Luizen....en dan?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Luizen....en dan?
Wat heb je allemaal gedaan nadat er werd geconstateerd dat je kind luizen had? Dus ik bedoel dan, wat heb je allemaal wel/niet gewassen en waarom?
Lolly's- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Re: Luizen....en dan?
De richtlijnen zijn onlangs veranderd:
http://gezondheid-voeding.todio.nl/algemeen/hulp-bij-luizen-4569.html
http://gezondheid-voeding.todio.nl/algemeen/hulp-bij-luizen-4569.html
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Die zakken heb ik inderdaad meteen aangeschaft. Dus hier gaat voortaan de jas in zo'n zak. Verder heb ik een kammetje en shampoo aangeschaft. We gaan dus veel aan de kam deze 2 weken. Ik heb nu de jassen en vesten wel in de was zitten. Beddengoed en knuffels doe ik vandaag ook nog. Maar ik ga niet de kledingkast uitwassen wat vroeger dus wel gedaan werd. Ik vind het maar een vies iets en schaam me ook een beetje merk ik.
Lolly's- Fluisteraar
Je hoeft je niet te schamen, het gebeurt nou eenmaal.
Er is niets vies aan, want ze komen juist af op schoon haar!
Het belangrijkste is kammen, kaaammmen kammen kaaaammmeeen, elke dag, meerdere keren per dag. Om alles er uit te wassen.
Let goed op dat je shampoo hebt met demeticon (als ik het goed schrijf) dit legt een laagje aan om de luis heen, waardoor ze dood gaan, en je ze uit het haar kunt kammen... Je moet dan wel blijven kammen voor de neetjes, en het haar 6 tot 9 dagen erna nog een keer wassen met die shampoo.
Verder kunnen ze echt goed hardnekkig zijn...
Er is niets vies aan, want ze komen juist af op schoon haar!
Het belangrijkste is kammen, kaaammmen kammen kaaaammmeeen, elke dag, meerdere keren per dag. Om alles er uit te wassen.
Let goed op dat je shampoo hebt met demeticon (als ik het goed schrijf) dit legt een laagje aan om de luis heen, waardoor ze dood gaan, en je ze uit het haar kunt kammen... Je moet dan wel blijven kammen voor de neetjes, en het haar 6 tot 9 dagen erna nog een keer wassen met die shampoo.
Verder kunnen ze echt goed hardnekkig zijn...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:
Dimeticon bedoel je! maar malathion is eigenlijk eerste keus. Maar deze laatste mag je niet zelf gebruiken als je zwanger bent.
Ik zou verder geen shampoo gebruiken maar gewoon de lotion die gedurende de nacht intrekt en je de volgende ochtend eruit moet wassen. Verder een goede!! stofkam aanschaffen, bij de DA krijg je de nitcomb-M2. Deze heeft een dubbele rij metalen tanden waarmee je de neten goed kan verwijderen.
Heel veel succes! Mijn dochter heeft ze vorige week gehad.. En zij heeft erg lang en heel dik haar tot op haar onderrug
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Ik heb trouwens wel alles gewassen.. Ik kreeg al jeuk als ik eraan dacht. Heb alle dekbedden, deken(tjes), kussens en overtrekken gewassen. Alles gepoetst met Dettol (nesteldrang denk ik haha) Alle jassen en knuffels zijn ook gewassen.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
De jassen zijn inmiddels al gewassen en de dekbedden liggen nu klaar. Verder heb ik een nieuwe lotion gekocht die een kwartier in moet werken, daarna uitwassen en inderdaad kammen, kammen en nog eens kammen.
Ik weet dat het iedereen kan overkomen, maar toch vind ik het iets 'vies'
Ik weet dat het iedereen kan overkomen, maar toch vind ik het iets 'vies'
Lolly's- Fluisteraar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: