Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Middagslaapje

3 plaatsers

Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Middagslaapje

Bericht  Twellie zo 25 maa 2012 - 8:47

Het middagslaapje is er al een tijdje af bij onze oudste, maar ik heb toch het idee dat ze wat slaap tekort krijgt. Aan het eind van de dag kan ze zich niet meer vermaken, wordt ze hangerig, snel boos enzovoorts. Uurtje eerder naar bed is geen optie, ze slaapt 's nachts al veertien uur aan een streep en vijftien uur vind ik echt te lang in verband met vocht.

Dus nu heb ik deze week geprobeerd om haar weer 's middags naar bed te brengen: ze slaapt dan zo'n twee uur en wordt weer helemaal vrolijk wakker. 's Avonds is er dan ook niks aan de hand qua slecht humeur, maar ze komt dan gewoon niet in slaap voor tien (of elf.. of twaalf...) uur. Niet dat ze gaat huilen in bed, maar ze is dan hele verhalen aan het kletsen, liedjes aan het zingen enzovoorts.

Toen maar eens geprobeerd haar na een uur middagslaap wakker te maken, resultaat: verschrikkelijk humeur dat de hele dag niet meer opklaart.

Iemand nog andere ideeen wat ik zou kunnen doen?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 8:49

Onze dochter slaapt sinds een paar weken niet meer (althans, niet thuis, bij oma wel...) en zij mag 's middags even met speentje en muisje een dvd kijken op de bank. Dat deden we bij onze oudste ook toen hij niet meer sliep 's middags (al was hij veel jonger) en dat werkt wel, ze blijft ook rustig liggen onder een deken en na een half uur ongeveer staat ze weer op, brengt haar speen naar bed en gaat weer verder. Misschien kun je zoiets proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Dora zo 25 maa 2012 - 8:51

Arden schreef:Onze dochter slaapt sinds een paar weken niet meer (althans, niet thuis, bij oma wel...) en zij mag 's middags even met speentje en muisje een dvd kijken op de bank. Dat deden we bij onze oudste ook toen hij niet meer sliep 's middags (al was hij veel jonger) en dat werkt wel, ze blijft ook rustig liggen onder een deken en na een half uur ongeveer staat ze weer op, brengt haar speen naar bed en gaat weer verder. Misschien kun je zoiets proberen.

Zoiets wilde ik voorstellen.... (al is het bij ons nog niet zover)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Susan zo 25 maa 2012 - 8:52

Hier is het middagslaapje er ook af, maar wat ik wel eens doe als ze erg vroeg wakker is en ik bijna zeker weet dat ze het niet gaat redden is haar juist een uurtje eerder laten slapen overdag en dan ook maar een uurtje, daarna maak ik haar wakker. Voorheen sliep ze dus standaard van twaalf tot twee en nu dan - als het echt nodig is - van elf tot uiterlijk twaalf.

Ze begint al wel steeds beter te wennen aan geen middagslaapje, in het begin was ze ook sneller humeurig, maar nu merk ik dat eigenlijk niet meer echt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Susan zo 25 maa 2012 - 8:54

Arden schreef:Onze dochter slaapt sinds een paar weken niet meer (althans, niet thuis, bij oma wel...) en zij mag 's middags even met speentje en muisje een dvd kijken op de bank. Dat deden we bij onze oudste ook toen hij niet meer sliep 's middags (al was hij veel jonger) en dat werkt wel, ze blijft ook rustig liggen onder een deken en na een half uur ongeveer staat ze weer op, brengt haar speen naar bed en gaat weer verder. Misschien kun je zoiets proberen.

Dat mag Yrsa inderdaad ook, even naar Dora kijken of Rolie Polie Olie of iets anders waar Ezra niks aan vindt, dan kan ik in de tussentijd alles aan kant maken voor als hij thuiskomt en heel even iets voor mezelf doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 18:30

Arden schreef:Onze dochter slaapt sinds een paar weken niet meer (althans, niet thuis, bij oma wel...) en zij mag 's middags even met speentje en muisje een dvd kijken op de bank. Dat deden we bij onze oudste ook toen hij niet meer sliep 's middags (al was hij veel jonger) en dat werkt wel, ze blijft ook rustig liggen onder een deken en na een half uur ongeveer staat ze weer op, brengt haar speen naar bed en gaat weer verder. Misschien kun je zoiets proberen.

Ons zoontje slaapt ook al een tijdje overdag niet meer, maar dit heeft hij altijd even nodig. Even 'soezen' op de bank met Mickey Mouse Clubhuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum