Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuterpuberteit

+15
PapillonRose
ekjir@M
Niene
Liadan
Shopaholic
Printje
kwak
MADDIE
litllejoy
Tania
teletascha
Aagje!
Razz
liesje
Linda
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Peuterpuberteit Empty Peuterpuberteit

Bericht  Linda ma 18 maa 2013 - 21:04

Ik was altijd in de veronderstelling dat peuterpuberteit onzin was. Daar ben ik inmiddels gigantisch op terug gekomen. Evil or Very Mad

Wat een drama! Hoe lang gaat dit duren? Heel lang zeker?

M'n geduld is nog nooit zo op de proef gesteld.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ga je bijvoorbeeld de strijd aan? Of laat je een hoop dingen maar zo?

Een voorbeeld van nu:
Dochter wordt wakker. Ik wil naar beneden, maar dat wil dochter niet. Nu staat ze al drie kwartier op de overloop. Ik krijg haar niet naar beneden, dus ik laat haar maar staan.
Af en toe roept ze: "mama, kom hier!" (Ik geloof dat ze denkt dat ik een hond ben ofzo Rolling Eyes).
Maar ze houdt het erg lang vol.... Grrrrrr.... Ze komt echt niet naar beneden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterpuberteit Empty Re: Peuterpuberteit

Bericht  liesje ma 18 maa 2013 - 21:06

Hier ook een peuterpuber heb geen tips helaas haha
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 21:26

Ik zou haar laten staan. Dan niet. Als onze zoon niet wil luisteren dan ga ik hem negeren. Wil hij niet mee komen, nou dan niet, blijf maar lekker staan. En dan ga ik wel gewoon weg. Dit heeft altijd effect op hem. En met weg gaan bedoel ik niet uit huis gaan, maar gewoon weg uit de situatie. Ik wil geen strijd met hem aan gaan. Daarna praten we het altijd uit.

Gast
Gast

Bericht  Razz ma 18 maa 2013 - 21:29

Hier ook sinds een aantal weken. Meneer MOET zijn zin hebben en anders gaat het dramatisch lopen doen en als ik zeg rechts zegt hij links. Echt heel irritant haha.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Aagje! ma 18 maa 2013 - 21:33

Ik dacht dat mijn dochter het niet meer zou krijgen maar de laatste weken is het drama! Pfff wordt er niet goed van!

In zulke situaties loop ik ook gewoon weg! Of mee of je blijft maar lekker staan!

Verder heb ik nog geen tips voor je Sad
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Linda ma 18 maa 2013 - 21:51

Liesje, haha jammer!

Pluto, dat heb ik inderdaad ook maar gedaan. Ze heeft 50 minuten op de overloop gestaan, toen begon ze te jammeren en toen wilde ze wel naar beneden. Maar pfff, je zou ergens maar op tijd moeten zijn...

Razz, irritant he?! Dochter liep van de week voor het eerst zomaar weg in de supermarkt, had ze nog nooit gedaan!

Aagje, oei, op de leeftijd zou je inderdaad denken dat het niet meer zou komen, beetje jammer.

Aankleden en een schone luier is ook drama. Wat een hysterie kan ze daarom maken. Een tip daarvoor zou ook welkom zijn!

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  teletascha ma 18 maa 2013 - 22:30

Hier is de puberteit 2 maandne geleden al begonnen. Ondertussen heeft madame dus al uren in haar bed gestaan/gerend omdat ze er niet uit wilde. En ook al een flink aantal keren in haar romper door de huiskamer gerend omdat ze geen broek aan wilde.... Geen tips dus.....
Als we haast hebben gaat ze gewoon zonder schoenen aan in de auto, en op de plaats van bestemming lukt het meestal wel om schoenen aan te trekken.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 23:12

Meestal helpt voorbereiden wel. 'Je gaat zo douchen' of 'Nog even dit afkijken en dan tanden poetsen. Zo krijgt het kind ook even tijd om om te schakelen. Zeker met aankleden en douchen maakt het voorbereiden een wereld van verschil.

Laatst aangepast door Zus op di 19 maa 2013 - 1:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 23:14

Oh en met opstaan calculeer ik gewoon extra tijd in. Gooi overal de deuren open en lichten aan. Zo krijgt ze ook even de tijd om wakker te worden. Meestal komt ze vanzelf uit bed en heb ik mezelf intussen al aangekleed.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 23:23

Zus schreef:Oh en met opstaan calculeer ik gewoon extra tijd in. Gooi overal de deuren open en lichten aan. Zo krijgt ze ook even de tijd om wakker te worden. Meestal komt ze vanzelf uit bed en heb ik mezelf intussen al aangekleed.
Als ik alle deuren open ga gooien ben ik ook wel even bezig haha.
Ik bereid onze zoon ook altijd voor. Nog even dit, dan gaan we dat doen.

Gast
Gast

Bericht  Tania ma 18 maa 2013 - 23:26

Mijn zoontje heeft in met vlagen last van de peuterpuberteit, maar als hij het heeft helpt eigenlijk vrij weinig. Ik vraag gewoon niks van hem dan. Als hij echt iets wil wat niet kan of mag dan troost ik hem als hij boos/driftig is dat vindt hij fijn. Voorbereiden maakt hier geen verschil als hij iets anders in z'n hoofd heeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 23:41

Pluto schreef:
Zus schreef:Oh en met opstaan calculeer ik gewoon extra tijd in. Gooi overal de deuren open en lichten aan. Zo krijgt ze ook even de tijd om wakker te worden. Meestal komt ze vanzelf uit bed en heb ik mezelf intussen al aangekleed.
Als ik alle deuren open ga gooien ben ik ook wel even bezig haha.
Ik bereid onze zoon ook altijd voor. Nog even dit, dan gaan we dat doen.

Ik bedoel meer rondom haar kamer, dan krijgt ze ook alle geluiden mee en wordt ze vanzelf wakker.

Gast
Gast

Bericht  litllejoy ma 18 maa 2013 - 23:48

Wij doen ook voorbereiden, al is ze de laatste weken dan wel weer goed in tijd rekken haha.
Maar op een gegeven moment is het dan gewoon klaar bij mij en heeft ze pech.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  MADDIE di 19 maa 2013 - 0:58

Ja.. de peuterpuberteit. Dat is een fase die best lang kan duren. Hoor ik van ouders op mijn werk vaak terug. In die situatie die je zegt zou ik haar de tijd geven die ze nodig heeft en zelf mijn dingen gaan doen. Met aankleed issues raad ik altijd aan om een kind wel keuze te geven tussen twee combi's(die jij uitkiest).
Voorbereiden kan wel helpen om conflicten te voorkomen. Verder ben ik er altijd ook voor om de dingen die goed gaan heel erg te benoemen.
Als ze bijvoorbeeld zo boven staat te drammen en ze kan daarna gewoon meewerken dan zou ik zeggen. Wat fijn dat je je kunt aankleden etc. Dan leert ze dat ze voor goede dingen aandacht krijgt.
Verder elke dag heel veel geduld opbrengen. En als je ergens snel moet zijn, dan zou ik gewoon meer tijd inplannen, wat zus ook zegt!
Bij sommige kinderen werkt het om de avond te voren samen kleren klaar te leggen. Of om de avond te voren dingen te bespreken.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 1:39

litllejoy schreef:Wij doen ook voorbereiden, al is ze de laatste weken dan wel weer goed in tijd rekken haha.
Maar op een gegeven moment is het dan gewoon klaar bij mij en heeft ze pech.
Daar zijn ze vaak wel heel handig in :P

Gast
Gast

Bericht  kwak di 19 maa 2013 - 1:44

Haha...ja echt erg die pubertijd!

D kan er ook wat van, wil ze yoki, geef je d'r yoki gaat ze krijsen dat ze roosvisee wil en zo gaat het de hele dag door.
Geef je haar een keuze, dit of dat. Kiest ze dit dan krijgt ze dat, heeft ze het wil ze de andere!
Hier helpt negeren, ik laat gewoon de yoki staan en zeg dat ze daar voor heeft gekozen, als het op is krijgt ze roosvisee en dan ga ik haar gekrijs negeren en dan drinkt ze de yoki zo op. Net als met kleding aantrekken, negeer ik haar dan gaat ze zich zelf aan kleden en als het niet lukt komt ze hulp vragen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Printje di 19 maa 2013 - 1:46

Hier verloopt de peuterpuberteit zeer zeer mild gelukkig. Ik leg veel uit aan hem en daarnaast is hij makkelijk af te leiden met iets anders. Denk dat meiden hier pittiger in zijn dan de jongens.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Shopaholic wo 20 maa 2013 - 7:52

Met pieken en dalen..sommige dagen is het echt ronduit K*T maar op andere dagen is ze ook wel heel lief, maar dan breekt ze boel weer af door echt letterlijk alles uit de kast te smijten etc. Mad:shock:
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Liadan wo 20 maa 2013 - 7:55

Ik ging met mijn dochter de strijd zo min mogelijk aan, ik probeerde zo vaak mogelijk alternatieven aan te bieden of er een grapje van te maken. Dat werkte lang niet altijd, maar ze mocht boos zijn.
De kleuterpuberteit is hier helaas nog 10 keer erger dan de peuterpuberteit was :nopompom: .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Tania wo 20 maa 2013 - 7:56

Liadan schreef:
De kleuterpuberteit is hier helaas nog 10 keer erger dan de peuterpuberteit was :nopompom: .

Dat was niet wat ik na vandaag wilde horen :nopompom:

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Linda wo 20 maa 2013 - 7:58

Tania schreef:
Liadan schreef:
De kleuterpuberteit is hier helaas nog 10 keer erger dan de peuterpuberteit was Peuterpuberteit 1270000679 .

Dat was niet wat ik na vandaag wilde horen Peuterpuberteit 1270000679
Peuterpuberteit 394967

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan wo 20 maa 2013 - 7:59

Tania schreef:
Liadan schreef:

Dat was niet wat ik na vandaag wilde horen :nopompom:
Sorry Sad , maar komt vast omdat ze een meisje is, bij jongens is dat niet zo hoor Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Niene wo 20 maa 2013 - 8:02

Liadan schreef:
De kleuterpuberteit is hier helaas nog 10 keer erger dan de peuterpuberteit was Peuterpuberteit 1270000679 .

Oh drama.... Ik kan er niks anders van maken... Ben benieuwd hoe lang die fase gaat duren scratch
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Linda wo 20 maa 2013 - 8:02

Liadan schreef:
Tania schreef:
Liadan schreef:

Dat was niet wat ik na vandaag wilde horen Peuterpuberteit 1270000679
Sorry Peuterpuberteit 1371890812 , maar komt vast omdat ze een meisje is, bij jongens is dat niet zo hoor Wink .
Ik was er al bang voor.....
Peuterpuberteit 1270000679Peuterpuberteit 1270000679Peuterpuberteit 1270000679Peuterpuberteit 1270000679

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  ekjir@M wo 20 maa 2013 - 10:16

Hou op, schei uit... Het begon vanochtend met een broodje kaas en dan een hele hijsa gaan maken omdat je een pita broodje wil. Daarna wil je capri sun maar uit het andere pak, schat die is nog dicht gaat niet op. Toen moest meneer naar de kapper de eerste wilde hij nog wel mee naartoe maar die had geen tijd dus op naar de andere kapper, daar kreeg ie zo'n driftbui dat ik eigenlijk weer wilde gaan maar nadat de kapster zei dat ie een kadootje kreeg en dikkie dik mocht kijken op d'r telefoon werd het een feestje en wilde hij niet meer naar huis. Kapper lief niet jij... En bedankt hè. Vervolgens begint thuis het pita broodje en capri sun verhaal weer overnieuw en ben ik blij dat hij 's middags even slaapt...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende