Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Net 2 jaar: moe of peuterpuberteit?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Net 2 jaar: moe of peuterpuberteit? Empty Net 2 jaar: moe of peuterpuberteit?

Bericht  Dille vr 21 sep 2012 - 0:48

Mijn zoontje is net twee, en is al een paar weken ontzettend dreinerig. Hij wil de hele dag knuffelen/op schoot zitten/getild worden, begint meteen te huilen/jengelen als hij duidelijk wil maken dat hij iets wil (hij praat goed, dus jengelen/huilen heeft geen toegevoegde waarde), maakt elke keer als hij zich stoot/valt/whatever een enorm drama met pijn waar toch echt nu meteen een kusje op moet. Nou ja, dat soort dingen.
Op zich allemaal prima natuurlijk, als dit ook onderdeel van die beruchte peuterpuberteit is (de driftbuien kende ik al :p). Fijne test voor je geduld in ieder geval smile. Maar ik zit me af te vragen of ik het niet te makkelijk onder 'peuterpuberteit' schuif; is er niet iets anders mis? Ik kan niets verzinnen, hij eet/drinkt/poept/plast goed, speelt leuk, is op zich nog wel blij zeg maar. Hij slaapt nu 's middags wel weer, nadat hij dat een maand of twee niet meer wilde. Hij ziet niet bleek, heeft geen koorts, komt gewoon niet ziek over, alleen wel heel moe lijkt het, door dat hangerige.

Is dit herkenbaar? Zijn kindjes van net twee vaker zo moe? Is het een soort sprongetje ofzo? Of is dit nu echt de peuterpuberteit, en moet ik het hier de komende maanden maar mee doen? (En zo ja, hoe gaan jullie daarmee om, ik kan hem echt niet continu zijn zin geven qua knuffelen, heb ook nog een kleintje van 6 maanden rondkruipen...)
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Net 2 jaar: moe of peuterpuberteit? Empty Re: Net 2 jaar: moe of peuterpuberteit?

Bericht  loesje vr 21 sep 2012 - 0:56

ja herkenbaar dat heeft mijn zoontje ook gehad en het ging over toen hij naar de psz mocht.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Net 2 jaar: moe of peuterpuberteit? Empty Re: Net 2 jaar: moe of peuterpuberteit?

Bericht  Dille vr 21 sep 2012 - 1:25

Zoon gaat al bijna z'n hele leven 2 dagen naar de creche, dus dat zal het niet zijn smile Maar je brengt me wel op een idee; misschien verveelt hij zich? Hij heeft wel wat nieuw speelgoed op z'n verjaardag gekregen, maar niet veel echt 'vernieuwends'.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Monnie vr 21 sep 2012 - 1:41

Heeft hij geen last van doorkomende kiezen? Mijn zoontje gedroeg zich net zo toen zijn kiezen door kwamen.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Dille vr 21 sep 2012 - 1:43

Monnie schreef:Heeft hij geen last van doorkomende kiezen? Mijn zoontje gedroeg zich net zo toen zijn kiezen door kwamen.

Idea Dat zou zomaar kunnen! Alleen kom ik daar alleen achter als ik bereid ben één van mijn vingers op te offeren... Thanks!
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  holaagirl vr 21 sep 2012 - 2:57

Hier ook hetzelfde! Precies hetzelfde verhaal!
Alleen is het hier ook op de crèche draaaaaamaaaa!
(heb hem al 2x op moeten halen omdat hij alleen maar huilde!)
Nu spotte ik net een enorme kies, incl bloed en al!
Wooooow! Logisch dus...
Maaaaaaaar ben bang dat het ook echt wel onderdeel is van die fijne peuterpubertijd!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: