Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pfff weer drama in de tent.. Update pag 4

+21
*Troela*
bolus26
Stuiterbal
Poubelle
Arwyn
Burn
Parisienne
Limburg85
mzcharlotte
Ella
Pompoen
lobster
MADDIE
Mamsie
Tania
Minx
Lady4
SoGood
Paper Crown
Kaboutertje
RYW
25 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Pfff weer drama in de tent.. Update pag 4 Empty Pfff weer drama in de tent.. Update pag 4

Bericht  RYW do 6 sep 2012 - 19:41

Even geknipt en geplakt uit een ander topic...

Nou, hier is inderdaad zoals verwacht de boel behoorlijk geklapt tussen mijn vriend en zijn ex. Nadat ze 5 weken radiostilte had gehouden, stiekem op vakantie was gegaan met zijn zoon zonder overleg en in mijn vriends weekend en zonder te reageren op telefoontjes en smsjes belde ze ineens en mijn vriend zat toen met zijn beste vriend in het ziekenhuis en had de telefoon dus uitgezet. Toen beschuldigde ze hem ervan dat hij niet opnam, dat hij degene was die niets had laten horen, dat wat haar betreft het vertrouwen volledig weg was en dat ze helemaal opnieuw die band moeten opbouwen. Mijn vriend mag een uurtje op bezoek komen, zonder 'dat wijf' (ik dus), en meer niet. Hem in zijn eentje zien? Nooit meer.

Mijn vriend is heel kwaad geworden, had gelukkig alles bewaard van sms'jes en telefoontjes, en heeft haar een uitgebreide mail teruggestuurd met het overzicht van al zijn pogingen tot contact inclusief datum en tijd. Hij heeft gezegd dat hij haar voorwaarden niet accepteert, dat hij verwacht dat zijn zoon dit weekend bij hem is en dat ze dan gelijk afspraken op papier zetten over omgangsregeling en gedeeld gezag. Nou weten we allebei dat dat natuurlijk niet gaat gebeuren, maar hij wil niet degene zijn die het afkapt... Hij heeft gezegd: de kans is groot dat ik mijn zoon voor een heel lange tijd of misschien wel nooit meer zie, maar ik weiger mee te gaan in haar manipulatiespelletjes, ik laat me niet meer zo bespelen, dat is nu per direct klaar.

Ik vind het echt heel heftig en vreselijk voor hem, kan me niet voorstellen hoe dat moet voelen. Maar hij voelt ergens ook een soort berusting dat het nu in ieder geval duidelijk is, en zal later een beslissing nemen of hij het nogmaals via de rechter wil gaan afdwingen of dat hij het, voor de gemoedsrust van hemzelf en zijn zoon, hierbij laat... Voorlopig neigt hij naar het laatste. Echt heartbreaking is het...

Laatst aangepast door RYW op di 11 sep 2012 - 18:18; in totaal 1 keer bewerkt
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfff weer drama in de tent.. Update pag 4 Empty Re: Pfff weer drama in de tent.. Update pag 4

Bericht  Kaboutertje do 6 sep 2012 - 19:47

Wat heftig zeg! Je zal je ook wel machteloos voelen in deze situatie. Maar snap wel dat je vriend deze beslissing neemt. Zoals het nu gaat lijkt het me ook ondraaglijk.

Sterkte!
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Pfff weer drama in de tent.. Update pag 4 Empty Re: Pfff weer drama in de tent.. Update pag 4

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 20:00

Jeetje mina wat heftig! Vnd het ook heel sneu van die ex dat ze het op vertrouwen gooit. Alsof je vriend zijn bloedeigen zoon iets aan zou doen. Integendeel, zij is juist degene die het dat kleine ventje moeilijk maakt.

Lijkt me zwaar voor jullie. Sterkte Pfff weer drama in de tent.. Update pag 4 699888

Gast
Gast

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 20:02

Ik was zeker wel naar de rechtbank gegaan. Op deze manier wint die vrouw dus alsnog met haar manipulatiespelletjes..
Veel sterkte! hug

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 6 sep 2012 - 20:05

Ik heb 't al vaker verteld maar die ex van je vriend vertoond exact dezelfde trekjes als de 'moeder' van mijn man. Na hun scheiding áltijd die man bedreigd altijd zo tot wanhoop gedreven, altijd zo woorden verdraaid.. De vader van mijn man heeft op een gegeven moment ook gezegd: tot hier en niet verder. En toen heeft mijn man van 5 jaar tot 25 sporadisch gehoord van zijn vader. Zelf had hij ook nooit de behoefte om contact te zoeken met zijn pa omdat hij daadwerkelijk werd voorgelogen over wat er was gebeurd.

Aan de ene kant denk ik: je vriend mag niet stoppen met vechten voor zijn zoon maar met zo'n raar mens (zo onvoorspelbaar en manipulatief) valt gewoon niet mee te leven.. Hij kan geen stap vooruit of achteruit nu. Dit is precies wat zij wil, hem zoveel mogelijk dwarsbomen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  SoGood do 6 sep 2012 - 20:15

Wat een ellende RYW.. Sterkte.. Pfff weer drama in de tent.. Update pag 4 699888
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 20:24

Het arme jongske, dat voorop...

Maar ook voor je vriend, en voor jou en jullie relatie. Wat een gedoe...keer op keer....
Is er een mogelijkheid tot gerechtelijke stappen? Niet dat dat veel zal helpen, zij zal hun zoontje wel bij je vriend wel kunnen weghouden als zij dat wil, maar misschien staat hij sterker als er dingen op papier staan?

Gast
Gast

Bericht  Lady4 do 6 sep 2012 - 20:29

Een hele dikke knuffel. hug

Ook hier weer allemaal ellende met vriend zijn ex, dus ik denk dat wij momenteel een heleboel dezelfde emoties ervaren. Sad

Misschien is het een idee dat jullie naar de rechter stappen, voor het afdwingen van een goede omgangsregeling. Het gedrag van zijn ex laat namelijk zwaar te wensen over. En uit ervaring weet ik nu dat rechters daar absoluut niet van gediend zijn. Die stellen echt het belang van het kind voorop. En dat is niet sat hij bij zijn vader en stiefmoeder weggehouden wordt. Ik denk dat dat best positief kan uitpakken voor jullie.

Laatst aangepast door Lady4 op do 6 sep 2012 - 20:32; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Minx do 6 sep 2012 - 20:32

Jeetje wat heftig weer, wat ik me af vraag is heks wel geschikt om een kind op te voeden en brengt zij hun zoontje niet in gevaar? Wat een moeilijke keuze lijkte dit. Hoop wel dat je vriend wil blijven vechten hoe moeilijk het ook is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  RYW do 6 sep 2012 - 20:37

Thanks voor de lieve reacties!

PC: ja, we hebben het er inderdaad vaker over gehad, en dat is precies waar mijn vriend bang voor is, dat zijn zoon zal worden voorgelogen over waarom papa er niet is..

Fruity & PinkCoelho: misschien doet hij dat wel, de gang naar de rechter maken. Maar als hij dat niet doet accepteer en respecteer ik dat ook en sta ik ook volledig achter hem. Dit speelt nu al vier jaar, en zoiets trekt je echt volledig leeg qua energie. Ik weet niet of mijn vriend het kan, zowel financieel als emotioneel, om die strijd nog een keer aan te gaan. Ook omdat je dan in een oorlog zit, en zij er absoluut niet voor terugdeinst haar eigen kind als wapen te gebruiken.

Lady: wat kut dat jullie er ook weer mee zitten hug Ongelofelijk soms hoe sommige moeders zo op wraak en macht uit zijn dat ze daarvoor hun kind ongelukkig willen maken. De haat voor de ex is dus groter dan de liefde voor het kind, wat voor een betreurenswaardig persoon ben je dan.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  RYW do 6 sep 2012 - 20:38

Oh ja, kleine toevoeging: mijn vriend is herstellende van een burnout, gedeeltelijk door dit slepende probleem, en helaas is 'blijven vechten' dan niet zo haalbaar en logisch als we wel zouden willen. Was dat maar anders!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 20:40

Ik weet ook niet of blijven vechten altijd de meest juiste optie is voor álle partijen....

Ik vind het heel rot, voor alle betrokkenen....
En ook voor jou, Lady4 en jullie betrokkenen..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 20:51

Bah ik krijg kippenvel van je verhaal. Wat is dit pijnlijk voor je vriend. Cry Ik begrijp heel goed dat hij voor de 2de optie wilt kiezen. Wat een draak is dat mens toch ook! Kan hij niet met bewijzen aankomen dat ze niet helemaal in orde is? Zorgt ze wel goed voor dat mannetje? Ik heb de nijging op de zeggen, zij een draak--> hij een drakendoder oftewel net zo gemeen spelen als wat zijn ex doet. Maar vaak zijn dit niet echt de juiste oplossingen. Maar dit moet toch wel eens door zijn hoofd geschoten zijn?

Ik vind het ontzettend naar voor jullie? De onmacht en verdriet zoiets gun je niemand! Komt hier ooit nog een oplossing voor? Ik hoop het met alles, ontzettend veel sterkte hug

Gast
Gast

Bericht  Lady4 do 6 sep 2012 - 21:54

Wat jammer dat juridische stappen nu niet echt een mogelijkheid is. Het is inderdaad slopend ( en het kost zóveel geld), maar aan de andere kant is deze situatie ook slopend. Misschien nog wel slopender.

Ik leef en voel echt met je mee. Ik heb me gisteravond ook zo ongelofelijk kut gevoeld. Heb echt even de ogen uit mijn hoofd gehuild. Het voelt allemaal zo onterecht waar mijn vriend elke keer in belandt. En wat jij zegt klopt ook hier, ook dit is een moeder die haar eigen belang vooropstelt aan dat van haar zoon.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  RYW do 6 sep 2012 - 22:11

Dat is denk ik het lot van veel stiefmoeders, Lady.. Je ziet dat de persoon van wie je het meeste houdt bewust zo intens verdrietig gemaakt wordt, daar waar het het meeste zeer doet: via zijn kind. En zelf sta je langs de zijlijn, met je neus bovenop zijn verdriet, machteloos, meetreurend, maar niet in staat iets aan het onrecht te veranderen. Niet in staat om iets te doen om het probleem op te lossen, om hem weer gelukkig te laten zijn, om te helpen dat ventje te bieden wat hij nodig heeft: zijn vader. Ik leef ook met jou mee, en voel jouw verdriet ook.

Ik heb net even kort mijn vriend gesproken. Hij is helemaal lamgeslagen, praat bijna emotieloos, heeft niet geslapen vannacht, praat er met niemand over behalve met mij. Hij ziet voor nu geen mogelijkheid om nog te vechten, en denkt nu dat het een aflopende zaak is. Ik heb hem gevraagd nog geen beslissingen te nemen en geen dingen te doen of zeggen die hij niet kan terugdraaien totdat hij wat is bijgekomen. Dat vond hij ook, en hij zei nog enorm veel kracht te halen uit mijn liefde en steun. Dat is dan wel fijn, dat ik dat tenminste kan doen voor hem.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 6 sep 2012 - 22:15

Wat erg voor zijn zoontje zeg. Je zal maar een moeder hebben die je je vader 'afpakt'. En voor je vriend ook vreselijk natuurlijk, het lijkt me echt erg om zo bij je kind vandaan gehouden te worden. Hopelijk hoeft het uiteindelijk niet zo ver te komen dat ze mekaar nooit meer zien want dat zou wel heel verdrietig zijn.

Deed ze ook al zo voordat hij een relatie met jou had eigenlijk?

Sterkte voor jullie hug

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  RYW do 6 sep 2012 - 22:25

Nou, dat begon min of meer tegelijkertijd, alleen wist ze toen niet van mij af. Hij was bij haar weggegaan omdat hij het gemanipuleer en het extreme wantrouwen echt niet meer trok, en toen bleek na hun breuk dat ze zwanger was. Ze wilde toen dat hij terug kwam, en heeft dat dus ook tijdens de zwangerschap geprobeerd. Hij heeft gezegd dat hij niet terug wilde maar wel een vader voor zijn kind wilde zijn, maar dat was niet genoeg. Ik kende hem toen wel (we waren collega's) maar we hadden nog geen relatie. Toen zijn zoontje 2 ,maanden was kregen we wat met elkaar, maar omdat hij zijn zoon niet mocht erkennen durfde hij dat niet aan haar te vertellen, want zij wilde hem immers nog steeds terug. Als ze dan hoorde dat hij mij had, dan zou ze hem nooit zijn zoon laten erkennen.

Hij mocht toen nooit zijn zoon meenemen of zelfs maar alleen zijn met hem, ze wilde er altijd bij zijn en samen gezinnetjesdingen doen. En toen hij op een gegeven moment zijn zoon naar bed bracht heeft ze in zijn telefoon gekeken en berichten van mij gevonden, en toen is de hele boel natuurlijk ontploft. Na een jaar juridische strijd heeft hij zijn zoon mogen erkennen door vervangende toestemming van de rechter. Nu wil hij natuurlijk ook een omgangsregeling, maar die rechtszaak over erkenning heeft hem zoveel gekost dat hij het liever buiten de rechtszaal om deed. Ze zei dat ze daar wel open voor stond maar eiste een aantal dingen: zijn vriend die in scheiding lag en tijdelijk bij hem woonde moest eruit, zoontje moest een eigen kamertje krijgen dat voldeed aan haar eisen, hij moest eerst een half uur alleen zijn met hem, daarna een uur, daarna anderhalf uur enzovoorts, en dat duurt natuurlijk een tijdje. Nu was mijn vriend zover dat hij zijn zoon van 10 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags had, dat hij ook mij en mijn zoons ontmoet had, de huisgenoot was weg, het kamertje is gemaakt en alles, en nu ineens gebeurt er weer dit...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 do 6 sep 2012 - 22:31

Het doet me echt zeer om je verhaal te lezen RYW. En wat je zegt over mijn rol en jouw in dit hele verhaal, dat is zo kloppend. Gelukkig laat mijn vriend mij ook heel erg merken hoe blij hij is met mijn steun. Voor mijn gevoel kan ik zo weinig doen, maar het is fijn te weten dat hij het toch zo ervaart.

Je mag me altijd pm-en, als je even je verhaal wilt doen. Het is voor jou ook heel moeilijk om hier mee om te gaan en het verdriet van je vriend te zien. Er is nog een forummer die in een soortgelijke situatie zit en ook met haar heb ik regelmatig contact via pm. Het is heel fijn om het af en toe even van je af te schrijven. Ik wil het echter niet op het forum zetten, uit angst dat zij hier heel misschien ook wel komt en het tegen ons zal gebruiken.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  RYW do 6 sep 2012 - 22:37

Geldt ook voor jou, Lady, je kan me er ook altijd over contacten als je het buiten het forum om wil bespreken, op Facebook of PM. Het is prettig erover te praten met anderen die het meemaken. Iedereen leeft mee en dat is heel lief, en ik waardeer dar enorm, maar soms is er onbegrip, wat ik ze ook niet kwalijk kan nemen omdat ze niet in die situatie zitten en het simpelweg niet zelf hebben meegemaakt. Ik hoor wel eens pure verontwaardiging over dat mijn vriend overweegt de strijd op te geven en dat snap ik. Zo zou ik ook gereageerd hebben een paar jaar terug. Maar nu leef ik het, ik maak het mee en ik zie dat het anders in elkaar steekt. Jij leeft het ook, jij kan de volle omvang ervan snappen.

Hè, klotezooi allemaal. Ik PM je wel even.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 do 6 sep 2012 - 23:36

Je hebt pm hoor.

Waar jullie verontwaardiging merken over het feit dat je vriend soms neigt tot opgeven, ervaren wij juist soms verontwaardiging over het feit dat mijn vriend vecht. Sommige mensen zijn er blijkbaar nog steeds van overtuigd dat een moeder altijd de best partij is om een kind op de laten voeden. Gelukkig denken rechters anno 2012 daar anders over.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie do 6 sep 2012 - 23:47

Wat een vreselijke heks! Ik kan het me zo niet voorstellen dat ik dat mijn jongens aan zou doen. Ik man er echt boos om worden en krijg dan zo'n "dat moet toch geregeld worden" gevoel.
Ik begrijp je vriend heel goed hoor en het lijkt me echt slopend! Had hij nou nog wel contact met haar ouders?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 7 sep 2012 - 0:56

Ik kan daar zo kwaad om worden, van die ouders (in jullie geval moeders) die de ex het licht niet in de ogen gunnen en totaaaaal aan het welzijn van het kind voorbij gaan. In mijn werk maak ik het bijna dagelijks mee en ik vind het zo schrijnend!

Ik kan me voorstellen hoe machteloos en moedeloos jullie (RYW en Lady) je wel niet moeten voelen.

Sterkte!

Gast
Gast

Bericht  MADDIE vr 7 sep 2012 - 1:52

Het blijft maar komen he!! Last het toen al dat ze zomaar op vakantie was gegaan. Het moet gewoon echt een keer ophouden maar dat doet het niet. Vind het echt verschrikkelijk voor je vriend. Kan me voorstellen dat hij nu hij (ook daardoor) met een burn-out zit niet de kracht en energie kan vinden om er voor te gaan vechten. Is er niemand in zijn directe omgeving die hem eventueel zou kunnen ondersteunen met het naar de rechter gaan? Bij een kennis van mij hebben zijn ouders hem ook heel erg geholpen. Maar ja... dat moet je maar net in je omgeving hebben.
En dan natuurlijk ook nog het financiële plaatje!
hug Heel veel sterkte!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  lobster vr 7 sep 2012 - 5:44

Hallo RYW

Ik ben redelijk nieuw hier maar wilde toch even reageren.
In de eerste plaats natuurlijk dat het echt een hel moet zijn voor je vriend, maar ook voor jou. Jij ziet en voelt zijn verdriet.
Mijn vriend heeft dit ook meegemaakt helaas. Hij heeft 3 prachtige dochters die hij niet meer mag zien. Zijn ex ontnam hem ook het recht om zijn kinderen te zien.
Hij heeft 4 rechtszaken gewonnen omtrent de omgangsregeling en nog hield zijn ex zijn kinderen bij hem weg. Dit kwam omdat zijn ex een nieuwe vriend kreeg en allemaal hele erge dingen over mijn vriend vertelde die absoluut niet waar waren!
Als laatste is mijn vriend toen bij de kinderrechter uitgekomen, maar had zijn meiden al zo'n tijd niet gezien. Die meiden waren ondertussen zo gehersenspoeld zeg maar dat er uit het gesprek met de kinderrechter uitkwam dat ze het niet nodig vonden dat hij zijn meiden nog ziet. Zo zie je maar hoe bizar het rechtstelsel in elkaar kan zitten. 4 rechtszaken gewonnen en uiteindelijk worden je kinderen je ontnomen.
Buiten de gigantische financiële strubbelingen die mijn vriend hiervan heeft opgelopen is het verdriet onbeschrijfelijk. Hij worstelt nog vaak met zichzelf en met zijn verdriet.
Hij sprak er ook nooit over tot wij elkaar leerden kennen.
Maar ik voel me vaak zo ontzettend machteloos hierin ook.
Zijn ex is met haar nieuwe vriend en 3 meiden naar het buitenland vertrokken.
Hoop is wat hem op de been houdt. Misschien als ze ouder zijn willen ze toch opzoek naar hun vader. Hun vader waar ze echt helemaal en op waren. We hebben foto's waarop het geluk en Lol vanaf spat.

Nu wil ik met dit verhaal je geen angst aanjagen natuurlijk, ik wil je alleen laten weten dat ik wel begrijp hoe het voor jou voelt in de relatie.

Ik wil jullie dan ook allebei enorm veel sterkte en kracht toewensen en blijven vechten voor jullie of zijn rechten!!
lobster
lobster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 101
Registratiedatum : 21-08-12

Bericht  Gast vr 7 sep 2012 - 6:04

Wat een akelig verhaal. Wat een bitch!! Ik begrijp je machteloze gevoel en het lijkt me zo naar om je vriend zo gekwetst te zien.

Sterkte... Pfff weer drama in de tent.. Update pag 4 699888

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: