Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Middagslaapje

+3
Jazzlyn
RiLiJu
Darius
7 plaatsers

Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Middagslaapje

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 3:07

Hoe is het middagslaapje er bij jullie kinderen vanaf geraakt?

Onze dochter wordt steeds eerder wakker (7.30u, nog niets te klagen, maar eerder was het tussen 8 en 8.30u), maar gaat tussen de middag ook steeds later naar bed. Vandaag was het 14u voor ze sliep. Ze slaapt dan vaak wel 1.5 tot 2 uur, dus het is regelmatig al tegen 16u voor ze er weer uit komt.

Is bij jullie kinderen het middagslaapje ineens verdwenen, of werd het middagslaapje ook steeds later tot het moment dat ze het de hele middag trokken en dan 's avonds vroeg naar bed?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Darius wo 14 maa 2012 - 3:13

Het kan misschien ook nog wel een fase zijn. Toen L. net zo oud was als jouw dochter, had hij soms ook wel eens een paar dagen dat hij niet wilde slapen. We hoopten toen echt heel erg dat hij weer zou gaan slapen, in ieder geval totdat Pe.pijn geboren was, zodat ik in de middag eerst nog even wat rust had. Maar hij is er eigenlijk nooit vanaf geraakt en slaapt gewoon heerlijk van 12:30 uur tot 15:00 uur, al een paar maanden lang.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 3:14

ze wil wel gewoon gaan slapen hoor, maar ze is dan gewoon nog niet moe. Ze wordt pas tegen een uur of twee moe, eerder slaapt ze ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 3:19

Darius schreef:Het kan misschien ook nog wel een fase zijn. Toen L. net zo oud was als jouw dochter, had hij soms ook wel eens een paar dagen dat hij niet wilde slapen. We hoopten toen echt heel erg dat hij weer zou gaan slapen, in ieder geval totdat Pe.pijn geboren was, zodat ik in de middag eerst nog even wat rust had. Maar hij is er eigenlijk nooit vanaf geraakt en slaapt gewoon heerlijk van 12:30 uur tot 15:00 uur, al een paar maanden lang.

*zucht* Deed ze dat hier ook maar!


Hier al vanaf haar eerste verjaardag nog sporadisch een middagslaapje.
En nu al zeker een maand of 4/5 helemaal niet meer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 3:22

Hoelaat gaan ze s'avonds dan naar bed TBIB en is ze de volgende ochtend wakker?

Hier heeft meneer misschien 3x zijn middagslaapje overgeslagen maar daar wordt hij alleen maar chagerijniger van Wink
Meestal slaapt hij van 12.30 tot 14.30

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  RiLiJu wo 14 maa 2012 - 3:24

TBIB schreef:
Darius schreef:Het kan misschien ook nog wel een fase zijn. Toen L. net zo oud was als jouw dochter, had hij soms ook wel eens een paar dagen dat hij niet wilde slapen. We hoopten toen echt heel erg dat hij weer zou gaan slapen, in ieder geval totdat Pe.pijn geboren was, zodat ik in de middag eerst nog even wat rust had. Maar hij is er eigenlijk nooit vanaf geraakt en slaapt gewoon heerlijk van 12:30 uur tot 15:00 uur, al een paar maanden lang.

*zucht* Deed ze dat hier ook maar!


Hier al vanaf haar eerste verjaardag nog sporadisch een middagslaapje.
En nu al zeker een maand of 4/5 helemaal niet meer!

Haha, hier ook niet hoor! De jongste daarintegen is echt een slaapkop. Die is 11 maanden, maar hij slaapt nog twee keer twee uur. C.eline sliep op die leeftijd met moeite een uurtje.

Ze wilde op een gegeven moment niet meer naar bed. Toen was ze 12/13 maanden. Ik heb haar er toen uitgehouden en dat hield ze ook prima vol. Ze ging toen wel al om kwart over zes/half zeven naar bed en was dan rond acht uur/half negen wakker. (en af en toe tussendoor)
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 3:30

@ Razz: Meestal rond 19u.
(Hangt ook een beetje van A. zijn fles af. Als die om 19u is dan gaat ze wat later)
En nu is ze al 2 weken rond 08u wakker. Meestal is dat pas tegen 09u.

@ RiLiJu: Dat is wel fijn, dat je er nog 1 hebt die zo lekker slaapt!
A. slaapt ook maar weinig overdag, tussen de flessen door 2-2½ uur ongeveer.
En is tussen 05.00 en 06.00 weer paraat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Jazzlyn wo 14 maa 2012 - 3:34

Rejoy. schreef:ze wil wel gewoon gaan slapen hoor, maar ze is dan gewoon nog niet moe. Ze wordt pas tegen een uur of twee moe, eerder slaapt ze ook niet.
Mijn zoontje heeft die fase ook gehad.. Precies wat jij nu zegt, moe maar niet moe genoeg. Wel om 2 uur a half 3.

nu is het weer netjes tussen 12 en 1 Very Happy hij is wel elke morgen tussen half 6 en half 7 wakker.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Fiwen wo 14 maa 2012 - 3:35

J.uul slaapt nog dagelijks 2 uur 's middags, soms zelfs 2.5 tot 3 uur. Meestal gaat ze rond 1 uur naar bed en dan is ze ook echt helemaal total-loss als ze naar bed gaat. Ik kan haar trouwens ook om half 12/12 uur in bed leggen en dan slaapt ze ook gewoon, is wel eens handig als ik 's middags nog wat wil gaan doen.
Vandaag lag ze er 'pas' om half 2 in en ze ligt nu nog heerlijk te slapen, ga haar ook niet wakker maken want dan heb ik een vreselijk sacherijnig kind hier rond lopen.
Daar staat trouwens wel tegenover dat ze 's avonds pas om half 8 naar bed gaat (en rond kwart over 8 slaapt) en tussen half 7 en 7 uur weer wakker is.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 3:36

Hier gaat ze meestal ook laat naar bed. Nu is het vaak rond 20u en af en toe zelfs 20.30u. Ze slaapt dan tot ongeveer 7.30u

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Susan wo 14 maa 2012 - 4:02

Als Yrsa tussen de middag slaapt dan komt ze 's avonds niet in slaap, dus ik ben haar gewoon op gaan houden tussen de middag en sindsdien komt ze veel beter in slaap 's avonds. We gaan nu meestal rond de tijd dat ze eerst naar bed ging altijd even boodschappen doen of iets anders doen en dan mag ze daarna nog eventjes televisie kijken voordat Ezra thuiskomt.

Als ik merk dat ze het niet gaat redden omdat ze bijvoorbeeld vroeg wakker was, leg ik haar een uurtje op bed tussen 11.00 en 12.00 (in plaats van een langer slaapje tussen 12.00-14.00 zoals voorheen).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  M@niek wo 14 maa 2012 - 4:46

F.elice heeft een tijdje gehad dat ze smiddags niet wou slapen wij dachten echt dat het middagslaapje er van af was maar nu slaapt ze toch al weer een tijdje smiddags.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 10:32

Dylan slaapt nu op zijn vrije middagen en soms in het weekend nog tussen de middag :shock: En die is 4,5 jaar! Tot hij naar school ging sliep hij nog elke dag,, echter was het wel zo dat als we een dagje weggingen hij niet meer naar bed Moest maar wel beter voor hem.

Nou is het zo dat Dylan een heel gevoelig mannetje is en moeite heeft met prikkelverwerking en hier dus echt ook fysieke rust voor nodig heeft. Daarnaast gaat hij om 18.30 naar bed tot een uur of 7 smorgens.

Lynn is ruim 1,5 jaar en slaapt dezelfde tijdens als haar broer alleen slaapt zij wel elke middag ruim 2 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Parisienne wo 14 maa 2012 - 21:38

Hier slaapt N. ook nog tussen de middag. Meestal gaat ze rond 12.30 uur naar bed en haar slaapje varieert tussen de 1,5 tot 3 uur. Ik moet haar wel laten liggen, als ik haar wakker maak is dat niet bevorderlijk voor de rest van de dag! :P

Misschien is het inderdaad even een fase Rejoy? Wellicht kan je 's ochtends wat actievere dingen ondernemen (mits je dat zelf aankan natuurlijk). Even lekker een stuk wandelen buiten waarbij ze zelf loopt, of gelijk boodschappen doen 's ochtends. Haar lekker actief bezig laten zijn zodat ze 's middags wat sneller moe is en eerder kan slapen? Of helpt dat ook niet?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje Empty Re: Middagslaapje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum