Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ouderschapsverlof vraagje

+5
Linda
Tania
Limburg85
Muppetje
Puggle
9 plaatsers

Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 4:56


Ik las op internet dat je zelf je dagen mag kiezen die je op wil nemen voor je ouderschapsverlof. Er stond bij dat de werkgever hier akkoord mee moet gaan, tenzij er zwaarwegende belangen zijn dat het de bedrijfsvoering beïnvloed.

Wie heeft er hier problemen mee gehad op zijn werk? Of iets in die richting?

Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Muppetje ma 10 sep 2012 - 4:58

Bij mij zijn ze zonder problemen akkoord gegaan met de door mij gevraagde dagen

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 5:04

Muppetje schreef:Bij mij zijn ze zonder problemen akkoord gegaan met de door mij gevraagde dagen

Bedankt. Maar ik ben dus benieuwd naar reacties bij wie niet Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Muppetje ma 10 sep 2012 - 5:06

Puggle schreef:
Muppetje schreef:Bij mij zijn ze zonder problemen akkoord gegaan met de door mij gevraagde dagen

Bedankt. Maar ik ben dus benieuwd naar reacties bij wie niet Wink

Ach ja, snap ik, maar ik dacht doe eens gek Wink de dagen die ik wilde zijn trouwens voor mijn werk HE-LE-MAAL niet handig, dus ik denk echt dat ze niet zomaar mogen weigeren

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 5:10

Weet ik! Wel fijn idd. Ja lijkt mij idd dat het dan echt aan te tonen moet zijn ja als het echt niet kan in het bedrijf.

Is hier (nog) niet aan de orde hoor. Maar bij ons gaan ze er altijd maar vanuit dat iemand wel extra kan werken en wanneer hun willen enz. We krijgen vaak ook wekelijks een rooster, omdat er vaak te weinig personeel is door ziekte, vakantie enz.
Dus ik zie de bui al hangen dat het straks een zooi word en ik wil graag weten wat ik kan eisen enzo. Maar ja ik wil gewoon voor zover mogelijk vaste dagen ivm opvang en degelijke. Vandaar.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Limburg85 ma 10 sep 2012 - 5:11

Ze kunnen ze haast niet weigeren alleen met echt gegronde redenen. Bij ons op het werk hebben we wel met bepaalde mensen een aparte afspraak hierover, tijdens en een week voor hun verkoopprijzen kunnen ze geen ouderschapsverlof opnemen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Tania ma 10 sep 2012 - 5:14

Puggle schreef:Weet ik! Wel fijn idd. Ja lijkt mij idd dat het dan echt aan te tonen moet zijn ja als het echt niet kan in het bedrijf.

Is hier (nog) niet aan de orde hoor. Maar bij ons gaan ze er altijd maar vanuit dat iemand wel extra kan werken en wanneer hun willen enz. We krijgen vaak ook wekelijks een rooster, omdat er vaak te weinig personeel is door ziekte, vakantie enz.
Dus ik zie de bui al hangen dat het straks een zooi word en ik wil graag weten wat ik kan eisen enzo. Maar ja ik wil gewoon voor zover mogelijk vaste dagen ivm opvang en degelijke. Vandaar.

Maar ouderschapsverlof heeft toch niks met vaste dagen te maken?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 5:15

Ja dat is dan echt een reden Limburg. Bij ons is zoiets niet. En in ons filiaal is het gewoon makkelijk te doen als ik vaste dagen werk maar toch maak ik me druk dat ik niet sterk sta als ik volhoud zeg maar.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 5:16

Tania, voor zover ik las mag je zelf kiezen welke dagen je van de week op wil nemen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Tania ma 10 sep 2012 - 5:28

Puggle schreef:Tania, voor zover ik las mag je zelf kiezen welke dagen je van de week op wil nemen.

Ok, dat wist ik niet. Ik werk ook onregelmatig en bij ons krijg je geen vaste dagen. Ook collega's die ouderschapsverlof opnemen moeten gewoon onregelmatig werken. Maar ik heb me er nooit zo in verdiept omdat ik er nooit gebruik van heb gemaakt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Linda ma 10 sep 2012 - 5:47

Weten jullie dat? Wordt de ouderschapsverlofkorting in 2013 nou helemaal afgeschaft?
Ik weet dat daarover gesproken is, maar ik heb geen idee of dat er toch doorheen is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Bruintje Beer ma 10 sep 2012 - 5:49

Linda schreef:Weten jullie dat? Wordt de ouderschapsverlofkorting in 2013 nou helemaal afgeschaft?
Ik weet dat daarover gesproken is, maar ik heb geen idee of dat er toch doorheen is.
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Wilde het in 2013 opnemen maar toen hoorde ik dat ze het afgingen schaffen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Linda ma 10 sep 2012 - 5:59

Ik heb het in 2011 opgenomen en toen was dat er nog wel. Was echt fijn! Man en ik hebben 8 maanden heel weinig gewerkt. Als je geen korting meer krijgt, dan is het hier niet meer rendabel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Limburg85 ma 10 sep 2012 - 6:00

Linda schreef:Weten jullie dat? Wordt de ouderschapsverlofkorting in 2013 nou helemaal afgeschaft?
Ik weet dat daarover gesproken is, maar ik heb geen idee of dat er toch doorheen is.

Daar is nog geen definitief besluit over genomen omdat het kabinet toen viel, waarschijnlijk is er na Prinsjesdag hierover meer bekend.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Linda ma 10 sep 2012 - 6:03

Limburg85 schreef:
Linda schreef:Weten jullie dat? Wordt de ouderschapsverlofkorting in 2013 nou helemaal afgeschaft?
Ik weet dat daarover gesproken is, maar ik heb geen idee of dat er toch doorheen is.

Daar is nog geen definitief besluit over genomen omdat het kabinet toen viel, waarschijnlijk is er na Prinsjesdag hierover meer bekend.

Oké, bedankt voor je antwoord! Ben erg benieuwd.
Ik zou heel graag na m'n zwangerschapsverlof nog wat extra verlof op willen nemen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  bolus26 ma 10 sep 2012 - 6:10

Volgens mij wordt t in 2013 nog niet afgeschaft.ik heb t namelijk net toegewezen gekregen voor 2013.wel.is t cao afhankelijk (of word dat het na prinsjesdag misschien?)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Clapperdie ma 10 sep 2012 - 6:14

Volgens mij kan je wel "vaste" dagen ouderschapsverlof opnemen ook al werk je regelmatig. Dan kunnen ze daar rekening mee houden tijdens de planning dat je bijvoorbeeld op maandag nooit wordt ingepland.

En ouderschapsverlof is niet alleen voordelig voor de belastingsdienst maar ook voor je pensioen. Ik zou gewoon al je uren opmaken en dan pas naar parttime gaan. Mocht het nodig zijn dat je toch weer meer moet werken qua financien dan kan je altijd terug naar je oude uren.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Limburg85 ma 10 sep 2012 - 6:19

Dubbel


Laatst aangepast door Limburg85 op ma 10 sep 2012 - 6:23; in totaal 1 keer bewerkt
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Limburg85 ma 10 sep 2012 - 6:23

Clapperdie schreef:Volgens mij kan je wel "vaste" dagen ouderschapsverlof opnemen ook al werk je regelmatig. Dan kunnen ze daar rekening mee houden tijdens de planning dat je bijvoorbeeld op maandag nooit wordt ingepland.

En ouderschapsverlof is niet alleen voordelig voor de belastingsdienst maar ook voor je pensioen. Ik zou gewoon al je uren opmaken en dan pas naar parttime gaan. Mocht het nodig zijn dat je toch weer meer moet werken qua financien dan kan je altijd terug naar je oude uren.

Over de ouderschapsverlofkorting via de Belastingdienst is niks bekend. De regeling ouderschapsverlof blijft gewoon bestaan alleen de tegemoetkoming van de Belastingdienst is nog niet zeker.

Voor je pensioen hoeft het niet voordelig te zijn, je werkgever mag pensioen opbouwen over het werkelijke uren dat je werkt dus min de ouderschapsverlofuren. Dat hoeft echter niet, fiscaal mag hij er ook voor kiezen om je pensioenopbouw 100% door te laten lopen tijdens het ouderschapsverlof (het extra stukje kan wel verhaalt worden bij de werknemer eventueel), dit kan CAO of personeelsreglement beschreven staan.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Linda ma 10 sep 2012 - 6:31

Bolus, ik bedoelde de korting van de belastingdienst. Niet de evt doorbetaling vanuit je cao.

Clapperdie, net wat Limburg al zei. Bij mijn vorige werkgever bouwde ik geen pensioen op over het gedeelte waar ik ouderschapsverlof over opnam. Dus in die zin maakte dat voor mij niet uit.
Wat betreft dat parttime en fulltime gedeelte, daar kan ik me wel in vinden. Als ik nog fulltime had gewerkt dan had ik dat om die reden door laten lopen.
Nu zou dat voor mij niet gaan, ik heb nu al een parttime contract.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 7:45

Ik ben ook benieuwd wat ze er in 2013 mee gaan doen.
Om die reden heb ik wel op laten nemen dat ik het evt per 2013 stopzet.
Mijn werkgever vind het wel lekker zo, het scheelt hun weer zo'n 100-150.- per mand en aangezien het ook bij ons een stuk rustiger is....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Twellie ma 10 sep 2012 - 10:26

Ik laat mijn contract per 1 Januari 2013 aanpassen naar minder uren als de korting eraf gaat.

Mijn werkgever deed héél erg moeilijk over de aanvraag voor ouderschapsverlof destijds, nu helemaal bijgedraaid trouwens. Ik zet het verhaal hier niet openbaar neer, maar wil je wel pm-en mocht je het willen weten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 10:29

Tuinstoel schreef:Ik laat mijn contract per 1 Januari 2013 aanpassen naar minder uren als de korting eraf gaat.

Mijn werkgever deed héél erg moeilijk over de aanvraag voor ouderschapsverlof destijds, nu helemaal bijgedraaid trouwens. Ik zet het verhaal hier niet openbaar neer, maar wil je wel pm-en mocht je het willen weten.

Ik ben.wel nieuwsgierig naar een moeilijk verhaal Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Twellie ma 10 sep 2012 - 10:48

Puggle schreef:
Tuinstoel schreef:Ik laat mijn contract per 1 Januari 2013 aanpassen naar minder uren als de korting eraf gaat.

Mijn werkgever deed héél erg moeilijk over de aanvraag voor ouderschapsverlof destijds, nu helemaal bijgedraaid trouwens. Ik zet het verhaal hier niet openbaar neer, maar wil je wel pm-en mocht je het willen weten.

Ik ben.wel nieuwsgierig naar een moeilijk verhaal Wink

Ik had je net een enorme lap tekst gestuurd, ik druk op verzenden en... weg :O . Morgen nieuwe poging.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 11:18

Tuinstoel schreef:
Puggle schreef:
Tuinstoel schreef:Ik laat mijn contract per 1 Januari 2013 aanpassen naar minder uren als de korting eraf gaat.

Mijn werkgever deed héél erg moeilijk over de aanvraag voor ouderschapsverlof destijds, nu helemaal bijgedraaid trouwens. Ik zet het verhaal hier niet openbaar neer, maar wil je wel pm-en mocht je het willen weten.

Ik ben.wel nieuwsgierig naar een moeilijk verhaal Wink

Ik had je net een enorme lap tekst gestuurd, ik druk op verzenden en... weg :O . Morgen nieuwe poging.

Oh dat is echt balen zeg!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof vraagje Empty Re: Ouderschapsverlof vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum