Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is er bij jullie ooit ingebroken?

+21
Rouxxxe
Cherique
Lilou
M-G
Rovine
Cow
loura
Kathi
Arwyn
NerdChic
RioolSpook
ButterflyEffect
Sjors
Effie_O
Lotus
Qiara
Maaike
Jezzie
minoessepoes
aniet
Minx
25 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Is er bij jullie ooit ingebroken? - Pagina 2 Empty Re: Is er bij jullie ooit ingebroken?

Bericht  RioolSpook ma 31 jan 2011 - 8:06

Ja, een paar maanden geleden nog. Ik was een nacht bij mijn vriend slapen toen ik ineens gebeld werd door mijn broer dat er was ingebroken. Hij kwam thuis van werk en ws waren ze op dat moment bezig omdat de tv op de achterdeur mat stond en er alleen maar geld weg was. Ze hebben zelfs nog zitten schijten hier want er lag een drol in de wc.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er bij jullie ooit ingebroken? - Pagina 2 Empty Re: Is er bij jullie ooit ingebroken?

Bericht  NerdChic ma 31 jan 2011 - 8:50

Ze hebben het wel geprobeerd maar het is ze niet gelukt.
Ik woonde toen nog samen met mijn ex en ze hadden het raamkozijn aan de achterkant helemaal kapot gemaakt. Bij buren verderop is het ze wel gelukt.
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Arwyn ma 31 jan 2011 - 8:54

Gelukkig niet! Lijkt me echt heel vervelend, weet niet hoe veilig ik me hier dan nog zou voelen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sjors ma 31 jan 2011 - 9:20

Purple schreef:
Sjors schreef:Nee gelukkig nog nooit. Lijkt me vreselijk en denk dat ik me daarna niet meer veilig zal voelen in mijn eigen huis.
De eerste weken niet inderdaad maar nadat je je huis nog beter beveiligd hebt met nieuwe sloten/dievenklemmen enzo groeit het vertrouwen in je huis langzaam aan wel weer terug hoor.

Toch wel ja? Ik geloof ook wel dat het voornamelijk de eerste tijd is, dan word je bij elk geluidje wakker enzo. Maar als het dan weer een tijdje geleden is dan groeit denk ik ook wel het vertrouwen dat ze niet meer terugkomen.
Sjors
Sjors
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 172
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Effie_O ma 31 jan 2011 - 9:23

Sjors schreef:
Purple schreef:
Sjors schreef:Nee gelukkig nog nooit. Lijkt me vreselijk en denk dat ik me daarna niet meer veilig zal voelen in mijn eigen huis.
De eerste weken niet inderdaad maar nadat je je huis nog beter beveiligd hebt met nieuwe sloten/dievenklemmen enzo groeit het vertrouwen in je huis langzaam aan wel weer terug hoor.

Toch wel ja? Ik geloof ook wel dat het voornamelijk de eerste tijd is, dan word je bij elk geluidje wakker enzo. Maar als het dan weer een tijdje geleden is dan groeit denk ik ook wel het vertrouwen dat ze niet meer terugkomen.

Angst wordt inderdaad wel minder, maar bij mij heeft het echt wel langer geduurd. Er is dan ook een raam naast de voordeur bij mijn vader, waar ik langs moest als ik naar het toilet moest. Ben volgens mij nog wel twee jaar bang geweest hoor, vooral dus als ik 's nachts naar het toilet moest. Doodsbang dat er iemand zou staan.
En onlangs nog, toen ik er een weekend bleef. Ik ging naar het toilet 's nachts en zag een deur open staan. Echt, ik moest op de trap gaan zitten, was helemaal lam, benen enorm trillen....bleek het de toiletdeur te zijn, die naast de voordeur zit. Heb die nacht niet meer geslapen.
Blijft nog wel even hangen dus!

Laatst aangepast door Effie_O op ma 31 jan 2011 - 9:26; in totaal 1 keer bewerkt
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:26

Nee gelukkig niet.

Wel hadden we in de zomer het idee dat er bij de buren ingebroken werd, zo klonk het echt!
Maar bleek dat ze een feestje hadden gehad en de buurman de deur niet open kon krijgen Laughing
En een paar dagen daarna was mijn vriend wezen te nacht vissen en kwam dus thuis en dachten de buren dat er bij ons werd ingebroken. lol!

Dus als er bij ons of de buren word ingebroken komen we er snel genoeg achter!
Ook hebben wij oudere mensen tegenover ons wonen en ik zeg altijd als ze overdag bij ons inbreken dan is de politie er voordat ze ons huis uit zijn haha

Gast
Gast

Bericht  Kathi ma 31 jan 2011 - 9:41

Toen ik nog bij mijn ouders woonde is er geprobeerd in te breken.
Ik sliep aan de voorkant van het huis en 's ochtends heel vroeg stond de buurman aan de deur, ik werd daarvan wakker en ben m'n ouders wakker gaan maken. Wat bleek? De buurman belde aan omdat het kraantje aan de voorkant van het huis kapot was gebroken (de arme man stond ook middenin al het water haha), inbrekers hebben geprobeerd om op dat kraantje te gaan staan en het klapraampje open te krijgen. Hopelijk zijn ze heel nat geworden toen het kraantje afbrak.

En twee maanden terug is bij twee woningen op onze gallerij (wonen 3 hoog) ingebroken, gelukkig niet bij ons. Wij hebben langs de voordeur een anti inbraakstrip, dus was waarschijnlijk te veel moeite. Gelukkig maar. Stomme is, dat ik weg ben gegaan rond half 5 om te werken, helemaal niks heb gezien en mijn vriend om 5 uur thuis kwam en dat toen de andere buurman al druk stond te bellen met de politie. Zo snel zijn ze dus. Sindsdien let ik er goed op dat we alle sloten er altijd op hebben zitten en een lampje hebben branden als we niet thuis zijn.
Kathi
Kathi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 54
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:42

Gelukkig niet en hoop dat het niet gebeurd ook.
Heb wel die angst dat het eens gebeurd maarja.

Gast
Gast

Bericht  loura ma 31 jan 2011 - 9:58

Nee en ik hoop niet dat het ooit zal gebeuren
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738

Bericht  Cow ma 31 jan 2011 - 22:03

Toen ik nog thuis woonde. Mijn moeder was op vakantie en ik kwam thuis uit school ofzo en zag iest raars bij het raam achter. Toevallig kwam mijn broer ook thuis en die zag gelijk dat er was ingebroken. Politie gebeld en er was niks weg vlgs ons. Toen mijn moeder thuis kwam een paar dagen later alles aan haar verteld zegt ze; "en al die jassen en tassen aan de kapstok waar zijn die dan?" Bleek de hele kapstok leeg geroofd te zijn nerd
Maar waarom ze dan via het raam achter naar binnen gaan, dan naar voor lopen om de kapstok leeg te halen en verder niks mee te nemen is ons nog steeds een raadsel....... Question
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 22:26

Gelukkig nog nooit, maar ik ben doodsbang voor inbrekers. Echt een angst..

Wij hebben thuis een alarmsysteem ingesteld. Mijn man en ik hebben een kastje aan ons sleutelbos waarmee we kunnen uitschakelen, en anders heb je 20 seconde om de code in te voeren. Hierdoor voel ik me wel iets veiliger. Er gaat een stille alarm af waardoor de centrale wordt gewaarschuwd en wij worden gebeld. Nadat er dus al iemand 20sec in ons huis staat..

Ohja, dit komt niet zomaar uit de lucht vallen, we hebbnen dit genomen nadat er op klaarlichte dag 2 woningen op ons rijtje leeg zijn gehaald. Zelfs waarvan 1 buurvrouw gewoon thuis was.. Stond er een inbreker op dr mat bij de deur.. oog in oog..

Gast
Gast

Bericht  Rovine ma 31 jan 2011 - 22:30

Ja. Ik was boodschappen doen en had de balkondeur op een kiertje omdat er was hing te drogen. Was 5 minuten weg, was op een maandag. Vrijdag ging ik met de trein, dus wilde mijn mp3-speler pakken, maar die was kwijt. Dan maar discman (is al aantal jaren geleden), maar die was ook weg, evenals een hoesje CD's. Die heb ik nooit meer teruggevonden.

Vond het zo dom dat ik het pas zo laat merkte, maar er waren totaal geen braaksporen. Het ergste vond ik wel de CD's, de helft was gesigneerd. Vrij obscure bands die geen klap opleveren, maar voor mij zo goed als onmogelijk nog aan die CD's te komen. Sindsdien heb ik er ook geen meer gekocht, voor mijn gevoel blijft mijn collectie nu altijd incompleet.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 23:51

Gelukkig is er bij ons nooit ingebroken, maar wel een keer een poging tot.
Wij hebben aan de achterzijde van de woning grote openslaande deuren. Die gaan op slot met een driepuntsslot. (ik geloof dat het zo heet). Op een zomerochtend zaten we lekker buiten te ontbijten. De deuren stonden open. Toen viel mij ineens op dat er op de zijkant van de ene deur allemaal groeven zaten. (het leek alsof geprobeerd was de deur open te wrikken met iets). Toen overviel mij een heel naar gevoel. Het idee alleen al dat er geprobeerd is bij ons in te breken. Andere mensen hebben van onze spullen af te blijven! Ik werd er even misselijk van.
Na die tijd letten we er wel extra op dat er geen waardevolle spullen in het zicht staan (bijv. laptop die als we thuis zijn vaak op tafel staat).

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 23:55

CKC schreef:

Wij hebben thuis een alarmsysteem ingesteld. Mijn man en ik hebben een kastje aan ons sleutelbos waarmee we kunnen uitschakelen, en anders heb je 20 seconde om de code in te voeren. Hierdoor voel ik me wel iets veiliger. Er gaat een stille alarm af waardoor de centrale wordt gewaarschuwd en wij worden gebeld. Nadat er dus al iemand 20sec in ons huis staat..
Bij m`n vriend hebben ze ook zoiets, ik voel me daar altijd wel heel veilig met zo`n gigantisch alarm op het huis..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 0:00

_Donnaa schreef:
CKC schreef:

Bij m`n vriend hebben ze ook zoiets, ik voel me daar altijd wel heel veilig met zo`n gigantisch alarm op het huis..

Ja, terwijl het wel een btje onzin is hoor, want dieven moeten altijd nog eerst binnenkomen.. Dus ze rommelen sowieso even aan je deur en breken in, maar nemen niets mee omdat ze opgepakt worden. Soms, schrik ik snachts wakker en sluit ik de trap af om te kijken of ik het alarm wel ingesteld heb..

Gast
Gast

Bericht  M-G di 1 feb 2011 - 2:01

Nee gelukkig niet. Ze hebben 's nachts wel een keer bij ons op het balkon gestaan. Toen ik mijn bed uit ging om en bij de balkondeur was om deze te openen, zag ik nog een auto wegrijden.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 2:12

Ik ben overvallen in huis, niet echt inbreken dus, of misschien ook wel, aangezien de deur ingetrapt werd. Is maar net hoe je het wilt zien natuurlijk.
Ik hoop dat er echt nooit ingebroken wordt, dan word ik echt psychisch denk ik Evil or Very Mad
Ik heb er echt heel lang last van gehad en wil daarom eigenlijk nog steeds geen gezinswoning.
Al heb ik mij nu wel bedacht dat we anders maar rolluiken moeten nemen.
Hebben de buren bij mijn ouders ook, die sluiten echt alles af, voordeur en achterdeur. Op toilet- en doucheraam na, ook alle ramen.
Maar ja, als er dan brand uit breekt...

Toen ik nog heel jong was hebben ze trouwens wel onze jonge poesjes gejat uit de schuur. En toen ik lag te zonnen stond er ineens een wildvreemde vent in de achtertuin. Ik was alleen thuis en was toch bang Laughing, hij nog meer schijnbaar, die wist niet hoe snel hij weg moest zijn.

Gast
Gast

Bericht  Lilou wo 2 feb 2011 - 0:31

In onze vorige woning is er ingebroken terwijl wij en bezoek gewoon lagen te slapen. Raam ingeslagen en van alles meegenomen (laptops, telefoon, portemonnee). Vond het een verschrikkelijk idee dat er mensen in mijn huis geweest waren terwijl we gewoon thuis waren. Daarna alarmsysteem in huis gehaald, aangesloten op de telefoonlijn. Die is in de jaren erna nog wel eens af gegaan, waarvan ik denk dat er minimaal 2 keer echt mensen bij de balkondeur hebben gestaan (spullen op het balkon waren verschoven). Brr, heb me er inderdaad nooit meer helemaal veilig gevoeld. In huidig huis ben ik daar niet meer zo bang voor. Meer sociale controle door buren en betere sloten op de deuren.

@ Coco: wat lijkt me dat eng, overvallen worden in je eigen huis.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Cherique wo 2 feb 2011 - 8:20

-Bij mn ouderlijkhuis nog nooit, terwijl er in de buurt wel veel ingebroken werd.

-Bij mn ex (ouderlijkhuis) is er wel ingebroken en we kwamen thuis van een examenfeestje en opeens zag ik dat de achterdeur openstond en toen mn ex buiten ging kijken, was er allemaal schade te zien. Hij met een knuppel naar boven en ik kijken wat er weg was. Ze hebben alleen onze mobieltjes meegenomen en wat los geld. De politie zei dat wij ze gestoord hadden.. joepie :shock: Had ze niet willen zien!

- Mijn ex hoorde een keer wat aan de bus van zn vader en ging toen uit het raam kijken en daarna zn vader geroepen. Hij is toen in ondergoed met een knuppel naar buiten gegaan en de dader achterna gerend! Laughing

- In ons eerste huisje zag ik toen ik thuis kwam allemaal politiewagens staan en dacht: 'er zal wel weer wat gebeurt zijn' ik ging naar binnen en gelijk naar de wc. Daarna zette ik de computer aan en opeens hoorde ik allemaal gestommel op het balkon en durfde niet te gaan kijken. Degene die waren bezig onze balkondeur open te breken. Later ging ik toch kijken (op aandringen van mijn moeder die ik op hadf gebeld) en toen bleek het de politie en brandweer tezijn :shock: :shock: Dat verwacht je niet!! Ze hebben niet eens aangebeld of geklopt! Zij beweren van wel, maar ik vermoed dan dat ik toen op de wc zat. Wat bleek: de onderburen op de 1ste etage hadden lekkage en omdat wij daar waren komen wonen vermoedde de huisbaas dat het bij ons vandaan moest komen (derde etage!) Rolling Eyes Ze hebben niet eens bij de tweede etage gekeken en daar kwam het uiteindelijk vandaan en wij hadden een beschadigde balkondeur!

Verder ben ik hier wel bang dat ze inbreken, want als wij weg zijn kan onze deur niet goed sluiten aan de bovenkant. ook is onze voordeur bijna niet te zien voor voorbijgangers, dus dat is ook een makkie. We zullen het wel merken. Hebben wel 5 sloten op de deur, dus ik geef ze weinig kans. Maar mijn angst is wel gestegen na die inbraak bij mijn ex thuis.
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330

Bericht  Rouxxxe wo 2 feb 2011 - 9:17

Nee, er is bij mij gelukkig nog nooit ingebroken.. Hoop het ook nooit mee te hoeven maken, het lijkt me heel eng.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 10:09

Nee gelukkig nog nooit *klopt af*

Gast
Gast

Bericht  Floor do 3 feb 2011 - 1:39

CKC schreef:Gelukkig nog nooit, maar ik ben doodsbang voor inbrekers. Echt een angst..

Ohja, dit komt niet zomaar uit de lucht vallen, we hebbnen dit genomen nadat er op klaarlichte dag 2 woningen op ons rijtje leeg zijn gehaald. Zelfs waarvan 1 buurvrouw gewoon thuis was.. Stond er een inbreker op dr mat bij de deur.. oog in oog..

CKC waarvan hebben jullie het alarm en wat kost jullie dat ongeveer (eenmalig aanschaf en maandelijks/jaarlijks)? (je mag me ook pmen als je het hier niet wilt zeggen) Wij hebben een offerte laten maken voor een alarmsysteem maar dat was geen stilalarm, dat zou loeihard afgaan in huis.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Pannetoet do 3 feb 2011 - 1:42

Er is bij ons gelukkig nog nooit ingebroken..
Ik zou echt in mijn broek schijten en ik heb geen idee wat ik dan zou doen..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:48

Floor schreef:
CKC schreef:Gelukkig nog nooit, maar ik ben doodsbang voor inbrekers. Echt een angst..

CKC waarvan hebben jullie het alarm en wat kost jullie dat ongeveer (eenmalig aanschaf en maandelijks/jaarlijks)? (je mag me ook pmen als je het hier niet wilt zeggen) Wij hebben een offerte laten maken voor een alarmsysteem maar dat was geen stilalarm, dat zou loeihard afgaan in huis.

Mijn man heeft het allemaal geregeld en ik weet 123 niet wat het kost etc, maar het is van de Nuon.. ik geloof 1 euro per dag..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 2:08

Rouxxxe schreef:Nee, er is bij mij gelukkig nog nooit ingebroken.. Hoop het ook nooit mee te hoeven maken, het lijkt me heel eng.

+1

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: