. Formulieren ingevuld en het is rond
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Je zou kunnen kijken op internet, wat je aanspreekt bel je inderdaad heen om een afspraak te maken voor een rondleiding. Ik zou dan ook je zorgen bespreken en zeggen dat je het best moeilijk vind om hem weg te brengen, dan kunnen ze je vertellen hoe ze in bepaalde situaties zouden reageren. Kan je gelijk kijken of je dat een goed gevoel geeft of niet.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb gebeld, ben best trots op mezelf
Er was nog plek op de babygroep en we mogen maandag ochtend komen kijken!
Iemand enig idee hoelang het dan ongeveer nog duurt tot hij daadwerkelijk terecht kan? (er vanuit gaand dat er plek is op de dagen die ik graag wil)
Er was nog plek op de babygroep en we mogen maandag ochtend komen kijken!
Iemand enig idee hoelang het dan ongeveer nog duurt tot hij daadwerkelijk terecht kan? (er vanuit gaand dat er plek is op de dagen die ik graag wil)
strawberry- Prater
Wij konden niet kiezen. Het was die creche of niks.
De enige vereiste die we hadden was dat het inkomensgebonden moest zijn. Dus we hebben elke creche in en rond de stad (die dus inkomensgebonden was) opgebeld en gevraagd of er nog plaats was. Nergens was er nog plaats, maar als we een waarborg vanaf 250 euro betaalden stonden we op de wachtlijst voor moest er een kindje vertrekken. Ja, joe, ik ging echt geen 250 euro betalen voor iets waar ik niet zeker van was, sloeg echt op niks.
Uiteindelijk was ik een crisisgeval en alleenstaande mama en kreeg ik overal voorrang, hihi.
Maar goed, hier heb je niks aan, want ik weet niet hoe het in Nederland zit.
De enige vereiste die we hadden was dat het inkomensgebonden moest zijn. Dus we hebben elke creche in en rond de stad (die dus inkomensgebonden was) opgebeld en gevraagd of er nog plaats was. Nergens was er nog plaats, maar als we een waarborg vanaf 250 euro betaalden stonden we op de wachtlijst voor moest er een kindje vertrekken. Ja, joe, ik ging echt geen 250 euro betalen voor iets waar ik niet zeker van was, sloeg echt op niks.
Uiteindelijk was ik een crisisgeval en alleenstaande mama en kreeg ik overal voorrang, hihi.
Maar goed, hier heb je niks aan, want ik weet niet hoe het in Nederland zit.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik had er meerdere gebeld maar die wilde niet een kindje alleen op maandag plaatsen, bij het kdv waar M nu zit kreeg ik aan de telefoon te horen dat er per april plek was, 1 dag per week was mogelijk en de volgende dag kon ik al langskomen om kennis te maken/rondleiding. Ik belde eind januari en per 1 april was er plek. Maar dat was voor de maandag en dat is een drukke dag.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Goed zo lieverd!
Komt vast helemaal goed!
Gewoon gaan kijken en op je gevoel afgaan, voor vragen over hoe het gaat op een kdv enzo kan je mij altijd bellen, dat weet je.
En de kinderopvang loopt zo terug, dat er heel wat plaatsen zijn, en ik denk dat het geen probleem moet zijn hoe snel je hem wilt laten starten, denk dat ie gelijk al kan deelnemen, bij ons is het iig wel zo.
Komt vast helemaal goed!
Gewoon gaan kijken en op je gevoel afgaan, voor vragen over hoe het gaat op een kdv enzo kan je mij altijd bellen, dat weet je.
En de kinderopvang loopt zo terug, dat er heel wat plaatsen zijn, en ik denk dat het geen probleem moet zijn hoe snel je hem wilt laten starten, denk dat ie gelijk al kan deelnemen, bij ons is het iig wel zo.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf.
Vraag om een rondleiding, en kijk zo wat je het meest aantrekt.
Wat vind je belangrijk: warm eten, veel buiten spelen, christelijk, horizontale of verticale groepen, hoe gaan ze om met de ziekte van je kindje.
Geef op papier wat je kindje heeft. Zet hierbij neer wanneer ze moeten bellen met jou, huisarts of 112. Zet nogmaals alle telefoonnummers erbij. Dit kunnen ze dan in de kindmap zetten.
Vraag om een rondleiding, en kijk zo wat je het meest aantrekt.
Wat vind je belangrijk: warm eten, veel buiten spelen, christelijk, horizontale of verticale groepen, hoe gaan ze om met de ziekte van je kindje.
Geef op papier wat je kindje heeft. Zet hierbij neer wanneer ze moeten bellen met jou, huisarts of 112. Zet nogmaals alle telefoonnummers erbij. Dit kunnen ze dan in de kindmap zetten.
Sneeuwpopje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 21
Punten : 39
Registratiedatum : 02-01-11
Bij ons was de keuze vrij snel gemaakt, er zit er namelijk eentje 500 m verderop. We hebben gebeld, zijn op gesprek geweest en waren meteen op ons gemak. Ruim op tijd kinderopvangtoeslag aangevraagd bij de BD, kan 6-8 weken duren.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik heb op een KDV gewerkt waar een kindje met hemofilie in de babygroep zat. Zijn ouders kwamen er pas achter toen hij al een maand of 10 was (precies weet ik het niet). Ze zijn met hem naar de dokter gegaan, omdat hij heel snel blauwe plekken kreeg en bij wondjes heel lang bleef bloeden. Ik heb toen zelf geopperd dat het hemofilie zou kunnen zijn, daar had ik op het forum het een en ander over gelezen. Uiteindelijk bleek het dat dus ook te zijn.
Hoe gingen we daar mee om? Er is vlak na de diagnose een verpleegkundige op het KDV geweest om zijn vaste leidsters extra te informeren over hemofilie. Ook kregen we toen een poster met allerlei mogelijke situaties, waarbij we direct met het ziekenhuis contact op moesten nemen. Verder controleerden we zijn lichaam vóór en na het slapen op blauwe plekken. Wat spelen betreft probeerden we hem toch zoveel mogelijk zijn gang te laten gaan, maar we gaven hem bijvoorbeeld wel liever zacht speelgoed, i.p.v. hard plastic speelgoed. Vanaf dat hij ging kruipen en optrekken, hebben we wel wat angstige momenten gehad, maar het is nooit nodig geweest om het ziekenhuis te bellen. Met de ouders was ook de afspraak dat we direct het ziekenhuis moesten bellen, mocht er iets gebeuren, en dat we hen daarna zouden bellen.
Ik weet dat het kindje inmiddels een kastje onder de huid heeft, om medicijnen toegediend te krijgen. Zijn ouders doen dit zelf. Schijnbaar heeft hij een best ernstige vorm van hemofilie, maar volgens mij gaat het verder allemaal goed met hem. Hij zit niet meer op het KDV, maar niet vanwege zijn ziekte.
Hoe gingen we daar mee om? Er is vlak na de diagnose een verpleegkundige op het KDV geweest om zijn vaste leidsters extra te informeren over hemofilie. Ook kregen we toen een poster met allerlei mogelijke situaties, waarbij we direct met het ziekenhuis contact op moesten nemen. Verder controleerden we zijn lichaam vóór en na het slapen op blauwe plekken. Wat spelen betreft probeerden we hem toch zoveel mogelijk zijn gang te laten gaan, maar we gaven hem bijvoorbeeld wel liever zacht speelgoed, i.p.v. hard plastic speelgoed. Vanaf dat hij ging kruipen en optrekken, hebben we wel wat angstige momenten gehad, maar het is nooit nodig geweest om het ziekenhuis te bellen. Met de ouders was ook de afspraak dat we direct het ziekenhuis moesten bellen, mocht er iets gebeuren, en dat we hen daarna zouden bellen.
Ik weet dat het kindje inmiddels een kastje onder de huid heeft, om medicijnen toegediend te krijgen. Zijn ouders doen dit zelf. Schijnbaar heeft hij een best ernstige vorm van hemofilie, maar volgens mij gaat het verder allemaal goed met hem. Hij zit niet meer op het KDV, maar niet vanwege zijn ziekte.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Ben wel benieuwd hoe het was vanmorgen!
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Soortgelijke onderwerpen
» Ook ik meld me!
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» Studerende moeders, meld u!
» Meld jij je ouders dat je ziek bent?
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» Studerende moeders, meld u!
» Meld jij je ouders dat je ziek bent?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: