Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bv vraagje..

5 plaatsers

Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty bv vraagje..

Bericht  MamaCa za 19 feb 2011 - 6:42

Ons zoontje is vandaag 9dagen oud. Ik geef bv op verzoek. Overdag zo om de 2a3 uur. 's nachts mag er van de kraamhulp ook al wel 6uur tussen zitten omdat ik voldoende voeding heb en hij drinkt overdag goed.
Nou dat is leuk om te horen lekker 6uur doorslapen denk je dan.. Maar helaas overdag houdt hij zich keurig aan de tijden. En drinkt hij heel goed eerst de ene kant, dan andere kant. En daarna valt hij in slaap tot bijna de vlg voeding. Heel makkelijk. Tot dat de avond/nacht begint.. dan drinkt hij heel even (paar minuten) dan krijgt ie ineens de hik en heeft ie last van boertjes. En soms verslikt hij zich omdat hij soms heel veel in een keer krijgt. Hij is soms behoorlijk gulzig.
Dus dan ligt hij na een paar minuten al te slapen en krijg ik hem bijna niet meer wakker. Dus ga ik tussen beide borsten door hem verschonen om hem weer wakker te krijgen voor de andere borst.
Maar die wil hij dan niet meer.. Dus na lang proberen leg ik hem weer in zn bedje en dan blijft hij huilerig en happend, maar de borst wil hij dan niet. Ik krijg hem dan er niet meer aan. Ook heeft ie dan vaak last van krampjes.
Heel vervelend, zo ben ik 's nachts onwijs druk met hem, en is hij overdag supermakkelijk. Hoe kan dag en nacht zo verschillend zijn? Iemand enig idee wat dit toch is? ik laat hem altijd n boertje tussen door doen.
Ik zit nu te denken om 1 borst per voeding te geven. Ben wel bang dat mn andere borst dan op knappen komt te staan maar volgens de kraamhulp wennen de borsten daar vanzelf aan.
Iemand tips om T.hijmen toch ook 's nachts beter te laten drinken en rustiger te krijgen?
Denk misschien ook dat hij heel erg zuigbehoefte heeft, maar ben zelf n beetje een tegenstander van speentjes.
Of herkent iemand dit?

Ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan!
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty Re: bv vraagje..

Bericht  sheila123 za 19 feb 2011 - 6:50

Zo ging het bij mijn dochter vaak ook. In de nacht kolfde ik dan eerst een beetje uit mijn borst zodat ie niet zo vol zat en ze zichzelf niet zo snel verslikte. Dit hielp al een stuk! Mijn dochter was een snelle drinker en bleef ook zuigbehoefte houden. Eerste tijd heel wat keren mijn pink erin gehouden na de voeding tot ze sliep maar dat ben je ook gauw zat. Dus hier op gegeven moment wel op een speentje overgegaan. Dat ging helemaal goed in combi met de bv. Ik heb tot 11 maanden gegeven. Succes ermee! En o ja ik gaf ook maar 1 borst. Had ze meer dan genoeg aan per voeding.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty Re: bv vraagje..

Bericht  snoezel za 19 feb 2011 - 6:50

Is het toevallig niet zo dat die voeding waar hij zo'n moeite mee heeft, dat er dan langer dan die 2 a 3 uur tussenzit? Ik heb namelijk gehad dat ons dochtertje in de nacht zich veelvuldig verslikte en de hik kreeg, doordat mijn melkfabrieken nog niet goed afgesteld waren en heeelemaal erop ingesteld waren dat ze om de 3 uur geleegd werden. In de nacht, als er dan wat meer tijd tussen zit, stroomde de melk eruit als ze wilde drinken en verslikte ze zich ook heel vaak en kreeg ook geregeld de hik... En ja, ook vol lucht erna, boeren, krampjes... Ik drukte met mijn handen altijd wat melk eruit om de grootste druk eraf te halen..

Voor de rest.. heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn. Dat wakker houden was hier ook af en toe moeilijk, sokken uit, muts af, broek opstropen, verschonen.. Maar die van mij sliep er ook gewoon allemaal doorheen.

Ik heb de eerste weken ook altijd maar 1 borst gegeven overigens.

Succes!
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty Re: bv vraagje..

Bericht  MamaCa za 19 feb 2011 - 7:16

Ja toevallig dat ik daar ook aan zat te denken! 1 borst per keer. Volgens de kraamhulp moest dat kunnen, ze zegt je borsten wennen er vanzelf aan dat er n langere tijd tussen zit.
En als ik dan gewoon in het begin de druk eraf kolf..
Ik ga het vannacht uitproberen dus eerst de grote druk eraf kolven en dan voeden.
's avonds onder de douche gaat het kolven wel heel goed omdat de borst dan warm is, heb het vanochtend geprobeerd. Ga ik dit vanavond voor de nacht ook maar doen.
Bedankt!!! hoop dat het gaat helpen.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty Re: bv vraagje..

Bericht  Filoria za 19 feb 2011 - 7:30

Ik ben ook geen voorstander van speentjes, maar in die eerste weken kan het wel handig zijn. Mijn zoontje heeft een week of drie een speentje gehad, toen hij ongeveer 8 weken oud was. Hij had toen veel zuigbehoefte en een speentje hielp.

Toen die zuigbehoefte minder werd, waren we ook zo van het speentje af. Dat ging eigenlijk vanzelf. Maar misschien hebben we daar geluk mee gehad?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty Re: bv vraagje..

Bericht  sheila123 za 19 feb 2011 - 20:33

Hoe is het gegaan vanacht?
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty Re: bv vraagje..

Bericht  MamaCa za 19 feb 2011 - 20:38

Vannacht was nog erger dan andere nachten! ik had voor die tijd de druk eraf gekolft toen dronk hij best goed om 21u.
Toen kwam hij om 23u, ook wat afgekolft maar hij ging toch boeren en hikken en bleef maar huilen. Volgens mij flink veel krampjes. Ik heb hem de hele nacht getroost en van alles geprobeerd urenlang. Enige wat hem in slaap kreeg was dat ik hem op mn borst op zn buik liet liggen en dan mn pink in zn mond. Speen wil hij niet, hij moet er van kokhalzen. Nu ligt hij vanaf half 6 eindelijk te slapen... en mn vriend is ziek, ik heb mezelf getempt 38,6 en ontzettende borstpijn. Volgens mij heb ik rechts een beginnende borstontsteking. Dus ik heb vannacht mn rechterborst helemaal met mn kolf leeggekolft maar hij blijft pijnlijk.. misschien doet hij ook wel zeer van het kolven. Twijfel of ik de dokter moet bellen.
Dus het was n ramp vannacht en nu ligt hij heerlijk te slapen.. NIET EERLIJK! maar goed hij had echt ergens last van, weet alleen niet wat. Heb hem verschillende keren aan gelegd om te voeden maar het werd maar niet beter..
Pfffffffffffffff bekaf nu!
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty Re: bv vraagje..

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 20:48

Ik snap je frustratie, hier sliep meneer ook niet zo goed snachts.
Ik gaf eigenlijk vanaf het begin af aan 1 borst per keer, de eerste paar keren stond de andere dan wel op knappen maar al snel paste ze zich aan.
Misschien heeft hij niet zoveel honger maar idd zuigbehoefte, jammer dat hij de speen niet wil, heb je al een andere geprobeerd? Ons zoontje wou alleen zo'n combi speen, die ander pakte hij niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty Re: bv vraagje..

Bericht  sheila123 za 19 feb 2011 - 21:10

Wat vervelend! En je vriend ook nog ziek! Ik heb ook wat een keren zo mijn dochter in slaap laten vallen. Mss wat Snoepy zegt een ander speentje proberen? En wacht niet te lang met die evt. Borstontsteking beter even bellen. Zou zonde zijn! Ik hoop dat het snel beter mag gaan!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty Re: bv vraagje..

Bericht  MamaCa zo 20 feb 2011 - 8:04

Mijn rechterborst doet nu een stuk minder zeer. Heb vannacht goed afgekolfd en vanmorgen ook weer onder de hete douche. Maar overdag doen ze zowieso n stuk minder zeer.. Vannacht ga ik zonder beha slapen, lig nu met n vrij strak shirt in bed en leg wel n hydrofielluier over mn borsten heen. Want ik had ook erg veel last van de beha die snachts veel strakker lijkt te zitten. T.hijmen moest om 18u voeding, maar hij zat na 1 borst al vol. Het is nu 20u en hij slaapt dus ik geef rond 21u (als ik dat red) de andere borst. En dan kijk ik vannacht wel weer hoe het gaat, of hij aan 1 borst genoeg heeft of n toetje bij de andere borst moet.
Nu slaapt hij dus ik maak hem niet wakker, hij zal misschien nog genoeg wakker zijn vannacht. En mn vriend is helemaal beroerd dus ik doe vannacht alles. Hij moest al overgeven en zit te rillen van de kou..
Ik ben heel benieuwd hoe vannacht zal gaan! hij heeft overdag veel geslapen.. maar zo'n kleintje kun je nog niet wakker houden.
En als vannacht weer slecht gaat ga ik morgen gelijk n ander speentje erbij halen. Deze van bibi pakt hij niet, misschien de difrax..

Ooh en hihi... keb van mn vader (die is boer) een middel meegekregen die hij bij zn koeien op de uier smeert als ze uierontsteking (mastitis) hebben. Natuurlijk maar heel ietsje..ben geen koe, maar misschien helpt dat ook wel bij mij! De natuurlijke manier voor uier, spier en gewrichtsverzorging. Staat op de tube. Mintzalf op natuurlijke basis bevat pure japanse pepermuntolie. Dat moet je op de pijnlijke harde plekken smeren. Nou ben heeeel benieuwd!

MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty Re: bv vraagje..

Bericht  Teddyaapje zo 20 feb 2011 - 9:39

Wat vervelend dat je borstontsteking hebt gekregen, hopelijk helpt het spul wat je van je vader hebt gekregen. Ik zou voor het voeden/ kolven wel even goed je borsten wassen zodat er spul dat weg is.
En zou het misschien met je eigen avondeten te maken kunnen hebben dat je zoontje last krijgt van krampjes ed in de avond/ nacht?

Succes!

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv vraagje.. Empty Re: bv vraagje..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum