Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis?

5 plaatsers

Ga naar beneden

gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis? Empty gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis?

Bericht  loesje ma 24 sep 2012 - 8:13

a gaat nu sinds half aug naar de peuterspeelzaal. Hij mocht eerder naar de peuterspeelzaal omdat hij graag met kindjes speelde en er gewoon aan toe was.
Maar nu het volgende op de psz denken ze dat hij bijna niet kan praten (want daar schijnt hij niks te zeggen) en liever alleen speelt wat natuurlijk kan op zijn leeftijd. Maar hoe wij hem kennen kan hij al veel woorden en hele kleine twee woord zinnetjes zeggen ook speeld hij graag met zijn buurjongetje en juist niet graag alleen.
Moet hij nu gewoon wennen op de peuterspeelzaal of zit hij er toch niet zo op zijn plek??
Hoe kijken jullie hier tegen aan?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis? Empty Re: gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis?

Bericht  Susan ma 24 sep 2012 - 8:15

Misschien was het toch te vroeg voor hem?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis? Empty Re: gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis?

Bericht  Printje ma 24 sep 2012 - 8:15

Pff wat lastig, misschien vindt hij het idd gewoon erg druk allemaal en moet hij erg wennen. Ik heb ook kindjes die in het begin erg weinig praten in de klas (heb kleuters) maar dat komt vanzelf hoor, ze moeten vaak gewoon even hun plekje vinden.


R is gewoon zichzelf, meestal erg makkelijk/sociaal/gezellig, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen. Hij laat wel erg veel afpakken en dat vind ik dan bij ons een punt van 'zorg' omdat hij het maar laat doen ondanks dat ik veel met hem 'oefen' in wat hij moet doen, stop zeggen en vertellen dat hij daarmee aan het spelen was.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis? Empty Re: gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis?

Bericht  Flower_L ma 24 sep 2012 - 8:15

L praat niet of nauwelijks op kdv, terwijl hij zich prima vermaakt daar. Als we weggaan zwaait hij enthousiast naar de kindjes en lacht etc....helemaal op zn gemak.

Maar hij toont daar geen emoties, terwijl hij thuis geen sec. stil is...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis? Empty Re: gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis?

Bericht  Tania ma 24 sep 2012 - 8:21

Maar vindt hij het wel leuk dan? Dat merk je waarschijnlijk wel aan hem toch.

Mijn zoontje is vandaag voor de derde keer geweest en die is ook rustiger dan hij thuis is. Volgens mij doet hij gewoon zoveel indrukken op dat hij wat rustiger is dan normaal. Met andere kindjes spelen doet hij ook niet echt terwijl hij ze wel erg leuk vindt maar dat hoort volgens mij ook wel bij de leeftijd. Hij vindt het er helemaal geweldig verder, hij is heel enthousiast en elke keer als we er in de buurt zijn begint hij te roepen dat hij naar school wil.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis? Empty Re: gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis?

Bericht  Susan ma 24 sep 2012 - 8:23

Mijn dochter is op de peuterspeelzaal niet echt anders dan thuis, ze is eigenlijk overal druk en aanwezig en ze heeft erg veel vriendjes en vriendinnetjes op de peuterspeelzaal. Heel in het begin heeft ze het er wel even moeilijk gehad, zij ging ook net iets voor haar tweede verjaardag en toen was ik ook wel even bang dat ze toch te jong was, maar achteraf bleek dat ze een oorontsteking onder de leden had, toen dat over was, ging het op de peuterspeelzaal ook beter.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis? Empty Re: gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis?

Bericht  loesje ma 24 sep 2012 - 8:30

ik vind het gewoon echt lastig. Hij vind het wel leuk om naar school te gaan dat kan ik wel goed aan hem merken Want als ik smorgens vraag heb je zin om naar school te gaan is het antwoord standaard met een blij gezicht ja Very Happy.
Het kan natuurlijk ook komen doordat de andere kindjes allemaal 1 jaar ouder zijn dan hem en dat hij het gevoel heeft hier tegen te moeten opboksen ofzo...
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis? Empty Re: gedragen julie kindjes zich anders op de psz dan thuis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum