Werkende mama's
+57
Jelin
Flip Fluitketel
Sophiee
Twellie
_Blush_
Shy
Rumble
Supertalentje
Fiebje
iloverose
RYW
CCC
Tazz
Thunder
Slakje
Printje
Mama Titty
Famke
Flower_L
Ezzer
Fearie
Theezakje13
SarahKey
PiP
Liadan
bolus26
Amber-
Puggle
Dille
Annie24
smooch
_Lana_
kwak
Aimee
MADDIE
LDJ
*Lookie*
Annemie
sabje
xxjojootjexx
Sanne
Purpleflower
Tania
Caulfield
Happydobby
Steep
blondje1313
Bruintje Beer
Linda
pindaatje
Bloempjuh23
Laced
chipa
Clapperdie
Pussycat
Floor
peach
61 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Werkende mama's
Kan je daar niet is over gaan praten dan?RYW schreef:Ik werk al jaren 36 uur. Van mij zou het inmiddels wel eens wat minder mogen...
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Tuurlijk, al zou kijn baas daar niet blij mee zijn. Maar het kan voor mij zelf niet. Ik ben na mijn scheiding in hetzelfde huis blijven wonen, en betaal nu op mijn eigen inkomen alleen wat we vroeger met twee inkomens bekostigden. En de hypotheek en rekeningen moeten toch betaald worden, dus ik heb helaas niet de luxe van de keuze.
Wel komt mijn vriend waarschijnlijk in de komende paar maanden definitief bij me wonen, en gaat zodra hij zijn huisje opgezegd heeft ook meebetalen hier, en omdat hij nu ook weer een baan heeft verandert het dan. Maar ik weet ook niet opnieuw er zelf klaar voor ben om die onafhankelijkheid op te geven terwijl het me juist zo ontzettend gered heeft de afgelopen jaren.
Maar eerlijk? Ik heb nu jarenlang naast het alleenstaande moederschap 36 uur gewerkt en een bachelor en daarna een master gedaan, en ik zou het nu dolgraag rustiger aan doen, ja. Maar voor nu zit dat er gewoon niet in
Wel komt mijn vriend waarschijnlijk in de komende paar maanden definitief bij me wonen, en gaat zodra hij zijn huisje opgezegd heeft ook meebetalen hier, en omdat hij nu ook weer een baan heeft verandert het dan. Maar ik weet ook niet opnieuw er zelf klaar voor ben om die onafhankelijkheid op te geven terwijl het me juist zo ontzettend gered heeft de afgelopen jaren.
Maar eerlijk? Ik heb nu jarenlang naast het alleenstaande moederschap 36 uur gewerkt en een bachelor en daarna een master gedaan, en ik zou het nu dolgraag rustiger aan doen, ja. Maar voor nu zit dat er gewoon niet in
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Ik werkte voorheen 40u per week, na mijn ouderschapsverlof ga ik 30u werken (verspreid over 5 dagen: steeds om 9u beginnen, op maandag tot 12u, dinsdag tot 18u, woensdag tot 15u, donderdag tot 18u en vrijdag tot 16u).
Ik ben wel 'jaloers' op de mama's die veel minder uren doen... Ik zou dolgraag maar 2 of 3 dagen per week werken, maar dan halen we het financieel niet, denk ik.
Ik ben wel 'jaloers' op de mama's die veel minder uren doen... Ik zou dolgraag maar 2 of 3 dagen per week werken, maar dan halen we het financieel niet, denk ik.
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Er zit een groot verschil tussen wat ik officieel werk en wat ik daadwerkelijk werk. Momenteel is dat heel veel, het zal tegen de veertig uur in de week aanlopen. Wel kan ik mijn werk gedeeltelijk indelen zoals ik zelf wil, zodat ik het kan combineren met de zorg voor de kinderen. Da's aan de ene kant heel fijn omdat ik de kinderen nog zoveel zie naast een drukke baan, aan de andere kant is het wel eens slopend omdat ik altijd druk ben. Mijn werkdag is nu nog niet eens over. Ik zit met twee laptops voor mijn neus, eentje voor forummen, eentje voor werken.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik werk 24-26 uur onregelmatig. Op maandag en dinsdag een volle middag, op woensdag en donderdag een halve middag en eens in de maand een weekend van 48 uur. In de maand kom ik dan uit op 24-26 uur per week. Mijn vriend werkt 36 uur, voornamelijk in de ochtenden. We hebben nauwelijks opvang nodig en das nu fijn. Uiteindelijk wil ik wel een andere baan en zouden we allebei wel 32 uur willen gaan werken (ook omdat ik in mijn functie meer verdien dan mijn vriend en het financieel dus veen gunstiger is als ik meer uren werk). Bij mijn huidige baan is het niet zo handig meer uren te werken, dan wordt dat verspreid over de week en moet ik meerdere dagen gaan werken of alle avonden.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
24u p.w. op contract. Maar dit is per week vaak wisselend omdat ik onregelmatig werk. Ik heb 1 vaste werkdag in de week en om het weekend werk ik. De rest word vrij ingeroosterd.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik werk gemiddeld 35 uur per week. Werk 5 dagen in de week, waarvan 2 dagen in het weekend.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
RYW schreef:Tuurlijk, al zou kijn baas daar niet blij mee zijn. Maar het kan voor mij zelf niet. Ik ben na mijn scheiding in hetzelfde huis blijven wonen, en betaal nu op mijn eigen inkomen alleen wat we vroeger met twee inkomens bekostigden. En de hypotheek en rekeningen moeten toch betaald worden, dus ik heb helaas niet de luxe van de keuze.
Oh ja zo zat het .
Als het namelijk alleen met je baas te maken zou hebben, zou ik gedacht hebben dikke pech namelijk. Voor hem dan .
Lastig dat het niet kan, juist omdat je het zo graag wilt.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Ik werk 24 uur in drie dagen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Voor L. werkte ik 40+. Na de geboorte van L. ben ik 32 uur gaan werken. Ik dacht altijd een carrieremoeder te zijn, helaas pindakaas, het werkte gewoon niet. Na 9 maanden is de knop om gegaan en heb ik gedacht: dan maar minder geld, minder luxe, minder shoppen, maar dan kan ik in ieder geval later zeggen dat ik er wel was voor mijn kinderen. Ik ben toen 18 uur gaan werken. In de praktijk werk ik vaak 21 uur ongeveer, zodat ik wel alle schoolvakanties heb (zit in het onderwijs).
Als alle kinderen straks naar school zijn, dan komt mijn tijd wel weer. Bovendien, in het onderwijs begin je volgens mij pas te tellen als boven de 40 bent, dus dan heb ik nog 11 jaar. ;-)
Als alle kinderen straks naar school zijn, dan komt mijn tijd wel weer. Bovendien, in het onderwijs begin je volgens mij pas te tellen als boven de 40 bent, dus dan heb ik nog 11 jaar. ;-)
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik werk 24 uur per week. 3 dagen van 8 uur.
Ik heb 3 weken een dag extra gewerkt omdat mn collega vakantie had, maar ik vind 3 dagen echt genoeg hoor! Bij 4 dagen blijft er toich veel in huis liggen, en ik heb het gevoel dat M. zo vaak naar de opvang moet. (Mijn man werkt gemiddeld 70 uur per week.)
Ik heb 3 weken een dag extra gewerkt omdat mn collega vakantie had, maar ik vind 3 dagen echt genoeg hoor! Bij 4 dagen blijft er toich veel in huis liggen, en ik heb het gevoel dat M. zo vaak naar de opvang moet. (Mijn man werkt gemiddeld 70 uur per week.)
Gast- Gast
Ik werk 70 % ( 25,2 uur) in de woonbegeleiding. Ik werk soms weken alleen in het weekend 24 uur en ben dan de hele week doordeweeks vrij en soms maak ik weken van 8 uur, soms weken van 48 uur. Heel verschillend dus. Maar over het algemeen werk ik 2 a 3 keer per week. De duur van de diensten verschild dan ook nog eens, want een slaapdienst is 16 uur en een dagdienst 8 uur.
Vanaf 1 oktober ga ik op een andere woongroep werken en ga ik 80% ( 28,8 uur) werken en heeft mijn vriend voortaan iedere vrijdagmiddag vrij. Nou nog hopen dat ik dan wel geregeld op die vrijdagmiddag ingepland word Hij werkt trouwens dan nog 36 uur.
Het liefst zou ik 16 uur - 24 uur werken, maar helaas is dat financieel niet echt haalbaar.
Vanaf 1 oktober ga ik op een andere woongroep werken en ga ik 80% ( 28,8 uur) werken en heeft mijn vriend voortaan iedere vrijdagmiddag vrij. Nou nog hopen dat ik dan wel geregeld op die vrijdagmiddag ingepland word Hij werkt trouwens dan nog 36 uur.
Het liefst zou ik 16 uur - 24 uur werken, maar helaas is dat financieel niet echt haalbaar.
Laatst aangepast door Star007 op di 18 sep 2012 - 22:51; in totaal 1 keer bewerkt
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik ga in januari weer 20 uur werken, maar denk erover na helemaal te stoppen of vanuit thuis voor mezelf te beginnen.
Gast- Gast
Charlie schreef:Ik ga in januari weer 20 uur werken, maar denk erover na helemaal te stoppen of vanuit thuis voor mezelf te beginnen.
Heerlijk om die keuze te hebben, lijkt me Wat voor iets zou je dan voor jezelf willen beginnen?
Star007- Kletskop
Star007 schreef:Charlie schreef:Ik ga in januari weer 20 uur werken, maar denk erover na helemaal te stoppen of vanuit thuis voor mezelf te beginnen.
Heerlijk om die keuze te hebben, lijkt me Wat voor iets zou je dan voor jezelf willen beginnen?
Het zou wel financieel flink besparen worden, maar misschien heb ik er dat wel voor over...tenminste tot ze met 2 jaar dagdelen naar de psz gaan.
Ik heb in het verleden goed verdiend als zelfstandige op het gebied van business engels, nederlands en duits. Ik gaf vooral 1 op 1 les aan directeuren en personeel van bedrijven die veel vergaderen en corresponderen met bedrijven in 't buitenland. Denk erover na dat weer op te pakken, ook al is het niet mijn hoofdberoep. Het biedt me wel veel meer vrijheid en het is leuk, heb ook nog wel contacten.
Gast- Gast
Charlie schreef:Star007 schreef:Charlie schreef:Ik ga in januari weer 20 uur werken, maar denk erover na helemaal te stoppen of vanuit thuis voor mezelf te beginnen.
Het zou wel financieel flink besparen worden, maar misschien heb ik er dat wel voor over...tenminste tot ze met 2 jaar dagdelen naar de psz gaan.
Ik heb in het verleden goed verdiend als zelfstandige op het gebied van business engels, nederlands en duits. Ik gaf vooral 1 op 1 les aan directeuren en personeel van bedrijven die veel vergaderen en corresponderen met bedrijven in 't buitenland. Denk erover na dat weer op te pakken, ook al is het niet mijn hoofdberoep. Het biedt me wel veel meer vrijheid en het is leuk, heb ook nog wel contacten.
Dat klinkt goed ja, de vrijheid, toch wat inkomen en de sociale contacten.
Star007- Kletskop
Maar ja twijfel toch nog of ik mijn huidige baan daarvoor wil opgeven...daar krijg ik doorbetaald als ik eens ziek ben, vakantiegeld, cursussen etc. Maar heb nu mijn derde jaarcontract en betwijfel sowieso of ik een vast contract ga krijgen gezien de huidige omstandigheden waarin het bedrijf steekt.
Gast- Gast
Ik ga na mijn bevallingsverlof 20 uur per week werken. De ene week 2 dagen, de andere week 3 dagen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» werkende mama's
» Thuisblijfmoeder vs werkende moeder
» verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders
» Te traag werkende schildklier en zwanger willen worden
» werkende mama's
» Thuisblijfmoeder vs werkende moeder
» verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders
» Te traag werkende schildklier en zwanger willen worden
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: