Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Had ik hierom kunnen vragen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Had ik hierom kunnen vragen? Empty Had ik hierom kunnen vragen?

Bericht  Magenta wo 29 aug 2012 - 20:23

Afgelopen vrijdag ben ik geholpen aan een ingegroeide teennagel. Er komt echter nog steeds viezigheid uit het wondje en het begint wat gevoelig en wat rood te worden, vermoedelijk begint het te ontsteken dus.
Ik belde net de assistente en zij vond dat er toch even naar gekeken moest worden. Maar, mijn eigen huisarts zit vol vandaag en omdat de andere artsen nog wel tijd hebben mocht ik dus niet bij mijn eigen huisarts, die mij hier wel aan geholpen heeft, een afspraak maken.

Ik ben ermee akkoord gegaan omdat ik morgen eigenlijk heel weinig tijd heb, maar had ik niet alsnog mogen vragen om een kort consult bij mijn eigen huisarts?

De assistente gaf ook nog aan dat als ze allemaal vol hadden gezeten, ik wel weer bij mijn eigen huisarts terecht had gekund vandaag.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Had ik hierom kunnen vragen? Empty Re: Had ik hierom kunnen vragen?

Bericht  TukTuk wo 29 aug 2012 - 20:40

Nee tuurlijk niet, vol is vol.. Ik zou juist blij zijn dat ik vandaag nog terecht zou kunnen.
Dat ze je indien de andere huisartsen ook vol hadden gezeten, toch bij je eigen huisarts had gezet, is puur omdat er vandaag toch naar gekeken moet worden, maar waarom de ene huisarts uit laten lopen als de andere wel tijd hebben?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Magenta wo 29 aug 2012 - 20:45

Dat is ook wel begrijpelijk ja.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 20:51

Ik denk dat de assistent beter niks had kunnen zeggen over eventueel bij je eigen huisarts langsgaan. Ze bedoelt het waarschijnlijk wel goed, maar soms is extra info niet handig Laughing . Ik zou ook blij zijn dat ik vandaag nog kan komen en mocht het over een tijdje nog niet over zijn, kun je alsnog bij je eigen arts de afspraak maken toch?

Gast
Gast

Bericht  Filoria wo 29 aug 2012 - 20:51

Ik belde net met mijn huisarts. Zat ook vol vandaag. Toen vroeg de assistente wat mijn klachten waren, en was er plotseling nog wel een plekje.

Volgens mij houden ze altijd wat gaatjes open voor de iets ernstigere dingen. Zou dat kunnen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  marjoleinnn wo 29 aug 2012 - 20:55

Ik zou ook gewoon bij die andere huisarts gaan. Dat gebeurd bij de huisartsenpraktijk waar ik bij zit ook regelmatig als de eigen huisarts vol zit die dag. Ik denk ook dat het niet zoveel uitmaakt welke huisarts je krijgt, denk dat iedere arts wel ziet dat het bijv. aan het ontsteken is.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Magenta wo 29 aug 2012 - 20:58

Uiteraard, dat is ook zo. En hier is het ook zo dat als er iets ernstigers aan de hand is, je altijd terecht kunt. Ik vind het ook niet heel erg, maar ik vind mijn eigen huisarts zoveel fijner dan de andere artsen hier. Maar goed, ik ben alsnog blij dat ik vandaag kan.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Hoochie wo 29 aug 2012 - 21:01

Voor een mogelijk ontstoken teen zou ik niet moeilijk doen, een andere huisarts kan dat ook zien. Ook een huisarts in opleiding zou hiernaar kunnen kijken. Vroeger vroeg ik met bepaalde klachten wel altijd naar mijn eigen huisarts, omdat het zo zeldzaam was dat dat niemand wist wat ermee te doen. Mijn eigen huisarts ook niet altijd, maar die kende mij al jaren met die klachten dus wist wat wel kon en niet.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk wo 29 aug 2012 - 21:02

Filoria schreef:Ik belde net met mijn huisarts. Zat ook vol vandaag. Toen vroeg de assistente wat mijn klachten waren, en was er plotseling nog wel een plekje.

Volgens mij houden ze altijd wat gaatjes open voor de iets ernstigere dingen. Zou dat kunnen?

Volgens mij ook inderdaad. Als ze dat niet doen dan lopen ze gigantisch uit want er zijn altijd wel gevallen die die dag nog gezien moeten worden. Denk ook niet dat het had gewerkt als ze eerst had gezegd dat er nog plek was, dan naar je klachten zou vragen en indien ze niet ernstig genoeg waren "oh maar daar is geen plek meer voor" Laughing

Vind ik ook wel goed hoor dat ze eerst kijken naar je klachten, waarom die plekken opvullen met klachten die ook wel kunnen wachten bijvoorbeeld, en indien er nog andere huisartsen in de praktijk zijn, is het niet meer dan logisch dat je daarheen gestuurd wordt.
Zie daar zelf ook nooit echt een probleem in.. Als er nou echt hele persoonlijke dingen zijn die je alleen bij je eigen huisarts wilt bespreken is het uiteraard een ander verhaal.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Magenta wo 29 aug 2012 - 21:18

Ik ben niet zo'n held op dit gebied, vandaar dat ik altijd wel een beetje huiverig ben voor andere artsen. Maar goed, in dit geval heb ik weinig keuze inderdaad.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Magenta wo 29 aug 2012 - 22:32

Toch ontstoken helaas.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: