Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

We gaan beginnen...

+10
Janelie
lieke89
Kerel
Polly
Lady4
Kqip
Susan
Roze Roos
Gizmo
Sweety
14 plaatsers

Ga naar beneden

We gaan beginnen... Empty We gaan beginnen...

Bericht  Sweety zo 30 jan 2011 - 21:40

Gistermiddag kreeg ik een sms van mijn ex. Of alles goed ging en dat hij me €500,- minder kan betalen dan we hebben afgesproken. Zijn financiële situatie is hoger dan verwacht en hij kan naast zijn andere leningen mij niet meer betalen. Ik had gezegd dat ik het rot vind voor hem dus hij mag dan om de maand mij terug betalen. ( hij zou nog tm sept mij €100 pm betalen ) en anders eventueel €50 pm als dat beter uitkomt. Toen kreeg ik weer een sms met dat ik lekker veel begrip had voor hem en zijn situatie, en dat ik makkelijk praten heb omdat ik thuis woon. Toen zei ik dat ik niet thuis wilde wonen maar dat ik geen andere keuze heb en dat we afspraken hebben gemaakt. En omdat hij mij dus niet kan betalen heb ik maar pech gehad? Toen vertelde hij dat hij hoge kosten had en dat hij moeilijk kon rondkomen. Plus dat €500 bij hem een maand huur is en bij mij een weekend weg. Ik vond dat zo'n rare opmerking. ( ik ga in maart naar Disney toe met mijn nichtje maar dat is minder dan dat bedrag ) ik vertelde dat dat er niks mee te maken had en dat ik ook op woningen aan het reageren ben. Dus dag bedrag is voor mij weer een bank. Het gesprek werd er niet leuker op en ik zei dat hij dan maar eens geen nieuwe horloge koopt of een ps3 en dat hij dan maar niet gaat stappen. Maar ik moest het ander zien zei hij want stappen kost een paar tientjes en ik boek een dure reis. ( heb gezegd dat ik met mijn nichtje ging en dat zei de helft betaal ). Hij moet me nu nog 800 betalen en hij zei dat hij me nu nog 150 betaal en de rest komt later. Ik heb al het idee dat ik kan fluiten naar de rest van het geld. Mijn vriendin was gister woedend. En het enige wat ik kon doen was huilen. We maakten ook opmerkingen die er niet toe deden zoals als ik iets had gedaan met zijn opmerkingen dan zat ik naast hem op de bank en als hij eerder vertelde dat hij twijfelde dan had hij nog in zijn oude woning gezeten. Ik weet niet precies wat ik ermee wil bereiken door dit hier neer te zetten. Waarschijnlijk gewoon even van mij afschrijven.. Ik had zo gedacht dat hij niet zo raar zou doen. Ergens denk ik dat het ook te maken heeft met het feit dat ik aan het daten ben. Maar ja misschien ook niet..
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

We gaan beginnen... Empty Re: We gaan beginnen...

Bericht  Gizmo zo 30 jan 2011 - 21:49

Wat een eikel zeg. Het gaat hem helemaal niks aan wat je met dat geld doet! Zolang hij maar afbetaald. Al steek je het in de fik...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roze Roos zo 30 jan 2011 - 21:56

Helemaal eens met Gizmo!

Ik kreeg toevallig gisteren weer een smsje van mijn ex over het geld wat ik nog steeds krijg en hij ook niet kan "missen" en een heleboel andere blabla..

Ik heb sterk het idee dat het bij exen zo werkt dat als ze moeite hebben met je loslaten dat het financiële gedeelte dan ook moeizaam gaat..

hug
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 22:38

Gizmo schreef:Wat een eikel zeg. Het gaat hem helemaal niks aan wat je met dat geld doet! Zolang hij maar afbetaald. Al steek je het in de fik...

+1

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 30 jan 2011 - 22:41

Je hebt goed gereageerd, hoor. Ik vind hem trouwens hondsbrutaal. Waarom zou je je ex in vredesnaam even 500 euro cadeau doen, want dat is in feite wat hij van je vraagt. En dan nog kwaad worden als je weigert. Die is gek.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Kqip zo 30 jan 2011 - 23:02

Ben je lekker mee. Maar wat heeft hij te zeggen over wat jij met je geld doet. Hij moet jou terugbetalen, het is jouw geld. Lekker makkelijk zo.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Lady4 zo 30 jan 2011 - 23:15

Wat een hufter zeg. Ik zou als ik jou was in het vervolg toch proberen wat zakelijker op zijn smsjes te reageren. Je 'hapt' steeds op alles wat hij zegt over jouw reisjes enzo. Niet doen, houdt het kort en zakelijk want hij kan nu heel erg inspelen op jouw gevoel. Jij hebt recht op dat geld en hij moet dat gewoon betalen. Desnoods leent hij het van zijn ouders of van een goede vriend en betaalt hij die maar in etappes terug. Kun je niet ergens mee dreigen, dat je anders een deurwaarder inschakelt ofzo? Of hebben jullie niks op papier staan?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Polly ma 31 jan 2011 - 0:10

Susan schreef:Je hebt goed gereageerd, hoor. Ik vind hem trouwens hondsbrutaal. Waarom zou je je ex in vredesnaam even 500 euro cadeau doen, want dat is in feite wat hij van je vraagt. En dan nog kwaad worden als je weigert. Die is gek.

Eens.

Voor dit soort situaties heb ik het volgende gezegde:
"Van een kale kip kun je niet plukken, maar die kun je wel flink knijpen."
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Sweety ma 31 jan 2011 - 0:40

Lady4 schreef:Wat een hufter zeg. Ik zou als ik jou was in het vervolg toch proberen wat zakelijker op zijn smsjes te reageren. Je 'hapt' steeds op alles wat hij zegt over jouw reisjes enzo. Niet doen, houdt het kort en zakelijk want hij kan nu heel erg inspelen op jouw gevoel. Jij hebt recht op dat geld en hij moet dat gewoon betalen. Desnoods leent hij het van zijn ouders of van een goede vriend en betaalt hij die maar in etappes terug. Kun je niet ergens mee dreigen, dat je anders een deurwaarder inschakelt ofzo? Of hebben jullie niks op papier staan?
Dank jullie wel voor jullie reacties. Hij weet dat als hij het bij mij op mijn gevoel gaat spelen dat ik dan zoiets heb van: weet je wat.. Wees blij met die 500 euro en stik er lekker in.
En inderdaad ik "hap" steeds. Maar dat komt omdat hij dus op mijn gevoel gaat spelen. Dan denk ik ook: Is het wel zo verstandig dat ik naar Disney ga met mijn nichtje. Had ik dat niet gewoon over kunnen slaan.
Hij zorgt ervoor dat ik me schuldig voel over hoe ik met mijn geld omga.

We hebben helaas niks op papier staan dus ik kan nergens mee dreigen. Hij had al 1000 geleend van zijn ma en 1000 van een vriend. Ik ben gewoon "bang" dat het straks een getouwtrek wordt om het geld. Terwijl ik weet dat ik er recht op heb want we hebben het mondeling afgesproken.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 ma 31 jan 2011 - 1:08

Sweety schreef:
Lady4 schreef:Wat een hufter zeg. Ik zou als ik jou was in het vervolg toch proberen wat zakelijker op zijn smsjes te reageren. Je 'hapt' steeds op alles wat hij zegt over jouw reisjes enzo. Niet doen, houdt het kort en zakelijk want hij kan nu heel erg inspelen op jouw gevoel. Jij hebt recht op dat geld en hij moet dat gewoon betalen. Desnoods leent hij het van zijn ouders of van een goede vriend en betaalt hij die maar in etappes terug. Kun je niet ergens mee dreigen, dat je anders een deurwaarder inschakelt ofzo? Of hebben jullie niks op papier staan?
Dank jullie wel voor jullie reacties. Hij weet dat als hij het bij mij op mijn gevoel gaat spelen dat ik dan zoiets heb van: weet je wat.. Wees blij met die 500 euro en stik er lekker in.
En inderdaad ik "hap" steeds. Maar dat komt omdat hij dus op mijn gevoel gaat spelen. Dan denk ik ook: Is het wel zo verstandig dat ik naar Disney ga met mijn nichtje. Had ik dat niet gewoon over kunnen slaan.
Hij zorgt ervoor dat ik me schuldig voel over hoe ik met mijn geld omga.

We hebben helaas niks op papier staan dus ik kan nergens mee dreigen. Hij had al 1000 geleend van zijn ma en 1000 van een vriend. Ik ben gewoon "bang" dat het straks een getouwtrek wordt om het geld. Terwijl ik weet dat ik er recht op heb want we hebben het mondeling afgesproken.
Bekijk het eens verstandelijk: Waarom zou jij niet naar Disneyland gaan omdat hij jou nog 500 euro schuldig is. Dat slaat toch helemaal nergens op?! Hij moet gewoon dat geld terug betalen aan jou en verder zijn mond houden over de invulling van jouw leven. Dat zijn twee dingen die totaal los van elkaar staan.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 31 jan 2011 - 1:12

Inderdaad, het gaat hem niets aan wat jij met je geld doet, al had je miljoenen op de bank en ging je iedere maand drie weken naar een luxe resort. Hij heeft geld van je geleend en dat zal hij moeten terugbetalen. Al het andere is niet relevant.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Kerel ma 31 jan 2011 - 1:26

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering ofzo? Jij moet bewijzen dat jullie die overeenkomst hebben, maar als hij al een paar keer heeft betaald, dan is dat in jouw voordeel. Want waarom heeft 'ie anders betaald?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  lieke89 ma 31 jan 2011 - 1:34

jeetje, wat een nare situatie zeg. Ik ben het met mijn voorganger eens dat je het moet proberen zakelijk te houden. In feite is het jouw geld en dat moet hij gewoon terug betalen. daarbij is het totaal zijn zaak niet waar jij je geld aan besteed. Ook slaat het nergens op dat die 500 euro voor hem een maand huur betekend. Jij hoeft toch niet zomaar een maand huur voor hem te betalen. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn leefsituatie, maar hij is er wel verantwoordelijk voor dat jij jouw geld terug betaald. Laat dat maar duidelijk zijn.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Lady4 ma 31 jan 2011 - 1:37

Kerel schreef:Heb je geen rechtsbijstandsverzekering ofzo? Jij moet bewijzen dat jullie die overeenkomst hebben, maar als hij al een paar keer heeft betaald, dan is dat in jouw voordeel. Want waarom heeft 'ie anders betaald?
En misschien zijn smsjes als bewijs?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Sweety ma 31 jan 2011 - 1:43

Ik heb wel op mijn afschriften staan afbetaling. En in de smsjes hebben we het wel over geld gehad maar niet over het precieze bedrag.

@ Lady4en Susan: klopt wat jullie zeggen over het feit dat wat ik doe met mijn geld dat dat niet uitmaakt want het is mijn geld.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 1:52

Met susan eens.. Ik vind het ook wel erg brutaal. Hij heeft helemaal niks met jou geldzaken te doen. Behalve dan dat hij je gewoon terug moet betalen.

Gast
Gast

Bericht  Janelie ma 31 jan 2011 - 3:24

Wat een vervelende situatie zeg! Ik ben het ermee eens dat hij er niks mee te maken heeft wat jij met je geld doet. Voor hem moet je het niet laten om op vakantie te gaan hoor.

Is hij eigenlijk al begonnen met het afbetalen van zijn schuld aan jou, want je zegt dat je nu 150 kan krijgen en dat de rest later komt. Maar heb je dat ook daadwerkelijk al gehad?
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Sweety ma 31 jan 2011 - 3:32

Ik heb in totaal al 3200 gekregen. Nu moet hij nog 800 aan me betalen. Ik denk dat ik eind februari weer 100 krijg en een maand later 50. Dat idee had ik hem ook aangeboden: dat hij me ipv 100 per maand dan 50 per maand betaal of anders om de maand mij 100.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Janelie ma 31 jan 2011 - 3:37

Hij betaald dus wel smile. Ik hoop dat hij je de rest ook nog gaat betalen! En of het daten van jou er nu wel of niet mee te maken heeft, lekker blijven doen hoor. Het kan voor hem best slikken zijn dat jij toch doorgaat met je leven. Verder het contact zo zakelijk mogelijk te houden wat anderen ook al zeiden. Verder kan je volgens mij weinig doen op dit moment No
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  RYW ma 31 jan 2011 - 3:39

Eens met Gizmo en Susan en de rest. Jouw geld, jouw beslissing.

Ik maak dit ook wel eens mee hoor, met ex en kinderalimentatie. Hij zegt dan ook dingen als 'ja maar jij gaat op vakantie' enzo. Laat je tot een discussie verleiden. Is enorm moeilijk, ik weet het, maar probeer het. Je hoeft hem inderdaad niks kado te doen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Sweety ma 31 jan 2011 - 3:53

Dank jullie wel voor de reacties.
Hij is gelukkig wel bezig met afbetalen. Ik had het alleen nooit van hem verwacht dat hij dit zou doen. Dat hij moeilijk ging doen en beledigt/boos zou doen. Ik snap wel dat het misschien slikken is voor hem dat ik verder ga maar aan de andere kant denk ik jij wilde er mee stoppen, dus dan kan je mij niks kwalijk nemen.
En dan ga ik me schuldig voelen omdat ik weet dat hij het minder heeft. Ik ga het inderdaad kort en zakelijk houden met hem. Dat is het enige en het beste wat ik kan doen denk ik. En dat vind ik ook zo jammer, ik had hem graag als een vriend in mijn leven gehouden. Of tenminste als iemand waar ik af en toe eens een sms naar kan sturen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  ButterflyEffect ma 31 jan 2011 - 9:05

Jemug echt kinderachtig van hem om voor jou te bepalen wat jij wel en niet met je geld mag doen! Vind ook dat je het volwassen hebt aangepakt, hoop dat hij snel een paar ballen krijgt. Jammer dat het niet als vrienden had gekund Sweety
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  CrazyGrace ma 31 jan 2011 - 10:07

Wow, dus hij wilt dat jij een maand huur voor hem betaald, omdat jij een weekendje lol gaat hebben. Sorry hoor. Dat heeft er echt totaal niets mee te maken!

En als hij zulke moeite heeft om rond te komen door zijn leefomstandigheden moet hij misschien maar lekker zelf thuis gaan wonen. Waarom moet hij perse duur wonen? Ik bedoel kom op, zoiets werkt beide kanten. Jouw geld is jouw geld en dat moet je gewoon terugkrijgen!
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Sweety ma 31 jan 2011 - 21:33

Niet dat ik het ga opnemen voor hem ( dat komt nu wel zo over maar even als uitleg bedoel ik het meer ).
De huur is zo hoog omdat we er samen zouden gaan wonen dus we zouden ieder de helft ervan betalen. Maar ja omdat hij het niet meer zag zitten, zit hij nu met de hoge huur.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 31 jan 2011 - 21:37

Sweety schreef:Niet dat ik het ga opnemen voor hem ( dat komt nu wel zo over maar even als uitleg bedoel ik het meer ).
De huur is zo hoog omdat we er samen zouden gaan wonen dus we zouden ieder de helft ervan betalen. Maar ja omdat hij het niet meer zag zitten, zit hij nu met de hoge huur.

Tja zo iets heet gevolgen van de keuzes die je maakt.. Hij kan ook besluiten een ander huurhuis te gaan zoeken!

Hij heeft niks met jou geldzaken te maken, en heeft het gewoon terug te betalen. Laat je niet gek maken door hem, hij wilt alleen maar dat je je schuldig gaat voelen en zegt "ok laat maar zitten".. Het is jou geld en daar heb je recht op!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: