Taarten Topique
+72
cin-87
silly-one
dolfijntje24
PiP
Minx
snapple
Elsje
bbguv
Luthien
Muffin
Juul
Sjaantje
Nathalie
Aimee
Rovine
bluppie
Try
smooch
Monte
Caesar
Sweety
*Lookie*
Maaike
Mida4you
Mamasapje
Roza
Sarah1985
Zora
Qiara
Arwyn
Eris
patjuhhh
InweCulnamo
Rosa
Dennenappel
tralala
_Lana_
Laquisia
Summerlovin
Schaapke
Rebecca
Gigi_
Rev3rie
GeKKiE
TukTuk
Zwoesj
sonly
Highway
kuikje83
Chloe
Angela_1986
lieke89
Japje
Inge
love
duckie
Ella
poppetje
SarahKey
norah
_Femme
Prosecco
loura
Zwerver
Jeanette
Serena
Snoes
SparklingEyes
xxDila
CCC
Lejow
_Sneeuwwitje_
76 plaatsers
Pagina 36 van 40
Pagina 36 van 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Re: Taarten Topique
Dankje,,
Uhmm,, hij is gevuld met kersenjam, slagroom, kersjes en geraspte chocola
InweCulnamo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 234
Punten : 315
Registratiedatum : 17-11-10
Klinkt lekker!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Isabella schreef:poppetje schreef:Isabella schreef:Ik moet zeggen dat je hem dan wel weer erg mooi hebt gemaakt
Dank je wel
Hoe lang ben je met zoiets bezig?
Uhhh... een uurtje of 2 á 3 denk ik
Maar dat is vanaf vullen / afsmeren / marsepein kleuren en kneden en dan bekleden en afwerken.
Ik vond deze nog vrij snel gaan, het waren toch 2 taarten.
Met 1 taart ben ik net zo lang bezig (ik doe het ook nog niet zo heel lang hoor dit was m'n 5e taart)
poppetje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 102
Punten : 114
InweCulnamo schreef:Dankje,,
mmm... klinkt lekker!!
Ik vind het een leuk taartje!!
poppetje- Fluisteraar
ik heb een vraagje, ik ben donderdag jarig en ik zou eigenlijk woensdagavond de taart gaan maken en hem dan donderdag bekleden. Nu ga ik woensdagavond naar een musical toe dus ik kan helaas geen taart maken. Kan ik de taart ook donderdagochtend maken en dat ik hem dan in de middag bekleed met fondant? Of moet ik hem morgen maken?
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Sweety schreef:ik heb een vraagje, ik ben donderdag jarig en ik zou eigenlijk woensdagavond de taart gaan maken en hem dan donderdag bekleden. Nu ga ik woensdagavond naar een musical toe dus ik kan helaas geen taart maken. Kan ik de taart ook donderdagochtend maken en dat ik hem dan in de middag bekleed met fondant? Of moet ik hem morgen maken?
Ik bak meestal de cake 1 of 2 dagen van te voren, en de botercreme maak ik dan ook meestal als de cake in de oven staat, dat duurt ook best een tijdje (tenminste ik maak het met botercrememix, dat moet min. een half uur op kamertemp. staan)
Als de cake klaar en afgekoeld is pak ik deze goed in, in een plastic zak (pedaalemmer zak)
Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat ik het niet weet of het uitmaakt
poppetje- Fluisteraar
Sweety schreef:ik heb een vraagje, ik ben donderdag jarig en ik zou eigenlijk woensdagavond de taart gaan maken en hem dan donderdag bekleden. Nu ga ik woensdagavond naar een musical toe dus ik kan helaas geen taart maken. Kan ik de taart ook donderdagochtend maken en dat ik hem dan in de middag bekleed met fondant? Of moet ik hem morgen maken?
ja hoor; je kan hem prima donderdagochtend bakken; als hij maar koud is als je hem gaat snijden en hou rekening met kruimels. Ik laat hem meestal afkoelen en gooi hem dan nog even een uurtje in de vriezer; dan kruimelt hij een stuk minder
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Taartje gemaakt voor schoonmama die vandaag jarig is
Hij is niet superstrak helaas (had te weinig botercrème om hem goed af te smeren) en op het blauwe marsepein zie je wat poedersuiker vlekjes. Daar had ik de vorige keer helemaal geen last van, dus is wel jammer! Ook is-ie een beetje verschoven toen ik hem van het karton op het bord zette, maar ja.. Op de foto's zie je dat soort dingen ook altijd wat meer dat in het echt, haha. Als ze hem vanavond maar leuk vind!
Hij is overigens lekker basic gevuld met vlaaivulling aardbei en slagroom. Ze houdt wel van fruit
Overbelicht, maar blauwe kleur klopt op deze foto beter dan op de andere, daar lijkt hij veel donkerder dan hij in het echt is.
Hij is niet superstrak helaas (had te weinig botercrème om hem goed af te smeren) en op het blauwe marsepein zie je wat poedersuiker vlekjes. Daar had ik de vorige keer helemaal geen last van, dus is wel jammer! Ook is-ie een beetje verschoven toen ik hem van het karton op het bord zette, maar ja.. Op de foto's zie je dat soort dingen ook altijd wat meer dat in het echt, haha. Als ze hem vanavond maar leuk vind!
Hij is overigens lekker basic gevuld met vlaaivulling aardbei en slagroom. Ze houdt wel van fruit
Overbelicht, maar blauwe kleur klopt op deze foto beter dan op de andere, daar lijkt hij veel donkerder dan hij in het echt is.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Leuk hoor Arwin! Vind de kleuren zo bij elkaar erg leuk, en lente-achtig.
Gast- Gast
Hij is heel leuk Arwin!
Ik heb net het bruidspaartje afgemaakt. Zondag had ik het vrouwtje al gemaakt, nu het mannetje.. Ben niet helemaal tevreden, maar voor mijn eerste helemaal zelf geboetseerde echtpaar vind ik het toch wel goed..
Als het taartje af is komt de foto! (Nu nog hopen dat ze blijven staan haha)
Ik heb net het bruidspaartje afgemaakt. Zondag had ik het vrouwtje al gemaakt, nu het mannetje.. Ben niet helemaal tevreden, maar voor mijn eerste helemaal zelf geboetseerde echtpaar vind ik het toch wel goed..
Als het taartje af is komt de foto! (Nu nog hopen dat ze blijven staan haha)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Hoi meiden,
Afgelopen weekend m'n tweede taartje gemaakt en ook die is weer goed gelukt (staat heel groot een naam op dus plaats liever geen foto). Neefje herkende Uki meteen, dus die was ook geslaagd.
Heb wel één vraagje, hoop dat jullie tips hebben. Voor mijn gevoel zou de biscuit luchtiger kunnen en zou hij verder omhoog moeten/kunnen komen. Ik heb een keukenmachine met maar 2 standen (snel of heel snel) en ik heb een combimagnetron met vaste temperaturen (moet op 160* terwijl hij dus óf op 150* óf op 175 kan). Zou het daaraan kunnen liggen dat de biscuit niet voldoende luchtig wordt? Hij is wel eetbaar, maar de taart wordt zo laag...
Afgelopen weekend m'n tweede taartje gemaakt en ook die is weer goed gelukt (staat heel groot een naam op dus plaats liever geen foto). Neefje herkende Uki meteen, dus die was ook geslaagd.
Heb wel één vraagje, hoop dat jullie tips hebben. Voor mijn gevoel zou de biscuit luchtiger kunnen en zou hij verder omhoog moeten/kunnen komen. Ik heb een keukenmachine met maar 2 standen (snel of heel snel) en ik heb een combimagnetron met vaste temperaturen (moet op 160* terwijl hij dus óf op 150* óf op 175 kan). Zou het daaraan kunnen liggen dat de biscuit niet voldoende luchtig wordt? Hij is wel eetbaar, maar de taart wordt zo laag...
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
De oven zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn van het laag blijven van je biscuit. Kun je de biscuit niet 20/30 min op 150 doen, de combi uitzetten en vervolgens op 175 zetten voor nog zo'n 20 minuten?
Ook is lang genoeg mixen belangrijk voor de luchtigheid, minimaal 8/9 minuten op de hardste stand en dan nog 1 minuutje zachtjes uitdraaien.
Ook is lang genoeg mixen belangrijk voor de luchtigheid, minimaal 8/9 minuten op de hardste stand en dan nog 1 minuutje zachtjes uitdraaien.
Highway- Ratel
thanx, zal het de volgende proberen. Ik deed al voorverwarmen op 175 en dan afbakken op 150. Krijg waarschijnlijk volgende week een herkansing.
Oh dan heb nog een vraag. Iemand anders heeft ook al iets dergelijks gevraagd, maar kan ik woensdag een taart maken voor vrijdag? Heb woensdag meer tijd dan donderdag, maar weet niet hoelang zoiets goed blijft...
Oh dan heb nog een vraag. Iemand anders heeft ook al iets dergelijks gevraagd, maar kan ik woensdag een taart maken voor vrijdag? Heb woensdag meer tijd dan donderdag, maar weet niet hoelang zoiets goed blijft...
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb niet zo'n dure, maar wel een automatische mixer. Ben er heel blij mee!
Gast- Gast
ja zo'n soort mixer is fijn! ik heb een rode kitchenaid (L)
Highway- Ratel
Highway schreef:ja zo'n soort mixer is fijn! ik heb een rode kitchenaid (L)
Ik een rode kenwood pattisier (als je het zo schrijft..)
Gast- Gast
Jip83 schreef:Highway schreef:ja zo'n soort mixer is fijn! ik heb een rode kitchenaid (L)
Ik een rode kenwood pattisier (als je het zo schrijft..)
oeh die zijn mooi !
rood is goed (L)
Net is er een taartje opgehaald; hello kitty; dus lekker zoet!
Highway- Ratel
Wow, mooie taart
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Hij is erg mooi Highway! Mooi geboetseerd die Hello Kitty!
Ik ben vandaag ook weer aan de freubel geweest, foto's volgen zo, want 1 taartje is nog niet af, er moeten nog vlindertjes op, maar die zijn nog aan het drogen...
Ik ben vandaag ook weer aan de freubel geweest, foto's volgen zo, want 1 taartje is nog niet af, er moeten nog vlindertjes op, maar die zijn nog aan het drogen...
Misschien een tip voor de meiden uit Brabant; in de Brabanthallen in Den Bosch is t/m morgen een creatieve beurs en daar staan behoorlijk wat standjes met spullen om taarten/cupcakes/koekjes te maken. Heb veel leuke dingen gezien!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb dit weekend 2 taarten gemaakt, de eerste is voor mijn ouders, die zijn maandag 31 jaar getrouwd, dus die verras ik morgen met een taartje, de tweede is voor vanavond, dan komen er vriendinnen gezellig spelletjes spelen en daar hoort ook wel een taartje bij.
Ik merk wel dat ik nog zoooo weinig spulletjes heb, voor wat ik in gedachte had voor het taartje van mijn ouders had ik eigenlijk wat grotere bloempjes nodig, maar goed, binnenkort ben ik jarig dus dan kan ik weer vanalles vragen!
Ik merk wel dat ik nog zoooo weinig spulletjes heb, voor wat ik in gedachte had voor het taartje van mijn ouders had ik eigenlijk wat grotere bloempjes nodig, maar goed, binnenkort ben ik jarig dus dan kan ik weer vanalles vragen!
hallo meiden,
ik had een vraag waar kun je deze cursussen volgen? en waar kun je de ingredienten kopen?
Want zoals jullie die taarten zijn zo mooi! en wil dat ook graag kunnen..
alvast thanks!
ik had een vraag waar kun je deze cursussen volgen? en waar kun je de ingredienten kopen?
Want zoals jullie die taarten zijn zo mooi! en wil dat ook graag kunnen..
alvast thanks!
cin-87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 76
Punten : 104
Registratiedatum : 31-12-10
Pagina 36 van 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
Pagina 36 van 40
Permissies van dit forum: