ritme bij baby
+7
_Lana_
Mute_
maiadebij
Twellie
Tania
Darius
SarahKey
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: ritme bij baby
Overigens is het beter om een baby in bed te leggen vóór de eerste tekenen van moeheid, omdat je baby dan rustiger in slaap valt en anders soms te moe kan zijn om de slaap te kunnen vatten. Bij slapen op verzoek krijg ik eigenlijk een beetje het idee dat je wacht op signalen van moeheid en je kindje dan pas naar bed brengt.
Gast- Gast
Dat is allemaal heel mooi bedacht, maar wat als je baby niet wil slapen? Of bijna alleen maar huilt? Daar gaat je schema... of je moet een ontroostbare baby in de box leggen 'spelen' noemen.Maple schreef: het cirkeltje voeden-knuffelen-spelen-slapen.
Natuurlijk is het belangrijk naar je kindje te kijken en zijn er ook kinderen die ook helemaal gelukkig zijn zonder ritme, maar over het algemeen geldt voor een kleine baby echt toch wel die rust, reinheid en regelmaat.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik zei net ook dat het niet voor iedere baby hoeft te werken. Maar uiteindelijk is het vaak wel zo als je die drie R'en toepast, je dit gaat voorkomen.Lonely Goatherd schreef:Dat is allemaal heel mooi bedacht, maar wat als je baby niet wil slapen? Of bijna alleen maar huilt? Daar gaat je schema... of je moet een ontroostbare baby in de box leggen 'spelen' noemen.Maple schreef: het cirkeltje voeden-knuffelen-spelen-slapen.
Natuurlijk is het belangrijk naar je kindje te kijken en zijn er ook kinderen die ook helemaal gelukkig zijn zonder ritme, maar over het algemeen geldt voor een kleine baby echt toch wel die rust, reinheid en regelmaat.
Gast- Gast
Op papier klinkt heel veel dingen heel goed/leuk/verantwoord. Maar in de praktijk is het elke dag zoeken in het begin. En dan heb je een soort van ritme, dan gaan ze weer over op een fles minder enzo. Toch bleef ik wel vaak dezelfde tijden aanhouden, sowieso de laatste fles.
En voor de moeheid in bed leggen? Gegarandeerd een over zijn toeren krijsend kind. Maar nu had ik een slechte slaper in het begin, half uurtje op een dag was al veel. Elke ochtend gehuild van 7 tot 10 en dan 's middags weer van 4 tot 7 's avonds.
Spelen begon pas veel later, al hebben we nu nog geen vaste speeltijd. Om de flessen en eten heen zie ik wel wat we doen, is elke dag verschillend.
En voor de moeheid in bed leggen? Gegarandeerd een over zijn toeren krijsend kind. Maar nu had ik een slechte slaper in het begin, half uurtje op een dag was al veel. Elke ochtend gehuild van 7 tot 10 en dan 's middags weer van 4 tot 7 's avonds.
Spelen begon pas veel later, al hebben we nu nog geen vaste speeltijd. Om de flessen en eten heen zie ik wel wat we doen, is elke dag verschillend.
dat is hier juist andersom, als ik haar in bed leg als ze nog niet moe is, dan blijft ze even rustig liggen, maar wil er dan toch echt weer uit. Als ik haar voed zodra ze moe wordt en haar dan weg leg, dan valt ze meestal tevreden en rustig in slaap.
Ik let juist wel op signalen van mijn kind, wil jij naar bed als je nog niet moe bent, wil jij eten als je nog geen trek hebt? Ik denk dat ook voor een baby geldt dat hij drinken wil als hij honger wil en pas gaat slapen als hij moe is.
Ik let juist wel op signalen van mijn kind, wil jij naar bed als je nog niet moe bent, wil jij eten als je nog geen trek hebt? Ik denk dat ook voor een baby geldt dat hij drinken wil als hij honger wil en pas gaat slapen als hij moe is.
Gast- Gast
Maple schreef:Rejoy, maar dan heb jij toch een ritme?
ja, in de zin van dat ze gaat slapen als ze moe is en drinken krijgt als ze hongersignalen laat zien. Niet omdat het een bepaalde tijd is of omdat het een bepaalde tijd geleden is dat ze heeft gedronken.
Gast- Gast
Ik heb dacht ik ook er erbij gezegd dat er met de regelmaat juist níét de klok bedoeld wordt...
Gast- Gast
Maple schreef:Ik heb dacht ik ook er erbij gezegd dat er met de regelmaat juist níét de klok bedoeld wordt...
hoe lukt het jou dan om een kind op bed te leggen nog voor de eerste signalen van moeheid?
Gast- Gast
Het kind leren kennen. Waarmee ik niet wil zeggen dat jij je kindje níét kent, overigens. Maar blijkbaar heb jij voor jou en je kindje een ritme gevonden wat werkt, dus ik snap niet zo goed waarom je jezelf blijft verdedigen? Ik val je niet aan, ik heb zelfs het idee dat jij zonder het te weten die regelmaat al toepast.
Gast- Gast
Ik heb bij beide kinderen nooit een ritme proberen te krijgen, ze regelden alles zelf. De ene keer kregen ze een voeding voordat ze gingen slapen, een andere keer erna of elk uur. In bed leggen voordat ze moe zijn heeft hier nooit gewerkt, dan werd het alleen maar drama. Verschonen deed/doe ik ook niet op vaste tijden maar als het nodig is. De ene keer sliepen ze in de doek, een volgende keer in bed. Werkt hier prima zo.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
hier zit best ritme in de dag. Ze wordt wakker als ze uitgeslapen is, krijgt drinken, is wakker, krijgt nog meer drinken op verzoek, als ze moe wordt krijgt ze weer drinken en gaat dan slapen waar het uitkomt. Zoals ik al zei denk ik dat een baby heel weinig (niks) met vaste tijden kan. Een baby kan geen klok kijken en je kunt niet uitleggen dat hij moet wachten omdat het nog geen tijd is. Ik denk dat die vaste tijden vooral voor de ouders is. En dat is prima als je dat als ouder wil, zeker bij een tweeling kan ik me dat voorstellen.
en ik vind het knap dat jij kunt zien dat een kind moe wordt nog voor hij de eerste signalen laat zien. mijn kindren zijn allebei niet zo geprogrammeerd dat ze elke keer op een vast moment moe worden. Zo slapen ze ook niet altijd even lang en hebben ze niet altijd op hetzelfde tijdstip honger.
en ik vind het knap dat jij kunt zien dat een kind moe wordt nog voor hij de eerste signalen laat zien. mijn kindren zijn allebei niet zo geprogrammeerd dat ze elke keer op een vast moment moe worden. Zo slapen ze ook niet altijd even lang en hebben ze niet altijd op hetzelfde tijdstip honger.
Gast- Gast
Rejoy, heb jij niet het gevoel de hele dag aan het voeden te zijn? En als je haar aanlegt omdat ze moe is, heeft ze dan ook wel behoefte om te drinken?
Gast- Gast
Maple schreef:Ik vind het wel grappig dat iedereen hier de drie R'en probeert te weerleggen terwijl in mijn opleiding het eerste wat erin gestampt werd, was dat rust, regelmaat en reinheid het allerbelangrijkste is voor een baby. En dan niet volgens de klok, maar wel in de zin van rituelen, zodat een baby weet wat er komen gaat.
Ik denk eerlijk gezegd dat je daar thuis wel wat losser in kan zijn dan op een kinderdagverblijf.
Verder werden de drie R'en op mijn opleiding niet erg gepromoot, het is volgens mij ook maar net wat in de mode is op dat moment.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Sinds ik de 3 R's weer toe pas hier, is mijn jongste wel echt veel rustiger. Is ook wel logisch, hij 'weet' wat er komen gaat. Ik leg hem sinds een paar dagen ook bewust wakker in bed. Dus dan geeft hij zelf aan moe te zijn, maar dan leg ik hem wel in bed en laat ik hem niet lang slapen in de draagdoek (wel als ik weg ga). Was bij ons wel echt zoeken. Ik had de neiging om hem veel bij me te houden en ook meteen naartoe te gaan als hij huilde. Maar ik heb het idee dat hij beter functioneert als hij in een prikkeloze ruimte slaapt en hij even de tijd krijgt om zelf rustig te worden. Dus ik vind die 3 R's helemaal zo gek niet.
Gast- Gast
Luce schreef:Rejoy, heb jij niet het gevoel de hele dag aan het voeden te zijn? En als je haar aanlegt omdat ze moe is, heeft ze dan ook wel behoefte om te drinken?
nee hoor, dat valt wel mee, voeden vind ik heel wt minder intensief dan een jengelende/huilende baby. En ze heeft niet altijd honger hoor, dan ligt ze te sabbelen aan de minst volle borst, dan heeft ze zuigbehoefte of wil ze gewoon even bij mij zijn.
Gast- Gast
Bij de 3 R's is er toch ook gewoon veel ruimte voor wat het kind wil? Rust lijkt me duidelijk dat een kindje nodig heeft en met regelmaat wordt alleen maar vast opvolging van handelingen bedoeld maar wel voeden op verzoek.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik denk dat de oorspronkelijke Rust, Reinheid en Regelmaat wel vaste tijden inhield.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» Ritme van 23.00-11.00u ipv 19.00-07.00...
» Ritme aanbrengen.
» Hoe krijg ik een ritme?
» In desperate need of...ritme
» Ritme van 23.00-11.00u ipv 19.00-07.00...
» Ritme aanbrengen.
» Hoe krijg ik een ritme?
» In desperate need of...ritme
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: