Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Crap!! Vluchten ineens stukken duurder!

+2
Try
Bliss
6 plaatsers

Ga naar beneden

Crap!! Vluchten ineens stukken duurder! Empty Crap!! Vluchten ineens stukken duurder!

Bericht  Bliss ma 21 maa 2011 - 9:53

Weet iemand hoe dat werkt met prijzen van vluchten? Laatst keek ik op de site van KLM naar een retourvlucht Amsterdam-Florence voor van de zomer en deze was toen € 169. Leek me op zich een schappelijke prijs. Toen nog niet geboekt, kwam er ff niet van. Kijk ik net weer, is diezelfde vlucht ineens € 313!! Twee keer zo duur :shock: Ben toch niet van plan om er zoveel aan uit te geven... Verandert dit nog of worden die vluchten vanaf nu alleen maar duurder??

Ooh ik baal zo!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Crap!! Vluchten ineens stukken duurder! Empty Re: Crap!! Vluchten ineens stukken duurder!

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 9:59

Ze worden waarschijnlijk alleen maar duurder. De eerste stoelen in een vliegtuig zijn goedkoper dan de latere stoelen...

Gast
Gast

Crap!! Vluchten ineens stukken duurder! Empty Re: Crap!! Vluchten ineens stukken duurder!

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 10:00

Trouwens, dat moet veel goedkoper kunnen hoor. Heb je al gekeken bij Budget-maatschappijen of wil je per se met KLM?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 10:02

Was er niet iets dat vanaf een bepaalde datum (ik dacht rond deze periode) er meer belasting betaald moest worden?
Misschien ligt het daar aan.

Gast
Gast

Bericht  Try ma 21 maa 2011 - 10:06

Dat is idd kut, merk dat ook vaak met het boeken om naar mijn vriend te gaan (ik zie een vlucht, vraag hem of dat weekend hem uitkomt en tegen de tijd dat meneer antwoord geeft zijn de tickets al een stuk duurder). Anyway, ik boek vaak deze site, deze website vergelijkt prijzen van verschillende websites en laat je de goedkoopste aanbieder zien, vervolgens boek je ook via die site.
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 10:15

Ja 't wordt helaas waarschijnlijk alleen nog maar duurder. Januari is over 't algemeen de beste maand om te boeken.

Heb je al met Meridiana geprobeerd? Daar ben ik ook wel eens naar Florence gevlogen en is wat goedkoper.

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 22 maa 2011 - 10:19

@ Try: goede tip, die site! Had niet veel tijd, maar ik zag al wel iets bij Lufthansa voor € 160 ofzo!! Scheelt een hoop dus. Ik ga me er morgenmiddag nog ff goed in verdiepen en dan meteen boeken. Het zal alleen helaas wel een vlucht met 1 overstap worden denk ik... Hebben jullie hier ervaring mee? Is dat te doen en hoeveel tijd kost het overstappen ongeveer? Ik zag namelijk een vlucht waar maar 40 min. tussen zat, maar weet niet of dat wel genoeg is!

@ Marin: Meridiana had ik al eens gecheckt, maar biedt op de dagen dat ik wil geen vluchten aan ofzo?? Vaag.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Try di 22 maa 2011 - 10:47

Bliss schreef:@ Try: goede tip, die site! Had niet veel tijd, maar ik zag al wel iets bij Lufthansa voor € 160 ofzo!! Scheelt een hoop dus. Ik ga me er morgenmiddag nog ff goed in verdiepen en dan meteen boeken. Het zal alleen helaas wel een vlucht met 1 overstap worden denk ik... Hebben jullie hier ervaring mee? Is dat te doen en hoeveel tijd kost het overstappen ongeveer? Ik zag namelijk een vlucht waar maar 40 min. tussen zat, maar weet niet of dat wel genoeg is!

Fijn dat je er iets aan hebt smile

Overstappen is over het algemeen wel goed geregeld (vooral binnen dezelfde maatschappij, dus bijv KLM - KLM, KLM - EasyJet is een heel ander verhaal maar dat is logisch) smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 10:54

40 minuten is wel wat krap, want stel dat je vertraging hebt, mis je 'm wel erg makkelijk of ga je iig wel erg stressen. Ik zou toch minstens een uur doen. Maar scheelt wel dat het gewoon binnen Europa is, dus je zit niet met douane enzo zoals bij Amerika. Ze labelen in elk geval je koffer gewoon door, dus daar hoef je je niet om te bekommeren.

Meridiana vliegt vast alleen op een paar dagen per week, dus dan komt het net niet uit. Je kan kiezen om dan net iets eerder of later te gaan. Maar 160 euro is ook al heel schappelijk. Welke luchthaven wil je op vliegen?

Gast
Gast

Bericht  Bliss wo 23 maa 2011 - 0:02

Even heel snel tussendoor: dus ik hoef dan niet op mn koffer te wachten enzo?? Dat dacht ik namelijk! Very Happy

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Try wo 23 maa 2011 - 0:06

Bliss schreef:Even heel snel tussendoor: dus ik hoef dan niet op mn koffer te wachten enzo?? Dat dacht ik namelijk! Very Happy
Nee, die labelen (is dat een woord?) ze door zoals Marin al zei. Dus wanneer je incheckt krijgt je koffer al een streepjescode met je eindbestemming en die komt daar dus gewoon al aan. Je hoeft alleen jezelf van vliegtuig te veranderen Wink
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bliss wo 23 maa 2011 - 3:34

Ik heb geboekt!! Jezus wat een gedoe is dat toch altijd, vind het doodeng ook en ben altijd bang dat ik iets verkeerds aanklik of iets over het hoofd zie. Ik kon betalen met CC of met Paypal, dus wilde bij PP een rekening aanmaken. Dit gedaan, maar toen bleek dat ik pas over een paar dagen iets kon activeren. Dus toch maar mn pa gebeld en met zijn CC betaald. Hoop dat het allemaal voor elkaar is nu, heb in elk geval een bevestigingsmail gehad!

Ik heb op de heenweg toch die snelle overstap van 40 minuten, als dit niet haalbaar is, bieden ze het niet aan lijkt me... Het is allebei van Lufthansa, dus hopelijk is het goed geregeld. Op de terugweg heb ik een uur en vijf minuten om over te stappen, dus iets relaxter. Ik stap over op München. Haha, het wordt weer een hele ervaring voor mij Wink
Ik was nu trouwens € 174,20 kwijt, op zich nog te doen voor het hoofdseizoen.

Bedankt voor het meedenken! (ben nog steeds lichtelijk in de stress, ik blijf bang dat er iets niet goed gaat ofzo...)

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 3:39

Goed zo Blissie!

Het gaat vast goed komen. Lufty is wel een goede luchtvaartmaatschappij trouwens, ben ik laatst ook van NY naar Frankfurt gevlogen. Ging prima.

Hoe lang ga je eigenlijk?

Che bellissima!

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame wo 23 maa 2011 - 3:52

Ik ben 2 jaar terug met lufhansa naar athene gevlogen en had toen steed s1,5 uur overstaptijd in duitsland, dat ging echt heeel ruim goed, met jouw tijd moet het ook makkelijk lukken!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Bliss wo 23 maa 2011 - 4:40

Mooi zo! Ik ga twee weken, van 24 juli t/m 7 augustus.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 4:46

Ik vind t echt super leuk dat je dat gaat doen! Hoop dat je echt wat Italiaans op pikt.

Gast
Gast

Bericht  Try wo 23 maa 2011 - 4:58

Wat leuk! Ik ken dat gevoel na het boeken, dat heb ik nu nog (en ik boek elke maand een vlucht naar mijn vriend zo'n beetje).. Je zult het vast allemaal goed gedaan hebben dus kan de voorpret van het op-vakantie-gaan beginnen! smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Bericht  TNMN wo 23 maa 2011 - 11:23

Oeeh wat leuk dat je gaat Bliss Very Happy Ik ben zelf met Ryanair gevlogen toen, maar dan kan je alleen naar Pisa vliegen. Dit is dus wat relaxter! Super leuk!
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 17:21

Twellie schreef:Ze worden waarschijnlijk alleen maar duurder. De eerste stoelen in een vliegtuig zijn goedkoper dan de latere stoelen...
Dat is niet waar.. denk maar aan reisorganisaties, lastminutes kunnen ook goedkoper zijn dan als je tijden van te voren boekt.

Veel plezier!!!!

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 24 maa 2011 - 19:36

Yasmin schreef:
Twellie schreef:Ze worden waarschijnlijk alleen maar duurder. De eerste stoelen in een vliegtuig zijn goedkoper dan de latere stoelen...
Dat is niet waar.. denk maar aan reisorganisaties, lastminutes kunnen ook goedkoper zijn dan als je tijden van te voren boekt.

Veel plezier!!!!

Dat heeft meer met de hotel kamers te maken dan met de vluchten volgens mij smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Kqip do 24 maa 2011 - 22:23

Vluchten worden meestal duurder ja. Wij hadden vaak klanten die wilde dan bijv. 4 weken van te voren boeken naar een x plaats en dan hadden vrienden van ze goedkope tickets en die wilde zij dan ook. Ja sorry dan had je een paar maanden eerder moeten zijn. Lastminute is meestal een gereduceerde kamerprijs, staat meestal ook vanaf bij, omdat de prijs nog best hoog uit kan vallen als er geen goedkope vliegtuigstoelen meer zijn.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: