Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pretecho

+19
Mom-Of-3
Highway
Viva
Tania
Mysterious
Muis
Star007
Linda
slaatje
Jade
SarahKey
Susan
Snoes
Puggle
Paper Crown
blondje1313
-Ieniemienie-
Lejow
Caroow
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Pretecho Empty Pretecho

Bericht  Caroow ma 10 sep 2012 - 1:35

Alweer een topic.. Ik ben zo onzeker Embarassed

Ik wil graag met 18 weken een pretecho laten maken, dan moeten ze het geslacht kunnen zien.

Het kost 55 euro, dus om het geld hoef ik het niet te laten. Alleen nu word ik door verschillende mensen voor gek verklaard, omdat de 20 weken echo dan ook al bijna is, omdat de kans heel groot is dat ze het geslacht verkeerd zien en weet ik waarom.

Maar ik vind het gewoon leuk om eerder al weer even onze baby te mogen zien, zonder stress van de 20 weken echo.. Zo gek is dat toch niet?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pretecho Empty Re: Pretecho

Bericht  Lejow ma 10 sep 2012 - 1:39

Nee hoor, niet gek, hebben wij ook gedaan.
Met 17 weken zelfs al! We wilden ZO graag weten wat het werd, dat we die 3 weken langer niet meer wilden wachten.
En het geslacht is dan in de meeste gevallen al prima te zien hoor.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  -Ieniemienie- ma 10 sep 2012 - 1:40

Een pretecho of een 3d echo?
Want volgens mij is een 3d echo mooier als je dat later doet.
Omdat je dat een veel beter beeld hebt.
Voor de 20wkn kun je wel een geslachtsbepalingsecho laten doen bij sommige bureaus.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  blondje1313 ma 10 sep 2012 - 1:40

Ook bij een pretecho kijken ze wel of alles 'goed' is, dus helemaal stressvrij is het dan misschien ook niet.

Maar als je het geld ervoor over hebt zou ik niet weten waarom niet.
Wil je ook later in de zwangerschap nog een pretecho doen of wil je er maar eentje, als je er maar eentje wilt zou ik het later in de zwangerschap doen voor mooiere beelden.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Caroow ma 10 sep 2012 - 1:44

Ik wil later ook nog een 3d echo.. Ik denk dat ik dat maar tegen niemand zeg, dan ben ik helemaal de idioot.

Ook zo'n leuke "tegen" is dat ik het geld beter aan de baby zelf kan besteden.. Maar wij werken allebei gewoon en hebben de spaarrekening, dus het is echt niet zo dat de baby in een doos moet slapen omdat ik zonodig die echo's wilde.

Maar met 17 weken kan het al dus? Want dan wil ik het nog wel een week eerder smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  blondje1313 ma 10 sep 2012 - 1:46

Het kan vanaf 16 weken toch al?

Er zijn ook bureaus waar je gratis terug mag komen als het toch nog niet te zien is volgens mij, mag je helemaal een extra keer!

En laat anderen maar praten, het is toch gewoon ook leuk om nog een keer extra te kunnen spieken.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown ma 10 sep 2012 - 1:50

Caroow schreef:Alweer een topic.. Ik ben zo onzeker Embarassed

Ik wil graag met 18 weken een pretecho laten maken, dan moeten ze het geslacht kunnen zien.

Het kost 55 euro, dus om het geld hoef ik het niet te laten. Alleen nu word ik door verschillende mensen voor gek verklaard, omdat de 20 weken echo dan ook al bijna is, omdat de kans heel groot is dat ze het geslacht verkeerd zien en weet ik waarom.

Maar ik vind het gewoon leuk om eerder al weer even onze baby te mogen zien, zonder stress van de 20 weken echo.. Zo gek is dat toch niet?

Nee helemaal niet gek hoor. Ik vond het ook erg leuk om naar de baby te kijken. Nu voel ik hem de hele dag door dus de behoefte voor echo's is er niet meer maar met jouw termijn vind ik het niet gek hoor.

Joh, man en ik hebben zoveel geld uitgegeven aan echo's. In het begin helemaal, na de vlokkentest had ik bloedverlies en elke keer dat ik bloed had, ging ik weer naar het pretechobureau. €65.- kostte dat per keer. Maar al was het €300.- per keer, die geruststelling was echt alles waard. Al is het niet goed zovaak naar je kind kijken maar we keken maar kort en bovendien je uren druk maken is m.i. slechter.

Laatst aangepast door Paper Crown op ma 10 sep 2012 - 1:52; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  blondje1313 ma 10 sep 2012 - 1:52

Beetje offtopic PC, maar kon je met dat bloedverlies niet bij je gewone verloskundige/gyneacoloog terecht?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown ma 10 sep 2012 - 1:58

blondje1313 schreef:Beetje offtopic PC, maar kon je met dat bloedverlies niet bij je gewone verloskundige/gyneacoloog terecht?

Nee, ik ben met behulp van het ziekenhuis zwanger geworden en normaal gesproken word je met 10 weken ontslagen uit het IVF centrum en mag je op zoek naar een verloskundige. Maar ik had met 11 weken in de VU een combinatietest die slecht uitviel en met (ik meen) 12 weken vlokkentest en daarna begon het bloeden. Toen ik ze belde zeiden ze eigenlijk heel hard: als 't misgaat, kunnen we er toch niets aan veranderen dus wacht maar af.. Ik ben toch naar de spoedeisende hulp geweest waar we uren gewacht hebben tot we een echo kregen van een gynaecoloog. Maar het bloeden bleef en ik kon nergens terecht want de VU zei telkens het zelfde. Ik kon dus kiezen of naar de spoedeisende hulp of €65.- neertellen. Nou de keus was makkelijk.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow ma 10 sep 2012 - 2:00

Dat is toch ook onbegrijpelijk PC. Je hele voorgeschiedenis en alles en niemand die je laat langskomen.. Ik snap dat niet.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown ma 10 sep 2012 - 2:03

Caroow schreef:Dat is toch ook onbegrijpelijk PC. Je hele voorgeschiedenis en alles en niemand die je laat langskomen.. Ik snap dat niet.
En dat terwijl er op mijn briefje van nazorg stond met grote letters in capslock: BIJ BLOEDEN DIRECT BELLEN!! Pretecho 394967
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 2:06

Nee hoor dat is niet gek, zoveel mensen die dat doen. Lekker doen en niks aantrekken van anderen. Zwanger zijn is bijzonder dus lekker van genieten en alles doen wat erbij hoort Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Snoes ma 10 sep 2012 - 2:10

Ik vind dat helemaal niet gek hoor Caroow. Met 16 weken kan je het zelfs al zien. Ik vond het nu al lang wachten tot we wisten wat het werd, laat staan dat ik nog een paar weken langer had moeten wachten.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 2:11

Ik heb dat niet laten doen omdat ik sowieso veel echo's kreeg. Maar in jou geval vind ik dat absoluut niet gek hoor. Als je op controle bij een verloskundige loopt krijg je maar iets van 3 echo's in totaal toch? Dat vind ik echt weinig, maar dat komt wellicht ook omdat ik anders gewend ben (elke 2 weken). Als ik een volgende keer bij de verloskundige loop, dan laat ik dat ook doen.

Laatst aangepast door Elodie op ma 10 sep 2012 - 2:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Caroow ma 10 sep 2012 - 2:11

Paper Crown schreef:
Caroow schreef:Dat is toch ook onbegrijpelijk PC. Je hele voorgeschiedenis en alles en niemand die je laat langskomen.. Ik snap dat niet.
En dat terwijl er op mijn briefje van nazorg stond met grote letters in capslock: BIJ BLOEDEN DIRECT BELLEN!! Pretecho 394967

Echt niet normaal.. Heb je nu wel een goede/vriendelijke verloskundige?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow ma 10 sep 2012 - 2:13

Elodie schreef:Ik heb dat niet laten doen omdat ik sowieso veel echo's kreeg. Maar in jou geval vind ik dat absoluut niet gek hoor. Als je op controle bij een verloskundige loopt krijg je maar iets van 3 echo's in totaal toch? Dat vind ik echt weinig, maar dat komt wellicht ook omdat ik anders een gewend ben. Als ik een volgende keer bij de verloskundige loop, dan laat ik dat ook doen.

Bij ons krijg je bij de verloskundige 1 met 8w em 1 met 12w, de 20 weken echo elders en dan nog de liggingsecho, vier dus.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 10 sep 2012 - 2:15

Waar bemoeien mensen zich toch mee, echt niet normaal. Al zou je tien echo's willen laten maken, buitenstaanders bepalen niet waar je 'beter' je geld aan uit zou moeten geven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  SarahKey ma 10 sep 2012 - 2:17

Met 18,5 week heb ik een 3Decho laten maken en om te zien wat voor geslacht het zou worden. Gelukkig hebben we dat laten doen want met de 20 weken echo lag meneer mooi met de beentjes bij elkaar. En bij de 3d echo zagen we alles heel duidelijk Laughing I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Caroow ma 10 sep 2012 - 2:19

Ik ben de jongste in mijn omgeving, misschien dat mensen daarom denken dat ik niet voor mijzelf kan zorgen.

Het aantal financiële adviezen wat ik ook krijg Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown ma 10 sep 2012 - 2:20

Elodie: waarom had jij zoveel echo's?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade ma 10 sep 2012 - 2:22

Caroow schreef:Ik wil later ook nog een 3d echo.. Ik denk dat ik dat maar tegen niemand zeg, dan ben ik helemaal de idioot.

Ook zo'n leuke "tegen" is dat ik het geld beter aan de baby zelf kan besteden.. Maar wij werken allebei gewoon en hebben de spaarrekening, dus het is echt niet zo dat de baby in een doos moet slapen omdat ik zonodig die echo's wilde.

Maar met 17 weken kan het al dus? Want dan wil ik het nog wel een week eerder Pretecho 561177

haha, lekker doen wat je zelf wilt!

Wij willen graag een 3d echo bij 16 weken (dan kan het geslacht al bepaald worden!) en bij 26 weken een 4d echo! Hartstikke leuk.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  slaatje ma 10 sep 2012 - 2:22

Wij doen het de 18e al, dan ben ik 16 weken en 2 dagen. Ik dacht dat het een pretecho was, maar dit noemen ze een geslachtsbepalingsecho. Ik verklaar je dus totaal niet voor gek en zeg: lekker doen!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Linda ma 10 sep 2012 - 2:23

Wij hebben met 16 weken een geslachtsbepalende echo laten doen. Dus nee, ik vind het niet raar. Ik zou het zelf wel eerder dan 18 weken doen.
Dit keer doen we het weer rond die termijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Star007 ma 10 sep 2012 - 2:25

Ik heb met 16 weken een geslachtsbepalings echo gehad. Het was toen al duidelijk te zien Very Happy
In lommel zit een bureau (echobaby) waar ze al met 14 weken kunnen zien, voor geloof ik 35 euro. Hoor er goede verhalen over. Verder is het helemaal niet raar om extra echos te laten maken, extra genieten van de kleine toch! Ik herken de opmerkingen wel, kreeg ik ook Rolling Eyes
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Muis ma 10 sep 2012 - 2:39

Wij hebben met 16 weken ook een echo laten maken. Bij ons was het 95% zeker dat het een meisje zou worden maar ze durfde het niet helemaal zeker te zeggen. Ik mocht de week erna nog eens komen en toen was het wel duidelijk.

Ik verklaar je dus niet voor gek.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud