Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

+2
Lindsya
Liadan
6 plaatsers

Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 9:13

Wat zijn volgens jullie verschillen tussen de opvoeding door thuismoeders, en door werkende moeders?

Ik werk zelf 4 dagen, en denk dat het voor werkende mama's veel belangrijker is dat het kindje een dagritme heeft.
Wanneer je hele dagen thuis bent met je ukkie, maakt het veel minder uit wanneer het eet/drinkt/slaapt/etc. Althans, dat denk ik.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  Liadan ma 28 feb 2011 - 9:14

Ik werk zelf 3 dagen maar ik vind een ritme helemaal niet belangrijk.
Verschillen in opvoeding hangen denk ik niet af van of je werkt of niet, dus verschillen zo in het algemeen kan ik niet opnoemen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 9:19

Liadan schreef:Ik werk zelf 3 dagen maar ik vind een ritme helemaal niet belangrijk.
Verschillen in opvoeding hangen denk ik niet af van of je werkt of niet, dus verschillen zo in het algemeen kan ik niet opnoemen.

kan maar zo, maar ik zat mij te bedenken hoe ik X zou verzorgen/opvoeden wanneer ik hele dagen thuis zou zijn, wat ik dan anders zou doen.
Denk dat ik dan minder waarde hecht aan een ritme. Nu krijgt hij bijvoorbeeld elke ochtend om 06.45 de eerste fles (ook op dagen dat hij niet naar KDV hoeft), en als ik hele dagen thuis zou zijn, zou ik hem denk ik laten liggen tot hij zelf voor de fles komt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 9:19

Als ik thuis ben met mijn zoon hebben we wel een aardig ritme, maar dat is logisch: ieder mens heeft immers op ongeveer vaste tijden een ontbijt, lunch en avondmaaltijd nodig Wink. Maar toen hij nog een baby was, was ik niet zo van een schema. Als hij wakker was, was hij wakker. Als hij wilde drinken, wilde hij drinken. En dat ging ook gewoon zo door op de opvang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  Lindsya ma 28 feb 2011 - 9:20

Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben dan een thuisblijf moeder maar vanaf dat mijn zoontje geboren was hadden wij een bepaald ritme en nog steeds doen we wel alles rond dezelfde tijd, is echt niet van zou ik hem nu eten/drinken of laten slapen of over uur.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  Bruintje Beer ma 28 feb 2011 - 9:20

Liadan schreef:Ik werk zelf 3 dagen maar ik vind een ritme helemaal niet belangrijk.
Verschillen in opvoeding hangen denk ik niet af van of je werkt of niet, dus verschillen zo in het algemeen kan ik niet opnoemen.
+1

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 10:50

Ik werk ongeveer 2 dagen per week maar ben tot ze 8 maanden was thuis geweest maar wij hadden vrijwel vanaf het begin een ritme hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 10:52

Denk niet dat er wezenlijke algemene verschillen bestaan in opvoeding tussen thuisblijfmoeders en werkende moeders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  PapillonRose ma 28 feb 2011 - 10:54

Misschien dat er in kleine praktische dingetjes verschil kunnen zitten, maar of er echt een verschil in opvoeding zal zitten? Ik denk dat er veel verschil tussen opvoedingen kan zitten, maar ik vraag me af of dat niet meer met andere dingen te maken heeft dan met wel/niet werken.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 11:03

Ik denk dat het met totaal andere dingen te maken heeft.
Onder andere:

Welke normen en waarden vind jijzelf belangrijk?
Hoe ben jijzelf opgevoed?
Hoe ben je qua karakter?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  snoezel ma 28 feb 2011 - 17:48

PapillonRose schreef:Misschien dat er in kleine praktische dingetjes verschil kunnen zitten, maar of er echt een verschil in opvoeding zal zitten? Ik denk dat er veel verschil tussen opvoedingen kan zitten, maar ik vraag me af of dat niet meer met andere dingen te maken heeft dan met wel/niet werken.


+1
Waarom zou een werkende moeder anders haar kind opvoeden dan thuisblijvers? Het is totaal afhankelijk van hoe een persoon zelf is, niet van of hij werkt of niet werkt...
Praktisch gezien krijgt het kind misschien meer mee van andere mensen, iedereen heeft in dit opzicht ook een andere manier van opvoeden. Maar een kind kan dat op latere leeftijd goed scheiden- wat de regels van mama zijn, en wat van de oppas... Maar ik denk niet dat wij bv geen ritme hebben omdat ik werk...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  Darius di 1 maa 2011 - 7:55

Ik denk dat er wel verschillen zijn. Ik lees vaak dat werkende ouders wat vaker 'toegeven'. Dus toch nog een extra koekje voor hun kind, of een extra speeltje om hun 'schuldgevoel' af te kopen.

Daarnaast zijn er wel wat praktische verschillen. Als ik helemaal niet zou werken, dan zou ik met mijn kind toch elke week gaan babyzwemmen. Even onder de mensen. En verder zou ik denk ik wat vaker met buurvrouwen/vrienden afspreken met kinderen van dezelfde leeftijd. En L.aurens zou dan naar de peuterspeelzaal gaan ipv het kinderdagverblijf.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders Empty Re: verschil opvoeding thuismoeders en werkende moeders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum