Helse vluchten
+17
Printje
Middleme
mzcharlotte
Sophiee
Caribbeanlover
Darius
Minx
Caroow
Tania
sabje
mauwmauw
Arwyn
Yare
Beachgirl
Gympie
ijsjemeisje
Lady Starstruck
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Helse vluchten
Mwah, fijn dat jij dan zo'n stoere meid bent die niet bang is, maar als ik op 10 kilometer hoogte onweer om e heen zie dan vrees ik dat ik toch echt zeven kleuren schijt.Caribbeanlover schreef:ijsjemeisje schreef:Caribbeanlover schreef:ijsjemeisje schreef:We hebben een keer een noodlanding moeten maken op schiphol.
Er was iets met het landings gestel. We hadden net getankt dus we vlogen wel 20 min rondjes boven de polder om kerosine te lozen. Iedereen was doodstil in het vliegtuig.
Ik had al vliegangst dus ik vond het vreselijk.
Op de terug weg was het noodweer in Nederland. Mensen werd geadviseerd om tot 11 uur s'avonds niet de weg op te gaan. Daardoor hadden wij vertraging en op de terug weg hadden we onweer. We zagen aan 2 kanten van het vliegtuig het flitsen. Uiteraard was weer iedereen doodstil.
Daarna was ik wel eventjes klaar met het vliegen.
Zo eng is onweer tijdens het vliegen niet hoor en die flitsen zijn normaal he. Dat mensen ervan schrokken blijkbaar vind ik raar, thuis zie dat toch ook wel eens.
Wat eng is is voor iedereen verschillend.
En de bliksem kan wel degelijk inslaan in een vliegtuig.
Ik vind het niet zo raar dat mensen er van schrokken. Je hoort het vaak genoeg dat mensen thuis ook ook niet van onweer houden.
Zeg ik ergens dat het niet kan inslaan?!
Gast- Gast
We hebben een keer een doorstart gemaakt toen we wilden landen in Lanzarote. Ik schrok me werkelijk dood, wat was dat een naar gevoel zeg! Ook eens ontruimd geweest op het vliegveld omdat er een bommelding was. Dan stap je daarna toch wel anders het vliegtuig in.. Maar allemaal niet zo erg dat ik niet meer durf te vliegen.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Sophiee schreef:We hebben een keer een doorstart gemaakt toen we wilden landen in Lanzarote. Ik schrok me werkelijk dood, wat was dat een naar gevoel zeg! Ook eens ontruimd geweest op het vliegveld omdat er een bommelding was. Dan stap je daarna toch wel anders het vliegtuig in.. Maar allemaal niet zo erg dat ik niet meer durf te vliegen.
haha die bommelding hebben wij ook gehad.. Was ook nog op 'Dusseldorf International', een redelijk groot vliegveld.. Net die vleugel waar wij vandaan vlogen werd volledig ontruimd.. (3 uur vertraging )... Was het uiteindelijk gewoon een of andere lapzwans die zijn rugzak met boeken ergens had laten staan.
Gast- Gast
Ik ben niet zo zeer bang, maar ik ben me wel echt superbewust van m'n kwetsbaarheid op 11km hoogte bij turbulentie en onweer. Dit gevoel wordt wel elke keer heftiger.
Meer dan tien jaar geleden heb ik een keer een luchtzak meegemaakt, ik vond het toen 'wel grappig'.
Vorig jaar heb ik een doorstart meegemaakt, daar was ik toen niet echt van onder de indruk.
Vorige week hadden we echt een superrommelige landing, we werden redelijk door elkaar geslingerd.
Ik heb één keer een domestic flight in de UK gehad waar ik mijn oordopjes was vergeten. Ik dacht dat m'n oren zouden ontploffen, ik heb zitten húilen van pure ellende (en mijn man dacht dat ik me een beetje aanstelde). Die luchtdrukoordopjes zijn echt mijn redding.
Meer dan tien jaar geleden heb ik een keer een luchtzak meegemaakt, ik vond het toen 'wel grappig'.
Vorig jaar heb ik een doorstart meegemaakt, daar was ik toen niet echt van onder de indruk.
Vorige week hadden we echt een superrommelige landing, we werden redelijk door elkaar geslingerd.
Ik heb één keer een domestic flight in de UK gehad waar ik mijn oordopjes was vergeten. Ik dacht dat m'n oren zouden ontploffen, ik heb zitten húilen van pure ellende (en mijn man dacht dat ik me een beetje aanstelde). Die luchtdrukoordopjes zijn echt mijn redding.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Lady Starstruck schreef:Ik moet zeggen dat ik ook niet joelend en juichend in het vliegtuig zou zitten als er onweer vlakbij zit. Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt.
Toen ik vorig jaar terug vloog van Kos vlogen we boven Bulgarije langs een onweersbui, hele tijd flitsen enzo. Ik vond het wel mooi om te zien
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hebben echt jaren geleden in een vliegtuig naar Cyprus gezeten en de hele terugweg voelde ik me al enorm beroerd...3 dagen later is dat vliegtuig neergestort omdat er iets mis was met de airco..was wel heel bizar. Het was een maatschappij die maar 4? vliegtuigen had dus ik had het nagezocht en het was idd '' ons' vliegtuig...dat vond ik wel bizar.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Toen we terug vlogen van San Francisco naar London, na 6 maanden op reis te zijn geweest, was dat net in de periode van de mexicaanse griep. De vlucht zelf ging prima, maar eenmaal geland werd er omgeroepen dat er iemand achter in het vliegtuig griep verschijnselen vertoonde en dus mochten we het vliegtuig niet uit. Er moest eerst een arts aan boord komen om te bepalen of het eventueel om de mexicaanse griep kon gaan.
Heb tijdens de vlucht nooit last van claustrofobie, maar als je dan eenmaal aan de grond staat en dan nog 2 uur opgesloten zit, dan wordt ik toch wel gek. Zeker omdat er steeds meer mensen om ons heen gingen hoesten etc.
Heb tijdens de vlucht nooit last van claustrofobie, maar als je dan eenmaal aan de grond staat en dan nog 2 uur opgesloten zit, dan wordt ik toch wel gek. Zeker omdat er steeds meer mensen om ons heen gingen hoesten etc.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik ben een keer binnen 20 minuten van Engeland naar Nederland gevlogen. Zo hard waaide de wind het vliegtuig mee.. Echter moesten we toen nog drie kwartier boven Amsterdam cirkelen omdat we niet konden landen. Fikse turbulentie ook. Maar ik vond het wel gaaf, we gingen steeds lager en je zag Amsterdam (vooral de Zuidas) zo goed liggen! Was mooi!
Ik ben eigenlijk nooit bang voor vliegen, ook niet met turbulentie, en heb nooit heftige dingen meegemaakt in 't vliegtuig. Het enige enge was die keer dat ik flauwviel, maar dat heb ik al wel eens vaker hier verteld.
Ik ben eigenlijk nooit bang voor vliegen, ook niet met turbulentie, en heb nooit heftige dingen meegemaakt in 't vliegtuig. Het enige enge was die keer dat ik flauwviel, maar dat heb ik al wel eens vaker hier verteld.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb lang geleden, ik geloof dat ik een jaar of 14/15 was, een helse vlucht naar Londen gehad. Het was daar slecht weer waardoor we ook maar rondjes bleven vliegen boven de wolken voordat we uiteindelijk konden landen. Tijdens de landing bleef het vliegtuig van links naar recht zwiepen, rechtervleugel omlaag, linkervleugel omlaag. Was een spannende landing!
Verder weleens wat nare turbulentie gehad, en een keer een luchtzak waarbij de koffie van sommige passagiers tegen het plafond vloog. Maar dat was meer grappig, daarna was het vliegtuig weer stabiel.
Verder weleens wat nare turbulentie gehad, en een keer een luchtzak waarbij de koffie van sommige passagiers tegen het plafond vloog. Maar dat was meer grappig, daarna was het vliegtuig weer stabiel.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Lady Starstruck schreef:Darius schreef:Een paar jaar geleden ben ik ook naar Samos op vakantie geweest, en het is inderdaad raar landen daar. Volgens mij komt het door de bergen/rotswand naast de landingsbaan, en is die baan erg kort.
Ik ben ook wel eens wat lomp op Rotterdam geland, een vrouw naast me slaakte nog een gil, toen schrok ik ook wel. Merkte toen ook wel dat de sfeer in het hele vliegtuig wat gespannen was, terwijl het niets meer was dan een 'lompe' landing.
Oh jij hebt ook al een rare landing gehad op Samos dus. Die start en landingsbaan zit daar ook echt pal aan het strand. Lig je lekker te zonnen komen er constant allemaal lage vliegtuigen over. Is nou ook niet echt rustig.
Toen wij naar Rhodos zijn geweest hadden we een tussenstop op Samos. Ik dacht echt dat het vliegtuig de zee in zou vliegen (was de 1ste keer dat ik vloog en ik zat aan het raam aan de kant waar hij de bocht maakte). Ik was blij toen we daar aan de grond waren en ook toen weer op weg waren naar Rhodos.
Verder heb ik wel eens een onweersbui meegemaakt, ach ja hoort erbij. Maar ik ben blij als ik weer op de grond sta, na elke vliegreis.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: