Fijn.. Luizen
+14
Siamsa
Fayebella
Filoria
Caresses
VeryCherry
Katjing
Caramba
Mamsie
Alex
Jade
CCC
Lady Starstruck
Elliot
Lejow
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Fijn.. Luizen
Grrrr door eczeem heb ik altijd al ontzettend jeuk op mijn hoofd, en nu dus ook steeds.
Tot ik vanmorgen bij het borstelen van mijn haar ineens een klein zwart beestje tegen kwam.
Ja hoor.. Luis...
Er leeft een complete familie op mijn harses geloof ik! Fijn, werken met kinderen haha!
Het beddengoed/knuffels/laatst gedragen kleding zit ondertussen al in de was.
Ik ga zo luizenshampoo/netenkam/cremespoeling halen.
Jullie nog briljante tips hoe ik er zo snel mogelijk vanaf kom?
Mijn vriend en B zijn gelukkig nog schoon.
Tot ik vanmorgen bij het borstelen van mijn haar ineens een klein zwart beestje tegen kwam.
Ja hoor.. Luis...
Er leeft een complete familie op mijn harses geloof ik! Fijn, werken met kinderen haha!
Het beddengoed/knuffels/laatst gedragen kleding zit ondertussen al in de was.
Ik ga zo luizenshampoo/netenkam/cremespoeling halen.
Jullie nog briljante tips hoe ik er zo snel mogelijk vanaf kom?
Mijn vriend en B zijn gelukkig nog schoon.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Fijn.. Luizen
Reva schreef:Wat óntzettend vervelend voor je.
volgens mij is dit zo sarcastisch als maar zijn kan
Lejow- Lady Post-a-lot
Oh bah, da's naar! Behalve luizenshampoo en een luizenkam kan ik je ook niet echt tips geven helaas. Ik heb het één keer gehad maar toen was ik nog maar een kleuter, dus ik kan me niet herinneren hoe ik er weer vanaf ben gekomen
Ik hoop dat je vriend en B. schoon blijven en dat je er snel vanaf bent!
Ik hoop dat je vriend en B. schoon blijven en dat je er snel vanaf bent!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Luizen zijn nou eenmaal heel vervelend. Gedoe, niet grappig, irritant, lastpakken.
Gast- Gast
Het schijnt dat je tegenwoordig niet meer alles hoeft te wassen. Ik vind dat zo vreemd! Mijn nichtjes hadden laatst ook luizen wat bij een van de kids uit de klas van. Dat is een ontzettend donkere klas met veel kleedjes, huisjes, hutjes, kussens etc. Dat blijft daar dan toch leven? Die juf wast dat dus niet dus blijven de luizen in stand.
Veel kammen en je haar wassen dus Lejow. En een strakke staart in heb ik ook wel eens gelezen.
Veel kammen en je haar wassen dus Lejow. En een strakke staart in heb ik ook wel eens gelezen.
Gast- Gast
Oh daar ben ik ook altijd zo bang voor aangezien ik ook dagelijks met kinderen te maken heb. Maar sterkte met de luizen hopelijk wandelen ze snel allemaal van je hoofd af.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Schijnt dat een elektrische luizenkam goed helpt. En lavendelolie of theatree olie achter je oren te smeren ze ook tegengaat....
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
en veel haarlak op je hoofd ná het wassen! Niet dat je morgen weer nieuwe mee naar huis neemt!
En alle knuffels/dingen die niet in de was kunnen.. in een afgesloten vuilniszak of in de vriezer!
bah, nare beesten! succes ermee!
En alle knuffels/dingen die niet in de was kunnen.. in een afgesloten vuilniszak of in de vriezer!
bah, nare beesten! succes ermee!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Deze is duur maar wel heel erg fijn.
Haren wassen met lavendelshampoo. Luizen hebben een enorme hekel aan lavendel. Ik gebruik het altijd. Werken met kinderen is leuk. Maar deze beestjes nemen ze helaas ook vaak mee.
Haren wassen met lavendelshampoo. Luizen hebben een enorme hekel aan lavendel. Ik gebruik het altijd. Werken met kinderen is leuk. Maar deze beestjes nemen ze helaas ook vaak mee.
Gast- Gast
Lejow schreef:Reva schreef:Wat óntzettend vervelend voor je.
Het is ook nooit goed, hè?
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ooh ik kan je (denk ik) de hand schudden. In de klas bij de oudste is het heel erg. Ik heb gisteren de kinderen behandeld en mezelf.
Toen ik het vanmorgen uitspoelde kwamen er alleen heel veel haren mee bij mezelf!! Lekker spul!!
Succes ermee!
Ik heb trouwens voorgesteld aan de klas om allemaal tegelijk te behandelen, ook de kinderen waarbij niks is gevonden omdat je er zo snel 1 over het hoofd ziet. Helaas reageerde niet iedereen positief dus de plaag zal nog wel ff doorgaan. zucht!!!
Toen ik het vanmorgen uitspoelde kwamen er alleen heel veel haren mee bij mezelf!! Lekker spul!!
Succes ermee!
Ik heb trouwens voorgesteld aan de klas om allemaal tegelijk te behandelen, ook de kinderen waarbij niks is gevonden omdat je er zo snel 1 over het hoofd ziet. Helaas reageerde niet iedereen positief dus de plaag zal nog wel ff doorgaan. zucht!!!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Ik krijg spontaan jeuk op mijn hoofd. Hier had ik al last van toen ik op de lagere school een briefje mee naar huis kreeg met daarop: hoofdluis is aanwezig. Werd altijd panisch. Nooit gehad overigens.
Lejow wat vervelend dat je ze hebt!
Lejow wat vervelend dat je ze hebt!
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik heb één keer luizen gehad, op de basisschool en dat vond ik echt verschrikkelijk! Succes met al het gedoe Lejow!
Katjing- Fluisteraar
- Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12
Voor de vakantie hing er een luizenplaag bij N op school, hij had ze ook. Ik was nu 1x per maand zijn haar preventief met dat stinkspul. Ik heb er zelf gelukkig nooit last van, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik mijn haar zo vaak ontkleur. Tenminste, dat maak ik mezelf wijs
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Fruity schreef:Het schijnt dat je tegenwoordig niet meer alles hoeft te wassen. Ik vind dat zo vreemd! Mijn nichtjes hadden laatst ook luizen wat bij een van de kids uit de klas van. Dat is een ontzettend donkere klas met veel kleedjes, huisjes, hutjes, kussens etc. Dat blijft daar dan toch leven? Die juf wast dat dus niet dus blijven de luizen in stand.
Nou, luizen hebben bloed nodig om te overleven, dus als ze dat niet krijgen leggen ze vanzelf t loodje!
Lejow- Lady Post-a-lot
Alex schreef:Lejow schreef:Reva schreef:Wat óntzettend vervelend voor je.
Het is ook nooit goed, hè?
???
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Fruity schreef:Het schijnt dat je tegenwoordig niet meer alles hoeft te wassen. Ik vind dat zo vreemd! Mijn nichtjes hadden laatst ook luizen wat bij een van de kids uit de klas van. Dat is een ontzettend donkere klas met veel kleedjes, huisjes, hutjes, kussens etc. Dat blijft daar dan toch leven? Die juf wast dat dus niet dus blijven de luizen in stand.
Nou, luizen hebben bloed nodig om te overleven, dus als ze dat niet krijgen leggen ze vanzelf t loodje!
Maar ze kunnen we een bepaalde tijd zonder bloed. Als ze in de tussentijd even een 'tussenstop' maken op een kleedje, en vervolgens komt er een kind bij dat kleedje, dan kan de luis alsnog overlopen. Als dit te lang duurt gaan ze idd wel dood door hongersnood .
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Oh dat is heel naar. Het duurt zo lang voor je er af bent
Ik heb ze zelf nog nooit gehad, al dacht ik laatst van wel! Toen heb ik mijn kapster even laten pluizen...
Ik heb ze zelf nog nooit gehad, al dacht ik laatst van wel! Toen heb ik mijn kapster even laten pluizen...
Gast- Gast
DOOD AAN ALLE LUIZEN
Lejow- Lady Post-a-lot
Ooh Lejow, ik weet hoe je je voelt. Heb ze twee jaar geleden gehad, toen ik op een KDV werkte. De kindjes hadden ze ook allemaal. Eén van de kindjes is kaalgeschoren door zijn moeder om er maar vanaf te zijn
Ik ben er vanaf gekomen door veel te kammen (met dank aan vriendlief, een felle lamp, een luizenkam en een paar witte a4tjes) en dankzij Prioderm:
Let op: voor al die middeltjes geldt: ze helpen alleen als je het combineert met kammen. Alleen een lotion of shampoo is niet genoeg. De luizen worden slaperig van de shampoo en zijn en daardoor gemakkelijk weg te kammen. Maar dan moet je dat wel doen natuurlijk
Ik ben er vanaf gekomen door veel te kammen (met dank aan vriendlief, een felle lamp, een luizenkam en een paar witte a4tjes) en dankzij Prioderm:
Let op: voor al die middeltjes geldt: ze helpen alleen als je het combineert met kammen. Alleen een lotion of shampoo is niet genoeg. De luizen worden slaperig van de shampoo en zijn en daardoor gemakkelijk weg te kammen. Maar dan moet je dat wel doen natuurlijk
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik heb nu kruidvat eigen merk shampoo en spray gekocht, en heb denk al 10 keer mn haar geborsteld vandaag...
Zo voor het slapen nog een keer, en morgen ook weer.
We hebben het halve huis al in gesprayd en vanalles in de was gedaan.
Kaal is ook weer zo rigoureus he
Ik huisvestte geloof ik wel 3 families
Zo voor het slapen nog een keer, en morgen ook weer.
We hebben het halve huis al in gesprayd en vanalles in de was gedaan.
Kaal is ook weer zo rigoureus he
Ik huisvestte geloof ik wel 3 families
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik krijg spontaan jeuk aan mijn hoofd!
Hopelijk ben je er snel vanaf. Wat ik altijd heb meegekregen op het kdv waar ik werk, is dat preventief behandelen helemaal geen zin heeft.
Hopelijk ben je er snel vanaf. Wat ik altijd heb meegekregen op het kdv waar ik werk, is dat preventief behandelen helemaal geen zin heeft.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: