Luizen
+3
Sterrin_
Liadan
Coco
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Luizen
Hebben jullie kinderen ze weleens gehad? Wordt er gecontroleerd bij het kdv, psz, school waar ze heen gaan? En wat doen jullie er zelf tegen?
Mijn tante (kleuterjuf) vertelde afgelopen week dat er vaak een uitbraak is na schoolvakanties en adviseerde om ze na elk psz bezoek even te kammen met zn netenkam. Ik heb er dus vandaag gelijk een gekocht maar de tandjes zijn al afgebroken. Wat een ellendig ding zeg. Ik ga nog eens bij de apotheek kijken of ze iets beters hebben. Gelukkig was er niks te vinden. Ik ben echt panisch voor die dingen dus ik ga hun haar straks er maar gewoon een paar keer per week er goed mee kammen. Een vriendinnetje vroeger had er zoveel dat ze er bijna twee jaar mee rond heeft gelopen, ik krijg alleen al jeuk van het idee.
Bij de psz van mijn kinderen is volgens mij nooit een controle oid.
Mijn tante (kleuterjuf) vertelde afgelopen week dat er vaak een uitbraak is na schoolvakanties en adviseerde om ze na elk psz bezoek even te kammen met zn netenkam. Ik heb er dus vandaag gelijk een gekocht maar de tandjes zijn al afgebroken. Wat een ellendig ding zeg. Ik ga nog eens bij de apotheek kijken of ze iets beters hebben. Gelukkig was er niks te vinden. Ik ben echt panisch voor die dingen dus ik ga hun haar straks er maar gewoon een paar keer per week er goed mee kammen. Een vriendinnetje vroeger had er zoveel dat ze er bijna twee jaar mee rond heeft gelopen, ik krijg alleen al jeuk van het idee.
Bij de psz van mijn kinderen is volgens mij nooit een controle oid.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Luizen
Mijn kinderen hebben ze gelukkig nog niet gehad, ik zelf wel toen ik een jaar of 18 was en dat was niet leuk. Wat een jeuk en wat een gedoe om ze weg te krijgen.
Volgens mij controleren de meeste kinderdagverblijven/peuterspeelzalen niet op hoofdluis, scholen denk ik wel vrijwel allemaal. Bij mijn dochter op school controleren ze de week na elke vakantie.
Volgens mij controleren de meeste kinderdagverblijven/peuterspeelzalen niet op hoofdluis, scholen denk ik wel vrijwel allemaal. Bij mijn dochter op school controleren ze de week na elke vakantie.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hier geen van de kinderen ze gehad. Op school controleren ze het na elke vakantie met hulp van 'luizenmoeders' die met een sate-prikker kijken.
Als er luizen zijn krijen we meteen bericht en krijgen de kinderen een luizentas voor de jassen en tassen.
Ik hoop het nooit mee te maken, want wat een ellende is dat. Mijn zusjes en broertje hebben het een paar jaar terug nog gehad, en werkelijk alles moesten we wassen en tig keer de haren behandelen en uitkammen. Waren ze er weer af begon het opnieuw. Moet er echt niet aan denken!
Als er luizen zijn krijen we meteen bericht en krijgen de kinderen een luizentas voor de jassen en tassen.
Ik hoop het nooit mee te maken, want wat een ellende is dat. Mijn zusjes en broertje hebben het een paar jaar terug nog gehad, en werkelijk alles moesten we wassen en tig keer de haren behandelen en uitkammen. Waren ze er weer af begon het opnieuw. Moet er echt niet aan denken!
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik heb het elk jaar tot mijn 16 gehad. Echt verschrikkelijk.
Mama deed iets vettig in mijn haar en kamde het dan uit met een luizenkam (een elektrische), soms wel 2 uur aan een stuk, iedere dag opnieuw. En elke dag werd mijn beddengoed gewassen als ik een luizenkop had. Tegen de neten knipte ze elk haarsprietje af dat een neet had. Hiermee was ik er meestal na 2 weken vanaf, na eerst broer en zus te hebben aangestoken natuurlijk.
Mama deed iets vettig in mijn haar en kamde het dan uit met een luizenkam (een elektrische), soms wel 2 uur aan een stuk, iedere dag opnieuw. En elke dag werd mijn beddengoed gewassen als ik een luizenkop had. Tegen de neten knipte ze elk haarsprietje af dat een neet had. Hiermee was ik er meestal na 2 weken vanaf, na eerst broer en zus te hebben aangestoken natuurlijk.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ook daar helpt Dasty tegen trouwens!
Mijn vader heeft de kippen en de hond er mee gewassen, de kippen waren van de luizen af en de hind van de vlooien. Haha!
Mijn vader heeft de kippen en de hond er mee gewassen, de kippen waren van de luizen af en de hind van de vlooien. Haha!
Sterrin_- Prater
Sterrin_ schreef:Ook daar helpt Dasty tegen trouwens!
Nou kun je nagaan wat voor rotzooi dat spul is. Ik zou het niet eens op m'n aanrecht durven spuiten.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Sterrin_ schreef:Ook daar helpt Dasty tegen trouwens!
Nou kun je nagaan wat voor rotzooi dat spul is. Ik zou het niet eens op m'n aanrecht durven spuiten.
Als je het direct schoonmaakt en dus niet laat intrekken is het superspul. Kreeg laatst watervaste stift niet van de tafel, even dasty erop, doek er over en weg was het. Dan kan het ook weinig kwaad. Maak er de oven en afzuigkap enz ook schoon mee, gaat prima. Alleen de letters van de kookplaat zijn ws. Door de dasty wel verdwenen.
Sterrin_- Prater
Je zou eens op de site van het GGD kunnen kijken geloof ik, kun je lachen. Het advies voor scholen en dagverblijven van de GGD uit is namelijk dat ze er helemaal niets tegen hoeven te doen, zelfs niet als er luizen 'heerst'. Ouders hoeven zelfs niet eens het haar te behandelen.
Voor de goede orde: ik ben het er niet mee eens.
Voor de goede orde: ik ben het er niet mee eens.
Gast- Gast
Ik krijg gelijk jeuk van dit topic.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mijn kdv hebben alle kinderen hun eigen luizenzak. Ik denk ook haast wel dat ze op luizen controleren, ik ga het dinsdag gelijk eens vragen
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: