Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Yescafé Exitpoll

+24
Sarah1985
Spring
Quet
Melis_je
Filoria
Arwyn
Ibbeltje
Caramba
SuperGrover
Chocolate Cookie
Monte
roosje87
Blond
Toet
lyke
blondje1313
Bazinga
Kerel
loura
loesje
Pompoen
Jelin
Rush
Tania
28 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat heb jij gestemd?

De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn111020%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 20% 
[ 49 ]
De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn111027%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 27% 
[ 65 ]
De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn111010%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 10% 
[ 24 ]
De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn11105%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 5% 
[ 12 ]
De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn111016%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 16% 
[ 39 ]
De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn111012%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 12% 
[ 28 ]
De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn11104%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 4% 
[ 10 ]
De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn11103%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 3% 
[ 7 ]
De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn11101%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 1% 
[ 3 ]
De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn11102%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 2% 
[ 5 ]
De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn11100%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 0% 
[ 0 ]
De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn11100%De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Lijn1110 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 1 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 243

De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 Empty Re: De Yescafé Exitpoll

Bericht  SuperGrover wo 12 sep 2012 - 3:19

Toet schreef:Misschien is dit een heel stom oordeel, maar ik geloof dat een ruimdenkend, intelligent mens niet op Geert Wilders stemt. Ik hoop eigenlijk dat dat allemaal mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en (jongeren) die totaal geen verstand/interesse hebben van politiek.
Dit zijn van die meningen die velen hebben, maar voor zich houden of alleen uitspreken in gezelschap van gelijkgestemde vrienden. Eigenlijk vind ik dat heel grappig, want ik durf te wedden dat jij heel veel tegenstand gaat krijgen op deze uitspraak. Dat is eigenlijk precies wat Geert Wilders doet. Hij doet een uitspraak waar bij veel mensen de nekharen van overeind gaan staan, waar veel protest op komt, maar waar ondertussen een zesde van de bevolking wel achter staat, maar die mening meestal niet uitspreekt omdat ie politiek incorrect is. Heel ironisch eigenlijk, als je het zo bekijkt.

Edit: Ik wil dus niet zeggen dat je hetzelfde bent als Wilders hoor, en ik ben het in grote lijnen zelfs wel eens met je uitspraak. Maar ik zie er ineens de ironie wel van in Razz
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  SuperGrover wo 12 sep 2012 - 3:22

Monte schreef:
Toet schreef:
Monte schreef:
Toet schreef:Misschien is dit een heel stom oordeel, maar ik geloof dat een ruimdenkend, intelligent mens niet op Geert Wilders stemt. Ik hoop eigenlijk dat dat allemaal mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en (jongeren) die totaal geen verstand/interesse hebben van politiek.
Ik vind het nogal een uitspraak die je doet. Er zijn genoeg problemen in dit land die hij wel aankaart terwijl niemand z'n mond durft open te trekken. Ik stem niet op Geert omdat ik graag op een christelijke partij stem met oog voor europa(en misschien iets minder fellere uitspraken), maar anders had hij bij mij zeker een kans gehad. Om nou die stemmers dom te noemen vind ik wel ver gaan.

Ja dat weet ik, dat het nogal een zwart/wil oordeel is. Ik heb zelfs tijdens de vorige verkiezingen heel lang overwogen om PVV te stemmen. En ik vind het ook goed dat hij zijn mond open trekt over verschillende problemen die er zijn en ik ben het ook heus met een aantal dingen met hem eens. Maar kom op, de manier waarop.. Die man spoort toch niet helemaal? Hij doet soms van die stomme onmenselijke uitspraken.
Dat is waar, de manier waarop is ook niet mijn manier, maar blijkbaar spreekt het veel mensen aan. Ik snap jouw reactie nu ook wat beter, maar er zijn blijkbaar mensen die de boodschap belangrijker vinden dat de manier waarop deze boodschap gebracht wordt(en zou het ook niet zo moeten zijn, het gaat toch om de inhoud?)
Zijn manier van een boodschap overbrengen is beledigen. Dat vind ik wel degelijk relevant voor de boodschap die hij overbrengt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 3:25

En toch heb ik liever iemand die op een botte manier zegt wat hij er van vind, dan iemand die er een heel mooi blabla verhaal van maakt maar toch niet duidelijkmat wat hij nou bedoelt.

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 12 sep 2012 - 3:28

Youandi schreef:
Toet schreef:
Monte schreef:
Ik vind het nogal een uitspraak die je doet. Er zijn genoeg problemen in dit land die hij wel aankaart terwijl niemand z'n mond durft open te trekken. Ik stem niet op Geert omdat ik graag op een christelijke partij stem met oog voor europa(en misschien iets minder fellere uitspraken), maar anders had hij bij mij zeker een kans gehad. Om nou die stemmers dom te noemen vind ik wel ver gaan.

Ja dat weet ik, dat het nogal een zwart/wil oordeel is. Ik heb zelfs tijdens de vorige verkiezingen heel lang overwogen om PVV te stemmen. En ik vind het ook goed dat hij zijn mond open trekt over verschillende problemen die er zijn en ik ben het ook heus met een aantal dingen met hem eens. Maar kom op, de manier waarop.. Die man spoort toch niet helemaal? Hij doet soms van die stomme onmenselijke uitspraken.

Hij is extreem ja, maar de standpunten van de partij zijn gedeeltelijk best heel acceptabel en uitvoerbaar.
Om zijn gewauwel waarheid te maken, zal zijn partij er ook achter moeten staan en ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Maar daarom kan de partij wel een kans krijgen... En daarom begrijp ik wel dat mensen op hem (of op de partij) stemmen.

Vind je dat serieus? Ik vind er echt belachelijke dingen tussen staan (bijvoorbeeld: overlastgevers en asociale gezinnen verplicht in containers buiten de stad laten huisvesten) Ook heel veel goede, maar de helft niet realistisch omdat er simpelweg geen geld voor is. Je kunt wel heel mooi in je standpunten zetten dat er meer veiligheid op straat moet zijn, de zorg beter moet, onderwijs hogere subsidie moet krijgen en blabla, waar komt dat geld dan vandaan? Ik lees niets over bezuinigingen in de standpunten.. Omdat mensen dat niet willen lezen?

Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Toet wo 12 sep 2012 - 3:28

_Jackie schreef:En toch heb ik liever iemand die op een botte manier zegt wat hij er van vind, dan iemand die er een heel mooi blabla verhaal van maakt maar toch niet duidelijkmat wat hij nou bedoelt.

Dat ben ik zeker met je eens, maar dat kan ook zonder mensen te beledigen en kwetsen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SuperGrover wo 12 sep 2012 - 3:30

_Jackie schreef:En toch heb ik liever iemand die op een botte manier zegt wat hij er van vind, dan iemand die er een heel mooi blabla verhaal van maakt maar toch niet duidelijkmat wat hij nou bedoelt.
Ik denk dat dat wel een reden kan zijn waarom het vooral lageropgeleiden zijn die stemmen op Wilders. Hij is heel duidelijk te begrijpen. Partijen zoals D66 hebben vooral hogeropgeleiden als achterban, en dat is in het taalgebruik ook wel terug te zien. Ik denk dat Pechtold door veel mensen oprecht minder goed begrepen wordt. Probleem wat mij betreft met botte beledigingen en oversimplificaties is het feit dat het geen recht doet aan de (gecompliceerde) werkelijkheid van de problemen. Geld naar de zieken, niet naar de Grieken, is een leuke oneliner, maar geen plan om de economische crisis mee op te lossen. Het lijkt wel kiezen tussen duidelijkheid en nuance.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Toet wo 12 sep 2012 - 3:31

SuperGrover schreef:
Dit zijn van die meningen die velen hebben, maar voor zich houden of alleen uitspreken in gezelschap van gelijkgestemde vrienden. Eigenlijk vind ik dat heel grappig, want ik durf te wedden dat jij heel veel tegenstand gaat krijgen op deze uitspraak. Dat is eigenlijk precies wat Geert Wilders doet. Hij doet een uitspraak waar bij veel mensen de nekharen van overeind gaan staan, waar veel protest op komt, maar waar ondertussen een zesde van de bevolking wel achter staat, maar die mening meestal niet uitspreekt omdat ie politiek incorrect is. Heel ironisch eigenlijk, als je het zo bekijkt.

Edit: Ik wil dus niet zeggen dat je hetzelfde bent als Wilders hoor, en ik ben het in grote lijnen zelfs wel eens met je uitspraak. Maar ik zie er ineens de ironie wel van in Razz

Klopt helemaal, psychologie is het, zo zit de mens in elkaar. nerd
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  loesje wo 12 sep 2012 - 5:21

up
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 5:47

Ik ben voordat ik naar het werk ging even gegaan, net na half 8. Ik heb op de 1e vrouw van de SP gestemd.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje wo 12 sep 2012 - 5:50

Youandi schreef:
Toet schreef:
Stofzuiger schreef:Ik dacht: exitpoll? Kunnen we nu forummers wegstemmen? De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 394967

Haha dat dacht ik ook!

Ben ik dus niet de enige De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 281626781

haha ja hier nog een Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 5:57

Ik dacht het ook hoor meiden Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 6:04

Toet schreef:
Youandi schreef:
Toet schreef:
Monte schreef:

Hij is extreem ja, maar de standpunten van de partij zijn gedeeltelijk best heel acceptabel en uitvoerbaar.
Om zijn gewauwel waarheid te maken, zal zijn partij er ook achter moeten staan en ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Maar daarom kan de partij wel een kans krijgen... En daarom begrijp ik wel dat mensen op hem (of op de partij) stemmen.

Vind je dat serieus? Ik vind er echt belachelijke dingen tussen staan (bijvoorbeeld: overlastgevers en asociale gezinnen verplicht in containers buiten de stad laten huisvesten) Ook heel veel goede, maar de helft niet realistisch omdat er simpelweg geen geld voor is. Je kunt wel heel mooi in je standpunten zetten dat er meer veiligheid op straat moet zijn, de zorg beter moet, onderwijs hogere subsidie moet krijgen en blabla, waar komt dat geld dan vandaan? Ik lees niets over bezuinigingen in de standpunten.. Omdat mensen dat niet willen lezen?

Daarom zeg ik ook 'gedeeltelijk'. Ik vind ook dat er belachelijke dingen bij staan. Dat vind ik trouwens ook bij sommige andere partijen, maar die hebben het heel anders geformuleerd.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 6:06

Dit is ook een mooie die ik tegenkwam: "Vrij verkeer van personen mogelijk, behalve voor Polen, Bulgaren, Roemenen etc."

Dus, even zien, ik vind Amerikanen, Azerbeidzjanen, Egyptenaren en mensen uit Dubai niks, die scharen we onder 'etc'. :cheering:

De domheid van zo'n zin strikes me echt like a mighty striker.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 6:08

Rood schreef:Dit is ook een mooie die ik tegenkwam: "Vrij verkeer van personen mogelijk, behalve voor Polen, Bulgaren, Roemenen etc."

Dus, even zien, ik vind Amerikanen, Azerbeidzjanen, Egyptenaren en mensen uit Dubai niks, die scharen we onder 'etc'. De Yescafé Exitpoll - Pagina 3 281626781

Haha, ja, vreselijk he! En er zijn mensen die hier volkomen achter staan.. silent

Gast
Gast

Bericht  Arwyn wo 12 sep 2012 - 6:39

Elke partij heeft z'n goede kanten, maar Wilders vind ik inderdaad soms echt niet slim bezig.. Uit de euro stappen bijvoorbeeld, dat is echt een van de domste dingen die we zouden kunnen doen.
Ik hoop heel erg dat hij dit zelf ook snapt en alleen zegt om stemmers te krijgen..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Filoria wo 12 sep 2012 - 7:24

Rood schreef:Dit is ook een mooie die ik tegenkwam: "Vrij verkeer van personen mogelijk, behalve voor Polen, Bulgaren, Roemenen etc."

Dus, even zien, ik vind Amerikanen, Azerbeidzjanen, Egyptenaren en mensen uit Dubai niks, die scharen we onder 'etc'. :cheering:

Bizar dit ja.

Wie zijn trouwens die andere vijf GroenLinksers? Ben benieuwd!

Ik ben sinds kort lid van de partij. Heb gisteren staan flyeren ook. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat mensen me geen lastige vragen stelden, want ik weet lang niet het hele partijprogramma uit mijn hoofd Embarassed De grote lijnen wel.

Nog meer mensen die - al dan niet actief - lid zijn van een partij?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 7:28

Ik ben anders ook wel klaar met die Polen, hoe fout dat ook mag klinken... Maar dat is voor mij geen reden om PVV te stemmen hoor, ondanks dat ik best het een en ander begrijp na persoonlijkere uitleg van iemand die dicht bij hem staat. Nee, ik kan dat niet.

Ik heb net ook gestemd, moest rennen om het te halen maar I did it Very Happy. Stem staat hier ook bij smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 7:29

Ik ben vanaf mijn 18e lid geweest van de SP Filoria, maar niet zo actief dat ik flyers uitdeelde etc. Intussen ben ik geen SP-er meer. Vandaag heb ik PvdA gestemd, gedeeltelijk tactisch, maar ook qua speerpunten van de partij kom ik nu meer met de PvdA overeen dan met de SP.

Misschien wil ik ooit nog wel actiever worden qua politieke activiteiten, maar ik ben er voorlopig niet uit voor welke partij dat dan zou moeten zijn.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je wo 12 sep 2012 - 7:33

Arwyn schreef:Elke partij heeft z'n goede kanten, maar Wilders vind ik inderdaad soms echt niet slim bezig.. Uit de euro stappen bijvoorbeeld, dat is echt een van de domste dingen die we zouden kunnen doen.
Ik hoop heel erg dat hij dit zelf ook snapt en alleen zegt om stemmers te krijgen..

+1000
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Quet wo 12 sep 2012 - 7:33

Filoria schreef:
Wie zijn trouwens die andere vijf GroenLinksers? Ben benieuwd!

Ik ben sinds kort lid van de partij. Heb gisteren staan flyeren ook. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat mensen me geen lastige vragen stelden, want ik weet lang niet het hele partijprogramma uit mijn hoofd Embarassed De grote lijnen wel.

Nog meer mensen die - al dan niet actief - lid zijn van een partij?

Ik heb ook GroenLinks gestemd. Ben ook lid van de partij, als sinds mijn 18e. Deze keer kon ik door werk niet helpen, maar normaal gesproken help ik ook met flyeren e.d.
Quet
Quet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 42

Bericht  Filoria wo 12 sep 2012 - 7:39

Quet schreef:Ik heb ook GroenLinks gestemd. Ben ook lid van de partij, als sinds mijn 18e. Deze keer kon ik door werk niet helpen, maar normaal gesproken help ik ook met flyeren e.d.
Goed zeg! Doe je behalve flyeren nog meer voor de partij?

Ik ben heel benieuwd wat ik zou kunnen bijdragen als jonge nieuwkomer. Ben toch bang dat ik bij van die discussie-avonden en vergaderingen niks in te brengen heb. Maar ik moet er maar gewoon eens naar toe denk ik. Je moet ergens beginnen.

@Minneke: lastig lijkt me dat. Ik vind het wel goed dat je uiteindelijk hebt gestemd op de partij met wie je het meeste overeenkomt qua standpunten. Volledig tactisch stemmen kan, maar ik vraag me dan wel af of je achteraf geen spijt gaat krijgen.

Als ik stemwijzers doe komt er altijd overduidelijk GroenLinks uit. Dat maakt het wel makkelijk voor me.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 7:42

Ook ik heb GroenLinks gestemd. Mijn vriend is net nog snel gegaan voor ons beide. Hij stemt zelf VVD.

Gast
Gast

Bericht  Quet wo 12 sep 2012 - 7:46

Filoria schreef:
Quet schreef:Ik heb ook GroenLinks gestemd. Ben ook lid van de partij, als sinds mijn 18e. Deze keer kon ik door werk niet helpen, maar normaal gesproken help ik ook met flyeren e.d.
Goed zeg! Doe je behalve flyeren nog meer voor de partij?

Ik ben heel benieuwd wat ik zou kunnen bijdragen als jonge nieuwkomer. Ben toch bang dat ik bij van die discussie-avonden en vergaderingen niks in te brengen heb. Maar ik moet er maar gewoon eens naar toe denk ik. Je moet ergens beginnen.

@Minneke: lastig lijkt me dat. Ik vind het wel goed dat je uiteindelijk hebt gestemd op de partij met wie je het meeste overeenkomt qua standpunten. Volledig tactisch stemmen kan, maar ik vraag me dan wel af of je achteraf geen spijt gaat krijgen.

Als ik stemwijzers doe komt er altijd overduidelijk GroenLinks uit. Dat maakt het wel makkelijk voor me.

We gaan binnenkort beginnen met de voorbereidingen van de gemeenteraadsverkiezingen. Mensen zoeken die zitting zouden willen nemen in de raad is op dit moment een grote prioriteit, aangezien in mijn gemeente op dit moment geen raadsleden van GL zijn. Ik woonde voorheen in een andere regio, waar GL veel meer leden had, dus we zijn met een klein groepje om alles op te zetten.

Op dit moment doe ik dus weinig, omdat ik in de nieuwe regio er weer een beetje tussen moet komen, maar ik heb binnenkort een avond gepland met de voorzitter. Dan gaan we samen kijken wat ik nu kan gaan doen.
Quet
Quet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 42

Bericht  Filoria wo 12 sep 2012 - 7:52

Ben je zelf ook raadslid geweest dan? En hoe ben jij ooit begonnen met 'actief' zijn op je 18e? Sorry voor al mijn vragen, maar ben even benieuwd smile

Elodie: high five :cheering: Als je vriend maar niet stiekem ook VVD voor jou heeft gestemd... Laughing
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Spring wo 12 sep 2012 - 7:52

Ik heb meerdere malen de stemwijzers gedaan, heb de programma's van de grote partijen naast elkaar gelegd.
Ik ben het het meeste eens met de PVV. Dus stem ik PVV.
Ik heb volgens mij gewoon mijn keuze gemaakt net zoals een SP-stemmer of GL-stemmer zijn keuze maakt.

Welke punten vind ik belangrijk en met welke mindere punten in het programma zou ik het ook kunnen doen.

Ik ben voor een aantal punten waar Wilders aan wil werken.
- minder immigratie uit moslimlanden. ben echt geen racist maar hier in de wijk is het gewoon niet normaal meer. Ik heb soms het gevoel op vakantie te zijn..
- ik ben tegen islamitische scholen. Ik ben niet tegen de multiculturele samenleving maar wel tegen meer moskeeen en islamitische scholen.
- ik ben voor goede zorg.
- ik ben tegen de afschaffing van de hypotheekrente aftrek.
- ik ben voor veel minder geld naar ontwikkelingshulp. Dat kan weer als Nederland uit de crisis is. Ik ga mijn buurvrouw ook niet steunen als ik daardoor zelf droog brood moet eten.
En daarbij, mensen die goede doelen willen steunen zijn vrij om dit te doen.

Ik vind het echt triest dat de PVV stemmers als dom betiteld worden. Het boeit me verder niet. Ik stem PVV en wil best uitleggen waarom. Vind het alleen zo jammer dat wanneer iemand zegt op de PVDA of de SP of VVD te stemmen, ze niet hoeven uit te leggen waarom ze dat doen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud