Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1 jaar....

+9
Novalee
applestar
Teddyaapje
meisjesmama
kwak
Darius
Blue flower
keverke26
Annie24
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

1 jaar.... Empty 1 jaar....

Bericht  Annie24 di 10 jan 2012 - 6:40

En dan?

Y. wordt over 2,5 week 1 jaar, maar wat doe ik dan met zijn flessen? Stop ik daar mee en stap ik over op groeimelk ofzo? Of op gewone melk? Of stop ik daar niet mee en krijgt hij nog gewoon hetzelfde?

Wanneer gingen jullie ander beleg op brood geven? Y. krijgt nu jam of smeerworst op brood, maar wat meer variatie door 'normaal' beleg moeten we toch ook ooit eens mee beginnen? Wat geef ik dan?

Zijn er nog meer dingen mbt tot eten waar jullie mee zijn begonnen toen jullie kindje de 1e verjaardag naderde en/of voorbij was?

Hmmm...denk je dat je aardig wat weet over de baby periode, breekt er nu al bijna een andere periode aan waar ik geloof ik toch nog niet helemaal in thuis ben Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  keverke26 di 10 jan 2012 - 7:24

Hoi Annie24,

ik lees even mee.. mijn dochter is tweede kerstdag 1 jaar geworden en ik krijg die 2 flessen er niet af :S of ja smorgens vind ik het wel lekker, daarna gaat ze terug naar bed en savonds is het ook wel fijn. kweet het ook niet zo goed hoe dit moet haha..


keverke26
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Annie24 di 10 jan 2012 - 7:40

keverke26 schreef:Hoi Annie24,

ik lees even mee.. mijn dochter is tweede kerstdag 1 jaar geworden en ik krijg die 2 flessen er niet af :S of ja smorgens vind ik het wel lekker, daarna gaat ze terug naar bed en savonds is het ook wel fijn. kweet het ook niet zo goed hoe dit moet haha..


Y. krijgt nog 3 flessen 1 jaar.... 166342
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Blue flower di 10 jan 2012 - 7:45

Op het CB hebben zij mij verteld dat alle peutermelk en andere melk na een jaar eigenlijk onzin is, en eigenlijk geldklopperij. Wij zijn overgestapt op gewone melk en R vind het heerlijk, smorgens lekker een papfles (hij zou brood kunnen eten maar hij vind een papfles zoooo lekker) en verder eet smiddags gewoon brood en krijgt daarbij ook een beker normale melk. En Smiddags na zijn slaapje krijgt hij een beker sap.

Op brood geef ik voornamelijk kaas, smeerkaas, kipfilet, boterhamworst, ik zelf geef nog geen zoetigheid op brood, omdat ik dat niet nodig vind maar ook omdat hij meer van hartig is.

Succes ermee, het blijft lastig he haha
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Annie24 di 10 jan 2012 - 7:49

We moeten morgenmiddag naar het cb en ik ga het daar ook vragen...

Vind het fijn(er) dingen te horen van andere mama's, dan van het cb. Heb het niet zo op het cb 1 jaar.... 166342
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Darius di 10 jan 2012 - 7:50

Blue flower schreef:Op het CB hebben zij mij verteld dat alle peutermelk en andere melk na een jaar eigenlijk onzin is, en eigenlijk geldklopperij. Wij zijn overgestapt op gewone melk en R vind het heerlijk, smorgens lekker een papfles (hij zou brood kunnen eten maar hij vind een papfles zoooo lekker) en verder eet smiddags gewoon brood en krijgt daarbij ook een beker normale melk. En Smiddags na zijn slaapje krijgt hij een beker sap.

Op brood geef ik voornamelijk kaas, smeerkaas, kipfilet, boterhamworst, ik zelf geef nog geen zoetigheid op brood, omdat ik dat niet nodig vind maar ook omdat hij meer van hartig is.

Succes ermee, het blijft lastig he haha



Dan ben ik het niet eens met jouw CB. Er zijn genoeg kinderen die wel poedermelk krijgen boven de 12 maanden, bijvoorbeeld het jongste zoontje van Rataplan, die het ook krijgt op advies van de kinderarts. Ik vind het dus geen onzin.

Daarnaast vind ik dat het CB zich niet mag bemoeien met jouw financien. Dan is Nutrilon standaard 1 zeker ook geldklopperij, omdat een pak 5 euro duurder is dan dezelfde flesvoeding van het Kruidvat.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Darius di 10 jan 2012 - 7:51

Annie24 schreef:En dan?

Y. wordt over 2,5 week 1 jaar, maar wat doe ik dan met zijn flessen? Stop ik daar mee en stap ik over op groeimelk ofzo? Of op gewone melk? Of stop ik daar niet mee en krijgt hij nog gewoon hetzelfde?

Wanneer gingen jullie ander beleg op brood geven? Y. krijgt nu jam of smeerworst op brood, maar wat meer variatie door 'normaal' beleg moeten we toch ook ooit eens mee beginnen? Wat geef ik dan?

Zijn er nog meer dingen mbt tot eten waar jullie mee zijn begonnen toen jullie kindje de 1e verjaardag naderde en/of voorbij was?

Hmmm...denk je dat je aardig wat weet over de baby periode, breekt er nu al bijna een andere periode aan waar ik geloof ik toch nog niet helemaal in thuis ben Rolling Eyes

Ik denk dat je in de eerste plaats moet kijken naar jouw kindje. Hij zal zich heus niet opeens anders gaan gedragen als hij jarig is geweest hoor!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 7:51

Wij gaven gewone melk, we zijn met 11 maanden al af en toe melk gaan geven zodat hij kon wennen.

Eten, met een jaar at hij gewoon wat de pot schafte, vanaf 6 maanden at hij eigenlijk al mee maar dan nog aan gepast, dus de overgang was niet zo groot.

Broodbeleg, je kan prima af en toe wat anders geven en dan langzaam uitbreiden, appelstroop, kipfilet, gewone kaas, dat zijn prima alternatieve, als hij nog ouder is kan je pindakaas, en andere vleesware er bij gaan geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  kwak di 10 jan 2012 - 7:53

D. is nu 14 maand.
ze krijgt nog 1 fles, de papfles in de ochtend omdat ze die zo lekker vind.
ze krijgt sinds dat ze 11,5 maand is gewone half volle melk, de opvolgmelk was op dus ben ik direct overgestapt.

op haar brood krijgt ze 9 van de 10 keer gewoon jam, in alle soorten en ze vind het heerlijk.
af en toe krijgt ze wat hagelslag er op, maar dat is heel sporadisch omdat ik het niet nodig vind.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 7:56

Wij hebben eerst een tijdje geitenmelk gegeven, dat is veel beter te verteren dan koemelk. Later zijn we wel voorzichtig over gestapt op koemelk en dit is prima gegaan. Op zich hebben gezonde kinderen geen groeimelk nodig, gewone melk of geitenmelk voldoet aan de voedingsbehoeftes van kinderen van die leeftijd.
Onze dochter krijgt nog steeds een flesje voordat ze naar bed gaat. Dit is de enige manier om haar rustig te krijgen. Het bouwt zich vanzelf wel af, ze kan nu tussen de middag al zonder flesje gaan slapen, dus die avondfles zal binnenkort ook wel weg kunnen.

Wat betreft uitbreiden op brood kun je gewoon eens wat verschillende dingen proberen, plakje kaas, verschillende soorten vleeswaren, stroop, andere smaken jam..

Vanaf de één jaar is onze dochter helemaal met de pot mee gaan eten (wel zoutloos). Sinds dat ze één is, eet ze ook prei, ui en koolsoorten, daar waren we voor het eerste jaar voorzichtiger mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  keverke26 di 10 jan 2012 - 7:58

hm, ik ben heel moeilijk aan het denken over het vervangen van die opvolgmelk. of ja het vervangen bedoel het weglaten, maar kan natuurlijk ook gewoon halfvolle melk warmen en geven.. pff sorrie ben niet helemaal wakker geloof ik ;$

En N.inthe krijgt nu ook smeerkaas, jam, smeerworst (af en toe) stroop etc op de boterham, warm eet ze al langer met de pot mee maar dat maak ik in bakjes en die vries ik in voor naar het kdv.

keverke26
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  meisjesmama di 10 jan 2012 - 8:03

Onze jongste (21 maanden) die krijgt 1 à 2 flessen dreumesmelk per dag.
Dat vind ze fijn dus dat houden we er ook gewoon in. En dan stoppen de de ochtendfles als 1ste en daarna de avond fles.


Laatst aangepast door meisjesmama op di 10 jan 2012 - 8:04; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 8:03

Net voor de 1e verjaardag was de opvolg melk op en ben ik overgestapt naar halfvolle melk...het CB zei ook dat we mochten kiezen, opvolgmelk als we wouden, of idd half volle melk...het hoefde ook niet perse "vers" te zijn..

's Ochtends krijgt Y.enthe nog een bordje pap, heerlijk vind ze het! Maar soms wil ze ook wel net als mama een broodje..en dan krijgt ze er een bekertje melk bij..wil ze hem niet koud, dan wil ik het ook wel even iets een tikkeltje verwarmen.

Tussen de middag krijgt ze ook een bekertje melk bij dr brood. Met smeerkaas, een plakje worst, maar soms ook wel chocolade pasta ofzo...(en dan is het net een zwarte pietje! Laughing ).

Tussendoor krijgt ze bij de fruit of bij het koekje een flesje roosvicee...

Warm eten deden ze al vanaf 6maand zo goed als de pot mee...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Teddyaapje di 10 jan 2012 - 8:12

Ik denk niet dat opvolgmelk onzin en geldklopperij is. Ik denk dat kindjes die bijv. (nog) niet goed eten het wel nodig hebben om toch meer/ voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Bij gezonde kindjes die voldoende en gevarieerd eten kan ik er wel inkomen.

T. is nu dik 14mnd en krijgt nog 3x per dag een flesje met gekolfde melk. Verder drinkt hij water of volle koemelk (afhankelijk van hoeveel ik gekolfd heb).

Met eten eet hij gewoon met de pot mee maar wel zoutloos. We doen het volgens rapley sinds hij 6 mnd is en kan al aardig goed eten. Sinds een week of 3 probeert hij het steeds vaker met een vork en ook dat gaat al behoorlijk goed...als t te lang duurt voordat hij er iets aan heeft geprikt pakt hij het met zijn handje.

Als broodbeleg heeft hij heel lang alleen boter gehad, nu krijgt hij meestal stroop of pindakaas. Hagelslag ed vind ik niet nodig en kaas/ vlees is geen succes omdat hij zijn boterham altijd openvouwt en dan aan de binnenkant begint te eten. Plakjes zouden er dus vanaf vallen. Hij krijgt voldoende zuivel binnen en smeerkaas is dus niet nodig. Smeerworst wordt afgeraden tot 3 jaar dus dat krijgt hij ook niet.

Ik zou gewoon doen waar je kindje aan toe is. Als hij goed groeit en eet zal opvolgmelk idd niet noodzakelijk zijn en kun je geiten- of koemelk geven. Wel moet hij dan per dag 10 druppels vit. D hebben. Hoeveel flessen ed. maakt niet zoveel uit, als hij maar voldoende vocht en calcium binnenkrijgt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Annie24 di 10 jan 2012 - 8:13

Y. is een goede eter, althans...hij eet veel, maar zijn avondeten vloeibaar. Vanaf morgen wil ik eens kijken wat hij doet als ik zijn avondeten op de rapley methode ga geven. Hoop dat hij er dan zelf stukjes af gaat happen en zo leert dat zijn avondeten niet meer vloeibaar hoeft te zijn 1 jaar.... 166342 Hij heeft het een tijdje geprakt gegeten, maar daar is hij blijkbaar klaar mee.

Het 'vervelende' vind ik dat alles op gaat: 3 flessen 180+6, fruit, 1 boterham 's morgens, 2 boterhammen 's middags (en als we een 3e zouden geven zou hij die ook nog opeten) tussendoortje, groente, toetje. Ik vraag me dus af hoe ik in godsnaam ooit die 3 flessen eraf ga krijgen, want hij eet bijna als een volwassen vent wbt hoeveelheden.

Ook zitten we met de hoeveelheid vocht die hij binnenkrijgt. Hij drinkt hooguit 30cc ander vocht per dag naast de 3 flessen. Alle bekers al geprobeerd, met rietje, zonder rietje, met harde/zachte tuit, gewoon zo drinken, maar hij vertikt het gewoon Twisted Evil

Ondanks dat het niet bewezen is dat hij kma heeft, geven we op dit moment geen producten waar koemelk inzit. Hij had ontzettende eczeem wat nu goed onder controle is en ik ben stiekem denk ik een beetje bang wat er gaat gebeuren als we producten met koemelk gaan geven zoals gewone melk, kaas, smeerkaas, yoghurt enzo.

Misschien moeten we het maar eens rustig op gaan bouwen. Een keertje yoghurt als toetje geven en kijken hoe zijn huid er op gaat reageren bijvoorbeeld.

Ik ga iig morgen kipfilet of boterhamwordt kopen en dat op brood geven.

Ben ook benieuwd wat het cb morgen zal zeggen als ik er naar vraag, al zal ik vast wel als antwoord krijgen 'hier heeft u een foldertje, leest u dat maar eens door'. Twisted Evil
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  applestar di 10 jan 2012 - 8:24

En als je zijn drinken (sap e.d ) een beetje opwarmt? Kindjes gaan van warme melk flessen naar koude sapjes, water enz. Voor ons heel normaal maar voor een kleintje kan die overstap nog best groot zijn!

Qua zuivel zou je dat best kunnen opbouwen. Gewoon een klein beetje proberen en goed in de gaten houden hoe hij hier op gaat reageren. mocht je denken dat het goed gaat kan je het altijd opbouwen en mocht het niet gaan kan je altijd weer gelijk afbouwen.
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Annie24 di 10 jan 2012 - 8:25

Opwarmen ook al geprobeeerd. Koud, warm, alle smaken diksap, zelf zoete troep zoals Wicky, maar meneer vertikt het gewoon Twisted Evil
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Novalee di 10 jan 2012 - 8:26

Ik heb nog totaal geen verstand van bijvoeding dus laat staan van wat bij één jaar aan de orde is, maar voor wat betreft de KMA. "Zure" melkproducten worden over het algemeen beter verdragen dan de zoete, dus dan kun je misschien het beste magere yoghurt geven met misschien een beetje diksap?

En wat me verder te binnen schoot, als Y. tussen de middag nog honger heeft kun je hem dan niet toch die 3e boterham geven en misschien dat hij dan vanzelf wat minder van z'n flessen drinkt? Of ben je bang dat hij dan te weinig vocht binnen gaat krijgen?

En offtopic, as usual 1 jaar.... 166342 , hoe ging het vandaag?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Annie24 di 10 jan 2012 - 8:31

Novalee schreef:Ik heb nog totaal geen verstand van bijvoeding dus laat staan van wat bij één jaar aan de orde is, maar voor wat betreft de KMA. "Zure" melkproducten worden over het algemeen beter verdragen dan de zoete, dus dan kun je misschien het beste magere yoghurt geven met misschien een beetje diksap?

En wat me verder te binnen schoot, als Y. tussen de middag nog honger heeft kun je hem dan niet toch die 3e boterham geven en misschien dat hij dan vanzelf wat minder van z'n flessen drinkt? Of ben je bang dat hij dan te weinig vocht binnen gaat krijgen?

En offtopic, as usual 1 jaar.... 166342 , hoe ging het vandaag?

Ik vind 3 boterhammen zoveel voor een kindje van 10 kilo Rolling Eyes Dat eet ik zelf niet eens 's middags, haha :P
Ik wil er idd pas een fles vanaf halen als hij ander vocht binnenkrijgt, vind dat anders weer zo weinig *zeur*

Offtopic: het ging vandaag K*T!!!!! Ik was nog niet eens klaar aan het einde. Dikke onvoldoende dus, dus dan maar een herkansing in april.

Offtopic 2: ik vergeet steeds het recept te vragen van die heerlijk broodjes met kipfilet en sla ofzo die we hadden met de sint-meeting?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  applestar di 10 jan 2012 - 8:31

Annie24 schreef:Opwarmen ook al geprobeeerd. Koud, warm, alle smaken diksap, zelf zoete troep zoals Wicky, maar meneer vertikt het gewoon Twisted Evil

En als je het in zijn fles doet(zelfde fles waarin je zijn melk doet ) en dan een beetje warmt. Doet hij dat dan ook niet? Wat je eventueel ook nog kan proberen is een neussparings beker of eventueel een beker met een los rietje erin?
Heeft hij altijd al zo 'weinig ' gedronken of is dat op een moment een fase?
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Annie24 di 10 jan 2012 - 8:33

applestar schreef:
Annie24 schreef:Opwarmen ook al geprobeeerd. Koud, warm, alle smaken diksap, zelf zoete troep zoals Wicky, maar meneer vertikt het gewoon Twisted Evil

En als je het in zijn fles doet(zelfde fles waarin je zijn melk doet ) en dan een beetje warmt. Doet hij dat dan ook niet? Wat je eventueel ook nog kan proberen is een neussparings beker of eventueel een beker met een los rietje erin?
Heeft hij altijd al zo 'weinig ' gedronken of is dat op een moment een fase?

Ook al geprobeerd, maar zijn fles is voor zijn poedermelk en blijkbaar niet voor wat anders.
Die neussparingsbeker van Difrax ook al, beker met los rietje ook al *heb een hele Etos/AH hier in de kast staan inmiddels*

Hij heeft nooit weinig gedronken, althans, zijn flessen gaan gewoon op. Wat betreft ander drinken heeft hij idd altijd al zo weinig gedronken. De 30cc die er ingaat, is meer erin gieten en als hij 'per ongeluk' een slokje neemt ofzo. Een fase is het dus niet, of een héle lange 1 jaar.... 166342
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  sheila123 di 10 jan 2012 - 8:33

Ik heb bij de oudste tot 11 maanden bv gegeven en dus gelijk overgestapt op gewone melk... Was geen succes dus kreeg ze drinkyogurt en gewone yogurt. Gewone melk vind ze nog steeds niet lekker.

Broodbeleg: jam,stroop,(smeer)kaas,kipfilet.. Geen leverpastei dat schijnt niet goed te zijn voor ze.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Novalee di 10 jan 2012 - 8:41

Annie24 schreef:
Novalee schreef:Ik heb nog totaal geen verstand van bijvoeding dus laat staan van wat bij één jaar aan de orde is, maar voor wat betreft de KMA. "Zure" melkproducten worden over het algemeen beter verdragen dan de zoete, dus dan kun je misschien het beste magere yoghurt geven met misschien een beetje diksap?

En wat me verder te binnen schoot, als Y. tussen de middag nog honger heeft kun je hem dan niet toch die 3e boterham geven en misschien dat hij dan vanzelf wat minder van z'n flessen drinkt? Of ben je bang dat hij dan te weinig vocht binnen gaat krijgen?

En offtopic, as usual 1 jaar.... 166342 , hoe ging het vandaag?

Ik vind 3 boterhammen zoveel voor een kindje van 10 kilo Rolling Eyes Dat eet ik zelf niet eens 's middags, haha :P
Ik wil er idd pas een fles vanaf halen als hij ander vocht binnenkrijgt, vind dat anders weer zo weinig *zeur*

Offtopic: het ging vandaag K*T!!!!! Ik was nog niet eens klaar aan het einde. Dikke onvoldoende dus, dus dan maar een herkansing in april.

Offtopic 2: ik vergeet steeds het recept te vragen van die heerlijk broodjes met kipfilet en sla ofzo die we hadden met de sint-meeting?
Maar als hij honger heeft dan zal het toch niet veel kwaad kunnen? Ik heb geen idee wat een normale hoeveelheid is voor een kindje van bijna 1 en wat een gezond gewicht is. En jij bent natuurlijk een wat moeilijke eter dus misschien niet zo'n goede graadmeter 1 jaar.... 166342 Sommige kinderen eten nou eenmaal veel, m'n nichtje van 2 eet ook 7 boterhammen, 3 of 4 stuks fruit een bord avondeten + toetje op een dag.

Wat jammer dat het niet goed ging vandaag Sad 1 jaar.... 699888

Euh, recept?.... Het was meer uit de losse pols smile

- kaiserbolletjes afbakken en af laten koelen
- eventueel bestrijken met boter (had ik niet gedaan omdat ik niet wist of iedereen dat zou lusten)
- blaadjes veldsla erop
- gerookte kipfilet in plakjes snijden en erop leggen
- rijpe mango in stukjes snijden (niet te perfectionistisch want het is een glibberig gedoe Very Happy) en erop
- bovenkant broodje erop en klaar!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  applestar di 10 jan 2012 - 8:43

Jeetje dat is inderdaad wel vervelend.
Ik zou het gewoon blijven aanbieden de gehele dag door ( in allerlei vormen ) en hopelijk krijgt hij dat dan straks een keer door.

Je zou eventueel wel zijn middag fles kunnen laten vervallen. Misschien dat hij dan juist meer dorst krijgt in de hoop dat hij meer van het andere gaat drinken.
En misschien is het gewoon geen grote drinker.....
Vergeet niet dat in zijn fruit en groente hapje ook veel vocht zitten en in een eventueel toetje als je dat gaan geven.

En misschien helpt het nog om hem bijvoorbeeld eerst drinken te geven en daarna pas zijn koekje of maaltijd e.d of juist andersom.

Kinderen kunnen soms echt enorm eigenwijs zijn! Hopelijk krijgt jou ventje het snel door dat al dat andere drinken ook lekker id!
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Teddyaapje di 10 jan 2012 - 8:52

Annie24 schreef:Vanaf morgen wil ik eens kijken wat hij doet als ik zijn avondeten op de rapley methode ga geven. Hoop dat hij er dan zelf stukjes af gaat happen en zo leert dat zijn avondeten niet meer vloeibaar hoeft te zijn 1 jaar.... 166342



Mocht het hem niet lukken, geef het dan de tijd het te leren. Ze hebben hiervoor een andere (mond)motoriek nodig dan voor vloeibaar/ geprakt eten. Gewoon elke dag wat ala rapley aanbieden en als hij er interesse in heeft denk ik dat het redelijk snel zal gaan.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar.... Empty Re: 1 jaar....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum