Beginnen met fruit
+11
maiadebij
Annemie
kletskousje
mauwmauw
Nana
PapillonRose
Flip Fluitketel
Spring
Bruintje Beer
Liadan
Ezzer
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Beginnen met fruit
Ik dacht altijd dat je tussen de 4 en 6 maanden begon met fruit of groente omdat eerder het nog niet goed is voor de dampjes/maagje.
Maar nu hoor ik steeds vaker om mij heen dan mensen al met 3 maanden beginnen met fruit. Vriendin van me is net begonnen met fruit, kindje is nu 3 maanden en 1 week.
Kennisje van mij is begonnen met 3 maanden (haar kindje is ook nog eens 5 weken te vroeg geboren, lijkt mij dat het maagje er dan nog helemaal niet klaar voor is)
En op m'n werk hoor ik het ook steeds vaker.
Is het een nieuwe trend geworden ofzo? Vanaf wanneer begonnen jullie met bijvoeden?
Maar nu hoor ik steeds vaker om mij heen dan mensen al met 3 maanden beginnen met fruit. Vriendin van me is net begonnen met fruit, kindje is nu 3 maanden en 1 week.
Kennisje van mij is begonnen met 3 maanden (haar kindje is ook nog eens 5 weken te vroeg geboren, lijkt mij dat het maagje er dan nog helemaal niet klaar voor is)
En op m'n werk hoor ik het ook steeds vaker.
Is het een nieuwe trend geworden ofzo? Vanaf wanneer begonnen jullie met bijvoeden?
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Re: Beginnen met fruit
Mijn dochter kreeg met 6 maanden bijvoeding, ons zoontje zal ook met 6 maanden bijvoeding krijgen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter kreeg met 5 maanden bijvoeding. Bij mijn zoontje z
ga ik ook rond die tijd beginnen.
ga ik ook rond die tijd beginnen.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ik ben met zes maanden begonnen. Een paar dagen eerder met rijstebloem en erg waterige diksap.
Ik heb gelezen dat het voor de darmen beter is om te wachten tot 6 maanden. Ook als je borstvoeding geeft raden ze aan dit tot de 6 maanden volledig te doen.
Ik heb gelezen dat het voor de darmen beter is om te wachten tot 6 maanden. Ook als je borstvoeding geeft raden ze aan dit tot de 6 maanden volledig te doen.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Ik ben begonnen met bijvoeding toen mijn dochter 5.5.maand oud was.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
3 maanden lijkt me echt erg vroeg.. Ik ben met 5 maanden begonnen, je hoort of 4 of 6 maanden dus ik dacht ik begin mooi in het midden daarvan
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Bij allebei bij 6 maanden.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
met fruit toen hij 4 maanden was,met groente toen hij 5.5 maand was.Een kennisje van mij heeft hun kindje ook met 3 maanden(ook 4 of 5 weken te vroeg geboren) al fruit gegeven,vind ik ook echt te vroeg.Wij waren er al redelijk vroeg bij met fruit met 4 maanden
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Ik ben begonnen met 6 maanden.
En dat zal ik met ons tweede kindje ook gaan doen.
Ik vind 3 maanden ook veel te vroeg.
En dat zal ik met ons tweede kindje ook gaan doen.
Ik vind 3 maanden ook veel te vroeg.
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Wow, 3 maanden is echt vroeg, wij zijn met 6 maanden begonnen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
ook beide met 6 maanden begonnen met groente en fruit
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
beide met 4 mnd. Dave kon niet meer wachten, anders had ik gewacht tot 6 mnd. Nu bij Milou merkten we wel dat ze er nog vrij wienig van wilde hebben en veel uit haar mondje duwde. Dus dat hebben we de eerste weken 1x per week geprobeerd. Sinds 2 dagen hapt ze wel goed oor en krijgt ze dus vaker iets. Ik vind het ook per kindje afhankelijk. Joris at meteen al goed. En die keek ook het eten van je bord af. (toen vond ik van niet, maar zie nu duidelijk verschil met Milou, die het nu pas begint te doen.)
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Hier begonnen met 5 maanden. Wil dat met de 2e ook ongeveer doen. Vind 3 maanden wel erg vroeg.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Idd zo dacht ik ook!PapillonRose schreef:3 maanden lijkt me echt erg vroeg.. Ik ben met 5 maanden begonnen, je hoort of 4 of 6 maanden dus ik dacht ik begin mooi in het midden daarvan
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
hier 5,5 fruit en 6 groente
3mdn is m.i. echt véél te vroeg
3mdn is m.i. echt véél te vroeg
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Janneman krijgt sinds 2 weken rijstebloen en sinds 2 dagen groente.
3 Maanden vind ik veel te vroeg!
3 Maanden vind ik veel te vroeg!
Gast- Gast
Zeker bij een te vroeg geboren kindje lijkt het me niet verstandig om met 3 maanden te beginnen.
Ons werd bij de oudste door de kinderarts aangeraden tot 6 maanden te wachten (hij was 9 weken te vroeg) en dat hebben we dus ook gedaan.
Bij mijn jongste ben ik met 4,5 maand begonnen, omdat die echt het eten uit je mond keek. Maar uiteindelijk eet hij pas sinds 6 maanden een beetje fatsoenlijk zijn groente en fruithapje.
Ons werd bij de oudste door de kinderarts aangeraden tot 6 maanden te wachten (hij was 9 weken te vroeg) en dat hebben we dus ook gedaan.
Bij mijn jongste ben ik met 4,5 maand begonnen, omdat die echt het eten uit je mond keek. Maar uiteindelijk eet hij pas sinds 6 maanden een beetje fatsoenlijk zijn groente en fruithapje.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Ik ben bij de oudste met 5 maanden begonnen, en de 2e met 6 maanden.
Ik was gisteren op het cb, en kreeg van een vervangende vp het advies om al te beginnen, want de richtlijnen waren weer veranderd...
Ik wacht nog wel tot 6 maanden, tenzij ze te weinig groeien op mijn melk. Dan begin ik wat eerder met rijstebloem, en evt fruit/groente.
Ik was gisteren op het cb, en kreeg van een vervangende vp het advies om al te beginnen, want de richtlijnen waren weer veranderd...
Ik wacht nog wel tot 6 maanden, tenzij ze te weinig groeien op mijn melk. Dan begin ik wat eerder met rijstebloem, en evt fruit/groente.
Gast- Gast
Bij Quinten ben ik met 4 maanden begonnen en bij Flynn met 3,5 maanden. Ik kon merken dat hij er aan toe was.
Gast- Gast
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat S. volgende week al fruit zou eten! Van de kinderarts mogen we wel gewoon vanaf 4 maanden fruit geven (S. is 6 weken te vroeg geboren) Maar dan nog vind ik het raar: want de ontwikkeling moeten we 6 weken corrigeren maar qua voeding hoeft dat niet! Lijkt mij toch dat wanneer de ontwikkeling 6 weken 'achter' loopt dat de ontwikkeling van maagje/darmen ook gecorrigeerd moet worden.
Hoe dan ook: Ik was toch al niet van plan om nu al te beginnen;-) Denk dat ik met 5 á 6 maanden eens ga proberen.
Hoe dan ook: Ik was toch al niet van plan om nu al te beginnen;-) Denk dat ik met 5 á 6 maanden eens ga proberen.
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Wij zijn met 4 maanden met fruit begonnen en met 5 maanden met ware hap.
at ga ik bij deze ook weer zo doen (indien mogelijk)
at ga ik bij deze ook weer zo doen (indien mogelijk)
Gast- Gast
Qua voeding maakt de vroeggeboorte niets uit. Vanaf dat de baby geboren wordt krijgen zijn darpjes melk te verteren en ontwikkelen de dampjes zich verder.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe/wat beginnen met fruit en/of groente
» wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?
» Fruit
» Fruit
» Fruit
» wanneer beginnen met fruit- groentehapjes of rijstebloem?
» Fruit
» Fruit
» Fruit
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: