AMK melding maken
+11
studiebol
Stokstaartje
Darius
LotteK
Zininzon
May
Purpleflower
Mamsie
Curious
Parel
Aimee
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: AMK melding maken
Ik heb dan wel geschreven 'ik zou een melding doen', maar ik ben een professional (maatschappelijk werker) en bedoel daarmee dat ik denk dat je het kunt doen. Het AMK is een advies- en meldpunt, dus leg de situatie eens voor en dan hoor je wel wat zij er mee kunnen.
Het lijkt me sowieso verstandig dat dat deze mevrouw de stap naar de hulpverlening gaat maken, zodat ze haar leven weer op poten kan zetten.
Het lijkt me sowieso verstandig dat dat deze mevrouw de stap naar de hulpverlening gaat maken, zodat ze haar leven weer op poten kan zetten.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
May schreef:Ja laat het ze eerst eens samen proberen op te lossen. Lukt het niet kun je alsnog melding maken bij het AMK. Alleen zal het allemaal niet zo snel gaan. Geef alleen dan wel elk signaal dat je nichtje afgeeft aan. Het is belangrijk dat ze een zo compleet mogelijk beeld gaan krijgen.
Misschien kun je feitelijke dingen die ' fout' gaan (of gegaan zijn in het verleden) voor de zekerheid vast opschrijven, voor het geval het inderdaad tot een onderzoek van AMK komt.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Curious schreef:Aimee schreef:
Even algemeen: ik hoef niet bang te zijn dat ik iets tussen mijn zwager en vriend vertsoor. Zwager wil zelf ook een AMK melding doen als zij hun kind bij hem weghoud en bij haar ouders wil blijven.
Als de vader melding doet, dan zal dit het AMK meer tot actie bewegen als dat jij dat zal doen, dus denk als je dat voor elkaar kan krijgen, dat dat het beste is!
Mijn ervaring is juist andersom, het AMK doet dan weinig. Dit zijn dan zaken (als het over omgang gaat) die op de juridische manier moeten worden uitgevochten, dus met behulp van een advocaat.
Zininzon- Ratel
Zininzon schreef:Curious schreef:Aimee schreef:
Even algemeen: ik hoef niet bang te zijn dat ik iets tussen mijn zwager en vriend vertsoor. Zwager wil zelf ook een AMK melding doen als zij hun kind bij hem weghoud en bij haar ouders wil blijven.
Als de vader melding doet, dan zal dit het AMK meer tot actie bewegen als dat jij dat zal doen, dus denk als je dat voor elkaar kan krijgen, dat dat het beste is!
Mijn ervaring is juist andersom, het AMK doet dan weinig. Dit zijn dan zaken (als het over omgang gaat) die op de juridische manier moeten worden uitgevochten, dus met behulp van een advocaat.
Dat klopt, maar dat ligt natuurlijk aan de beweegreden achter de melding. Is dat omdat vader kind graag wil zien of zelf onder de hoede wil hebben. Of ligt het aan het feit dat vader kind niet bij moeder weg wil halen, maar de situatie gewoon als onveilig inschat.
Curious- Kletskop
Parel schreef:Hoe zielig het ook is, en hoe lief je het bedoeld, ik zou je er niet mee bemoeien (klinkt makkelijker dan het is). Wil je daar echt tussenin staan?
Dit valt onder struisvogelgedrag.
Ik zou gewoon het AMK bellen of het CJG. Probeer de situatie eerst duidelijk op pspier te zetten, en dan hoor je daarna of en wat je zou kunnen doen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind het lastig om op iedereen persoonlijk te reageren, omdat het zo snel gaat, maar ik waardeer wel elk berichtje hoor!
Wat nu het plan is:
Zwager zoekt papier gezamenlijk gezag zsm op en verstuurd dit.
Zwager uit zorgen naar ex-schoonzus (geen veilige woonomgeving en plek om op te groeien)
Wij noteren alle signalen die nichtje af geeft (luieruitslag, ziek zijn, vieze kleren aan, slecht eten)
Zwager probeert te switchen van huis en geeft anders deadline (voor 1 november een veilige plek voor kind)
Geen acties vanuit exschoonzus -> melding maken bij AMK
Ik ga morgen sowieso al even bellen, gewoon voor advies en misschien ook om alvast zorgen te uiten. Ik voel me echt heel naar, het idee dat ze op een plek is die voor haar onveilig is En daarnaast gewoon alles wat op haar afkomt: in 1 maand tijd gewoon twee keer verhuizen, papa en mama ruzie, etc... Bah!
Wat nu het plan is:
Zwager uit zorgen naar ex-schoonzus (geen veilige woonomgeving en plek om op te groeien)
Wij noteren alle signalen die nichtje af geeft (luieruitslag, ziek zijn, vieze kleren aan, slecht eten)
Zwager probeert te switchen van huis en geeft anders deadline (voor 1 november een veilige plek voor kind)
Ik ga morgen sowieso al even bellen, gewoon voor advies en misschien ook om alvast zorgen te uiten. Ik voel me echt heel naar, het idee dat ze op een plek is die voor haar onveilig is En daarnaast gewoon alles wat op haar afkomt: in 1 maand tijd gewoon twee keer verhuizen, papa en mama ruzie, etc... Bah!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:Ik vind het lastig om op iedereen persoonlijk te reageren, omdat het zo snel gaat, maar ik waardeer wel elk berichtje hoor!
Wat nu het plan is:
Perfect plan! Heel veel sterkte verder! Hoop voor jullie op een goede afloop!
Curious- Kletskop
Lijkt mij ook helder en reëel. Laat je nog even weten wat er morgen uit het telefoongesprek komt?
Zininzon- Ratel
respect! dat je zo voor de kleine meid opkomt!
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Wat er al gezegd is het AMK is een advies punt, zij zullen echt niet binnen een uur op de stoep staan en het kind op halen. Daar gaat echt een onderzoek aan vooraf.
Ook vanuit mijn werk wil ik je adviseren echt wel een melding te doen of tenminste te bellen. Misschien zijn er al meer meldingen gedaan en is die van jullie de laatste waardoor er wel actie ondernomen wordt. En mensen zijn allemaal meteen negatief met het weg halen van het kind. Maar moeder krijgt ook echt wel hulp aangeboden en misschien is dat voor deze moeder dan juist wel erg prettig.
Ook vanuit mijn werk wil ik je adviseren echt wel een melding te doen of tenminste te bellen. Misschien zijn er al meer meldingen gedaan en is die van jullie de laatste waardoor er wel actie ondernomen wordt. En mensen zijn allemaal meteen negatief met het weg halen van het kind. Maar moeder krijgt ook echt wel hulp aangeboden en misschien is dat voor deze moeder dan juist wel erg prettig.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Succes meid ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die alert blijven en wel een stappenplan doorlopen en het amk inschakelen omdat het nodig is !
Zo worden de kinderen ook geholpen die het nodig hebben.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
respect dat je voor je nichtje opkomt!!!
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Heb je gebeld? Wat zeiden ze?
Zininzon- Ratel
+1Stuiterbal schreef:Succes meid ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die alert blijven en wel een stappenplan doorlopen en het amk inschakelen omdat het nodig is !
Gast- Gast
Wat goed dat je zo voor je nichtje op komt!
Het plan dat jullie gemaakt hebben ziet er goed uit. Hopelijk komt alles snel goed en is je nichtje weet in een veilige omgeving.
Het plan dat jullie gemaakt hebben ziet er goed uit. Hopelijk komt alles snel goed en is je nichtje weet in een veilige omgeving.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
niet alleen melding maken, maar als ik het goed heb gelezen worden de dieren daar ook verwaarloosd en mishandeld dat is net zo erg, zou ik ook melding bij de dieren bescherming !!!!
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Heb je nog gebeld?
Hoe is het nu met jou? En met je nichtje?
Hoe is het nu met jou? En met je nichtje?
Curious- Kletskop
Ja, ik heb gebeld. Zal vanavond even uitgebreid reageren, mijn zoontje is nu wakker en wil aandacht
Aimee- Ratel
Ik heb vandaag contact op genomen met N.oKi.dding(zonder puntjes,van de reclamespotjes tegen kindermisbruik), aangezien ik uit de AMK site niet echt wijs kon worden
Ik kreeg een heel aardige man aan de lijn, die heel erg meedacht aan hoe we mijn nichtje zoveel mogelijk kunnen ondersteunen, zonder dat we meteen een hulpverleningstraject in zouden gaan. Hij gaf aan dat ik een soort netwerk moet creeëren en dat we dan met dat netwerk moeten gaan proberen om mijn nichtje(en ex schoonzus) wel nog gelukservaringen te geven, en te laten zien hoe het is om in een liefdevol, schoon huis te wonen. Dus dat ze regelmatig komen eten, en gewoon op bezoek komen, etc. Zolang het tijdelijk is, alles verder even afwachten, omdat ze er van uit gaan dat mijn ex schoonzusje er ook wel weer zo snel mogelijk weg zal willen (ook omdat ze dus al eerder daar is weggegaan ivm schulden e.d.).
Ik vind het wel moeilijk, want hij kwam met een hele hoop oplossingen zoals mijn ex schoonzusje geld lenen enzo, zodat zij wel eten kan kopen. Maar er zijn al zoveel dingen omtrent geld gebeurd (koopt ze sigaretten van, en haar moeder pikt het af (lang verhaal, haar moeder heeft in totaal al ongeveer 5000 euro van haar afgenomen, om deurwaarders af te kopen en op vakantie te gaan...)). Daarom staan wij allemaal niet zo te springen om haar geld te lenen. Ze heeft zelf ook nog flink wat schulden, dus vandaar dat ze ook niet snel zelf een huis zal krijgen.
Het verhaal heeft ook nog een ander staartje gekregen aangezien gebleken is dat mijn exschoonzusje is weggegaan omdat ze verliefd is geworden op de buurjongen (ze hebben altijd bij mijn schoonouders gewoond met kind, zwager heeft net een huis gekocht voor hun samen, woonden ze een maand en nu is ze dus vertrokken omdat ze een ander heeft). Daarom is mijn schoonfamilie ook niet meer heel meegaand met ex-schoonzusje. Natuurlijk willen ze alles doen voor mijn nichtje, maar met haar zijn ze een beetje klaar.
Nouja, lang verhaal kort. We gaan het even afwachten; wellicht heeft ze binnen nu en 1 maand een ander huis en gaat dat allemaal goed. Nichtje komt zoveel mogelijk bij mijn schoonouders, waar ze gewoon goed te eten krijgt, waar het schoon is, en waar ze liefde en aandacht krijgt.
Hopelijk gaat het zo allemaal goed komen, en zo niet ga ik vanaf 1 november verdere actie ondernemen (nu eerst maar even dit bizarre soap verhaal op me in laten werken). Met mijn nichtje gaat het redelijk goed. Ze kan nog niet zo goed praten, maar gister was ze bij mijn schoonouders en daar heeft ze lekker met Luuk gespeeld. Wel heeft ze daar ook geslapen en is ze vannacht meerdere keren huilend wakker geworden. Dat heeft ze echt nooit, dus het zal bij haar ook wel met spanning en zo te maken hebben.
Graag niet quoten, ivm heleboel herkenbaarheid en zo.
Ik kreeg een heel aardige man aan de lijn, die heel erg meedacht aan hoe we mijn nichtje zoveel mogelijk kunnen ondersteunen, zonder dat we meteen een hulpverleningstraject in zouden gaan. Hij gaf aan dat ik een soort netwerk moet creeëren en dat we dan met dat netwerk moeten gaan proberen om mijn nichtje(en ex schoonzus) wel nog gelukservaringen te geven, en te laten zien hoe het is om in een liefdevol, schoon huis te wonen. Dus dat ze regelmatig komen eten, en gewoon op bezoek komen, etc. Zolang het tijdelijk is, alles verder even afwachten, omdat ze er van uit gaan dat mijn ex schoonzusje er ook wel weer zo snel mogelijk weg zal willen (ook omdat ze dus al eerder daar is weggegaan ivm schulden e.d.).
Ik vind het wel moeilijk, want hij kwam met een hele hoop oplossingen zoals mijn ex schoonzusje geld lenen enzo, zodat zij wel eten kan kopen. Maar er zijn al zoveel dingen omtrent geld gebeurd (koopt ze sigaretten van, en haar moeder pikt het af (lang verhaal, haar moeder heeft in totaal al ongeveer 5000 euro van haar afgenomen, om deurwaarders af te kopen en op vakantie te gaan...)). Daarom staan wij allemaal niet zo te springen om haar geld te lenen. Ze heeft zelf ook nog flink wat schulden, dus vandaar dat ze ook niet snel zelf een huis zal krijgen.
Het verhaal heeft ook nog een ander staartje gekregen aangezien gebleken is dat mijn exschoonzusje is weggegaan omdat ze verliefd is geworden op de buurjongen (ze hebben altijd bij mijn schoonouders gewoond met kind, zwager heeft net een huis gekocht voor hun samen, woonden ze een maand en nu is ze dus vertrokken omdat ze een ander heeft). Daarom is mijn schoonfamilie ook niet meer heel meegaand met ex-schoonzusje. Natuurlijk willen ze alles doen voor mijn nichtje, maar met haar zijn ze een beetje klaar.
Nouja, lang verhaal kort. We gaan het even afwachten; wellicht heeft ze binnen nu en 1 maand een ander huis en gaat dat allemaal goed. Nichtje komt zoveel mogelijk bij mijn schoonouders, waar ze gewoon goed te eten krijgt, waar het schoon is, en waar ze liefde en aandacht krijgt.
Hopelijk gaat het zo allemaal goed komen, en zo niet ga ik vanaf 1 november verdere actie ondernemen (nu eerst maar even dit bizarre soap verhaal op me in laten werken). Met mijn nichtje gaat het redelijk goed. Ze kan nog niet zo goed praten, maar gister was ze bij mijn schoonouders en daar heeft ze lekker met Luuk gespeeld. Wel heeft ze daar ook geslapen en is ze vannacht meerdere keren huilend wakker geworden. Dat heeft ze echt nooit, dus het zal bij haar ook wel met spanning en zo te maken hebben.
Graag niet quoten, ivm heleboel herkenbaarheid en zo.
Aimee- Ratel
Klinkt allemaal nog wel spannend hoe het af gaat lopen. Wens je dan ook alle succes en sterkte! In ieder geval heel goed dat jullie proberen het beste te doen voor je nichtje! Maar wat een lastige situatie zeg!
Curious- Kletskop
Goed dat je gebeld hebt. Wat een verhaal. Ik hoop dat jullie haar op deze manier kunnen helpen en dat ex schoonzus inziet dat ze daar snel weer weg moeten. Succes de komende tijd.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zou jij melding maken?
» Melding maken bij het AMK?
» Wordfeud
» Vraag over melding app!
» Out of office melding outlook - zwangerschapsverlof
» Melding maken bij het AMK?