Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen ovulatie

+8
sanne-84
Filoria
Annie24
May
Minx
Le Chat Noir
Clapperdie
Gerbera
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Geen ovulatie

Bericht  Gerbera do 13 sep 2012 - 4:53

He meiden,

We zijn nu 3 maanden bezig voor een kindje. Sinds deze maand bezig met temperaturen en ovulatietesten omdat ik ineens een hele korte cyclus had.
Ik ben nu al een hele week aan het testen, maar nog helemaal geen positieve ovulatietest...Geen ovulatie 1371890812

Iemand hier ervaringen mee, ben toch wel een beetje bang dat ik misschien helemaal geen eisprong heb??
Gerbera
Gerbera
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 156
Registratiedatum : 30-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Clapperdie do 13 sep 2012 - 5:14

Op het moment dat je ongesteld wordt dan heb je een eisprong gehad. Was je nu al 3 maanden niet ongesteld geweest dan had je idd geen eisprong gehad (als je natuurlijk niet zwanger zou zijn).
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Gerbera do 13 sep 2012 - 5:18

ik word wel ongesteld...

Ik blijf voorlopig ook wel even doortesten, maar volgens alle berekeningen zou ik het op z'n vroegst vorige week zondag hebben gehad en op z'n laatst vandaag..

Ik kijk het weekend nog wel even aan, maar was benieuwd of meiden hier ervaring mee hebben.
Gerbera
Gerbera
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 156
Registratiedatum : 30-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 5:19

Op welke dag zit je nu en wat is je kortste en langste cyclus?

Een eisprong komt ongeveer 14 dagen voor dat je ongesteld wordt. Bij de ene kant het ook 18 dagen zijn en bij de ander 9 dagen

En welke ovulatietesten gebruik je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 5:24

gezien de lengte van je cyclussen is het niet waarschijnlijk dat je geen eisprong hebt. Als je cyclus nu korter was geweest dan 21 dagen of juist heel lang was geweest, dan was het waarschijnlijker geweest dat er iets aan de hand was. Misschien moet je eisprong nog komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Gerbera do 13 sep 2012 - 5:39

Razz_ schreef:Op welke dag zit je nu en wat is je kortste en langste cyclus? korts

Een eisprong komt ongeveer 14 dagen voor dat je ongesteld wordt. Bij de ene kant het ook 18 dagen zijn en bij de ander 9 dagen

En welke ovulatietesten gebruik je?



korste cyclus was 24 dagen, de langste 27 dagen.

Ik gebruik die van het kruidvat. 5 voor 13 euro geloof ik.
Gerbera
Gerbera
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 156
Registratiedatum : 30-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Le Chat Noir do 13 sep 2012 - 5:59

Vanaf welke cyclusdag ben je begonnen met de ovulatietesten? Met een korte cyclus van 24 dagen, kan je al een eisprong gehad hebben op dag 8 he..dan zou de test in theorie op dag 6 al positief kunnen zijn...
Vul je je temperatuur in op bijvoorbeeld Fertilityfriend?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Minx do 13 sep 2012 - 6:14

Gerbera schreef:ik word wel ongesteld...

Ik blijf voorlopig ook wel even doortesten, maar volgens alle berekeningen zou ik het op z'n vroegst vorige week zondag hebben gehad en op z'n laatst vandaag..

Ik kijk het weekend nog wel even aan, maar was benieuwd of meiden hier ervaring mee hebben.

Gelukkig doet een lichaam niet aan berekeningen smile. Misschien testen vals positief een extreem vroege of late eisprong zeg het maar het kan zo veel oorzaken hebben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  May do 13 sep 2012 - 6:24

Misschien heb je nu toevallig een langere cyclus. Ik had stipt een cyclus van 36 dagen, en toen opeens had ik een cyclus van 49 dagen en de keer erna was hij 27 dagen.
Maar gezien je al wel drie keer een nette cyclus hebt gehad, geeft dat aan dat je hoogstwaarschijnlijk toen gewoon een eisprong hebt gehad. Dus wacht gewoon even rustig af.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Le Chat Noir do 13 sep 2012 - 6:56

Ja zou sowieso niet direct elke ochtend gaan temperaturen na 3 maand... 'Geniet' nog lekker zorgeloos van het proberen zwanger te worden. Gewoon regelmatig vrijen, dan hoef je niet direct helemaal gefocust te zijn op de eisprong toch? Maar goed, daar gaat je vraag niet over Geen ovulatie 561177 .
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Gerbera do 13 sep 2012 - 7:09

haha ik ben gewoon erg ongeduldig, willen gewoon heel graag een kindje, dus als we dat kunnen versnellen door temperaturen en ovulatietesten doen we dat he smile


Ik ben met testen begonne op dag 8 van deze cyclus en nu is het dag 15. M'n temperatuur vul ik nog nergens op een website in, kan ik inderdaad ook nog wel even gaan doen smile
Gerbera
Gerbera
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 156
Registratiedatum : 30-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Annie24 do 13 sep 2012 - 7:12

Misschien een stomme vraag, maar temperatuur je wel goed en gebruik je de ovulatietesten wel goed?

Als je zoekt op internet zijn de ovulatietesten Kruidvat niet echt populair trouwens...
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Filoria do 13 sep 2012 - 7:12

Ben je hiervoor aan de pil geweest?

De kans dat je menstrueert zonder eisprong is inderdaad groter bij abnormaal lange of korte cycli. 25-35 is normaal, dus daar zit jij wel binnen. Maar als je net pas gestopt bent met de pil moet de boel misschien nog een beetje op gang komen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 7:15

Toen ik stopte met de pil duurde het 12 weken voor mijn cyclus op gang kwam. Daarna had ik een dijk van een cyclus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  sanne-84 do 13 sep 2012 - 7:18

Soms geven de ovulatietesten geen positieve uitslag, omdat je dan een snelle eisprong of zo iets zou hebben. Wanneer je dan 2x op een dag zou testen zou je meer kans op een positieve test hebben.
Ik heb er zelf geen ervarig mee, maar zoiets heb ik ooit gelezen in een bijsluiter
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Annemie do 13 sep 2012 - 7:31

.


Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:50; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Snoes do 13 sep 2012 - 7:32

Normaal zou je inderdaad wel een eisprong moeten hebben met zo'n cyclus. Worden de testen ook helemaal niets donkerder of wel een beetje? Misschien dat je gewoon je piek gemist hebt, dat kan ook.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Filoria do 13 sep 2012 - 7:42

Annemie, ik zou naar dat roze gebiedje in je ticker kijken. Dan zou je al vanaf dag 13/14 mogen gaan testen. Dan weet je ook zeker dat je je eisprong niet net gemist hebt smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Annemie do 13 sep 2012 - 7:44

.


Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:52; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Snoes do 13 sep 2012 - 7:46

'S middags is eigenlijk het beste, maar dat is vaak niet haalbaar. Staat allemaal ook duidelijk uitgelegd in de bijsluiter.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Le Chat Noir do 13 sep 2012 - 7:48

@annemie: zou ze bij sensitest.nl bestellen, bij zo'n cyclus moet je volgens mij al vanaf dag 11 beginnen, dat staat wel beschreven. De test wordt positief vanaf 48 tot 24 uur voor de eisprong. Je hebt dus nog wel even tijd. Het beste is in de loop vd ochtend/middag te testen. Op hetzelfde tijdsstip.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Ezzer do 13 sep 2012 - 7:52

Ik heb ooit 1 maand ovulatietesten gebruikt. Ik heb m'n eisprong nooit kunnen ontdekken maar testte ook maar 1x per dag.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Annemie do 13 sep 2012 - 7:56

Dankjewel voor de info.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Gerbera do 13 sep 2012 - 8:05

Ik heb geen idee of ik goed temperatuur. Ik doe het elke ochtend op een vast tijdstip (behalve in het weekend). Ovulatietesten kan je toch op elke moment van de dag testen, juist niet 's ochtends vroeg. En een paar uur van te voren niet zoveel drinken. Klopt toch?

Ik ben inderdaad in mei gestopt met de pil.

Over die snelle eisprong heb ik inderdaad ook wel eens wat gelezen. Maja, om nou ruim een week 2x per dag te testen haha.

Annemie, in de bijsluiter van die testen staat precies wanneer je zou moeten beginnen met testen volgens je cyclus. En dan idd elke dag. Ik ben nu deze maand idd al 20 euro kwijt.

Ik krijg wel een streep te zien, maar licht van kleur. En in de bijsluiter staat echt dat de streep net zo donker of donkerder moet zijn als de test streep.

Ezzer, jou 'lukte' het dus ook niet. Nou ik ga morgen en zaterdag nog een keer testen en als dat weer negatief is, heb ik 'm gewoon gemist.
We hebben wel gewoon om de dag geklust, dus moet dan toch wel goedkomen denk ik.
Gerbera
Gerbera
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 156
Registratiedatum : 30-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 8:55

Annemie schreef:Dankjewel voor de info.

Annemie en Gerbera, anders moet je maar eens kijken op www.zwangerenkids.nl. Daar staat een gebruiksaanwijzing en je kan daar ook goedkope ovulatietesten bestellen. Daar kan je er bijv. 15 voor 9,95 bestellen ( van die dipsticks) Ik heb op een ander forum gelezen dat deze en van sensitest het beste uit de bus komen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen ovulatie Empty Re: Geen ovulatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum