Harige huizen
+22
Jerry
MADDIE
mezzoforte
Mint
Raindrop
Shisha
Floor
Tullow
CCC
*Lookie*
PiP
Arwyn
Davinia
Jade
loesje
Minx
Herfstblaadjes
Bisq
Sarah1985
Rush
Sterre
Caroow
26 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Harige huizen
Nou, echt hoor! Ik sleep hele katten en honden mee terug aan mijn kleding, geen twee haren.
Maar, ik kan moeilijk zeggen tegen die mensen dat ze wat vaker moeten stofzuigen
Maar, ik kan moeilijk zeggen tegen die mensen dat ze wat vaker moeten stofzuigen
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Heb zelf 2 katten in huis en ik probeer zo veel mogelijk het huis haarvrij te maken. Sowieso als er visite komt. Als ik weet dat iemand allergisch is, helemaal!
Maar dat ik soms kattenharen terug vind op mijn kleding is soms niet te voorkomen. Maar ik vind echt geen halve kat terug op mijn kleren. Ik ben ook blij dat ik een leren bank heb. Die doe ik eerst stofzuigen en vervolgens schoonmaken met een natte doek. Ik vind op een bank zitten waar veel honden of kattenharen zitten ook vies. Dus waarom zou ik mijn bank dan ook zo vies laten.
Maar dat ik soms kattenharen terug vind op mijn kleding is soms niet te voorkomen. Maar ik vind echt geen halve kat terug op mijn kleren. Ik ben ook blij dat ik een leren bank heb. Die doe ik eerst stofzuigen en vervolgens schoonmaken met een natte doek. Ik vind op een bank zitten waar veel honden of kattenharen zitten ook vies. Dus waarom zou ik mijn bank dan ook zo vies laten.
Gast- Gast
Hier 2 honden, en zwaar irritant, maar ook haren.
Ik stofzuig en dweil elke dag, dat helpt gelukkig wel ,maar dan moet het ook echt weer gebeuren! Ik kan echt niet een dagje overslaan.
Soms heb ik 's ochtends ook haren aan mijn sokken voor het stofzuigen! Bah!
Mijn visite is trouwens nooit behaart. De honden mogen dan niet op de bank/op schoot. Tenzij mensen ze zelf roepen, dan is het de eigen verantwoording.
Ik stofzuig en dweil elke dag, dat helpt gelukkig wel ,maar dan moet het ook echt weer gebeuren! Ik kan echt niet een dagje overslaan.
Soms heb ik 's ochtends ook haren aan mijn sokken voor het stofzuigen! Bah!
Mijn visite is trouwens nooit behaart. De honden mogen dan niet op de bank/op schoot. Tenzij mensen ze zelf roepen, dan is het de eigen verantwoording.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Rush schreef:Bij de speciaalzaak of even Googlen waar je het goedkoopste 1 kan kopen. Ik heb mijne van Marktplaats. Ze zijn best duur, maar iedere euro waard!Peachy schreef:Waar kun je die Furminator halen? Zou toch wel erg fijn zijn als er minder haren in het huis liggen.
Thx voor de tip!
Bisq- Prater
- Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12
Wij stofzuigen en dweilen elke ochtend, toch hebben we aan het eind van de dag weer haren liggen. Nu moet ik zeggen dat ik zelf vrijwel geen harige kleding heb,
Gast- Gast
Wij hebben een hond die momenteel ontzettend verhaard. Ik stofzuig iedere dag en als ik weet dat er visite komt, stofzuig ik vlak voordat zij komen, zodat ze geen last hebben van die haren.
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Wij hebben twee katten maar hebben geen harig huis hoor .
Ik zal niet zeggen dat er geen haartjes liggen/dwarrelen maar zoals jij het omschrijft is het bij ons echt niet als mensen weg gaan.
Ik zou me kapot schamen...
Ik zal niet zeggen dat er geen haartjes liggen/dwarrelen maar zoals jij het omschrijft is het bij ons echt niet als mensen weg gaan.
Ik zou me kapot schamen...
Gast- Gast
Die furminators hebben ze trouwens ook op Ebay!
Heb er ook goede verhalen over gehoord
Van al die haren als ik ergens op visite ben geweest heb ik gelukkig niet zo'n last, alleen als de kat op mijn schoot heeft gelegen of als ik de hond een aai heb gegeven of iets dergelijks.
Heb er ook goede verhalen over gehoord
Van al die haren als ik ergens op visite ben geweest heb ik gelukkig niet zo'n last, alleen als de kat op mijn schoot heeft gelegen of als ik de hond een aai heb gegeven of iets dergelijks.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn schoonouders hebben een Jack Russel, daar zitten wij ook steeds onder de haren (op het moment wel minder)
Als we daar zijn en de kleding zit er onder gooi ik het ook in de was en vind ik het nog niet zo`n heel groot probleem(begin er aan te wennen), maar als ze dan hier zijn heb ik soms ook de bank en kussens eronder zitten. Dan nemen ze het dus gewoon mee vanaf hun kleding naar onze bank
Als we daar zijn en de kleding zit er onder gooi ik het ook in de was en vind ik het nog niet zo`n heel groot probleem(begin er aan te wennen), maar als ze dan hier zijn heb ik soms ook de bank en kussens eronder zitten. Dan nemen ze het dus gewoon mee vanaf hun kleding naar onze bank
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Hier ook dat probleem. Maar sinds we een kind hebben, mogen de poezen in het grootste deel van het huis niet meer komen, dat scheelt enorm. Daarvoor zoog ik de haren wel op, maar soms was er haast niet tegenop te zuigen. Dus nu is dit even een betere oplossing, dat mijn zoontje iig niet door de haren hoeft te kruipen.
Vorige week trouwens nog in een huis geweest waar ik helemaal behaard vandaan kwam (had ook zwart aan ja)
Vorige week trouwens nog in een huis geweest waar ik helemaal behaard vandaan kwam (had ook zwart aan ja)
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Mij valt het anders alles mee op dit moment. Natuurlijk, ik moet dagelijks stofzuigen en héél soms doe ik dat zelfs 2x per dag, maar ik durf wel te zeggen dat je er in elk geval kunt zitten als visite, zonder overbehaard weer thuis te komen.Fruity schreef:Je krijgt met geen mogelijkheid alle haren weg, dus dat heeft echt niks te maken met hygiëne.
Ik vind het trouwens zelf ook vies, plus dat ik allergisch ben voor katten en dus eigenlijk alles wat een allergische reactie kan veroorzaken tot een minimum wil beperken.
Gast- Gast
Tja, zo heb je ook stoffige huizen waar veel stof dwarreld? Ik zie het punt niet
Gast- Gast
Wij hebben zelf ook een kat en soms valt het niet mee om alles zo haarvrij mogelijk te houden... Probeer het echt wel.. Als ik bij een vriendin ben (heeft drie katten) is het zo erg dat de haren in mijn thee drijven soms... :s heb al meerdere malen aangegeven dat ze vaker moet stofzuigen maar helaas is ze erg makkelijk en doet dat rustig een keer per week en dat is nog veel. Geeft ze overigens zelf aan/ toe.. Conclusie, nu met N. kom ik daar dus bijna niet meer...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Als ik, bij wijze van spreken, een week niet stofzuig, ligt er ook een tapijt aan haar. Maar goed, als je huisdieren wilt, moet je gewoon vaker stoffen en stofzuigen.
Ik zou me doodschamen als mijn visite onder de hondenharen zit. Natuurlijk zijn er periodes dat de hond echt extra verhaart (winter en zomervacht) en dan kun je bezig blijven, maar goed, voordat visite komt, maak ik sowieso schoon
Die furmintaor heb ik ook voor de hond, werkt super!
Ik zou me doodschamen als mijn visite onder de hondenharen zit. Natuurlijk zijn er periodes dat de hond echt extra verhaart (winter en zomervacht) en dan kun je bezig blijven, maar goed, voordat visite komt, maak ik sowieso schoon
Die furmintaor heb ik ook voor de hond, werkt super!
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Nou onze kat verhaart echt enorm, maar daar heeft de visite echt geen last van hoor. Hij heeft zijn eigen kleedje op de bank, dus alleen daar zitten wat haren op, en gewoon vaak stofzuigen, dan is er niks aan de hand. Sowieso hebben wij leren banken, dus die zijn zo schoon met een doekje. Enige waar haren op zitten zijn de gordijnen waar hij op slaapt, maar dat is in de slaapkamer.
Gast- Gast
Wij hebben 2 binnenkatten die vreselijk verharen. Ik stofzuig 2x per dag (jaa per dag) maar toch zijn er nog genoeg haren in huis. Ik waarschuw visite altijd als ze de katten willen aaien, ivm het haarverlies en als er een kat bij ze wil liggen vraag ik of het mag, anders leg ik de kat ergens anders neer.
Ik kan er niet meer tegen doen, ik poets elke dag en als er iemand gepland op visite komt maak ik nog een keer extra schoon
Ik kan er niet meer tegen doen, ik poets elke dag en als er iemand gepland op visite komt maak ik nog een keer extra schoon
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Heb je al een Furminator Floor?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik zit er ook aan te denken om zo'n furminator te halen want onze katten zijn nu al maanden lang echt mega aan het verharen. Ik kan wel 10x per dag stofzuigen.
Ik vraag mij alleen af of het wel geschikt is voor Zoë want die heeft een vlooienallergie en zit dus regelmatig onder de korsten en il las dat die furminator ook de huid meeneemt en het is natuurlijk niet de bedoeling wat die kam ook alle korsten er af trekt. Beetje zielig voor haar.
Ik vraag mij alleen af of het wel geschikt is voor Zoë want die heeft een vlooienallergie en zit dus regelmatig onder de korsten en il las dat die furminator ook de huid meeneemt en het is natuurlijk niet de bedoeling wat die kam ook alle korsten er af trekt. Beetje zielig voor haar.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Een furminator neemt absoluut niet de huid mee, dat zou pure mishandeling zijn.
Behalve als je het verkeerd doet, natuurlijk.
Misschien is het juist wel goed voor je kat dat de haren die zich dicht bij de huid opkroppen dan weg zijn, wellicht minder interessant voor vlooien enzo? Het stimuleert de huid juist om gezond te blijven.
Behalve als je het verkeerd doet, natuurlijk.
Misschien is het juist wel goed voor je kat dat de haren die zich dicht bij de huid opkroppen dan weg zijn, wellicht minder interessant voor vlooien enzo? Het stimuleert de huid juist om gezond te blijven.
Rush- Lady Post-a-lot
Ja ik bedoel dat ie heel dicht op de huid komt. Als ik haar nu met een vlooienkam kam trek ik ook korsten mee en dat doet haar echt pijn.
Shisha- Ratel
Heeft ze altijd vlooien dan?Shisha schreef:Ja ik bedoel dat ie heel dicht op de huid komt. Als ik haar nu met een vlooienkam kam trek ik ook korsten mee en dat doet haar echt pijn.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Heeft ze altijd vlooien dan?Shisha schreef:Ja ik bedoel dat ie heel dicht op de huid komt. Als ik haar nu met een vlooienkam kam trek ik ook korsten mee en dat doet haar echt pijn.
Nee gelukkig niet maar als ze er 1 heeft gehad dan zit ze dus gelijk helemaal onder de korsten door de allergie en voordat dat weer over is... Het is meer dan een jaar goed gegaan maar sinds een maand zit ze weer helemaal onder de korsten. 1 vlo gevonden bij haar en de andere kat had gelukkig niks.
Maar ik kam haar dus wel regelmatig om te kijken of ze weer/nog vlooien heeft.
Shisha- Ratel
Ach wat sneu!Shisha schreef:Rush schreef:Heeft ze altijd vlooien dan?Shisha schreef:Ja ik bedoel dat ie heel dicht op de huid komt. Als ik haar nu met een vlooienkam kam trek ik ook korsten mee en dat doet haar echt pijn.
Nee gelukkig niet maar als ze er 1 heeft gehad dan zit ze dus gelijk helemaal onder de korsten door de allergie en voordat dat weer over is... Het is meer dan een jaar goed gegaan maar sinds een maand zit ze weer helemaal onder de korsten. 1 vlo gevonden bij haar en de andere kat had gelukkig niks.
Als ze er binnenkort weer een tijdje vanaf is, en ook zonder korsten, dan kan je misschien de fuminator proberen. Het schijnt namelijk de huid ook zo te stimuleren dat de natuurlijke huidolie beter vrij komt en dat is juist misschien wel goed voor de huid van je kat!
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ach wat sneu!Shisha schreef:Rush schreef:Heeft ze altijd vlooien dan?Shisha schreef:Ja ik bedoel dat ie heel dicht op de huid komt. Als ik haar nu met een vlooienkam kam trek ik ook korsten mee en dat doet haar echt pijn.
Als ze er binnenkort weer een tijdje vanaf is, en ook zonder korsten, dan kan je misschien de fuminator proberen. Het schijnt namelijk de huid ook zo te stimuleren dat de natuurlijke huidolie beter vrij komt en dat is juist misschien wel goed voor de huid van je kat!
Ja is echt zielig, ze is dan ook echt een beetje uit dr hum. Maar als het voor haar niks is hebben we altijd de andere kat nog om te kammen. Hoe die verhaard is echt niet normaal.
Shisha- Ratel
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Huizen zoeken
» Open huizen route
» Open huizen route
» Schoonmaak-tip voor harige-dierenvrienden
» Open Huizen Dag
» Open huizen route