Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Middagslaapje, wat te doen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Middagslaapje, wat te doen? Empty Middagslaapje, wat te doen?

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 20:10

Sinds 2,5 week wil S. niet meer zo goed slapen in de middag. Ik leg hem dan nog steeds op bed om 13.00. Normaal gezien sliep hij meteen in tot 15.00 maar nu ligt dan meer dan een half uur/ 3 kwartier te keten en dan slaapt hij uiteindelijk zo'n uur tot anderhalf uur.

Als hij dan s'middags een uur/anderhalft uur heeft geslapen slaapt hij s'avonds pas met wat moeite rond een uur of half 10. Normaal is het kwart voor 8 gewoon bedtijd voor hem. Er zitten ook dagen tussen dan meneer overdag niet wil slapen en hij dus s'avonds wel meteen slaapt.

Wat moet ik nu doen? Hem s'middags gewoon niet meer naar bed brengen? Opzich slaapt hij 3 dagen in de week nog zo'n 1,5 uur en ik merk toch aan hem dat hij dan met een beter humeur de middag door komt dan als hij niet slaapt. Maargoed het is ook wel fijn dat hij s'avonds meteen slaapt en manlief en ik nog een beetje rustig van onze avond kunnen genieten Wink

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje, wat te doen? Empty Re: Middagslaapje, wat te doen?

Bericht  Mom-Of-3 do 6 sep 2012 - 20:16

Ik weet niet hoe laat hij s'morgens wakker is? Als hij vroeg wakker is zou ik hem wel laten slapen en s'avonds dan wat later naar bed. En anders niet laten slapen en op tijd naar bed s'avonds.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje, wat te doen? Empty Re: Middagslaapje, wat te doen?

Bericht  Coco do 6 sep 2012 - 20:25

Misschien om de dag nog een middagslaapje?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje, wat te doen? Empty Re: Middagslaapje, wat te doen?

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 20:28

Mom-Of-2 schreef:Ik weet niet hoe laat hij s'morgens wakker is? Als hij vroeg wakker is zou ik hem wel laten slapen en s'avonds dan wat later naar bed. En anders niet laten slapen en op tijd naar bed s'avonds.

De ene keer is hij om 7.45 wakker en de andere keer om 8.45. Vandaag was het 8.45 dus geen middagslaapje vandaag waarschijnlijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje, wat te doen? Empty Re: Middagslaapje, wat te doen?

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 20:41

Ik zou hem dan alleen nog maar in bed leggen op de momenten dat hij ook echt moe is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje, wat te doen? Empty Re: Middagslaapje, wat te doen?

Bericht  Mom-Of-3 do 6 sep 2012 - 20:42

Dan zou ik het per dag bekijken. Zo doen wij dat ook met de jongste, vanmorgen was ze vroeg wakker dus vanmiddag gaat ze naar bed en laat ik haar niet te lang slapen want dan gaat ze s'avonds ook pas rond half 10 slapen en dat willen we natuurlijk niet. Na een uurtje zet ik haar deur open en rommel ik wat boven zodat ze wat tijd heeft om rustig wakker te worden.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje, wat te doen? Empty Re: Middagslaapje, wat te doen?

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 20:45

Gisteren hadden wij precies hetzelfde, eerst een uur lopen keten, naar daarna wel een uur geslapen. Ze us vandaag vrolijk wakker geworden, dus ik denk dat ik haar wakker hou vanmiddag. En nu maar hopen dat t gezellig blijft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje, wat te doen? Empty Re: Middagslaapje, wat te doen?

Bericht  Tania do 6 sep 2012 - 21:34

Hier hebben we dat ook een beetje op het moment. Zonder slaapje kan hij eigenlijk nog niet maar als hij wel geslapen heeft dan slaapt hij 'savonds later in. Hij gaat wel gewoon om 19.00 naar bed maar ligt dan te kletsen en te spelen tot 20.30/21.00. Als hij niet slaapt 'smiddags wordt hij aan het eind van de dag vervelend en als we dan nog weg moeten met de auto valt hij dan ook in slaap.
Laatst had hij ook een week dat hij niet wilde slapen 'smiddags, dan haalde ik hem ook gewoon uit bed maar nu gaat hij wel weer meteen slapen als ik hem erin lig.

Ik laat het maar even zo, als hij wil slapen gaat hij slapen als hij niet naar bed wil dan niet. Het zal wel vaker gaan gebeuren dat hij niet meer wil slapen totdat hij helemaal niet meer slaapt 'smiddags denk ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje, wat te doen? Empty Re: Middagslaapje, wat te doen?

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 21:37

Hier wisselt het ook heel erg met de slaapjes als hij na 2 uur nog slaapt smiddags dan slaapt hij savonds voor 9 uur niet, maar ja hij heeft het wel nodig dus laat hem dan maar lekker liggen.

Kortom, ik zou hem gewoon laten slapen smiddags en dan savonds maar even een uurtje later naar bed tot dat hij uit die overgangsfase is en zonder slaapje kan. ( zo doe ik het nu ook)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje, wat te doen? Empty Re: Middagslaapje, wat te doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum