Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kosten peuterspeelzaal en andere vraag

+16
M@niek
Sofie
PapillonRose
sabje
Pussycat
Tania
Sophiee
Susan
vlinder-19
LotteK
Makamba
chipa
studiebol
Happydobby
Pien
Linda
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kosten peuterspeelzaal en andere vraag  Empty Kosten peuterspeelzaal en andere vraag

Bericht  Linda di 18 sep 2012 - 19:37

Ik wilde dochter naar een peuterspeelzaal laten gaan, maar ik vind de kosten hier toch wel erg hoog. Vanaf een netto inkomen van 2400 euro of meer betaal je 93 euro per maand voor 2 dagdelen. De ochtend van 08.45 tot 11.45 en de middag van 13.15 tot 15.15.

Hoe zit dat bij jullie? Hoeveel betalen jullie en waar is dat op gebaseerd?

Dochter zou als ze 2 jaar en 3 maanden is er naar toe mogen. Een maand later ben ik uitgerekend. Wat denken jullie? Zou dat te veel/heftig voor haar zijn?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten peuterspeelzaal en andere vraag  Empty Re: Kosten peuterspeelzaal en andere vraag

Bericht  Pien di 18 sep 2012 - 19:43

Ik zou het niet doen... Er veranderd al zoveel voor haar dat dit me teveel lijkt!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Kosten peuterspeelzaal en andere vraag  Empty Re: Kosten peuterspeelzaal en andere vraag

Bericht  Happydobby di 18 sep 2012 - 19:43

Ons kdv heeft ook een peuterspeelszaal en 2 dagdelen kosten 100. Dit is wel inc drinken/fruit en evt luiers.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  studiebol di 18 sep 2012 - 19:46

Zo ik dacht dat een psz altijd veel goedkoper was joh.. heb ik me dan goed in vergist!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby di 18 sep 2012 - 19:47

studiebol schreef:Zo ik dacht dat een psz altijd veel goedkoper was joh.. heb ik me dan goed in vergist!

Alleen met een indicatie krijg je geld terug volgens mij.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Linda di 18 sep 2012 - 19:48

Studiebol, ik vraag het me af. Volgens mij zijn er peuterspeelzalen die een stuk goedkoper zijn.

Pien, maar wanneer zou dan wel een goed moment zijn?

Hd, bij jou dus ook zoveel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  chipa di 18 sep 2012 - 19:50

Is eigenlijk nog duurder dan een kdv! Wij betalen voor het kdv voor 1 dag van 11 uur ( al gebruiken we minder uren) 150,- per maand. Dit is uiteraard wel na aftrek van de toeslag.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 19:51

Ik vind de prijs op zich ng wel meevallen... Voor 1 dag kdv betaal je netto, dus na terug krijgen van toeslagen etc, vaak nog meer. Ik denkstap elke vorm van kinder'opvang' (tussen aanhalingstekens, want ik vind psz geen opvang, maar voorbereiding op school) tegenwoordig duur is.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 19:52

Wij betalen 49 euro voor 1 dagdeel en iets van 84 euro voor 2 delen.

Hij gaat nu 1 dagdeel.

Ik zou even wachten tot na de bevalling en dan kijken.

Gast
Gast

Bericht  Makamba di 18 sep 2012 - 19:53

In mijn vorige woonplaats ging het naar inkomen en betaalde ik € 20,- euro per maand voor 4 dagdelen! In mijn huidige woonplaats betaalde ik € 62,50 voor 4 dagdelen (ook voor 2 als dat het geval zou zijn geweest).
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  studiebol di 18 sep 2012 - 19:53

Heb eens gegoogled wat het bij ons zou kosten.. ik kon dit vinden.

De ouderbijdrage wordt jaarlijks vastgesteld.
Momenteel is de ouderbijdrage voor een ochtendgroep € 49,00 en voor een ochtend-/ middaggroep € 45,10 per maand. Komt uw kind ook een 3e dagdeel in de week, dan betaalt u voor een ochtend € 22,50 en voor een middag € 20,75 extra per maand.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  LotteK di 18 sep 2012 - 19:56

Wij betalen 49 euro per maand, dit is de hoogste inkomensgroep. Ze gaat dan twee dagteken van kwart voor 9 tot kwart over 11, erg kort vind ik. Fruit moet ze zelf meenemen, maar drinken en een koekje krijgen ze daar.

Tsja ik weet niet of je haar wel of niet moet brengen. Aan de ene kant, veranderd er al veel, maar aan de andere kant, is het misschien ook wel fijn dat ze in die babydrukte dan ook 2 keer een ochtendje voor "zichzelf" heeft. Ligt denk ik ook wel aan het karakter van jouw dochter.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 19:56

Wij zouden 50.- per maand voor 2 dagdelen in de week moeten betalen.
Volgens mij is dit overal inkomensafhankelijk alleen variëren de prijzen per woonplaats nogal.

Edit: Ik zou tot na de bevalling wachten denk ik...
Aan de andere kant, dan krijgt ze misschien het gevoel dat ze weg "moet".
Moeilijk, misshcien kun je ee keer een ochtend gaan kijken met haar en kijken hoe ze het zou vinden.
Elk kind reageert daar ook anders op natuurlijk, H zou daar denk ik geen problemen mee gehad hebben.

Gast
Gast

Bericht  Pien di 18 sep 2012 - 20:02

Ik zou zelf wachten tot het nieuwe van de baby eraf is en tot jullie weer een beetje in een ritme zitten. Zoals iemand net al zei vind ik het ook van elk kindje afhangen. Als ik puur naar mijn neefje kijk, die is nu 2,5 en krijgt binnen een maand een broertje of zusje, hij is zo opstandig, continu uittesten, driftig en druk. As hij ook nog naar de Psz zou moeten komt dat geloof ik nooit goed.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 20:10

Of juist wel Pien, kan hij lekker zijn energie kwijt, leert met andere kindjes spelen en omgaan...
Maar het hangt denk ik ook van het kind af. Is zo;n kindje gevoelig voor veranderingen, dan moet je het niet doen.
Gaat een kindje daar makkelijk mee om dan is het meestal geen probleem.

Gast
Gast

Bericht  vlinder-19 di 18 sep 2012 - 20:19

Wij betalen iets van 60 euro voor 3 ochtenden, wat wij betalen is ook gelijk het hoogste hier. Volgens mij verschilt het erg per gemeente/provincie wat je moet betalen. Eerst betaalden we minder omdat hier toen de derde ochtend gratis was, dit ivm een project "spraakmakend" dit omdat er in oost-groningen veel laaggeschoolden zijn en veel kids bv een spraakachterstand hebben ( nu valt dit op onze psz wel mee....slechts een paar uitzonderingen zoals overal)

Ik zou haar wel naar de psz doen ook al is het zo vlak voor de bevalling, heb jij wat dagdelen tijd om wat rust te pakken en je dochter kan zich heerlijk uitleven. F.ay wordt nu de bevalling dichterbij komt aardig opstandig maar op school is ze juist heel lief en kan zich heerlijk uitleven, ik zelf kan niet veel meer met haar doen dus vind het voor haarzelf ook fijn dat ze even lekker haar gang kan gaan op school.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Susan di 18 sep 2012 - 21:34

Wij betalen ruim 130 euro per maand voor drie dagdelen van drie uur. Behoorlijk duur dus, maar ik vind het wel erg belangrijk.

Toen mijn zoontje voor het eerst naar de peuterspeelzaal zou mogen (hier is dat met twee jaar) was ik ook net bevallen, dus ik heb het toen uitgesteld tot na de kerstvakantie, toen was hij twee jaar en twee maanden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Sophiee di 18 sep 2012 - 21:38

Ik had het al eens opgezocht. Hier betaal je 60,80 per maand voor twee dagdelen als je bruto meer verdient dan 2970 euro gezamenlijk per maand. Vond het ook best veel, maar ik zie dat het hier dan nog meevalt!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Tania di 18 sep 2012 - 21:41

Wij betalen 49 47,78 euro per maand per dagdeel. J. gaat een ochtend.

J. is twee weken geleden voor het eerst geweest. We hebben bewust gewacht tot alles thuis weer een beetje normaal was omdat het anders wel erg veel in een keer was.

Laatst aangepast door Tania op di 18 sep 2012 - 21:47; in totaal 2 keer bewerkt

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Pussycat di 18 sep 2012 - 21:45

Hier betaal je 47,78 per dagdeel per maand onze dochter gaat 2 dagdelen dus bijna 100 per maand.
En dat is bij ons als je gezinsinkomen 43.111 bruto per jaar of meer is.

Als alles goed gaat zal ik bevallen begin mei. En we laten onze dochter gewoon vanaf haar 2e verjaardag (in januari) naar de psz gaan als dat mogelijk is.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Susan di 18 sep 2012 - 21:50

Bij ons gaat het ook op inkomen trouwens, anders zou het voor een heleboel gezinnen echt onbetaalbaar worden, denk ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sabje di 18 sep 2012 - 21:51

Ik heb het ook even opgezocht. Wij gaan 48,78 betalen per maand voor 2 dagdelen in de week. Hier is het volgens mij niet inkomensafhankelijk.

Ik zou nog wel even wachten tot de baby geboren is en alles weer wat rustiger thuis is. Maar aan de andere kant gaat ze al wel als de baby er nog niet is. Dus dat ze niet het idee krijgt de baby is er en ik moet weg.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  PapillonRose di 18 sep 2012 - 21:51

Hier ga ik 150 euro betalen voor 2 ochtenden :O Niet inkomensafhankelijk ofzo, dit is een vast tarief (75 euro per ochtend). Het kan goedkoper hier in de omgeving, maar ik wil haar graag op deze psz hebben. Is een psz die werkt volgens zo'n dezelfde filosofie als de vrije school. Het is dat dit de enige daarvan in de buurt is, want eigenlijk vind ik het veel te duur!

Linda, ik weet niet wat ik zou doen. Aan de ene kant misschien wel veel verandering in één keer, aan de andere kant misschien juist wel goed als ze even lekker haar energie kwijt kan en lekker kan spelen met andere kinderen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Susan di 18 sep 2012 - 21:53

PapillonRose schreef:Hier ga ik 150 euro betalen voor 2 ochtenden :O Niet inkomensafhankelijk ofzo, dit is een vast tarief (75 euro per ochtend). Het kan goedkoper hier in de omgeving, maar ik wil haar graag op deze psz hebben. Is een psz die werkt volgens zo'n dezelfde filosofie als de vrije school. Het is dat dit de enige daarvan in de buurt is, want eigenlijk vind ik het veel te duur!

Linda, ik weet niet wat ik zou doen. Aan de ene kant misschien wel veel verandering in één keer, aan de andere kant misschien juist wel goed als ze even lekker haar energie kwijt kan en lekker kan spelen met andere kinderen.

We have a winner! Jemig, ik dacht dat het bij ons loeiduur was, 150 euro voor twee ochtenden vind ik echt absurd.

Bij ons vallen alle peuterspeelzalen trouwens onder dezelfde organisatie, dus ze zijn naar verhouding even duur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PapillonRose di 18 sep 2012 - 21:58

Susan schreef:
PapillonRose schreef:Hier ga ik 150 euro betalen voor 2 ochtenden :O Niet inkomensafhankelijk ofzo, dit is een vast tarief (75 euro per ochtend). Het kan goedkoper hier in de omgeving, maar ik wil haar graag op deze psz hebben. Is een psz die werkt volgens zo'n dezelfde filosofie als de vrije school. Het is dat dit de enige daarvan in de buurt is, want eigenlijk vind ik het veel te duur!

We have a winner! Jemig, ik dacht dat het bij ons loeiduur was, 150 euro voor twee ochtenden vind ik echt absurd.

Bij ons vallen alle peuterspeelzalen trouwens onder dezelfde organisatie, dus ze zijn naar verhouding even duur.
Ik vind het ook abnormaal eigenlijk. We gaan volgende week kennis maken, ga wel even kijken of het echt zo geweldig is als ik heb gehoord. Het zijn trouwens wel lange ochtenden, de meeste psz's hier in de buurt hebben ochtenden van 2 - 2,5 uur. En hier is het van 08.30-13.00. Dus misschien is het dan in verhouding alweer wat minder duur, al blijf ik het een heleboel geld vinden!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: