Melding maken bij het AMK?
+6
Ellusss
Zininzon
Wennes
Liadan
Sylvana
Coco
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Melding maken bij het AMK?
In het geval van machtspelletjes en chantage die een vader pleegt tegenover zijn kinderen (8 en 9)?
Ik ben ook van mening dat er sprake is van psychische verwaarlozing/mishandeling. Ze mogen niet huilen als hij ze kwetst, als ze vallen, verdrietig zijn etc.
Zoontje schuilt dus bij zijn moeder in de garage om te huilen als hij bij zijn vader is. Zijn moeder woont om de hoek.
Zoontje wil zelfs na school om 12.00u niet met vriendjes spelen als ze 's avonds naar hun vader moeten, 2 maal per week, tevens de enige middagen dat er langer dan 1,5 u gespeeld kan worden. Trekt zich terug en moet vaak huilen, ziet er als een berg tegenop, wil niet. Niet bepaald gezond dus.
Op woensdagavond moeten ze hem delen met zijn stiefkinderen (zelfde leeftijd als hun) en krijgen ze geen aandacht, mogen (moeten) tv kijken in speelkamer en op vrijdagavond moeten ze er om 18u zijn maar zitten ze alleen met hun stiefmoeder want hun vader vind het belangrijker om biertjes te drinken met het personeel om vervolgens achter het stuur te kruipen. Wat best traumatiserend voor de kinderen is, aangezien hij zich 2 jaar terug met een lading alcohol en een flinke snelheid tegen de boom heeft gereden en ter nauwer nood aan de dood is ontsnapt. Zij zitten op dat moment dus ook in angst. Het beeld van toen zit nog op hun netvlies.
Ik denk er dus over om hier een melding van te maken, anderen zeggen dat ik mij er niet mee moet bemoeien, dat dat aan hun moeder is. Maar daar krijgt zij opnieuw problemen mee vrees ik. Toch ben ik bang dat het een keer heel erg uit de hand gaat lopen en dan denk ik dat het beter is als er al eens een melding is binnen gekomen.
Ik ben ook van mening dat er sprake is van psychische verwaarlozing/mishandeling. Ze mogen niet huilen als hij ze kwetst, als ze vallen, verdrietig zijn etc.
Zoontje schuilt dus bij zijn moeder in de garage om te huilen als hij bij zijn vader is. Zijn moeder woont om de hoek.
Zoontje wil zelfs na school om 12.00u niet met vriendjes spelen als ze 's avonds naar hun vader moeten, 2 maal per week, tevens de enige middagen dat er langer dan 1,5 u gespeeld kan worden. Trekt zich terug en moet vaak huilen, ziet er als een berg tegenop, wil niet. Niet bepaald gezond dus.
Op woensdagavond moeten ze hem delen met zijn stiefkinderen (zelfde leeftijd als hun) en krijgen ze geen aandacht, mogen (moeten) tv kijken in speelkamer en op vrijdagavond moeten ze er om 18u zijn maar zitten ze alleen met hun stiefmoeder want hun vader vind het belangrijker om biertjes te drinken met het personeel om vervolgens achter het stuur te kruipen. Wat best traumatiserend voor de kinderen is, aangezien hij zich 2 jaar terug met een lading alcohol en een flinke snelheid tegen de boom heeft gereden en ter nauwer nood aan de dood is ontsnapt. Zij zitten op dat moment dus ook in angst. Het beeld van toen zit nog op hun netvlies.
Ik denk er dus over om hier een melding van te maken, anderen zeggen dat ik mij er niet mee moet bemoeien, dat dat aan hun moeder is. Maar daar krijgt zij opnieuw problemen mee vrees ik. Toch ben ik bang dat het een keer heel erg uit de hand gaat lopen en dan denk ik dat het beter is als er al eens een melding is binnen gekomen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Melding maken bij het AMK?
als jij je zorgen maakt om die kinderen, moet je een melding maken. Het is niet zo dat er bij de eerste en de beste melding direct de kinderen uit huis geplaatst worden, het zal eerst onderzocht worden.
Gast- Gast
Jij maakt je (terecht als ik het zo lees) zorgen, dus ik zou zeker melding maken. Dit zijn nou niet bepaald de gevallen waarmee je je maar met je eigen zaken moet bemoeien. Dan kan het AMK kijken wat ze er verder mee doen.
Gast- Gast
Beter één keer te veel bellen dan één keer te weinig. Verder sluit ik mij bij de rest aan.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Als je twijfelt of je een melding moet maken of niet kan je ook eerst advies vragen bij het AMK.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad. Maar in ieder geval wel bellen.Liadan schreef:Als je twijfelt of je een melding moet maken of niet kan je ook eerst advies vragen bij het AMK.
Gast- Gast
Ik zou ook bellen hoor.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Bellen!!
Nog even een aanvulling: meldingen tegen ex-partners liggen nogal gevoelig en omdat er door exen veel valse meldingen worden gedaan (lees: wraak), worden ze ook niet altijd even snel/makkelijk opgepakt als een melding van een ander.
Je kunt ook anoniem melden als je dat prettig vindt. Je naam is dan wel bekend bij het AMK, maar niet bij de familie.
Nog even een aanvulling: meldingen tegen ex-partners liggen nogal gevoelig en omdat er door exen veel valse meldingen worden gedaan (lees: wraak), worden ze ook niet altijd even snel/makkelijk opgepakt als een melding van een ander.
Je kunt ook anoniem melden als je dat prettig vindt. Je naam is dan wel bekend bij het AMK, maar niet bij de familie.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Liadan schreef:Als je twijfelt of je een melding moet maken of niet kan je ook eerst advies vragen bij het AMK.
Precies wat ik wilde zeggen... het is niet voor niets ADVIES en meldpunt kindermishandeling. Advies vragen mag altijd
Ellusss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ga maandag maar even bellen en denk nog even na of ik sowieso melding wil doen of alleen advies wil vragen.
Zouden jullie de moeder (in dit geval mijn zus) op de hoogte stellen of het voor jezelf houden?
Zouden jullie de moeder (in dit geval mijn zus) op de hoogte stellen of het voor jezelf houden?
Coco- Ratel
Zelda schreef:Inderdaad. Maar in ieder geval wel bellen.Liadan schreef:Als je twijfelt of je een melding moet maken of niet kan je ook eerst advies vragen bij het AMK.
Eens.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Als je een goede band hebt met je zus zou ik haar wel inlichten. Het zou jammer zijn als ze erachter komt en dit dan voor problemen gaat zorgen tussen jullie. Dan kun je beter meteen eerlijk zijn.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
In hoeverre heeft je zus er problemen mee dat haar ex zich zo gedraagt? Als zij er ook moeite mee heeft zou ik namelijk met haar kijken wat er voor actie ondernomen wordt. Anders gaat zij namelijk ook de molen van Jeugdzorg in.
Gast- Gast
Juist omdat anderen altijd zeggen "niet mee bemoeien" worden er veel te weinig kinderen geholpen die daadwerkelijk mishandeld worden !
Mijn advies.... Bellen dus en er zeker niet over twijfelen. Je maakt je terecht zorgen want normaal gaat het er niet aan toe. En denk er dan niet aan wat voor problemen je kunt veroorzaken. Nee je helpt de kinderen en dat is het belangrijkste want zij kunnen niet voor zichzelf op komen !
Jij beschuldigd nu niemand van mishandeling. Maar er moet wel verder gekeken worden dus je melding is belangrijk vind ik !
Mijn advies.... Bellen dus en er zeker niet over twijfelen. Je maakt je terecht zorgen want normaal gaat het er niet aan toe. En denk er dan niet aan wat voor problemen je kunt veroorzaken. Nee je helpt de kinderen en dat is het belangrijkste want zij kunnen niet voor zichzelf op komen !
Jij beschuldigd nu niemand van mishandeling. Maar er moet wel verder gekeken worden dus je melding is belangrijk vind ik !
Gast- Gast
Stuiterbal schreef:Juist omdat anderen altijd zeggen "niet mee bemoeien" worden er veel te weinig kinderen geholpen die daadwerkelijk mishandeld worden !
+1!
Liever een keer teveel "bemoeien", dan 1x te weinig..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
+100!Stuiterbal schreef:Juist omdat anderen altijd zeggen "niet mee bemoeien" worden er veel te weinig kinderen geholpen die daadwerkelijk mishandeld worden !
Gast- Gast
Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ik zou echt pas bellen als je duidelijk het vermoeden hebt dat er sprake van mishandeling (in welke vorm dan ook) is. Het kan iemand ontzettend schaden als er onterecht een melding gemaakt wordt.AngelNyn schreef:Stuiterbal schreef:Juist omdat anderen altijd zeggen "niet mee bemoeien" worden er veel te weinig kinderen geholpen die daadwerkelijk mishandeld worden !
+1!
Gast- Gast
Dat vind ik ook, een keer teveel kan iemand erg schaden, ik zou hier dus ook voorzichtig mee zijn. En als je twijfelt dan eerder advies vragen bij het AMK ipv een melding maken.Zelda schreef:Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ik zou echt pas bellen als je duidelijk het vermoeden hebt dat er sprake van mishandeling (in welke vorm dan ook) is. Het kan iemand ontzettend schaden als er onterecht een melding gemaakt wordt.AngelNyn schreef:Stuiterbal schreef:Juist omdat anderen altijd zeggen "niet mee bemoeien" worden er veel te weinig kinderen geholpen die daadwerkelijk mishandeld worden !
+1!
Liadan- Ratel
Zeker bellen!
Het is echt niet zo dat ze meteen uit huis geplaatst worden ofzo.. maar dat het in ieder geval bekend is..
Het is echt niet zo dat ze meteen uit huis geplaatst worden ofzo.. maar dat het in ieder geval bekend is..
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Zelda schreef:Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ik zou echt pas bellen als je duidelijk het vermoeden hebt dat er sprake van mishandeling (in welke vorm dan ook) is. Het kan iemand ontzettend schaden als er onterecht een melding gemaakt wordt.AngelNyn schreef:Stuiterbal schreef:Juist omdat anderen altijd zeggen "niet mee bemoeien" worden er veel te weinig kinderen geholpen die daadwerkelijk mishandeld worden !
+1!
Ik heb het ook niet over gelijk een melding maken, maar wel om advies vragen..Dat kan je nooit tevaak doen, ook al ben je bang dat je je er maar mee bemoeid.
TukTuk- Ratel
Angelnyn, in het bericht waar je op reageerde ging het over een melding maken, vandaar mijn reactie.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Angelnyn, in het bericht waar je op reageerde ging het over een melding maken, vandaar mijn reactie.
Ah ok
TukTuk- Ratel
Ik ga morgen bellen. Ben niet bang dat ze uit huis geplaatst zullen worden hoor. Ze wonen bij hun moeder.
Ik heb niet alleen een vermoeden, maar ben er zeker van, dus onterecht zou het iig niet zijn.
Ik heb niet alleen een vermoeden, maar ben er zeker van, dus onterecht zou het iig niet zijn.
Coco- Ratel
Liadan schreef:Dat vind ik ook, een keer teveel kan iemand erg schaden, ik zou hier dus ook voorzichtig mee zijn. En als je twijfelt dan eerder advies vragen bij het AMK ipv een melding maken.Zelda schreef:Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ik zou echt pas bellen als je duidelijk het vermoeden hebt dat er sprake van mishandeling (in welke vorm dan ook) is. Het kan iemand ontzettend schaden als er onterecht een melding gemaakt wordt.AngelNyn schreef:Stuiterbal schreef:Juist omdat anderen altijd zeggen "niet mee bemoeien" worden er veel te weinig kinderen geholpen die daadwerkelijk mishandeld worden !
+1!
Advies is natuurlijk nooit verkeerd. En zeker moet je niet meteen bij een klein ding een melding maken. Maar als je een melding maakt wil dat niet meteen zeggen dat er actie word ondernomen wat kan schaden. Ze zullen echter eerst een groot onderzoek moeten starten voor ze überhaupt mogen ingrijpen.
Als ik het nieuws soms kijk ben ik van mening dat mensen veel vaker het AMK moeten inschakelen en dus daadwerkelijk een melding moeten maken. Dan zouden we misschien heel wat slachtoffertjes kunnen besparen.
De meeste denken echt "ik wacht wel af" "Ik bemoei me er liever niet mee"
En die kinderen dan ?????? Wij als volwassenen zijn er toch om de kinderen te beschermen.
Sorry als ik wat fel reageer maar ik heb het zelf mee gemaakt en het had mij ook bespaard kunnen blijven als mensen actie hadden ondernomen.
1 op de 30 kinderen word mishandeld (hoorde ik laatst bij een bijeenkomst) Kun ja nagaan hoeveel dat is en het niet altijd word gesignaleerd.
Gast- Gast
Ik ben het met je eens hoor stuiterbal.
Het ging mij ook meer om de reactie 'beter 1 keer teveel 'bemoeien' dan 1 keer te weinig'. Als je twijfelt zou ik gewoon eerst advies vragen bij het AMK en dan kan je daarna altijd nog een melding maken.
Het ging mij ook meer om de reactie 'beter 1 keer teveel 'bemoeien' dan 1 keer te weinig'. Als je twijfelt zou ik gewoon eerst advies vragen bij het AMK en dan kan je daarna altijd nog een melding maken.
Liadan- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Zou jij melding maken?
» AMK melding maken
» Wordfeud
» Vraag over melding app!
» Out of office melding outlook - zwangerschapsverlof
» AMK melding maken
» Wordfeud