Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Taarten Topique

+72
cin-87
silly-one
dolfijntje24
PiP
Minx
snapple
Elsje
bbguv
Luthien
Muffin
Juul
Sjaantje
Nathalie
Aimee
Rovine
bluppie
Try
smooch
Monte
Caesar
Sweety
*Lookie*
Maaike
Mida4you
Mamasapje
Roza
Sarah1985
Zora
Qiara
Arwyn
Eris
patjuhhh
InweCulnamo
Rosa
Dennenappel
tralala
_Lana_
Laquisia
Summerlovin
Schaapke
Rebecca
Gigi_
Rev3rie
GeKKiE
TukTuk
Zwoesj
sonly
Highway
kuikje83
Chloe
Angela_1986
lieke89
Japje
Inge
love
duckie
Ella
poppetje
SarahKey
norah
_Femme
Prosecco
loura
Zwerver
Jeanette
Serena
Snoes
SparklingEyes
xxDila
CCC
Lejow
_Sneeuwwitje_
76 plaatsers

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Taarten Topique - Pagina 37 Empty Re: Taarten Topique

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 6:16

Wauw, die laatste vind ik echt mooi geworden zeg, dat boltaartje.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 8:34

Ik ben gevraagd om een piratentaart te maken. Nu heb ik deze mensen een voorbeeld gestuurd en ze zijn op een taart gevallen. Een piraat op een vlot. Maar nu is het zo dat op de foto rondom haaienvinnen, vlot etc witte golfjes zitten. Ik denk dat deze met poedersuiker met water gemaakt zijn? Ik vind het niet echt netjes om de foto hier te plaatsen, aangezien hij van iemand anders is.

Gast
Gast

Bericht  lieke89 za 19 maa 2011 - 8:59

zou het niet gemaakt kunnen zijn met dat spul van wilton om marsepijn, botercreme e.d. wit te maken (icing color white). verder zou je natuurlijk ook sliertjes witte fondant kunnen gebruiken om golfjes te maken.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Highway za 19 maa 2011 - 9:04

piping gel is super voor golfjes/water, wat marsepeine witte balletjes op de golven en klaar!
http://www.cheftools.com/images/LucksDI/AnimalsAquarium.jpg

of op deze manier:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=98994

@ rebecca wow mooi boltaartje!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Highway za 19 maa 2011 - 9:10

cin-87 schreef:hallo meiden,

ik had een vraag waar kun je deze cursussen volgen? en waar kun je de ingredienten kopen?
Want zoals jullie die taarten zijn zo mooi! en wil dat ook graag kunnen..
alvast thanks!

Hoi

kijk eens op infotaartje.nl en deleukstetaarten.nl

Daar kun je veel info vinden!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 9:12

Highway schreef:piping gel is super voor golfjes/water, wat marsepeine witte balletjes op de golven en klaar!
http://www.cheftools.com/images/LucksDI/AnimalsAquarium.jpg

of op deze manier:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=98994

Ik wil geen piping gel gebruiken...(mede doordat ik geen zin om heel veel extra's aan te schaffen...) Ik bedoelde een soort waterspatjes/golfjes om de haaienvin te accentueren alsof hij zwemt. Denk dat dat toch ook wel kan met poedersuiker en dat erop spuiten? Zou je dat ook nog lichtblauw kunnen kleuren? Of dunne fondant rolletjes?

Gast
Gast

Bericht  Highway za 19 maa 2011 - 9:42

ik zou dan wel royal icing gebruiken om het te doen (is ook op basis van poedersuiker), dat hardt ook een beetje uit en kun je ook kleuren.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 9:44

Highway schreef:ik zou dan wel royal icing gebruiken om het te doen (is ook op basis van poedersuiker), dat hardt ook een beetje uit en kun je ook kleuren.

Kun je dat zelf maken? Of toch halen in de taartenwinkel? Wat is het verschil tussen royal icing en poedersuiker/water?

Gast
Gast

Bericht  Highway za 19 maa 2011 - 10:11

Mij lijkt de structuur dan beter; maar misschien zit ik er ook naast hoor; ik zelf gebruik het iig altijd voor spuitwerk/randjes etc. RI is heel prettig om te spuiten en kun je makkelijk variëren in dikte.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Bericht  sawasdee za 19 maa 2011 - 11:58

Heb vanavond mijn aller eerste taartje gemaakt...
Erg leuk om te doen, hoewel we wel in tijdnood kwamen, dus de laatste dingen zijn wat minder mooi geworden, baal ik wel een beetje van... en er is een druppel water op gevallen en heeft dus een vlekje...

Taarten Topique - Pagina 37 Eerstetaart
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:19

Hij is leuk! Heel strak ook voor een eerste taartje! Daar mag je zeker trots op zijn smile

Rebecca, ik vind jouw taartjes ook supermooi! De kleine bloemetjes vind ik juist wel leuk.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 19 maa 2011 - 21:58

Zo, na een week vol stress en druktes eindelijk tijd om wat te laten zien.
Achteraf was het een beetje teveel van het goede en heb ik elke avond in de keuken gestaan de afgelopen week, maar het resultaa(r)t mag er zijn Very Happy

De ouders van mijn collega waren 40 jaar getrouwd en vroeg of ik een taartje wilde maken. Met een bruidspaartje erbij in de 'indo rock' pose. Het is voor het eerst dat ik een compleet paartje geboetseerd heeft dus er zitten nog vele schoonheidsfoutjes aan...
Taarten Topique - Pagina 37 40jaargetrouwd

Mijn neefje werd 2 en wilde graag bumba cupcakes om te trakteren op het kinderdagverblijf. Ook op de groep van zijn grote zus. Ik heb nu een lichte haat relatie met de betreffende clown Very Happy Het zijn er 50!! in totaal
Taarten Topique - Pagina 37 Bumbacupcakes

En dan voor mijn nichtje die 2 werd nog een Woezel en Pip taart!
Taarten Topique - Pagina 37 Woezelenpipnoa

Gelukkig heb ik het nu de komende dagen even rustig, want mijn handen doen gewoon pijn van al het boetseren enzo..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk za 19 maa 2011 - 22:07

Leuke taarten allemaal weer!!

Helaas zou ik de bruidstaart voor mijn zus gaan maken, maar dat heeft ze liever niet, omdat ze het risico niet wilt lopen door hem in de vriezer te doen (en dag van te voren maken lukt niet). Dus nu gaat haar buurvrouw het doen.

Lejow, zou ik heel brutaal mogen vragen wat jij rekend voor je taarten? Die buurvrouw rekend 100 euro ongeveer, voor een 3 laags taart, ongeveer 40 personen, deze gaat het waarschijnlijk worden:
Taarten Topique - Pagina 37 Foto?id=2488

Nou vind ik dat nog vrij veel geld voor een simpele taart. Er komt aardbeienmousse en champagne creme in.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Lejow za 19 maa 2011 - 22:42

Ik reken 1,40 per persoon! Dus in mijn geval zou de taart uitkomen op 56 euro Very Happy
Nu weet ik wel dat mensen voor bruidstaarten vaak meer rekenen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Highway za 19 maa 2011 - 22:51

ik vind het wel een normale prijs; zeker als er ook nog champagne creme in moet en verse aardbeien voor de mousse; daar komen weer extra kosten bij. (+ onderbord+ dowels +misschien zit er ook nog wel levering bij in?)
Lejow: ik vind dat jij meer moet vragen want zo hou je er waarschijnlijk vrijwel niks aan over en je taarten zijn erg leuk.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 20 maa 2011 - 0:28

Highway schreef:ik vind het wel een normale prijs; zeker als er ook nog champagne creme in moet en verse aardbeien voor de mousse; daar komen weer extra kosten bij. (+ onderbord+ dowels +misschien zit er ook nog wel levering bij in?)
Lejow: ik vind dat jij meer moet vragen want zo hou je er waarschijnlijk vrijwel niks aan over en je taarten zijn erg leuk.

Bedankt voor je reactie! Ik weet niet of er verse aardbeien in gaan (Maar die zijn in juli sowieso niet zo heel duur als het goed is), maar er is idd een tientje extra gerekend voor de champagne creme.
Volgens mij zit de levering er idd bij in, dat was ik helemaal vergeten! (In dezelfde stad overigs) maar dan valt het misschien idd wel mee smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 20 maa 2011 - 5:38

Highway schreef:ik vind het wel een normale prijs; zeker als er ook nog champagne creme in moet en verse aardbeien voor de mousse; daar komen weer extra kosten bij. (+ onderbord+ dowels +misschien zit er ook nog wel levering bij in?)

Wellicht dat ik dat vanaf mei ofzo ook maar ga doen. Handel de opdrachten die ik nu nog heb af voor deze prijs, en zal dan omhoog gaan. Wil ook weer niet teveel omhoog, want kan en moet nog veel leren. 1,50 wellicht?
Ik hou er wel ietsie aan over hoor
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk zo 20 maa 2011 - 5:47

Lejow schreef:

Wellicht dat ik dat vanaf mei ofzo ook maar ga doen. Handel de opdrachten die ik nu nog heb af voor deze prijs, en zal dan omhoog gaan. Wil ook weer niet teveel omhoog, want kan en moet nog veel leren. 1,50 wellicht?

Ik zou 1,75 vragen, met 1,50 ga je nog amper omhoog. En nog veel leren? Misschien, maar je maakt geweldige taarten! Die zijn het echt wel waard! Als ik dan kijk op de site van de buurvrouw van m'n zus, vind ik jou taarten veel strakker en mooier! En die vraagt dus ongeveer 2,25 euro per persoon!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 20 maa 2011 - 7:04

AngelNyn schreef:
Lejow schreef:

Ik zou 1,75 vragen, met 1,50 ga je nog amper omhoog. En nog veel leren? Misschien, maar je maakt geweldige taarten! Die zijn het echt wel waard! Als ik dan kijk op de site van de buurvrouw van m'n zus, vind ik jou taarten veel strakker en mooier! En die vraagt dus ongeveer 2,25 euro per persoon!

Embarassed Embarassed
Ik ben bang dat mensen me dan te duur gaan vinden en niet meer bij me willen komen Rolling Eyes
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk zo 20 maa 2011 - 7:39

Lejow schreef:
AngelNyn schreef:
Lejow schreef:

Embarassed Embarassed
Ik ben bang dat mensen me dan te duur gaan vinden en niet meer bij me willen komen Rolling Eyes

Snap opzich wel dat je er bang voor bent, ondanks dat je taarten het écht waard zijn hoor! (tenminste, ik neem aan dat ze ook lekker nerd ) zijn je zou eventueel nu eerst naar 1,60 ofzo kunnen verhogen en over paar maanden, in de zomer ofzo nog wat hoger? Of dat je een onderscheidt maakt in de taarten, bijvoorbeeld een taart waarbij er veel geboetseerd moet worden, dat je daar een hoger bedrag per persoon voor vraagt ofzo?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 20 maa 2011 - 7:43

Ja, dat is op zich ook wel een goede! Kleine stapjes Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 10:50

Wat een grappig topic is dit zeg. Normaal open ik hem nooit, omdat ik dacht dat over appeltaarten bakken of zo ging, maar hier zitten echte kunstwerken tussen. Leuk om te zien.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 20 maa 2011 - 18:47

Twellie schreef:Wat een grappig topic is dit zeg. Normaal open ik hem nooit, omdat ik dacht dat over appeltaarten bakken of zo ging, maar hier zitten echte kunstwerken tussen. Leuk om te zien.

Haha, ja het is nog diepgaand hier hoor :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  *Lookie* za 26 maa 2011 - 1:55

Taarten Topique - Pagina 37 Lentepetitfours

Mijn petit fours, ik heb er voor de decoratie maar een lentethema aan gegeven. Vulling is een laagje aardbeienbavarois en dun laagje aardbeienjam.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mida4you za 26 maa 2011 - 1:59

*Lookie* schreef:Taarten Topique - Pagina 37 Lentepetitfours

Mijn petit fours, ik heb er voor de decoratie maar een lentethema aan gegeven. Vulling is een laagje aardbeienbavarois en dun laagje aardbeienjam.

Ziet er leuk uit Wink En lekker haha
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud