Naaien
+12
minoessepoes
Fiwen
roosje87
Mizz_S
VeryCherry
Liadan
SarahKey
sterremaan
MissD
Rovine
Rose
Le Chat Noir
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Naaien
Leuk topic! Ik naai ook af en toe. Sinds ik een zoontje heb, kom ik er nog maar weinig aan toe maar ik wil het weer wat vaker gaan doen. Een aantal dingen die ik heb gemaakt:
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Wauw wat een mooie dingen zeg!
Ooh ik ben echt zo'n grote nul op het gebied van naaien haha. Mijn enige werkstuk ooit is een klein knuffeltje geweest, die is nog best leuk geworden, zo lang je er niet met je neus bovenop zit . Had ik met de hand gedaan.
Zo'n kussen zonder ritssluiting lijkt me ook een mooi eerste project voor op de naaimachine. Maar eerst de naaimachine maar eens weer installeren en kijken of ik nog weet hoe het met die draad zit. Vooral die onderdraad omhoog zien te krijgen. Ik heb toen filmpjes op Youtube gezocht en na het 1000 keer herhaald te hebben begreep ik het. Ik ben dan ook niet echt een technisch wonder.
Zal ook mijn naaiboek voor beginners eens gaan doorspitten. Maar je moet er ook echt even voor gaan zitten he en de tijd nemen!
Ooh ik ben echt zo'n grote nul op het gebied van naaien haha. Mijn enige werkstuk ooit is een klein knuffeltje geweest, die is nog best leuk geworden, zo lang je er niet met je neus bovenop zit . Had ik met de hand gedaan.
Zo'n kussen zonder ritssluiting lijkt me ook een mooi eerste project voor op de naaimachine. Maar eerst de naaimachine maar eens weer installeren en kijken of ik nog weet hoe het met die draad zit. Vooral die onderdraad omhoog zien te krijgen. Ik heb toen filmpjes op Youtube gezocht en na het 1000 keer herhaald te hebben begreep ik het. Ik ben dan ook niet echt een technisch wonder.
Zal ook mijn naaiboek voor beginners eens gaan doorspitten. Maar je moet er ook echt even voor gaan zitten he en de tijd nemen!
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Minoessepoes: leuk die aapjes! Hoe maak je die?
Lookie: dat uiltje! Cute!
Lookie: dat uiltje! Cute!
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
gewoon oefenen dus... Ik vind die beschrijving ook echt niet duidelijk. Maar ik hij dit topic in de gaten!SarahKey schreef:Maple schreef:Ik wil ook proberen te gaan naaien en heb een goedkope naaimachine van de ikea gekocht, maar ik heb tot nu toe alleen maar ruzie met de onderdraad, ik krijg 'm er niet goed in...
Herkenbaar. Bij de namenslinger heb ik 3 avonden lopen prutsen om sowieso te kunnen naaien Maar het word steeds beter, dat moet je echt geoefend hebben. Al loop ik nog soms te mopperen
Gast- Gast
Maple schreef:gewoon oefenen dus... Ik vind die beschrijving ook echt niet duidelijk. Maar ik hij dit topic in de gaten!SarahKey schreef:Maple schreef:Ik wil ook proberen te gaan naaien en heb een goedkope naaimachine van de ikea gekocht, maar ik heb tot nu toe alleen maar ruzie met de onderdraad, ik krijg 'm er niet goed in...
Herkenbaar. Bij de namenslinger heb ik 3 avonden lopen prutsen om sowieso te kunnen naaien Maar het word steeds beter, dat moet je echt geoefend hebben. Al loop ik nog soms te mopperen
Beschrijving is zeker niet duidelijk en hoe het me af en toe nu lukt, geen idee
Heb zelfs op mijn knieen voor dat ding gezeten, bijna op de kop gehouden om maar iets te zien van het onderdraad
Very cherry: bedankt voor je aanbod maar ik neus zelf wel even op internet. Vind ik altijd wel leuk want zie dan meestal nog meer leuke ideeen
Ik zag in de nieuwste Kinderen een leuk broekje wat ik wil maken. Ik ben alleen nog een leek met kleding dus maar kijken of het lukt (vooral met de knopen etc). Helaas zie ik het patroon nog niet online staan, hopelijk gauw.
*Lookie*- Kletskop
Waar halen jullie leuke/mooie stof vandaag voor een beetje een leuke prijs.
Had mooie stof gezien in een winkel maar dat was 11euro per meter... nu keek ik op internet (onlinestoffen.nl) en toen zag ik dat die stoffen daar 5,95... zou daar dan verschil in kwaliteit in zitten of niet?
Had mooie stof gezien in een winkel maar dat was 11euro per meter... nu keek ik op internet (onlinestoffen.nl) en toen zag ik dat die stoffen daar 5,95... zou daar dan verschil in kwaliteit in zitten of niet?
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
De stoffenmarkt in Utrecht, die is elke zaterdag en op de Albert Cuyp.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
ik heb gisteren een verschoninsmatje gemaakt. met badstof en katoen en dan zakjes er op voor luiers en poetsdoekjes. was vooral worstelen met hoe het naaimachine werkte maar best goed gelukt uiteindelijk!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Stoffen haal ik meestal bij de stoffenmarkt (stoffenspektakel.nl). Heel veel keus voor leuke prijsjes! Ook wel van bv 2,- maar die zijn niet altijd heel goed qua kwaliteit. Maar ook betere stoffen voor 5, 6 euro.
*Lookie*- Kletskop
Daar ga ik zo heen! Verder vind ik rok en rol een hele leuke winkel.hebben ook een webshop!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik haal ook wel stoffen bij een stoffenwinkel hier in de buurt. Maar alleen tijdens de aanbiedingen. Ook hebben ze daar een uitverkoop rek, pluk ik ook wel eens wat vandaan. Ikea heeft leuke en niet dure stoffen. Via internet durf ik het nog niet aan, wil een stof kunnen zien. De markt hier valt tegen qua prijs.
Ik bestel veel stoffen online op de volgende sites vaak:
- herberttextiel.nl
- hetstoffenwinkeltje.nl
- destoffenstunter.nl
- onlinestoffen.nl
En dan ook nog af en toe in stoffenwinkels. Mijn ervaring is dat de kwaliteit gewoon hetzelfde is als in de winkel.
- herberttextiel.nl
- hetstoffenwinkeltje.nl
- destoffenstunter.nl
- onlinestoffen.nl
En dan ook nog af en toe in stoffenwinkels. Mijn ervaring is dat de kwaliteit gewoon hetzelfde is als in de winkel.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hey meiden, ik zie allemaal leuke genaaide dingetjes voorbij komen, maar maken jullie ook kledingstukken?
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Vroeger maakte ik mijn eigen kleding, want ik de kledingwinkels kon ik nooit wat vinden wat helemaal naar mijn zin was. Met zoiets als pronkstuk
Oh, die is stoer! Heb je dat destijds jezelf aangeleerd? Of heb je echt les gehad?
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Mizz_S schreef:Minoessepoes: leuk die aapjes! Hoe maak je die?
Hier staat een hele duidelijke beschjrijving: http://www.craftbits.com/project/sock-monkey
Ik gebruik als vulling kussenvulling van de Zeeman, die knip ik open en dan haal ik de vulling eruit, daar kan je echt best wel wat aapjes mee vullen. Sokken haal ik vaak ook bij de Zeeman of zo, voor een euro ben je dan klaar!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
bolus26 schreef:Daar ga ik zo heen! Verder vind ik rok en rol een hele leuke winkel.hebben ook een webshop!
Ik ben gister toevallig ook geweest! En rok en rol is ook super leuk..
Ik gebruik de stoffen om andere dingen mee te maken, maar ik wil in de toekomst ook leren naaien.
Ik blijf daarom ook meelezen in dit topic, misschien leer ik er wel van.
Minoessepoes, ik heb je link opgeslagen! Leuk om te proberen en te geven als kraamcadeautje.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Chocoholic schreef:Oh, die is stoer! Heb je dat destijds jezelf aangeleerd? Of heb je echt les gehad?
Ik heb het mezelf aangeleerd met een beetje hulp van mijn mams toen ik nog een klein meisje was
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagje over steken(naaien)
» Spullen naaien voor baby
» naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)
» Spullen naaien voor baby
» naaien jullie wel eens (achter de naaimachine)
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: