Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

"Senne (7) is liever een meisje"

+8
Lonely Goatherd
Discordia
Slakje
SarahKey
Jezzie
studiebol
Susan
TukTuk
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

"Senne (7) is liever een meisje"  - Pagina 2 Empty Re: "Senne (7) is liever een meisje"

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 23:29

pale
Eucalypta schreef:Heel eerlijk gezegd denk ik dat als mensen niet zo vast zouden zitten in rolpatronen, dat het dan voor zo'n kind niet uitmaakt of hij nou een piemel heeft of niet. Maar als je inderdaad geen pop op je verlanglijstje mag zetten en je mag inderdaad geen meisjes uitnodigen 'omdat je een jongen bent', tja, dan kan ik me voorstellen dat je denkt dat je liever een meisje bent, want dan mag dat wel.

Zoveel verschil zit er in wezen niet tussen mannen of vrouwen, mensen máken dat verschil heel groot door alles te verdelen in mannen/vrouwenzaken. Dat is onzin. Er is geen enkele reden waarom jongens niet met poppen kunnen spelen en meisjes niet net zo goed in wiskunde zouden zijn. Maar dat zit er zo ingeramd, dat afwijkend gedrag er al snel toe leidt dat iemand zich niet thuisvoelt in een lichaam. Want als je gewoon kunt doen waar je je lekker bij voelt en daarin serieus genomen wordt, dan hoef je denk ik niet je druk te maken of je nou wel de dingen doet die bij je geslacht passen. Dan doe je gewoon wat je wilt en waar je goed in bent en maakt het niets uit of je nu een piemel hebt of niet.

Dit zou de ideale wereld zijn. Jammer genoeg werkt het niet zo Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Senne (7) is liever een meisje"  - Pagina 2 Empty Re: "Senne (7) is liever een meisje"

Bericht  SuperGrover di 18 sep 2012 - 0:14

Niet eens met Euc, er is hier best veel onderzoek naar gedaan. Er is gewoon zoiets als een genderidentiteit, die staat in feite los van genderrolpatronen. In verschillende culturen zijn de genderrolpatronen verschillend, maar genderidentiteit niet. Er zijn gevallen geweest waarin jongens besneden zijn als baby, een complicatie optrad, en daarom besloten is om het kind maar als meisje op te laten groeien. Al vanaf zeer jonge leeftijd leidde dat tot grote problemen omdat het kind zich wel echt een jongetje voelde.

On topic eens met Charlie.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum