hand voet afdruk baby, ervaringen?
+9
Mida4you
Parisienne
bella
LeeuwLeeuw
PapillonRose
sheila123
pantuf
nisavi
duckie
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
hand voet afdruk baby, ervaringen?
ik heb heel leuk een setje gekregen om de 1e hand en voet afruk van onze kleine meid te maken maar wie heeft dat al eens gedaan en lukt dat met een baby?
heb de klei even gevoeld maar dan moet je volgens mij best hard drukken om er een beetje een afdruk in te maken...
ik heb deze
heb de klei even gevoeld maar dan moet je volgens mij best hard drukken om er een beetje een afdruk in te maken...
ik heb deze
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: hand voet afdruk baby, ervaringen?
Dat gaat heel makkelijk. Waarom zou dat niet gaan met een baby ?
Gast- Gast
omdat ze de handen tot vuistjes maakt en haar voetjes weg trekt.... kan het volgens mij ook niet alleen doen omdat je de handjes en voetjes ook best wel stevig in de klei moet drukken?
duckie- Ratel
Ik heb dan geen ervaring met dat specifieke blik, maar wel met zo'n soort. En bij ons ging het niet zo makkelijk, ze maakte een vuist zodra we haar handje wilden doen en bij haar voet was het ook geen succes. Maar ze is ook geen rustige baby En omdat ze ruim de eerste maanden slecht sliep vielen we haar daar 's nachts niet mee lastig (om het tijdens slapen te doen).
Nu is ze alweer 7 maanden en willen we het een keer 's nachts doen. Hoewel we nu een 3D setje hebben gekocht. Denk dat we het maar ergens volgende week een keer doen. Beter laat dan nooit
Nu is ze alweer 7 maanden en willen we het een keer 's nachts doen. Hoewel we nu een 3D setje hebben gekocht. Denk dat we het maar ergens volgende week een keer doen. Beter laat dan nooit
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hadden dezelfde blikjes gekregen (1 voor hand, 1 voor voet).
Het is ons niet gelukt. Net wat jij ook al aangeeft: we moesten erg hard drukken en dat wil je natuurlijk niet bij zo'n kleintje. We hebben zo hard mogelijk (tot op zekere hoogte) gedrukt en toen zag je amper iets.
Ik zou ermee wachten tot ze iets ouder is. Tot die tijd kun je wel heel makkelijk hand en voet printjes maken dmv vingerverf. Zo houd je het toch bij.
Het is ons niet gelukt. Net wat jij ook al aangeeft: we moesten erg hard drukken en dat wil je natuurlijk niet bij zo'n kleintje. We hebben zo hard mogelijk (tot op zekere hoogte) gedrukt en toen zag je amper iets.
Ik zou ermee wachten tot ze iets ouder is. Tot die tijd kun je wel heel makkelijk hand en voet printjes maken dmv vingerverf. Zo houd je het toch bij.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Ik heb deze destijds ook gehad en vond het een onding! Je moest echt heel hard duwen en je zag idd niks..net wat pantuf al zegt. Dus zou zeker even wachten tot ze wat groter en sterker is. Voor een pasgeboren baby vond ik het niks.pantuf schreef:Wij hadden dezelfde blikjes gekregen (1 voor hand, 1 voor voet).
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Wij hadden met gips, het is ons toen ook niet gelukt. Nu wil ik t rond zijn eerste verjaardag gaan doen, hopelijk lukt t dan wel.
Gast- Gast
Ik had hier exact dezelfde en vond het helemaal niks, net als wat de rest al zegt. Had het idee dat ik om een goede afdruk te krijgen zo hard zou moeten duwen dat ik wellicht wel wat bij haar zou breken! Uiteraard niet gedaan en kreeg dus nauwelijks een afdruk te zien in die klei. En mijn meisje werd er sowieso niet echt blij van, wilde ook steeds handjes en voetjes weg trekken.
Daarna heb ik een set gekocht om het in 3D te maken, maar dat was ook niet echt een succes. Had een set om een handje en voetje mee te maken. Het voetje is redelijk gelukt, want dat kan je nog een beetje stil houden. Maar het handje was een drama, mevrouwtje krijsen en bewegen en in de mal zat geen handafdruk maar één groot gat Hier dus niet voor herhaling vatbaar
Bij die kleintjes is het sowieso heel lastig denk ik. Las dat je die 3D afdrukken dan soms nog het beste kan doen als ze slapen.. Vraag me af of dit wel werkt, maar het kan een idee zijn!
Daarna heb ik een set gekocht om het in 3D te maken, maar dat was ook niet echt een succes. Had een set om een handje en voetje mee te maken. Het voetje is redelijk gelukt, want dat kan je nog een beetje stil houden. Maar het handje was een drama, mevrouwtje krijsen en bewegen en in de mal zat geen handafdruk maar één groot gat Hier dus niet voor herhaling vatbaar
Bij die kleintjes is het sowieso heel lastig denk ik. Las dat je die 3D afdrukken dan soms nog het beste kan doen als ze slapen.. Vraag me af of dit wel werkt, maar het kan een idee zijn!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
De eerste is hier mislukt toen ze 8 weken was de gips werd meteen super hard was van prenatal en de tweede poging toen ze een paar weekjes ouder was is wel gelukt, heb haar voetjes zachtje plat gedrukt en toen zachtjes drukkende heen en weer bewogen tot de afdruk in het gips stond.
LeeuwLeeuw- Fluisteraar
- Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb ook 2 van die blikjes liggen voor een handje en een voetje maar ik durf het nog niet aan. Ben veel te bang dat ik bij het drukken hem pijn doe
Gast- Gast
Ik heb dezelfde, 1 x geprobeerd. Vond het ook niks waard. Nu ligt het nog steeds in de kast!
Kreeg mijn eigen afdruk er amper in, laat staan zo'n klein handje of voetje.
Idee is leuk, maar niet met deze blikjes.
Kreeg mijn eigen afdruk er amper in, laat staan zo'n klein handje of voetje.
Idee is leuk, maar niet met deze blikjes.
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Wat je wel kunt doen is de klei weggooien (als het echt niet lukt, of mislukt) en de blikjes bewaren (die zijn nl wel erg leuk). Kun je daar bijv. gips indoen, of iets zachtere klei, verfafdrukjes etc.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Ik heb ook precies hetzelfde blikje maar hier is het ook niet gelukt. Je moet veel te hard duwen op het handje en voetje om er een goede afdruk van te krijgen. Zou er dus ook nog even mee wachten.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
gelukkig ben ik niet de enige k dacht al dat ik wat fout deed... dan bewaren we de klei nog een poos(je) en dan proberen we het later gewoon opnieuw...
het idee om de blikjes zoeiso te bewaren en dan gips oid er in doen vind ik ook leuk!
het idee om de blikjes zoeiso te bewaren en dan gips oid er in doen vind ik ook leuk!
duckie- Ratel
Met gewone gips, kun je ook heel leuk afdrukken van handje of voetje maken in zand, en die dan vol gips gieten.
Met een beetje gereken maak je dat rondje net iets kleiner dan het blikje, en bewaar je hem daar in.
En nu ik dat zo zeg, dat zou ik zelf ook wel eens kunnen doen dus
Met een beetje gereken maak je dat rondje net iets kleiner dan het blikje, en bewaar je hem daar in.
En nu ik dat zo zeg, dat zou ik zelf ook wel eens kunnen doen dus
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
duckie schreef:ik heb heel leuk een setje gekregen om de 1e hand en voet afruk van onze kleine meid te maken maar wie heeft dat al eens gedaan en lukt dat met een baby?
ik heb deze
Die hebben wij ook gekregen en hebben we ook vrij snel gedaan met onze kleine maar je moet inderdaad bij deze gips zo hard drukken dat het bij ons ook mislukt is. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik dit ook absoluut geen goede klei vond.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik heb bij mijn dochter een afdruk van haar voetje gemaakt (was een blik van de prenatal) en die is wel goed gelukt. Ik heb eerst haar hak erop gedrukt en toen naar voren naar haar tenen. Ze was toen ongeveer 2,5 maand geloof ik. Ik heb nu weer zo'n blikje gekocht voor ons volgende kindje.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Oooow het kwartje valt zit daar klei in ? Ik begreep al niet waarom het bij jullie allemaal niet lukte. Wij hadden dat blijk maar dan met gips erin, dat is heel zacht en droogt binnen 24 uur. We hebben dat nu al een paar keer gedaan.
Gast- Gast
het setje van het plaatje in t topic staat deze week in een folder....maar ik weet niet meer welke, wie o wie weet waar???
mn beste vriendin is bijna jarig, en ze heeft een zoontje van 3 maanden waar ik zaterdag op mag passen. dus ik dacht, dan ga ik leuk zo'n voetafdrukje met hem maken...als het al lukt;))
mn beste vriendin is bijna jarig, en ze heeft een zoontje van 3 maanden waar ik zaterdag op mag passen. dus ik dacht, dan ga ik leuk zo'n voetafdrukje met hem maken...als het al lukt;))
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Wij hebben bij zowel Dylan als Lynn een hand en een voet afdruk gemaakt in die blikken en ik vond het prima gaan! Zolang je maar lang genoeg wacht tot het gips wat is in gehard zodat de afdruk goed blijft staan,, Hier mooie afdrukken,zelfs van de handen Beide gedaan met 3 maand,,
**foutje, wij hebben het niet met klei gedaan maar met gips!
**foutje, wij hebben het niet met klei gedaan maar met gips!
Gast- Gast
*Marietje* schreef:het setje van het plaatje in t topic staat deze week in een folder....maar ik weet niet meer welke, wie o wie weet waar???
Ik heb ze laatst bij de Action gezien.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Mirjam4you schreef:*Marietje* schreef:het setje van het plaatje in t topic staat deze week in een folder....maar ik weet niet meer welke, wie o wie weet waar???
Ik heb ze laatst bij de Action gezien.
ze zijn nu bij de action in de aanbieding deze week 2.49 geloof ik?
duckie- Ratel
Wat voor klei zit daarin dan?
Want sommige klei kun je met water kneden en dan wordt het zachter. Je kan het ook bij de speelgoedwinkel kopen.
Dit soort:
En dat kan je ook bakken, zodat het hard wordt en blijft.
Want sommige klei kun je met water kneden en dan wordt het zachter. Je kan het ook bij de speelgoedwinkel kopen.
Dit soort:
En dat kan je ook bakken, zodat het hard wordt en blijft.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Ik kreeg van de week nog een tip van iemand (nog niet geprobeerd, dus weet niet of het wat is):
Zoutdeeg maken, daar afdrukjes van handjes en voetjes in maken en dat afbakken in de oven. Schijnt deeg te zijn dat zacht genoeg is om makkelijk afdrukjes in de maken. En na het afbakken is het gewoon hard.Misschien een idee als het met die blikjes klei niks is. De blikjes zijn trouwens wel erg leuk om te zien, alleen die rotklei! Gips of zoutdeeg in die blikjes doen kan ook natuurlijk
Ga na mijn vakantie denk ik eens proberen met zoutdeeg. Nog een voordeel, het is niet erg duur om te maken en als het mislukt kun je het dus rustig nog een aantal keer doen!
Zoutdeeg maken, daar afdrukjes van handjes en voetjes in maken en dat afbakken in de oven. Schijnt deeg te zijn dat zacht genoeg is om makkelijk afdrukjes in de maken. En na het afbakken is het gewoon hard.Misschien een idee als het met die blikjes klei niks is. De blikjes zijn trouwens wel erg leuk om te zien, alleen die rotklei! Gips of zoutdeeg in die blikjes doen kan ook natuurlijk
Ga na mijn vakantie denk ik eens proberen met zoutdeeg. Nog een voordeel, het is niet erg duur om te maken en als het mislukt kun je het dus rustig nog een aantal keer doen!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
PapillonRose schreef:Ik kreeg van de week nog een tip van iemand (nog niet geprobeerd, dus weet niet of het wat is):
misschien rare vraag maar hoe maak je zoutdeeg?
duckie- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hand en voet afdruk
» hand, voet en mondziekte...
» Hoort dit bij hand voet en mondziekte of toch waterpokken?
» lopen jullie (nog) vaak hand in hand?
» Tattoo voet
» hand, voet en mondziekte...
» Hoort dit bij hand voet en mondziekte of toch waterpokken?
» lopen jullie (nog) vaak hand in hand?
» Tattoo voet
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: