Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Helse vluchten

+17
Printje
Middleme
mzcharlotte
Sophiee
Caribbeanlover
Darius
Minx
Caroow
Tania
sabje
mauwmauw
Arwyn
Yare
Beachgirl
Gympie
ijsjemeisje
Lady Starstruck
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Helse vluchten Empty Helse vluchten

Bericht  Lady Starstruck za 15 sep 2012 - 22:05

Ik zat gisteren in het vliegtuig, en hij had turbulentie. En toen bedacht ik mij opeens dit topic. Hebben jullie weleens vluchten meegemaakt waarvan jullie dachten ik stap nooit meer in het vliegtuig. Ik ben benieuwd.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Helse vluchten Empty Re: Helse vluchten

Bericht  Gast za 15 sep 2012 - 22:08

Laatste keer Canada toen we gingen landen in Calgary: veel turbulentie, en toen we 10 meter boven de baan hingen kreeg de piloot z'n vliegtuig niet recht en gingen we heel abrupt weer de hoogte in. Een rondje extra gevlogen, enorm veel turbulentie, overgevende mensen... Maar gelukkig ging de landing daarna wel goed. Maargoed, dat hoeft van mij niet perse meer, zo'n landing.

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck za 15 sep 2012 - 23:27

Lijkt me niks om zo te vliegen Maple.

Ik heb niet echt hele erge vluchten gehad. Wel een keer toen we op vakantie gingen naar Samos in Griekenland. Dat de piloot het vliegtuig even letterlijk de landingsbaan op gooide. Hij landde zo lomp dat we allemaal uit onze stoelen kwamen. Maar die landingsbaan zit ook direct aan zee, dus allicht dat hij de draai of wat dan ook met zijn vliegtuig niet kon maken. En alleen maar zo kon landen.

Ook hebben we een keer vertraging gehad. Maar toen was ik nog heel erg klein. We gingen naar Turkije en we vlogen met Air Alfa. Een week voordat we daarmee vlogen hadden kennissen van mijn ouders al een drama meegemaakt met deze maatschappij. Er schoot geloof ik een luik of iets los tijdens het opstijgen, en iedereen was in paniek. Nu moesten we er dus mee vliegen, en je zag dus tijdens die vertraging allemaal van die mannetjes aan het vliegtuig sleutelen, ik weet nog dat mijn vader doodsbang was om er daarna mee te vliegen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  ijsjemeisje za 15 sep 2012 - 23:38

We hebben een keer een noodlanding moeten maken op schiphol.
Er was iets met het landings gestel. We hadden net getankt dus we vlogen wel 20 min rondjes boven de polder om kerosine te lozen. Iedereen was doodstil in het vliegtuig.
Ik had al vliegangst dus ik vond het vreselijk.
Op de terug weg was het noodweer in Nederland. Mensen werd geadviseerd om tot 11 uur s'avonds niet de weg op te gaan. Daardoor hadden wij vertraging en op de terug weg hadden we onweer. We zagen aan 2 kanten van het vliegtuig het flitsen. Uiteraard was weer iedereen doodstil.

Daarna was ik wel eventjes klaar met het vliegen.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gympie za 15 sep 2012 - 23:45

Helse vluchten gelukkig nog nooit. Laatste vlucht naar Hongkong zakten we ineens een paar meter naar beneden. Nou, bij ons was het niet doodstil haha. Iedereen gillen. Maar uiteindelijk viel het mee. Ik schrok wel even.

Ik heb wel eens vlakbij iemand gezeten met vliegangst. Ik werd er zelf bijna gestresd van. Ik vond dat echt heel zielig, maar die vrouw ging echt helemaal over de rooie. Ze is daarna ook apart genomen en ergens anders met een bemanningslid gaan zitten.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Beachgirl za 15 sep 2012 - 23:57

Een vlucht met een turkse airbus. T was bloedheet, (meestal is het koud in een vliegtuig) de stoelen waren allemaal gammel, konden alleen in ligstand of juist onwijs rechtop en sommige tafeltjes werkten niet meer. Bij de verlichting boven je hoofd zag je donkere plekken van lekkage. De helft van de luisprekertjes deed het niet waardoor we niet goed konden horen wat er omgeroepen werd. Het eten kon je niet eens eten noemen.

En dan ook nog turbulentie hebben en als afsluiter een zak met flessen drank erin op je hoofd krijgen omdat een domme vent naast me het luik boven MIJN hoofd niet goed gesloten had waardoor die tas eruit viel.

En zak ijs voor op het giga ei op mijn hoofd hadden ze gelukkig wel, dat was een schrale troost.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Yare zo 16 sep 2012 - 0:20

Maple schreef:Laatste keer Canada toen we gingen landen in Calgary: veel turbulentie, en toen we 10 meter boven de baan hingen kreeg de piloot z'n vliegtuig niet recht en gingen we heel abrupt weer de hoogte in. Een rondje extra gevlogen, enorm veel turbulentie, overgevende mensen... Maar gelukkig ging de landing daarna wel goed. Maargoed, dat hoeft van mij niet perse meer, zo'n landing.

Toevallig zeg! Ik heb in Calgary ook een helse landing meegemaakt, ik was krijt en krijtwit en kon alleen maar denken: waar is het kotszakje? Uiteindelijk moest ik hem ook gebruikenHelse vluchten 1270000679
Yare
Yare
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12

Bericht  Arwyn zo 16 sep 2012 - 1:26

Ik wil sowieso niet vliegen..

De paar keer dat ik gevlogen heb, was er ook elke keer wat. Vertraging door een technisch mankement, turbulentie die zo erg was dat zelfs het personeel dat nog niet vaak had meegemaakt, luchtzakken.. Ik heb volgens mij nog nooit een echt rustige vlucht gehad zonder dat er iets dergelijks gebeurde. De vliegangst wordt dan ook elke keer erger.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mauwmauw zo 16 sep 2012 - 1:50

een vlucht naar belfast werd er omgeroepen dat we binnen enkele minuten gingen landen,hij stond al aan de grond toen die klaar was met het omroepen...
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 3:12

Ik heb gelukkig nooit het 'noodblad' hoeven opvolgen.

Wel vervelende dingen zoals:

- Hele weg van Curacao naar huis tubulentie
- Doorstart omdat er een vos op de landingsbaan zat (ik schrok me echt dood)
- Iets werkte niet met de airco en daardoor was het echt steen en steen koud.. iedereen extra dekentjes. Ik heb de hele vlucht (van 10 uur!) zitten niezen en blauwbekken. Ben daarna nog ruim 2 weken verkouden geweest. bleehg haha
- Ik heb eens in een vliegtuigje voor 6 man gezeten en elke keer moest iedereen anders zitten voor het gewicht. Ik werd er helemaal zenuwachtig van. Er waren 2 ontzettend grote/volle samoanen bij en iedere keer moesten die er dus weer in en uit. De hele vlucht heb ik om mij heen gekeken of het allemaal wel goed ging laughcry
- En verder een aantal keren geland in omweer of regen. Naast het schudden en luchtzakken vind ik het niet heel erg. Okee ik land liever rustig.. maar het gevoel van bijna thuis zijn geeft mij rust.

We hebben trouwens wel een keer een grote luchtzak gehad.. toen was het muisstil en mijn moeder gaf een behoorlijke gil haha. Ik schaamde me dood (was een jaar of 8 Wink )

Gast
Gast

Bericht  sabje zo 16 sep 2012 - 8:26

Vorig jaar zouden landen op Ibiza trok hij ook ineens omhoog, omdat hij niet kon landen. Ik was al misselijk en blij dat we bijna zouden landen gingen we weer omhoog. Toen ook het zakje nodig gehad.

In het hotel waar we zaten op Ibiza kwamen de vliegtuigen erg laag over. Een keer kwam er bij een vliegtuig allemaal vuur en een hoop herrie uit de motor. Ook vloog hij veel lager dan de andere vliegtuigen (was aan het opstijgen). Was echt eng om te zien laat staan dat je erin zit. Volgens mij is hij wel weer veilig kunnen landen want niks gehoord over een neergestort vliegtuig.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Tania zo 16 sep 2012 - 8:47

Jaren geleden had ik een hersenschudding opgelopen toen we in Kos waren. Dezelfde dag nog moesten we terug naar huis met het vliegtuig en hadden we echt hele erge turbulentie en zakte het vliegtuig steeds ver naar beneden. Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 8:47

weg

Laatst aangepast door Joan op di 23 okt 2012 - 1:22; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Caroow zo 16 sep 2012 - 10:03

Vorige maand vlogen we terug naar Schiphol vanuit Turkije. Ik had bekertjes op mijn oren tegen de oorpijn dus ik hoorde niet zoveel. Tijdens het opstijgen hadden we al hele erge turbelentie, ik wist niet dat dat niet normaal is, ik keek om me heen na een tijdje, waren er allemaal mensen heel hard aan het huilen :O

Niet echt heel erg, maar toen schrok ik wel!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lady Starstruck zo 16 sep 2012 - 10:26

Caroow schreef:Vorige maand vlogen we terug naar Schiphol vanuit Turkije. Ik had bekertjes op mijn oren tegen de oorpijn dus ik hoorde niet zoveel. Tijdens het opstijgen hadden we al hele erge turbelentie, ik wist niet dat dat niet normaal is, ik keek om me heen na een tijdje, waren er allemaal mensen heel hard aan het huilen :O

Niet echt heel erg, maar toen schrok ik wel!

Dit brengt mij opeens ook op een verhaal. Toen ik voor het eerst vloog was ik nog heel erg klein een jaar of 9 ofzo. Tijdens het landen had ik zo'n enorme last van de druk dat mijn hoofd zowat ontplofte. En mijn oren zaten ook dicht. Was echt verschrikkelijk. Ik ben er blijkbaar gevoelig voor want als ik een tunnel of iets inrijd merk ik het ook al meteen. Ik raakte toen zo in de paniek, maar gelukkig kwamen alle stewardessen mij helpen. Sindsdien draag ik luchtdruk dopjes tijdens het vliegen, werkt echt perfect ik heb nergens geen last meer van.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 11:03

Yare schreef:
Maple schreef:Laatste keer Canada toen we gingen landen in Calgary: veel turbulentie, en toen we 10 meter boven de baan hingen kreeg de piloot z'n vliegtuig niet recht en gingen we heel abrupt weer de hoogte in. Een rondje extra gevlogen, enorm veel turbulentie, overgevende mensen... Maar gelukkig ging de landing daarna wel goed. Maargoed, dat hoeft van mij niet perse meer, zo'n landing.

Toevallig zeg! Ik heb in Calgary ook een helse landing meegemaakt, ik was krijt en krijtwit en kon alleen maar denken: waar is het kotszakje? Uiteindelijk moest ik hem ook gebruikenHelse vluchten 1270000679
oh, was jij dat Laughing

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 16 sep 2012 - 20:55

Een van de vluchten van dit jaar was niet leuk. Mijn vriend voelde zich op het vliegveld al niet fit. Vlak voor het boarden viel hij bijna flauw. Voor we opstegen had hij het eerste zakje al vol. En zo nog een keer die vlucht was echt een rampvlucht. Omdat die vlucht vertraging had misten we de aansluiting en moesten nog eens uren op de volgende vlucht wachten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 23:06

Een paar jaar geleden ben ik ook naar Samos op vakantie geweest, en het is inderdaad raar landen daar. Volgens mij komt het door de bergen/rotswand naast de landingsbaan, en is die baan erg kort.

Ik ben ook wel eens wat lomp op Rotterdam geland, een vrouw naast me slaakte nog een gil, toen schrok ik ook wel. Merkte toen ook wel dat de sfeer in het hele vliegtuig wat gespannen was, terwijl het niets meer was dan een 'lompe' landing.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lady Starstruck zo 16 sep 2012 - 23:43

Darius schreef:Een paar jaar geleden ben ik ook naar Samos op vakantie geweest, en het is inderdaad raar landen daar. Volgens mij komt het door de bergen/rotswand naast de landingsbaan, en is die baan erg kort.

Ik ben ook wel eens wat lomp op Rotterdam geland, een vrouw naast me slaakte nog een gil, toen schrok ik ook wel. Merkte toen ook wel dat de sfeer in het hele vliegtuig wat gespannen was, terwijl het niets meer was dan een 'lompe' landing.

Oh jij hebt ook al een rare landing gehad op Samos dus. Die start en landingsbaan zit daar ook echt pal aan het strand. Lig je lekker te zonnen komen er constant allemaal lage vliegtuigen over. Is nou ook niet echt rustig.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover vr 28 sep 2012 - 9:58

ijsjemeisje schreef:We hebben een keer een noodlanding moeten maken op schiphol.
Er was iets met het landings gestel. We hadden net getankt dus we vlogen wel 20 min rondjes boven de polder om kerosine te lozen. Iedereen was doodstil in het vliegtuig.
Op de terug weg was het noodweer in Nederland. Mensen werd geadviseerd om tot 11 uur s'avonds niet de weg op te gaan. Daardoor hadden wij vertraging en op de terug weg hadden we onweer. We zagen aan 2 kanten van het vliegtuig het flitsen. Uiteraard was weer iedereen doodstil.

Zo eng is onweer tijdens het vliegen niet hoor en die flitsen zijn normaal he. Dat mensen ervan schrokken blijkbaar vind ik raar, thuis zie dat toch ook wel eens.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 9:59

Caribbeanlover schreef:
ijsjemeisje schreef:We hebben een keer een noodlanding moeten maken op schiphol.

Zo eng is onweer tijdens het vliegen niet hoor en die flitsen zijn normaal he. Dat mensen ervan schrokken blijkbaar vind ik raar, thuis zie dat toch ook wel eens.
Ik ben thuis als ik buiten ben al doodsbang voor onweer, in een vliegtuig zou ik dan zitten hyperventileren denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 11:13

Onweer tijdens het vliegen is anders echt niet compleet onschuldig hoor. Vriend van me is piloot en de bliksem kan dus wel degelijk inslaan in het vliegtuig. Hij had het zelf al 2 keer meegemaakt.

Ik heb nog nooit een helse vlucht gehad. Wel op de heenweg naar Mexico een tussenlanding in Cuba gehad, waarbij er mensen bij kwamen in het vliegtuig. Blijkbaar klopte er iets niet met de stoelindeling, want een echtpaar dat erbij kwam had bij het inchecken onze stoelen gekregen, waar wij dus nog een uur op moesten zitten naar Mexico. Die vrouw bleek erge vliegangst te hebben en ging door dit foutje al helemaal hysterisch huilen en dat heeft ze de rest van het uur volgehouden.

Gast
Gast

Bericht  ijsjemeisje za 29 sep 2012 - 2:23

Caribbeanlover schreef:

Wat eng is is voor iedereen verschillend.
En de bliksem kan wel degelijk inslaan in een vliegtuig.
Ik vind het niet zo raar dat mensen er van schrokken. Je hoort het vaak genoeg dat mensen thuis ook ook niet van onweer houden.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849

Bericht  Lady Starstruck za 29 sep 2012 - 3:13

Ik moet zeggen dat ik ook niet joelend en juichend in het vliegtuig zou zitten als er onweer vlakbij zit. Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover za 29 sep 2012 - 7:15

ijsjemeisje schreef:
Caribbeanlover schreef:

Wat eng is is voor iedereen verschillend.
En de bliksem kan wel degelijk inslaan in een vliegtuig.
Ik vind het niet zo raar dat mensen er van schrokken. Je hoort het vaak genoeg dat mensen thuis ook ook niet van onweer houden.

Zeg ik ergens dat het niet kan inslaan?!Rolling Eyes

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud