Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

+5
vlinder-19
blondje1313
CCC
Aimee
Printje
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Printje zo 3 jun 2012 - 8:11

Bij R had ik 2 verschillende kraamhulpen, de eerste kwam alleen de eerste avond en de dag erna en was erg vd regeltjes. Ze bleef maar pushen over bv terwijl ik dat allang niet meer wilde. Ook moest ik in bed blijven en daar heb ik al helemaal een hekel aan. De tweede was een schat van een vrouw en was gewoon veel relaxter en allemaal niet zo van die regeltjes.

Nu wil ik voor nummer 2, na de volgende hopelijk goede echo, weer kraamzorg gaan aanvragen maar kun je dat als opmerking ofzo toevoegen? Dat je voorkeur uitgaat naar iemand die dus niet zo van die regeltjes is maar gewoon naar de situatie kijkt zeg maar.

Ik mocht/ging bijv. 3 dagen na mijn bevalling zelf weer boodschappen doen, ik werd helemaal gek binnen. vd eerste kraamverzorgster mocht ik nog niet eens naar beneden dus...(wat ik overigens wel gewoon deed Embarassed )
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Aimee zo 3 jun 2012 - 8:12

Dat kan je aangeven bij de intake smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  CCC zo 3 jun 2012 - 8:13

Ja, dat kun je aangeven bij de intake.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  blondje1313 zo 3 jun 2012 - 8:14

Je zou altijd aan kunnen geven dat je graag dezelfde persoon wilt als de vorige keer volgens mij.
Omdat je nu ook de keuze gemaakt hebt om van het begin af aan kv te geven ga ik er vanuit dat wie je ook treft je niet gaat pushen om bv te geven trouwens.


Laatst aangepast door blondje1313 op zo 3 jun 2012 - 8:14; in totaal 1 keer bewerkt

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 8:14

Ja hoor, je kunt dat soort voorkeuren gerust doorgeven. Een tweede is natuurlijk of ze er ook daadwerkelijk wat mee gaan doen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  vlinder-19 zo 3 jun 2012 - 8:15

Ja hoor gewoon aangeven bij de intake. Ik heb destijds bij mn 1e zwangerschap aangegeven dat ik geen jonge meid wou...dat ik liever een wat oudere vrouw had omdat ik me daar meer door laat zeggen en bemoederen om het maar zo te zeggen haha. Ook wou ik geen roker hebben...kun je allemaal zeggen! Uiteindelijk heb ik 2x 4u kraamzorg gehad...omdat ik geen recht er meer op had, dus extra aangevraagd omdat we ons nog niet alleen konden redden. En heb toen echt een schat van een vrouw gehad die me in die twee dagen zoveel mogelijk info heeft gegeven.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 8:17

Ja, dat kan. Gewoon doen ook! Je krijgt geen 100% garantie, maar ze houden er dan wel rekening mee.
Voor de kraamverzorgster ook leuk om te horen (vaak).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Printje zo 3 jun 2012 - 8:17

Rejoy. schreef:Ja hoor, je kunt dat soort voorkeuren gerust doorgeven. Een tweede is natuurlijk of ze er ook daadwerkelijk wat mee gaan doen...

hahaa nou ik ben gewoon echt geen bedmens dus daar krijgen ze me vast niet in hahaha. En ik weet ook al zeker dat ik geen bv wil geven bijv.

Ik heb liever een soort vriendin in huis als iemand die mijn huishouden overneemt, want daar kan ik dus echt niet tegen hahaha.

Ik wil idd dezelfde vrouw vragen als de vorige keer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Tiara zo 3 jun 2012 - 8:18

Ik zou het ook gewoon aangeven wat je wensen zijn, dan hoor je wel wat ze er op zeggen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 8:20

Printje schreef:
Rejoy. schreef:Ja hoor, je kunt dat soort voorkeuren gerust doorgeven. Een tweede is natuurlijk of ze er ook daadwerkelijk wat mee gaan doen...

hahaa nou ik ben gewoon echt geen bedmens dus daar krijgen ze me vast niet in hahaha. En ik weet ook al zeker dat ik geen bv wil geven bijv.

Ik heb liever een soort vriendin in huis als iemand die mijn huishouden overneemt, want daar kan ik dus echt niet tegen hahaha.

Ik wil idd dezelfde vrouw vragen als de vorige keer.

Ik ga nu doorgeven dat wíj degene zijn die bepalen wat er gaat gebeuren en niet de kraamhulp. Ik wil juist wel de hele kraamweek in bed liggen en me laten verwennen met fruitsalades en lekkere belegde broodjes :dance:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Sanne zo 3 jun 2012 - 8:21

Je kunt vragen of je dezelfde kraamverzorgster kunt krijgen als vorige keer. Soms willen ze daar wel rekening mee houden, maar niet altijd. Het is namelijk niet leuk voor een gezin als de kraamverzorgster daar halverwege weg moet, omdat ze naar jou toe moet. Als het net zo uitkomt dat het wel past, kan het vast wel. En verder gewoon je wensen goed kenbaar maken, daar kunnen ze vast wat mee.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 8:22

Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:Ja hoor, je kunt dat soort voorkeuren gerust doorgeven. Een tweede is natuurlijk of ze er ook daadwerkelijk wat mee gaan doen...

hahaa nou ik ben gewoon echt geen bedmens dus daar krijgen ze me vast niet in hahaha. En ik weet ook al zeker dat ik geen bv wil geven bijv.

Ik heb liever een soort vriendin in huis als iemand die mijn huishouden overneemt, want daar kan ik dus echt niet tegen hahaha.

Ik wil idd dezelfde vrouw vragen als de vorige keer.

Ik ga nu doorgeven dat wíj degene zijn die bepalen wat er gaat gebeuren en niet de kraamhulp. Ik wil juist wel de hele kraamweek in bed liggen en me laten verwennen met fruitsalades en lekkere belegde broodjes :dance:
Jaaaaaaaa doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 8:22

Je kan het natuurlijk alvast aangeven, of ze erop selecteren is een tweede.


Maar een kraamhulp verplicht je toch tot niets? Ze zijn er om je te ondersteunen, maar als jij iets perse wil of niet wil dan moet je het gewoon zo aangeven en doen. Daar heeft een kraamhulp m.i. niets mee te maken. Ik zou je dat dus gewoon voornemen en welke kraamhulp je dan ook krijgt, gewoon lekker op jouw manier je kraamweek doen.

Hier wilde de kraamhulp juist dat ik dag 1 al uit bed kwam even gezellig naar beneden. Daar had ik echt totaal geen behoefte aan (vond het zo fijn in mijn babybubbel die eerste dag) dus heb het ook niet gedaan. edit- en dat vond ze toen dus ook helemaal prima! Ze vond het juist fijn dat ik/wij aangaven hoe we het graag zagen zij ze achteraf.


Laatst aangepast door Nicci op zo 3 jun 2012 - 8:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Printje zo 3 jun 2012 - 8:23

Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:Ja hoor, je kunt dat soort voorkeuren gerust doorgeven. Een tweede is natuurlijk of ze er ook daadwerkelijk wat mee gaan doen...

hahaa nou ik ben gewoon echt geen bedmens dus daar krijgen ze me vast niet in hahaha. En ik weet ook al zeker dat ik geen bv wil geven bijv.

Ik heb liever een soort vriendin in huis als iemand die mijn huishouden overneemt, want daar kan ik dus echt niet tegen hahaha.

Ik wil idd dezelfde vrouw vragen als de vorige keer.

Ik ga nu doorgeven dat wíj degene zijn die bepalen wat er gaat gebeuren en niet de kraamhulp. Ik wil juist wel de hele kraamweek in bed liggen en me laten verwennen met fruitsalades en lekkere belegde broodjes :dance:

Over het eerste zijn we het helemaal eens hahaha

Ow nee, lekkere broodjes wil ik wel maar niet in bed hahahaha gewoon lekker op de bank of aan tafel, das meer mijn ding.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Printje zo 3 jun 2012 - 8:24

Nicci schreef:Je kan het natuurlijk alvast aangeven, of ze erop selecteren is een tweede.


Maar een kraamhulp verplicht je toch tot niets? Ze zijn er om je te ondersteunen, maar als jij iets perse wil of niet wil dan moet je het gewoon zo aangeven en doen. Daar heeft een kraamhulp m.i. niets mee te maken. Ik zou je dat dus gewoon voornemen en welke kraamhulp je dan ook krijgt, gewoon lekker op jouw manier je kraamweek doen.

Hier wilde de kraamhulp juist dat ik dag 1 al uit bed kwam even gezellig naar beneden. Daar had ik echt totaal geen behoefte aan (vond het zo fijn in mijn babybubbel die eerste dag) dus heb het ook niet gedaan.

Nou mijn eerste kraamhulp leek het gewoon allemaal helemaal over te nemen, ze mag natuurlijk tips geven maar ik vind het belangrijker dat ze kijken naar de persoonlijke situatie. Voor mij was het niets dat in bed liggen, dat had de andere kraamverzorgster dus gelukkig meteen door.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 8:27

Nicci schreef:Je kan het natuurlijk alvast aangeven, of ze erop selecteren is een tweede.


Maar een kraamhulp verplicht je toch tot niets? Ze zijn er om je te ondersteunen, maar als jij iets perse wil of niet wil dan moet je het gewoon zo aangeven en doen. Daar heeft een kraamhulp m.i. niets mee te maken. Ik zou je dat dus gewoon voornemen en welke kraamhulp je dan ook krijgt, gewoon lekker op jouw manier je kraamweek doen.

Hier wilde de kraamhulp juist dat ik dag 1 al uit bed kwam even gezellig naar beneden. Daar had ik echt totaal geen behoefte aan (vond het zo fijn in mijn babybubbel die eerste dag) dus heb het ook niet gedaan. edit- en dat vond ze toen dus ook helemaal prima! Ze vond het juist fijn dat ik/wij aangaven hoe we het graag zagen zij ze achteraf.

de kraamhulp verplichtte ons in feite ook tot niets, maar de manier waarop alles gebracht werd deed me het gevoel geven dat ik niet zoveel in te brengen had. Zo ging ze om 10.00u altijd het bed verschonen en 'moest' ik even douchen, terwijl ik om 10.00u helemaal geen zin had om te douchen. Zo waren er wel wat meer dingetjes, dat zei ze: 'dan gaan we nu even zus of zo doen'. Bij de eerste werd ik een beetje geleefd in de kraamweek, dus dat deed ik dan maar (of wij keken toe Cry ) . Bij de volgende wil ik dat de kraamhulp ons wat meer aan het ondersteunen is ipv het ritme op de dag bepaalt.


ooh en ik moest aan het einde van de kraamweek weer participeren in het huishouden, hahahahah! Dat ga ik deze keer écht niet doen, ze bekijken het maar lol!


Laatst aangepast door Rejoy. op zo 3 jun 2012 - 8:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  piene1983 zo 3 jun 2012 - 8:28

Daar kun je prima om vragen hoor! Doen! Ik heb ook gevraagd om iemand die wat steviger in de schoenen staat omdat ik zelf nogal pittig uit de hoek kan komen en daarbij dan geen "doetje" aan mijn kraambed kan gebruiken. Of dat nou een 18 jarige met "ballen" is of een 40 jarige rot in het vak maakt me niet uit, zo heb ik het ook een beetje aangegeven en dat vond de vrouw die de intake deed geen probleem. Ze begreep wat ik bedoelde. Ben wel benieuwd wat voor iemand ik dan krijg...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 8:29

Dat scheelt denk ik ook een hoop Printje en Rejoy. Zou dat nu komen doordat het jullie 2e is!? Dat je daar wat assertiever in bent misschien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 8:31

Nicci schreef:Dat scheelt denk ik ook een hoop Printje en Rejoy. Zou dat nu komen doordat het jullie 2e is!? Dat je daar wat assertiever in bent misschien?

je weet wat beter wat je kunt verwachten, je hebt de ervaring van de eerste keer, ik denk dat dit wel meespeelt idd. De eerste keer heb je gewoon geen idee wat je van zo'n kraamweek en alles moet verwachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Printje zo 3 jun 2012 - 8:33

Nicci schreef:Dat scheelt denk ik ook een hoop Printje en Rejoy. Zou dat nu komen doordat het jullie 2e is!? Dat je daar wat assertiever in bent misschien?

Dat denk ik wel, je weet nu toch een hoop meer. Ik hou zelf niet zo van dat geflauwekul, daarmee bedoel ik dus gewoon niet allemaal flauw met me doen maar normaal. En als iemand belt neem ik gewoon op en hoeft zij dat niet voor mij te regelen etc etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 8:35

Rejoy. schreef:
Nicci schreef:Dat scheelt denk ik ook een hoop Printje en Rejoy. Zou dat nu komen doordat het jullie 2e is!? Dat je daar wat assertiever in bent misschien?

je weet wat beter wat je kunt verwachten, je hebt de ervaring van de eerste keer, ik denk dat dit wel meespeelt idd. De eerste keer heb je gewoon geen idee wat je van zo'n kraamweek en alles moet verwachten.

Ik had mij er al wel in die zin op voorbereid dat ik echt goed wist hoe ik de kraamweek zag. Ik hoorde zoveel verhalen over constant visite, stampende kraamhulpen dat ik al een heel plaatje in mijn hoofd had hoe ik het vooral niet wilde. Wij hebben na die eerste dag ook samen met onze kraamhulp (was echt een topvrouw) besproken hoe we het graag wilden. Het is toen uiteindelijk helemaal zo gegaan als ik/wij voor ogen had(den).

Ik kan me goed voorstellen dat het ook anders kan zijn, als ik het in mijn omgeving hier soms hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 8:36

Printje schreef:
Nicci schreef:Dat scheelt denk ik ook een hoop Printje en Rejoy. Zou dat nu komen doordat het jullie 2e is!? Dat je daar wat assertiever in bent misschien?

Dat denk ik wel, je weet nu toch een hoop meer. Ik hou zelf niet zo van dat geflauwekul, daarmee bedoel ik dus gewoon niet allemaal flauw met me doen maar normaal. En als iemand belt neem ik gewoon op en hoeft zij dat niet voor mij te regelen etc etc.

Ja precies. Ik zou het gewoon aangeven en daarnaast ook gewoon een momentje met je kraamhulp plannen als ze er net is. Gewoon even samen op bed (onee aan tafel Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? 1578173417 ) doorspreken hoe jij het ziet. Afhankelijk van hoe je je voelt dan ook! Ik vind de telefoon voor je opnemen ook wel heel betuttelend trouwens..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Printje zo 3 jun 2012 - 8:38

Nicci schreef:
Printje schreef:
Nicci schreef:Dat scheelt denk ik ook een hoop Printje en Rejoy. Zou dat nu komen doordat het jullie 2e is!? Dat je daar wat assertiever in bent misschien?

Dat denk ik wel, je weet nu toch een hoop meer. Ik hou zelf niet zo van dat geflauwekul, daarmee bedoel ik dus gewoon niet allemaal flauw met me doen maar normaal. En als iemand belt neem ik gewoon op en hoeft zij dat niet voor mij te regelen etc etc.

Ja precies. Ik zou het gewoon aangeven en daarnaast ook gewoon een momentje met je kraamhulp plannen als ze er net is. Gewoon even samen op bed (onee aan tafel Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? 1578173417 ) doorspreken hoe jij het ziet. Afhankelijk van hoe je je voelt dan ook! Ik vind de telefoon voor je opnemen ook wel heel betuttelend trouwens..

hahaha idd aan tafel;)

Ze bedoelde het vast allemaal goed, het was hier ook geen huis-tuin-en keuken kraamverlof natuurlijk maar doordat mijn man zo ziek was was mijn wil om dingen zelf te doen juist zo groot. hij was eindelijk thuis na 5,5 week ziekenhuis dat ik helemaal niet zat te wachten om een vreemde die mijn huis even kwam overnemen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 8:40

Printje, dat lijkt me ook wel een behoorlijk heftige (en uitzonderlijke) situatie. Hoop dat je volgende kraamweek lekker gaat zoals jij het wil!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 19:41

Ik heb op het inschrijfformulier al aangegeven dat ik de hulp die ik had absoluut niet meer zou willen, en bij de intake ga ik daar ook zeker op hameren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg? Empty Re: Zou je hierom kunnen vragen bij de kraamzorg?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum