meubels zat, wat zouden we er voor kunnen vragen via MP ?
5 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
meubels zat, wat zouden we er voor kunnen vragen via MP ?
al een tijdje loop ik te prakkedenken over onze meubels.... ik vind ze nog steeds prachtig maar ben ze eigenlijk lichtelijk zat. mijn man wilt geen andere meubels tenzij we ze voor een goed bedrag kunnen verkopen.
we hebben een: (nieuwprijs staat erachter)
tvkast 230 euro
dressoir 400 euro
ladekast 180 euro
computerkast 430 euro
eetkamertafel 300 euro
hoeveel zouden we hier via marktplaats nog voor terug kunnen krijgen? iemand enig idee? er is geen enkele beschadiging op de meubels te bekennen en ze zien er echt nog als nieuw uit. een salontafel hebben we eventueel ook maar deze is dus wel licht beschadigt.
het is van deze serie, geen echt hout!
we hebben een: (nieuwprijs staat erachter)
tvkast 230 euro
dressoir 400 euro
ladekast 180 euro
computerkast 430 euro
eetkamertafel 300 euro
hoeveel zouden we hier via marktplaats nog voor terug kunnen krijgen? iemand enig idee? er is geen enkele beschadiging op de meubels te bekennen en ze zien er echt nog als nieuw uit. een salontafel hebben we eventueel ook maar deze is dus wel licht beschadigt.
het is van deze serie, geen echt hout!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: meubels zat, wat zouden we er voor kunnen vragen via MP ?
Misschien dat je de helft van de nieuwprijs er nog voor kunt krijgen.
Maar het is wel zonde als je nu alles gaat verkopen omdat je het een beetje zat bent (terwijl je het nog wel mooi vind?) Dan ben je straks ook weer zo op je nieuwe meubels uitgekeken en blijf je aan de gang.
Maar het is wel zonde als je nu alles gaat verkopen omdat je het een beetje zat bent (terwijl je het nog wel mooi vind?) Dan ben je straks ook weer zo op je nieuwe meubels uitgekeken en blijf je aan de gang.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Marktplaats (tweedehands) kennende krijg je er ongeveer de helft van de nieuwprijs van.
Gast- Gast
toen wij jaren geleden gingen samenwonen hadden we weinig geld om meubels te kopen en hebben we dus deze geocht omdat ze betaalbaar waren. onze smaak is nog vrijwel hetzelfde alleen zouden we graag echt hout willen. wel eiken kleur maar iets lichter of misschien zelfs wel wit hout....
Pien- Ratel
Ik ben ook heel snel uitgekeken op inrichtingen enzo en mag van mezelf accessoires vaak veranderen maar meubels moet ik van mezelf 5 jaar mee doen. Wij kopen dan ook niet de duurste banken enzo, zodat ze na 5 jaar ook vervangen kunnen worden.Prosecco schreef:Dan ben je straks ook weer zo op je nieuwe meubels uitgekeken en blijf je aan de gang.
Gast- Gast
we hebben de meubels in juni dan ook al 5 jaar!! zijn er altijd erg zuinig opgeweest en hebben het goed ondehrouden!
Pien- Ratel
Voor de helft van het geld vind ik wishfull thinking.
Mijn meubel heb ik een jaar geleden voor 100 euro op MP gezet en alsnog wist iemand er slechts 75 euro voor te bieden. Ik heb hem van marktplaats gehaald en een paar weken geleden geplaatst en hij is voor 50 euro opgehaald. Maar de nieuwprijs was 300 euro. Dus de helft gaat echt niet op.
Mijn meubel heb ik een jaar geleden voor 100 euro op MP gezet en alsnog wist iemand er slechts 75 euro voor te bieden. Ik heb hem van marktplaats gehaald en een paar weken geleden geplaatst en hij is voor 50 euro opgehaald. Maar de nieuwprijs was 300 euro. Dus de helft gaat echt niet op.
Gast- Gast
Ik vrees minder dan de helft...
Dit is toch van een serie van de Leenbakker? Volgens mij heeft half Nederland die sowieso al....
Dit is toch van een serie van de Leenbakker? Volgens mij heeft half Nederland die sowieso al....
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
In jouw geval niet inderdaad maar toen ik spullen verkocht heb ik wel de helft ervoor gekregen dus het kan wel.ABE schreef: Dus de helft gaat echt niet op.
Gast- Gast
Purple schreef:In jouw geval niet inderdaad maar toen ik spullen verkocht heb ik wel de helft ervoor gekregen dus het kan wel.ABE schreef: Dus de helft gaat echt niet op.
Dan ben je of een hele goede verkoper, of heb je hele mooie spullen.
Ik heb helemaal niets met verkopen. Je mag het kopen, het hoeft niet.
Gast- Gast
Mooie verkoper denk ik.ABE schreef:Dan ben je of een hele goede verkoper, of heb je hele mooie spullen.
Gast- Gast
ik zet mijn advertenties altijd op "vrij bieden", en dan zie ik wel of de prijs die erop geboden wordt een beetje in de richting is....
als het van dezelfde serie is kun je hem ook onder "complete inboedels" zetten, en er een leuke totaalprijs voor bedenken? ben je ook in 1x van alles af....
als het van dezelfde serie is kun je hem ook onder "complete inboedels" zetten, en er een leuke totaalprijs voor bedenken? ben je ook in 1x van alles af....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
't Zijn Leenbakker meubelen, ik denk dat je daar echt niet de helft van de prijs voor gaat krijgen. Ik zou een richtprijs van 1000 euro aanhouden voor de complete inboedel of mensen vragen een goed bod te doen.
Ik vind het eigenlijk ook wel zonde, trouwens. Maargoed, als je het geld kunt missen, dan prima natuurlijk. Maar bedenk dat je meubelen, straks met een kindje, het enorm zwaar te verduren gaan krijgen, dan zou ik liever deze meubelen nog even aanhouden en ondertussen doorsparen voor nieuwe meubelen.
Ik vind het eigenlijk ook wel zonde, trouwens. Maargoed, als je het geld kunt missen, dan prima natuurlijk. Maar bedenk dat je meubelen, straks met een kindje, het enorm zwaar te verduren gaan krijgen, dan zou ik liever deze meubelen nog even aanhouden en ondertussen doorsparen voor nieuwe meubelen.
Gast- Gast
Maple schreef:Maar bedenk dat je meubelen, straks met een kindje, het enorm zwaar te verduren gaan krijgen, dan zou ik liever deze meubelen nog even aanhouden en ondertussen doorsparen voor nieuwe meubelen.
+1.
Ik heb 3 maanden geleden een nieuwe salontafel gekocht, maar daar zitten nu al deuken in van het timmeren met mokken op het tafelblad en nog maar niet te spreken over de tafelpoten waar van alles tegenaan geslagen wordt.
Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel kinderen je wilt en in welke tijdslimiet en of je er een groot probleem mee hebt als je meubels hier en daar beschadigd zijn.
Wij willen nog wel meer kinderen en zijn waarschijnlijk dan pas over een jaar of 10-12 toe aan nieuwe meubels, als we het daarvan laten hangen. Dus ik blijf lekker nieuwe meubels kopen.
Anderzijds, als je nu nog een redelijk bedrag hiervoor kunt krijgen wat je er over 2 jaar met deukjes en beschadigingen niet meer voor krijgt, is dat ook zonde.
Gast- Gast
Denk overigens dat je niet moet verwachten er meer dan € 600,- voor te krijgen (complete set).
Gast- Gast
wij hebben onze serie sanne net verkocht we hebben er voor gekregen
Dressoir 200 euro gekocht voor 279
Eettafel 200 incl stoelen. Gekocht voor 279. En stoelen waren 90 per stuk
Salon tafel 150. Geen idee waar voor we die gekocht hebben
Ik vond dat wij er nog best veel voor kregen,Het was ook niet beschadigt. We hebben onze stoelen voor een prikkie weggedaan, want die wou ik snel kwijt en die onze eettafel kocht had niet veel geld, dus ik had zoiets van weg is weg
Wij hebben nu nieuwe tafel, en stoelen en een kast en waren aan de kosten maar 400 kwijt en alles is nieuw
Dressoir 200 euro gekocht voor 279
Eettafel 200 incl stoelen. Gekocht voor 279. En stoelen waren 90 per stuk
Salon tafel 150. Geen idee waar voor we die gekocht hebben
Ik vond dat wij er nog best veel voor kregen,Het was ook niet beschadigt. We hebben onze stoelen voor een prikkie weggedaan, want die wou ik snel kwijt en die onze eettafel kocht had niet veel geld, dus ik had zoiets van weg is weg
Wij hebben nu nieuwe tafel, en stoelen en een kast en waren aan de kosten maar 400 kwijt en alles is nieuw
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Coco schreef:Maple schreef:Maar bedenk dat je meubelen, straks met een kindje, het enorm zwaar te verduren gaan krijgen, dan zou ik liever deze meubelen nog even aanhouden en ondertussen doorsparen voor nieuwe meubelen.
+1.
En nog een keer +1
Wij hebben meubels van Ikea (Leksvik serie) en er zitten veel krassen op door de nagels van de katten. Komt mede omdat het niet echt hout is. Nu ben ik eigenlijk deze meubels ook zat en wil eigenlijk net als jij ook echt houten meubels. Maar mijn vriend en ik vinden het slimmer of nog even een paar jaar te wachten omdat onze zoon straks ook wel krassen gaat maken en dat vind ik dan ook weer zonde.
Gast- Gast
ondanks dat er een kleine komt is er altijd wel een reden om misschien nog even te wachten met de aankoop van nieuwe meubels. over 2 jaar is er misschien wel weer een kleine opkomst, dan over een jaar of 4 misschien een nieuw huisdier en ga zo maar door...
de advertentie op marktplaats is geplaatst, er zijn al meerdere biedingen, voor onszelf hebben we een bedrag in ons hoofd en als dat geboden word gaat het hele feest door. zo niet, dan wachen we!
de advertentie op marktplaats is geplaatst, er zijn al meerdere biedingen, voor onszelf hebben we een bedrag in ons hoofd en als dat geboden word gaat het hele feest door. zo niet, dan wachen we!
Pien- Ratel
Ik vind het een beetje oznin om te roepen te wachten vanwege een kleine...
Mijn dochter slaat niet met blokken o.i.d. op tafel en ze gooit ook niks tegen de poten aan.
Wij hebben tijdens mijn zwangerschap ook nieuwe meubels gekocht. Onze meubels voorheen waren 3 jaar oud.
Ook geen echt hout.
De TV kast hadden wij voor 200.- gekocht en voor 150.- verkocht.
De eetkamertafel was 150.- en hebben we verkocht voor 80.-
Mijn dochter slaat niet met blokken o.i.d. op tafel en ze gooit ook niks tegen de poten aan.
Wij hebben tijdens mijn zwangerschap ook nieuwe meubels gekocht. Onze meubels voorheen waren 3 jaar oud.
Ook geen echt hout.
De TV kast hadden wij voor 200.- gekocht en voor 150.- verkocht.
De eetkamertafel was 150.- en hebben we verkocht voor 80.-
Gast- Gast
fijn dat jullie er nog redelijk wat voor terug hebben gekregen zeg! ik denk dat wij gewoon rustig afwachten, we hebben het geld in principe allemaal om nu al nieuwe meubels te kopen maar dat is gewoon nietwat wij willen. we willen eerst deze meubels kwijt zijn, ze zijn namelijk té mooi om voor weinig weg te doen, er was bijv een bod van 250 euro voor alles!! nou, daar hoeven we dus serieus niet over na tedenken!Hazeltje schreef:Ik vind het een beetje oznin om te roepen te wachten vanwege een kleine...
Wij hebben tijdens mijn zwangerschap ook nieuwe meubels gekocht. Onze meubels voorheen waren 3 jaar oud
Pien- Ratel
Hahaha, nee dat zijn mensen die denken voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten
Ik zou het er als ik jullie was los op zetten en er n de advertentie bij zetten welke delen je nog meer verkoopt.
(Misschein heb je dat wel zo gedaan trouwens )
Ik zou het er als ik jullie was los op zetten en er n de advertentie bij zetten welke delen je nog meer verkoopt.
(Misschein heb je dat wel zo gedaan trouwens )
Gast- Gast
zo heb ik het inderdaad ook gedaan. iedere keer 1 meubelstuk genomen voor de titel, erachter benoemd dat er een complete set van is en dan in de advertentie zelf de hele bubs erbij gezet! inmiddels al 9 biedingen gewist die gewoon maar 20% van de nieuwprijs bedragen.
Pien- Ratel
Tja, Ze zullen het altijd proberen
Wie niet waagt...
Succes! Hopelijk un je het voor een leuke prijs verkopen!
Wie niet waagt...
Succes! Hopelijk un je het voor een leuke prijs verkopen!
Gast- Gast
die onzin biedingen zijn altijd zo vervelend, Ik vul altijd in bieden vanaf
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Paris, mag ik eens foto's zien van jullie nieuwe meubels? maar 400 euro klinkt natuurlijk geweldig....
Pien- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Waar zouden jullie voor kiezen? (meubels)
» Wat hebben jullie voor de meubels betaald?
» Had ik hierom kunnen vragen?
» Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?
» Zouden jullie mij feedback kunnen geven over deze brief?
» Wat hebben jullie voor de meubels betaald?
» Had ik hierom kunnen vragen?
» Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?
» Zouden jullie mij feedback kunnen geven over deze brief?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: