Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tattoo voet

+9
Ibbeltje
Jerry
Roza
Kaboutertje
Aziraphale
Highway
Fearie
JustMeDaan
Poisongirl
13 plaatsers

Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Tattoo voet

Bericht  Poisongirl za 19 mei 2012 - 0:42

Heeft iemand er hier een? Ik heb hem gisteren laten zetten en bedenk ineen dat ik.niet weet of ik sokken aan mag. Folie is er af, zit alleen vaseline op.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  JustMeDaan za 19 mei 2012 - 1:04

Liever niet afsluiten. Dan gaat het stikken, en maak je juist kans op infecties enz.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Poisongirl za 19 mei 2012 - 1:59

Ik loop al de hele dag op blote voeten, maar als ik straks naar de winkel moet k an ik slippers aan, maar maandag naar mijn werk niet...
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Fearie za 19 mei 2012 - 2:03

Een vriendin van me heeft een tattoo op der voet en volgens mij moest ie veel vaseline smeren en geen sokken aan. Misschien ballerina's aan?
Ben trouwens erg benieuwd naar je tattoo, post je een foto?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Highway za 19 mei 2012 - 2:08

Geen vaseline maar bepanthen erop, slippers aan en op je werk schoenen die er niet zo strak op zitten. Succes!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Poisongirl za 19 mei 2012 - 3:15

Ja, is bephanten beter?? Waarom geen vaseline? Ik plaats nog een foto als ik mijn laptop heb smile
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Highway za 19 mei 2012 - 3:45

Vaseline laat er geen zuurstof bji en sluit dus af en bepanthen laat dit wel door (in ieder geval, dat is wat ik hoorde bij mij tattoo)
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Poisongirl za 19 mei 2012 - 3:58

Okay, vreemd dat er verschillende opvattingen en adviezen over zijn...klinkt wel logisch
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Highway za 19 mei 2012 - 4:00

Vond ik ook, maar ik begreep inderdaad dat er verschillende meningen over zijn, bepanthen is mij goed bevallen in ieder geval!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Fearie za 19 mei 2012 - 6:35

Nu je het zegt, ik heb ook bepathen gebruikt nadat mijn tattoo gezet was. Maakt ook niet zoveel vlekken in je kleding als vaseline.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Aziraphale za 19 mei 2012 - 8:28

Ik gebruik ook bepanthen voor mijn tattoo, bevalt heel goed!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Kaboutertje za 19 mei 2012 - 12:09

Nog iemand die zweert bij Bepanthen :cheering:
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Roza za 19 mei 2012 - 12:26

Hier ook bepanthen! Ik heb de dag na het zetten gewoon dichte schoenen gedragen.. Ging prima. Goed insmeren en tussendoor ff herhalen..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Jerry za 19 mei 2012 - 22:39

over dat hele sokken en schoenen-verhaal, heb je daar niet over nagedacht vóór je de tattoo liet zetten? scratch
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Ibbeltje za 19 mei 2012 - 22:59

Jerry schreef:over dat hele sokken en schoenen-verhaal, heb je daar niet over nagedacht vóór je de tattoo liet zetten? scratch

Nou er voor zou ik er misschien niet aan denken, maar ik zou het sowieso nagevraagd hebben of je sokken aan mag en wat wel en niet goed is etc.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Aziraphale za 19 mei 2012 - 23:35

Lijkt me sowieso dat je een info-briefje meekrijgt of inderdaad navraagt hoe en wat.
Ik heb net even op mijn briefje gekeken en er staat ook wat bij over voet tatoeages. Er staat dat ze regelmatig moeten worden gewassen (ik neem aan dus meer dan de normale 2x per dag). Wassen moet met Unicura Balance zeep. Na elke wasbeurt 15 min laten drogen en dun laagje belanthen erover, en elke keer schone sokken aan (per wasbeurt dus). Draag tijdens het genezingsproces bij voorkeur nieuwe schoenen ivm bacteriën.

Elke tattooshop heeft eigen tips maar vaseline is vrij achterhaald, ivm het slecht doorlaten van lucht. Ik moest bijv 3 dagen na het zetten steeds nieuwe folie na elke wasbeurt, was ook nodig ivm het lekken van inkt. In totaal 10 dagen na het zetten vd tattoo 2x per dag wassen (elke x schone handdoek en alleen deppen) met Unicura Balance (nr 2), laten drogen, bepanthen zalf erop, schone kleding aan.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  JustMeDaan zo 20 mei 2012 - 0:49

Er zijn zoveel verschillende adviezen dat je wat dat betreft even moet kijken wat voor jezelf het prettigste is.
Mijn eerste 4 tattoo's moest ik continue vet houden met uierzalf. De laatste 2 (bij een andere shop gezet ook) moest ik alleen insmeren met vaseline tijdens het douchen, na het douchen dat meteen eraf wassen. En de tattoo droog laten. Niks smeren.
En ik merk zelf geen verschil qua genezing, of kwaliteit van de tattoo.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Mamsie zo 20 mei 2012 - 0:52

Zo zie je maar weer hoe veel verschil er is. Ik moet 3 dagen 2x per dag afspoelen en 2 weken lang 2x per dag smeren met bepanthen. Verder niks geen zeep ofzo.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Beachgirl zo 20 mei 2012 - 1:19

Ik heb 2 dagen voor koninginnedag een tattoo op mijn voet laten zetten en heb toen op koninginnedag ondanks t warme weer (en ook op mijn werk) gewoon sokken aangehad en niet knellende schoenen. Wilde niet t risico lopen dat er bier of andere viezigheid over mijn tattoo heen zou gaan.

En af en toe als de tattoo droog aanvoelde heeeel dun vaseline erop. Dat deed ik regelmatig anders ging mijn sok aan de tattoo vastplakken en dat is niet fijn.

Tattoo is nu mooi genezen, zelfs met vaseline Wink


Laatst aangepast door Beachgirl_24 op zo 20 mei 2012 - 1:23; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Beachgirl zo 20 mei 2012 - 1:21

Jerry schreef:over dat hele sokken en schoenen-verhaal, heb je daar niet over nagedacht vóór je de tattoo liet zetten? scratch

En wat dan nog?? Je weet nooit wat voor weer het precies wordt, en in de volle zon met je tattoo mag je ook niet.

Ik had er wel degelijk over nagedacht maar liep op mijn werk gewoon met dichte schoenen, liever dat dan bloed of urine of andere zooi over mijn voet heen krijgen. (werk in de zorg)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Jerry zo 20 mei 2012 - 1:28

Beachgirl_24 schreef:
Jerry schreef:over dat hele sokken en schoenen-verhaal, heb je daar niet over nagedacht vóór je de tattoo liet zetten? scratch

En wat dan nog?? Je weet nooit wat voor weer het precies wordt, en in de volle zon met je tattoo mag je ook niet.

Ik had er wel degelijk over nagedacht maar liep op mijn werk gewoon met dichte schoenen, liever dat dan bloed of urine of andere zooi over mijn voet heen krijgen. (werk in de zorg)

Rustig maar... Ik zeg toch ook niet dat als je er van tevoren over nadenkt, je geen schoenen aanhoeft?
Alleen kreeg de indruk dat ze er niet over na had gedacht (en eventueel advies had gevraagd bij de tatoeëerder, er zijn tenslotte meer mensen met een tattoo op een onhandige plek om te genezen) en dat verbaasde me.

Stel nou dat 't écht niet kan om schoenen te dragen en je bv op je werk écht schoenen moet dragen, dan is het handig als je daar vooraf bij stilgestaan hebt (weet wel, is niet het geval, maar stél)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Poisongirl ma 21 mei 2012 - 22:06

Ik lees nu pas de rest van de reacties. Heb wel.nazorg instructies meegekregen natuurlijk: 2x per dan wassen met unicura balance. Vaak (liefst keer of 10 per dag) heel dun vaseline smeren. Elke dag andere schoenen aan. Alleen de sokken was ik vergeten te vragen. Folie.mocht ik alleen eerste nacht omhouden, moest er daarna af. Natuurlijk heb ik er van te voren over nagedacht, voelt een beetje alsof ik word afgeschilderd als onnadenkend, maar zal niet zo zijn bedoeld neem ik aan. Blijf het appart vinden dat er zoveel verschillende adviezen zijn. Maar heb hem nog gebeld en hij zei met een laagje vaseline en.een steriel gaasje kon ik gewoon sokken aan de eerste dagen nu kan t ook zonder gaasje.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Rush ma 21 mei 2012 - 22:08

Ik doe altijd afdeppen met water en ik smeer (tegen het advies van de artist in) met vaseline omdat dat het beste voor mij werkt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  VeryCherry di 22 mei 2012 - 0:11

Ik zweer bij uierzalf smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Jerry di 22 mei 2012 - 3:31

Poisongirl schreef: Natuurlijk heb ik er van te voren over nagedacht, voelt een beetje alsof ik word afgeschilderd als onnadenkend, maar zal niet zo zijn bedoeld neem ik aan.

Nee zeker niet, ik vroeg 't me oprecht af of je daarover had nagedacht. En mijn logica, als je schoenen mag dragen, mag je ook sokken dragen (maar misschien klopt mijn logica niet :P ). Maar je had dus wel gedacht aan 'mag ik schoenen aan of niet' Wink

Enneh, kunnen we een foto verwachten? Wink
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tattoo voet Empty Re: Tattoo voet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum