Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ovulatie testen (update kan dit wel??)

+11
nillis
Mama
Le Chat Noir
Ilovethe90s
Tiara
Laced
Puggle
Aagje!
moepie
Sazzle
SleepingBeauty
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  SleepingBeauty ma 21 jan 2013 - 5:30

Welk merk raden jullie aan?
Waar bestellen/kopen jullie het?
Hoeveel heb je er nodig?

Ik wil ze graag deze periode gebruiken..
Hebbwn jullie er goede ervaringen mee?


Laatst aangepast door SleepingBeauty op zo 3 feb 2013 - 2:34; in totaal 1 keer bewerkt
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Sazzle ma 21 jan 2013 - 5:38

Ik heb testen van 123ovulatietest.nl gebruikt. Ik heb ze maar 2 maanden gebruikt en bij mij werden de streepjes niet echt duidelijk af te lezen.. Weet niet of dit aan mij lag of aan de testen. Volgens mij hebben andere forumsters er wel goede ervaringen mee. Ze zijn ook best goedkoop trouwens.
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  moepie ma 21 jan 2013 - 5:47

ik gebruikte van sensitest.
Vond het soms wel lastig maar de keren dat ik zwanger raakte had ik heel duidelijke ovulatietesten!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Aagje! ma 21 jan 2013 - 5:58

Ik heb ze deze maand gebruikt om te kijken hoe mijn cyclus verloopt. Van sensitest. De 17e was hij donkerder maar daarna werd hij alweer lichter. Ik vind het vaag maar denk dat het bij een hoop meiden wel werkt
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Puggle ma 21 jan 2013 - 6:00

Ik heb 2 maanden die van kruidvat eigen merk gebruikt. Ik vond ze goed werken.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Laced ma 21 jan 2013 - 6:12

Aagje! schreef:Ik heb ze deze maand gebruikt om te kijken hoe mijn cyclus verloopt. Van sensitest. De 17e was hij donkerder maar daarna werd hij alweer lichter. Ik vind het vaag maar denk dat het bij een hoop meiden wel werkt

Dat had ik ook! Donderdag was het tweede streepje wel aanwezig, savonds wat donkerder en vrijdag was hij heel duidelijk, maar niet donkerder als de controlestreep. Masr zaterdag was de tweede streep weg. Moet ik er dan maar vanuit gaan dat ik vrijdag mijn eisprong heb gehad? Vaag hoor..

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Tiara ma 21 jan 2013 - 6:45

Ik heb ook van sensitest gebruikt, werkt prima en goede prijs.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Aagje! ma 21 jan 2013 - 6:58

Laced schreef:
Aagje! schreef:Ik heb ze deze maand gebruikt om te kijken hoe mijn cyclus verloopt. Van sensitest. De 17e was hij donkerder maar daarna werd hij alweer lichter. Ik vind het vaag maar denk dat het bij een hoop meiden wel werkt

Dat had ik ook! Donderdag was het tweede streepje wel aanwezig, savonds wat donkerder en vrijdag was hij heel duidelijk, maar niet donkerder als de controlestreep. Masr zaterdag was de tweede streep weg. Moet ik er dan maar vanuit gaan dat ik vrijdag mijn eisprong heb gehad? Vaag hoor..

ja ik ben wel vanuit gegaan dat ik vrijdag mijn eisprong dan zou hebben, dus de 18e, zeker toen ik krampen onderin kreeg die ik niet zo kon plaatsten. Maar tot op heden duren die nog steeds voort... ik kan er dus geen pijl aan vast knopen..
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Ilovethe90s ma 21 jan 2013 - 9:09

Zijn er trouwens van andere merken ook digitale testen of alleen van Clearblue?
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Le Chat Noir ma 21 jan 2013 - 9:15

Sensitest. Je hebt er soms wel 6 of 8 nodig ofzo als je niet je eisprong weet. Staat wel bij op welke dag je moet beginnen met testen per lengte van de cyclus.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Mama ma 21 jan 2013 - 9:30

Ik heb voor mijn vorige zwangerschap de ovulatietesten van sensitest gebruikt. Niet duur en beviel goed! Als het nu deze maand bij ons niet raak is ga ik ze ook weer bestellen.
Mama
Mama
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 59
Registratiedatum : 17-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  SleepingBeauty wo 23 jan 2013 - 0:43

Heb ze ook van sensitest besteld. Ben benieuwd hoe dat gaat.
1x per dag testen is dat voldoende? Of moet je als je er dichter bij zit, vaker testen?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 0:46

Ik heb de testen van Clearblue. Daar kun je toch mee starten wanneer je wilt, hoop ik? Ik was van plan 20 dagen achter elkaar of langer te tesen omdat mijn laatste cyclus 70 dagen was. Daar was ik zo'n week mee bezig en toen werd ik ongesteld. Gelukkig, want dat betekent dat mijn cyclus korter wordt. Maar kan ik dan die testen gewoon weer gaan doen vanaf de 10e dag na mijn eerste ongesteldheid?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  nillis wo 23 jan 2013 - 1:04

Ik heb ze ook van sensitest en die bevielen goed. Ik testte meestal rond 11.00 uur en ik vond ze duidelijk. Veel succes.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Pruim wo 23 jan 2013 - 2:28

Ik gebruik ze van zwanger en kids. Ze zijn het goedkoopst en komen samen met de Clear Blue en Sensitest het beste uit de bus. Ik gebruik er ongeveer 12 per maand en meestal rond hetzelfde tijdstip.

Pruim
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 160
Punten : 178
Registratiedatum : 14-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Viva wo 23 jan 2013 - 2:31

Ik heb ook die van Zwanger en kids gebruikt.
Ik temperatuurde ook, en zodra mijn temp anders werd, testte ik met de ovulatietesten, zo hoefde ik er niet heel veel te gebruiken :P
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 3:03

Viva schreef:Ik heb ook die van Zwanger en kids gebruikt.
Ik temperatuurde ook, en zodra mijn temp anders werd, testte ik met de ovulatietesten, zo hoefde ik er niet heel veel te gebruiken Ovulatie testen (update kan dit wel??) 253468018

Oh! Kun jij mij vertellen hoe dat precies werkt dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Viva wo 23 jan 2013 - 4:33

Carrie schreef:
Viva schreef:Ik heb ook die van Zwanger en kids gebruikt.
Ik temperatuurde ook, en zodra mijn temp anders werd, testte ik met de ovulatietesten, zo hoefde ik er niet heel veel te gebruiken Ovulatie testen (update kan dit wel??) 253468018

Oh! Kun jij mij vertellen hoe dat precies werkt dan?
Even gekopieerd;

BLT: De basale lichaamstemperatuur (BLT) is je temperatuur op haar laagste punt. Normaal gesproken is dit in de morgen, direct na je uit bed gaat. Gebruik een thermometer met een nauwkeurigheid van ten minste 0.1°C, liefst 0.05°C.

Progesteron: Progesteron verhoogt lichaamstemperatuur. Progesteron maakt de bedding van je baarmoeder zacht en sponzig zodat een bevrucht eitje zich erin kan nestelen. Progesteron wordt aangemaakt in je lichaam om een (mogelijke) zwangerschap in stand te houden.

Temperatuurkaart: Het opschrijven en in een grafiek zetten van de BLT wordt gedaan als indicatie van het voorkomen van een ovulatie of zwangerschap. Direct na de menstruatie is er een beetje progesteron aanwezig, je lichaamstemperatuur is laag. Tijdens de ovulatie, ongeveer 14 dagen na de menstruatie kun je dit zien omdat de BLT stijgt. Direct vóór de volgende menstruatie kunnen er twee dingen gebeuren:

De temperatuur gaat weer omlaag: dit betekent dat de progesteron weer verdwijnt. Omdat progesteron een zwangerschap in stand houdt, betekent dit dat je niet zwanger bent.
De temperatuur blijft hoog: Je bent mogelijk zwanger, omdat er nog steeds progesteron aangemaakt wordt. Tijdens de zwangerschap zal je BLT hoog blijven.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 6:10

Dank je wel Viva! Heb vanmiddag ook even op Google gezocht, daar las dat het pas nauwkeurig is na 3 maanden. Doe jij echt elke dag temperaturen, of alleen in je vruchtbare week?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Le Chat Noir wo 23 jan 2013 - 6:34

Als de temperatuur stijgt is dat juist na de eisprong..dus om het juiste moment te bepalen van ovulatie/beste timing om te vrijen is het niet de juiste methode. Je kunt wel achteraf goed zien of er een eisprong is geweest...
Sommige vrouwen hebben wel een temperatuurdipje vlak voor de ovulatie.
Op Fertilityfriend kun je het goed bijhouden, wel een aanrader.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Le Chat Noir wo 23 jan 2013 - 6:35

@sleepingbeauty: 1 keer per dag testen is op zich voldoende, rond hetzelfde tijdstip, beste is rond het middaguur. Ik deed wel eens 2 keer per dag als het echt vlak voor de eisprong was.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Viva wo 23 jan 2013 - 7:37

Carrie schreef:Dank je wel Viva! Heb vanmiddag ook even op Google gezocht, daar las dat het pas nauwkeurig is na 3 maanden. Doe jij echt elke dag temperaturen, of alleen in je vruchtbare week?
even voor de goede orde, deed, nu niet bezig voor een kindje Wink
Maar ja, ik deed dit dan mijn hele cyclus voor ik uit bed ging even tempen.
Overigens ben ik 2x (mk en laatste zwangerschap) zwanger geraakt in de cyclus dat ik voor het eerst temperatuurde. Staat een beetje raar zo, we probeerden het al even, toen ging ik temperaturen en die cyclus ook zwanger geraakt, mk gekregen, geprobeerd, cyclus erna weer getemperatuurd en zwanger van onze jongste dochter. Kan toeval zijn, maar misschien ook omdat ik beter doorhad wanneer mijn eisprong was...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 8:20

Viva schreef:
Carrie schreef:Dank je wel Viva! Heb vanmiddag ook even op Google gezocht, daar las dat het pas nauwkeurig is na 3 maanden. Doe jij echt elke dag temperaturen, of alleen in je vruchtbare week?
even voor de goede orde, deed, nu niet bezig voor een kindje Wink
Maar ja, ik deed dit dan mijn hele cyclus voor ik uit bed ging even tempen.
Overigens ben ik 2x (mk en laatste zwangerschap) zwanger geraakt in de cyclus dat ik voor het eerst temperatuurde. Staat een beetje raar zo, we probeerden het al even, toen ging ik temperaturen en die cyclus ook zwanger geraakt, mk gekregen, geprobeerd, cyclus erna weer getemperatuurd en zwanger van onze jongste dochter. Kan toeval zijn, maar misschien ook omdat ik beter doorhad wanneer mijn eisprong was...

Oh, pardon, deed! Zie het aan je ticker ja Very Happy Maar als je temperatuur na je eisprong is zoals ik hierboven lees, is het dan wel een fijne methode? En ovulatietesten, wanneer moet je die doen? Op de site van Clearblue staat op de 6e dag ja de 1e dag van je ongesteldheid. Sorry voor alle misschien domme vragen hoor, maar heb me er eerder nooit mee bezig gehouden en internet geeft nogal wisselende antwoorden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  SleepingBeauty do 24 jan 2013 - 9:05

Is het echt beter om die ovulatie testen s middags te doen?
Ik werk namelijk straks meer overdag en had eigenlijk bedacht om het met ochtend urine te doen...

En is het dan zo (ff voor mijn duidelijkheid) dat je bij een positieve test ong. 24 uur later je ei sprong hebt.

SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Pruim do 24 jan 2013 - 9:10

Nee dan kan je het beter s'avonds doen. In je ochtendurine zitten heel veel dingen en een ovulatietest zoekt maar 1 ding (LH)

En als je een positieve ovulatietest hebt wil het zeggen dat je eitje 24 a 36 uur later springt. Dus het beste is om dan tijdens een positieve test seks te hebben en 2 dagen daarna ook nog.

Pruim
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 160
Punten : 178
Registratiedatum : 14-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatie testen (update kan dit wel??) Empty Re: Ovulatie testen (update kan dit wel??)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum