Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuterspeelzaal

+10
woezel
PapillonRose
Susan
Tania
Liadan
loesje
Lindsya
Rouge
*Troela*
M@niek
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Peuterspeelzaal

Bericht  M@niek ma 13 feb 2012 - 5:21

Wanneer gingen of gaan jullie kindjes (welke leeftijd) naar de peuterspeelzaal en voor hoeveel uur en wat betaalde jullie daarvoor?

Vinden jullie het zelf nodig/nuttig om je kindje naar een psz te laten gaan?

Ben even benieuwd.

Oja kun je voor een psz ook een vergoeding krijgen net als bij de kinderdagopvang?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  *Troela* ma 13 feb 2012 - 6:44

Hier mogen ze met 2 jaar en 3 maanden komen als er plaats is. In het begin gaan ze 2 dagdelen. Ochtend van kwart voor 9 tot kwart voor 12, en middag van kwart over 1 tot kwart over 3. Voor 2 dagdelen betaalde we geloof 42 euro. Als ze 3 zijn mogen ze nog een extra dagdeel komen en betaalde we 52 euro.

Je kan er geen toeslag op krijgen. Kosten zijn overal anders. Hier is het voor iedereen gelijk, bij een vriendin van me is het afhankelijk van je inkomen.

Owja vond het erg nuttig dat hij ging omdat hij niet naar een kdv is gegaan. Hier leerde hij toch de regels van school, en was lekker met andere kindjes aan het spelen. Als hij naar een kdv zou gaan weet ik niet of ik ook nog voor psz had gekozen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 6:47

Voor twee dagdelen, ochtend en middag, kost het 65 euro. Een derde dagdeel is niet meer mogelijk.

Edit: vergoeding of tegemoetkomingis niet mogelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 6:51

Mama1985 schreef:Hier mogen ze met 2 jaar en 3 maanden komen als er plaats is. In het begin gaan ze 2 dagdelen. Ochtend van kwart voor 9 tot kwart voor 12, en middag van kwart over 1 tot kwart over 3. Voor 2 dagdelen betaalde we geloof 42 euro. Als ze 3 zijn mogen ze nog een extra dagdeel komen en betaalde we 52 euro.

Je kan er geen toeslag op krijgen. Kosten zijn overal anders. Hier is het voor iedereen gelijk, bij een vriendin van me is het afhankelijk van je inkomen.

Owja vond het erg nuttig dat hij ging omdat hij niet naar een kdv is gegaan. Hier leerde hij toch de regels van school, en was lekker met andere kindjes aan het spelen. Als hij naar een kdv zou gaan weet ik niet of ik ook nog voor psz had gekozen.
Hier kan dat wel, staat in de brief die ik gekregen heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 6:53

Hier (Eindhoven) mogen ze geloof ik vanaf 2 jaar komen. Ik mocht kiezen, 2 dagdelen of 4 dagdelen. En hier is er dus wel een vergoeding voor, kinderopvangtoeslag geldt dus gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  *Troela* ma 13 feb 2012 - 7:01

Zelda schreef:Hier (Eindhoven) mogen ze geloof ik vanaf 2 jaar komen. Ik mocht kiezen, 2 dagdelen of 4 dagdelen. En hier is er dus wel een vergoeding voor, kinderopvangtoeslag geldt dus gewoon.

Dan is de psz aangesloten bij kinderopvang? Hier is dat namelijk niet. Hier stad verder volgens mij wel, maar daar gaat het dus op inkomen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Rouge ma 13 feb 2012 - 7:51

wij betalen voor 4 dagdelen 10 euro p.m
dus een vergoeding ervoor is niet echt nodig, is al zo weinig (zoon gaat overigens maar 2 dagdelen en daar betaal ik dan ook 10 euro voor)
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:53

Hier is de PSZ inkomensafhankelijk en kunnen kinderen komen als ze 2.5 zijn.

Ik weet nog niet of onze dochter naar de PSZ gaat, ze gaat alleen als het voor haar leuk is. Ik zie de PSZ niet als iets wat een kind echt nodig heeft voordat het naar de basisschool gaat, meer als een leuke uitdaging als een kind daaraan toe is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Lindsya ma 13 feb 2012 - 7:59

Hier mogen de kinderen komen vanaf 2 jaar en dan mogen ze twee keer een ochtend komen in de week. Het bedrag wat je moet betalen ligt aan je inkomen maar wij moesten ongeveer 40 euro per maand betalen.

Ik vind het wel nuttig psz, de kinderen kunnen vast een beetje wennen voor ze naar de echte school gaan.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  *Troela* ma 13 feb 2012 - 8:00

Rejoy. schreef:Hier is de PSZ inkomensafhankelijk en kunnen kinderen komen als ze 2.5 zijn.

Ik weet nog niet of onze dochter naar de PSZ gaat, ze gaat alleen als het voor haar leuk is. Ik zie de PSZ niet als iets wat een kind echt nodig heeft voordat het naar de basisschool gaat, meer als een leuke uitdaging als een kind daaraan toe is.

Niet alle kinderen zullen het echt nodig hebben voor dat ze naar de basisschool gaan. Als ik het verschil kijk tussen het wennen op de psz en op de basisschool denk ik wel dat voor mijn zoon die overstap makkelijker was dan vanuit altijd thuis/opa en oma ineens zovaak naar school. Daarbij was hij er ook wel aan toe en vond hij het super leuk.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  loesje ma 13 feb 2012 - 8:02

Ik vind het wel belangrijk, ik wil dat hij op deze leeftijd al
in aanraking komt met leeftijdsgenootjes, niet pas als hij kleuter is.
Als je kind al naar het kinderdagverblijf gaat is het natuurlijk wat
anders.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Liadan ma 13 feb 2012 - 8:04

Onze dochter gaat niet naar de peuterspeelzaal maar wel 1 dag naar het kdv.
Onze zoon gaat niet naar een kinderdagverblijf en zal wel naar een peuterspeelzaal gaan.
Ik vind het voor mijn kinderen zelf goed en leuk dat ze zo veel in contact komen met andere kinderen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Tania ma 13 feb 2012 - 8:05

Hier zijn de kosten inkomenafhankelijk en ik geloof dat wij tegen de 50 euro per dagdeel per maand moeten betalen. Ik vind dat vrij duur eigenlijk, ik weet ook nog niet of J. zal gaan. Het is hier vanaf twee maar ik wil eerst even aankijken hoe het gaat als zijn zusje geboren is, dan kijken we wel weer verder.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 19:31

Hier kan je kindje vanaf 2 jaar gaan. Ons zoontje gaat met ongeveer 2 jaar en 3 maanden.
We betalen ruim 50 euro voor 1 dagdeel, 2 dagdelen zou al ruim 90 euro zijn dus we laten het bij 1 omdat ik dat veel geld vind!

Ik vind het belangrijk voor hem dat hij straks met leeftijdsgenootjes om gaat, dingen leert van andere, gewoon algemene voorbereiding op de basisschool.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Susan ma 13 feb 2012 - 20:28

Hier kun je vanaf 2 jaar. Ezra is vanaf twee jaar en twee maanden gegaan en Yrsa twee weken voor haar tweede verjaardag. Wij betalen rond de 125 euro per maand voor drie dagdelen per week. Het is hier overigens ook inkomensafhankelijk.

Ik vind de peuterspeelzaal wel belangrijk, ik vind het goed dat ze met leeftijdsgenootjes in aanraking komen, ik vind het goed voor de sociale ontwikkeling en de taalontwikkeling en voor Yrsa vind ik het goed dat ze iets voor zichzelf heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 21:02

S. gaat straks een middag en een ochtend in de week. Hij mag er met 2,5 jaar heen. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik kwijt ben straks voor 2 dagdelen. Volgens mij iets van 45 a 55 euro per maand

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  PapillonRose ma 13 feb 2012 - 21:22

De peuterspeelzaal waarvan ik denk dat ik A. erheen wil doen, daar mogen ze vanaf 2.5 jaar naartoe. En dan is het of 2 of 3 ochtenden. De kosten zijn daar inkomensafhankelijk, dus wat het precies zal gaan kosten dat weet ik nu nog niet.

Als A. nog naar het KDV gaat tegen die tijd, dan gaat ze niet naar de PSZ. Maar als ze niet meer naar het KDV gaat, dan wil ik haar wel op de PSZ doen, omdat ik het contact met leeftijdsgenootjes erg belangrijk vind. Ik merk trouwens nu al dat ze dat ook erg leuk vind, de ene dag in de week dat ze nu naar het KDV gaat heeft ze het ontzettend naar haar zin daar met de kindjes.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  loesje ma 13 feb 2012 - 22:00

De peuterspeelzaal waarvan ik denk dat ik A. erheen wil doen, daar mogen
ze vanaf 2 jaar naartoe. En dan is het 2 ochtenden. De kosten
zijn daar inkomensafhankelijk, dus wat het precies zal gaan kosten dat
weet ik nu nog niet.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  woezel ma 13 feb 2012 - 22:03

M ging met 2 jaar en 3 maanden. Omdat je eerst de feestdagen had en de geboorte van C.
C ging met 2 jaar. E doe ik of met 2 jaar of na de zomervakantie, ze is van eind april.
Hier betaal je voor 2 ochtenden 40 euro. Maar C doet nu mee met vve project en gaat dus 4 ochtenden voor 27 euro. De rest word bijgelegd door de gemeente.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 0:42

Hier mogen ze vanaf 2,5 jaar. Dochter wilde ik er toen heen doen, maar dat hebben we een paar keer geprobeerd, en dat was drama. Dus toen zijn we er even mee gestopt, en met 3,5 is ze weer gegaan, en dat ging prima. Ik wilde haar er toch wel graag heen hebben voor ze naar school zou gaan.

Hier betalen we 30 euro per maand, voor 2 dagdelen per week.

Zoontje gaat er ook heen vanaf 3,5, dus na de zomervakantie. Kan hij er ook nog mooi een half jaartje heen. Eerder wil ik liever niet omdat het nu al een heel gevlieg is met het schoolbrengen en ophalen van de oudste, en dan ligt de psz helemaal uit de richting. Dus dat wordt dan nog drukker. Doe ik mezelf liever niet aan, en een half jaar vind ik ook wel voldoende.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 0:48

Ik zou een half jaar juist erg kort vinden. Het lijkt mij voor een kind ook moeilijker om dan nog nieuw ertussen te komen, ik merk bij de grotere kinderen bij Yrsa op de peuterspeelzaal best duidelijk dat zij al een hele tijd met elkaar optrekken. Yrsa speelt over het algemeen ook meer met de kleinere peuters.

Overigens snap ik wel dat het met halen en brengen lastig is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 1:12

Ik heb mijn zoontje net opgegeven, hij mag met twee jaar komen, ik ben alleen rond zijn tweede verjaardag uitgerekend dus ik moet even kijken hoe dat allemaal gaat lopen.

Hier is het twee ochtenden in de week van 9 tot 12, wat je betaald is hier ook inkomensafhankelijk, wij betalen iets meer dan 50 euro per maand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 1:13

Susan schreef:Ik zou een half jaar juist erg kort vinden. Het lijkt mij voor een kind ook moeilijker om dan nog nieuw ertussen te komen, ik merk bij de grotere kinderen bij Yrsa op de peuterspeelzaal best duidelijk dat zij al een hele tijd met elkaar optrekken. Yrsa speelt over het algemeen ook meer met de kleinere peuters.

Overigens snap ik wel dat het met halen en brengen lastig is.



Hier starten ze dan ook in een nieuwe groep, dus dat maakt het al makkelijker, alle kindjes zijn nieuw. Was bij de oudste zo, en bij zoon zal dat ook zo zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 1:14

Bij ons heb je echt heel veel keuze, sommige peuterspeelzalen hebben dagdelen van drie uur, sommige peuterspeelzalen hebben dagdelen van vier uur en dan kun je weer kiezen of je twee of drie dagdelen wil, bij sommige peuterspeelzalen kun je zelfs kiezen voor vijf dagdelen, dus iedere ochtend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 1:16

Wij hebben er maar 1 in de buurt.. Er zitten momenteel ook maar acht kindjes op..
Er is een enorme terugloop omdat de meeste kindjes naar een KDV gaan omdat bijna alle ouders beide werken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum