Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kosten peuterspeelzaal en andere vraag

+16
M@niek
Sofie
PapillonRose
sabje
Pussycat
Tania
Sophiee
Susan
vlinder-19
LotteK
Makamba
chipa
studiebol
Happydobby
Pien
Linda
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kosten peuterspeelzaal en andere vraag  - Pagina 2 Empty Re: Kosten peuterspeelzaal en andere vraag

Bericht  Tania di 18 sep 2012 - 22:00

PapillonRose schreef:
Susan schreef:
PapillonRose schreef:Hier ga ik 150 euro betalen voor 2 ochtenden :O Niet inkomensafhankelijk ofzo, dit is een vast tarief (75 euro per ochtend). Het kan goedkoper hier in de omgeving, maar ik wil haar graag op deze psz hebben. Is een psz die werkt volgens zo'n dezelfde filosofie als de vrije school. Het is dat dit de enige daarvan in de buurt is, want eigenlijk vind ik het veel te duur!

Linda, ik weet niet wat ik zou doen. Aan de ene kant misschien wel veel verandering in één keer, aan de andere kant misschien juist wel goed als ze even lekker haar energie kwijt kan en lekker kan spelen met andere kinderen.

We have a winner! Jemig, ik dacht dat het bij ons loeiduur was, 150 euro voor twee ochtenden vind ik echt absurd.

Bij ons vallen alle peuterspeelzalen trouwens onder dezelfde organisatie, dus ze zijn naar verhouding even duur.
Ik vind het ook abnormaal eigenlijk. We gaan volgende week kennis maken, ga wel even kijken of het echt zo geweldig is als ik heb gehoord. Het zijn trouwens wel lange ochtenden, de meeste psz's hier in de buurt hebben ochtenden van 2 - 2,5 uur. En hier is het van 08.30-13.00. Dus misschien is het dan in verhouding alweer wat minder duur, al blijf ik het een heleboel geld vinden!

In verhouding betaal je dan ongeveer net zoveel als we hier betalen want hier is het maar 3 uurtjes.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten peuterspeelzaal en andere vraag  - Pagina 2 Empty Re: Kosten peuterspeelzaal en andere vraag

Bericht  Susan di 18 sep 2012 - 22:04

Er was hier in de buurt ook een heel leuke peuteropvang, die was tot 14.00 en zat in het gebouwtje bij de grote speeltuin, daar wilde ik kinderopvangtoeslag voor proberen aan te vragen (en dan uiteraard ook meer gaan werken) maar helaas is die peuteropvang opgeheven wegens te weinig aanmeldingen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose di 18 sep 2012 - 22:07

Dan valt het misschien toch nog wel mee.. Al is het nog steeds een hoop geld, in elk geval van mijn budget. Maargoed, ik heb er ook zelf voor gekozen. Het scheelt ook dat het inclusief eten en drinken is (dat is hier niet overal) en dus voor twee lange ochtenden per week. Al blijft het een beetje zuur om te lezen dat het zoveel goedkoper kan, ook hier in de omgeving. En er zijn daarnaast ook nog psz's waarbij je in aanmerking komt voor kinderopvangtoeslag, dat is ook niet het geval bij degene van onze keuze. Ik hoop maar dat A. het daar heeeeel erg naar haar zin gaat hebben dan Wink

Laatst aangepast door PapillonRose op di 18 sep 2012 - 22:08; in totaal 1 keer bewerkt
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Tania di 18 sep 2012 - 22:07

Susan schreef:
Tania schreef:
PapillonRose schreef:
Susan schreef:
PapillonRose schreef:Hier ga ik 150 euro betalen voor 2 ochtenden :O Niet inkomensafhankelijk ofzo, dit is een vast tarief (75 euro per ochtend). Het kan goedkoper hier in de omgeving, maar ik wil haar graag op deze psz hebben. Is een psz die werkt volgens zo'n dezelfde filosofie als de vrije school. Het is dat dit de enige daarvan in de buurt is, want eigenlijk vind ik het veel te duur!

Linda, ik weet niet wat ik zou doen. Aan de ene kant misschien wel veel verandering in één keer, aan de andere kant misschien juist wel goed als ze even lekker haar energie kwijt kan en lekker kan spelen met andere kinderen.

We have a winner! Jemig, ik dacht dat het bij ons loeiduur was, 150 euro voor twee ochtenden vind ik echt absurd.

Bij ons vallen alle peuterspeelzalen trouwens onder dezelfde organisatie, dus ze zijn naar verhouding even duur.
Ik vind het ook abnormaal eigenlijk. We gaan volgende week kennis maken, ga wel even kijken of het echt zo geweldig is als ik heb gehoord. Het zijn trouwens wel lange ochtenden, de meeste psz's hier in de buurt hebben ochtenden van 2 - 2,5 uur. En hier is het van 08.30-13.00. Dus misschien is het dan in verhouding alweer wat minder duur, al blijf ik het een heleboel geld vinden!

In verhouding betaal je dan ongeveer net zoveel als we hier betalen want hier is het maar 3 uurtjes.

Ja, wij betalen ook voor drie uurtjes. In de praktijk is dat nog iets minder, want je kunt ze brengen tussen 8.30 en 9.00 maar in de praktijk red ik het nooit om er om 8.30 te zijn.

Ja dat is hier ook inderdaad. Je kan ze brengen van 8.45 tot 9.00. Dus ze beginnen pas echt om 9 uur. En dan halen tussen 11.30 en 11.45 maar om 11.30 zijn ze wel echt klaar en dan zijn de meeste ouders er ook al. De kinderen van de ouders die er nog niet zijn mogen gewoon nog even zelf spelen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Susan di 18 sep 2012 - 22:11

Het is hier inclusief drinken, maar we moeten wel zelf fruit meegeven en ook luiers.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda di 18 sep 2012 - 22:36

Als ik het zo met jullie vergelijk dan is het toch wel een redelijke prijs. Ik hoop op korte termijn te horen of mijn contract verlengd wordt, want als ik eventueel in de ww terecht kom, dan kunnen we dat echt niet betalen en dan gaat het feest sowieso niet door.
Ik zal ook eens informeren naar de wachtlijst, het schijnt een geliefde peuterspeelzaal te zijn. En dan zal ik ook eens vragen wat er in de prijs inbegrepen zit, dat kan ik nu niet vinden.

Wat betreft de komst van de aanstaande baby.. Ik vind het lastig in te schatten. Ik heb opzich wel het idee dat ze het op de peuterspeelzaal leuk zal vinden. Ik heb alleen geen idee hoe ze op de baby zal reageren.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Susan di 18 sep 2012 - 22:43

Ik zou haar sowieso op de wachtlijst laten zetten, straks besluit je dat je haar er wel naartoe wil laten gaan en dan is ze niet op tijd aan de beurt, dat zou ook jammer zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sofie di 18 sep 2012 - 22:55

Onze dochter gaat sinds kort naar de peuterspeelzaal en wij betalen 13,05 euro per maand voor 1 dagdeel. Zo goedkoop had ik het echt niet verwacht. De ochtend is wel maar 2,5 uur. Eten, drinken en luiers is allemaal inclusief.
Hier gaat het naar inkomen, maar zo'n laag inkomen hebben wij niet. Er zijn 2 vormen 1 voor werkende ouders en 1 voor thuisblijfmoeders/vaders. Ouders die beide werken kunnen kinderopvangtoeslag krijgen en die betalen wel iets meer.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362

Bericht  M@niek di 18 sep 2012 - 22:56

Wij betalen voor 2 dagdelen 47 euro per maand.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  PapillonRose di 18 sep 2012 - 23:11

Ik zou haar dan zeker op de wachtlijst zetten. Hier staat ze vanaf mei al ingeschreven ( 2 maanden voor de aangeraden termijn) en vanaf 1 februari kan ze komen, maar alsnog niet op de dagen van onze eetste voorkeur.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Rouge di 18 sep 2012 - 23:42

Hier betalen we nog steeds 10 euro voor 4 dagdelen psz. Heb al vaker gelezen dat de verschillen zo groot zijn!
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Darius di 18 sep 2012 - 23:45

Wat nog een overweging kan zijn, zijn de vakanties. De meeste peuterspeelzalen houden de schoolvakanties aan. Ik weet niet in welke regio je woont, maar wellicht heb je al begin juli zomervakantie. Dan kun je altijd nog beslissen om na de zomervakantie te starten met de peuterspeelzaal.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Linda wo 19 sep 2012 - 0:05

Ik ga haar inderdaad maar eens inschrijven.

Darius, midden Nederland, de vakantie eindigt 1 september. 2,5 maand later wordt ze al 3. Is dat niet te laat om naar een psz te gaan?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  vlinder-19 wo 19 sep 2012 - 0:07

Waarom zou het te laat zijn? Ze gaat tenslotte tot haar 4e naar de psz. Hier zijn sommige kindje ook al bijna 3, dat ligt aan de lange wachtlijsten en het moment dat ouders hun kind inschrijven.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Linda wo 19 sep 2012 - 0:10

Ja, ik weet het niet, ik heb er geen verstand van. Misschien omdat ze met 2 jaar daar al terecht kunnen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  LindaK wo 19 sep 2012 - 0:27

Wij betalen 53euro per maand, voor 2 dagdelen per week (9.15-11.45).

Wat betreft de leeftijd, D.aan is net gestart op de psz, hij is dus al een paar maanden 3. Hier mogen de kinderen ook starten vanaf 2, maar ik hoorde dat ze ouders aanraden om het kind pas met 2,5 te laten komen.
In de groep van D.aan zijn de kinderen ook allemaal 2,5 geweest...
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  mauwmauw wo 19 sep 2012 - 7:56

ik heb alleen het bericht van to gelezen.
Ik had V opgegeven voor de psz en hij zal 2 dagdelen gaan,wat me 63 euro(en een paar centen)zal kosten.Nu heeft V een vve indicatie gekregen,en gaat hij (waarschijnlijk)3 dagdelen en kost het me 22 euro per maand.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 7:57

J. gaat vanaf maandag naar de psz, voor 2 dagdelen. Maandagochtend en donderdagmiddag (in totaal 5 uur) en we gaan 39 euro betalen.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 19 sep 2012 - 7:59

LindaK schreef:Wij betalen 53euro per maand, voor 2 dagdelen per week (9.15-11.45).

Wat betreft de leeftijd, D.aan is net gestart op de psz, hij is dus al een paar maanden 3. Hier mogen de kinderen ook starten vanaf 2, maar ik hoorde dat ze ouders aanraden om het kind pas met 2,5 te laten komen.
In de groep van D.aan zijn de kinderen ook allemaal 2,5 geweest...

Dat verschilt denk ik ook per kind. Mijn dochter ging zelfs al iets voor haar tweede verjaardag en dat ging vrijwel meteen goed, alleen de eerste paar keren waren nog wat moeizaam, maar toen bleek ze ook een oorontsteking onder de leden te hebben. Daarna was het herfstvakantie en daarna ging het perfect. Zij was er ook echt aan toe, ik had met haar geen half jaar langer willen wachten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 8:11

Wij betalen hier 30 euro in de maand voor 2 dagdelen per week. Dus erg weinig als ik zo vergelijk.

Hier is het vanaf 2,5

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: