Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :)

+7
iloverocknroll1984
Clapperdie
Twellie
litllejoy
TukTuk
Blond
Sterre
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :) - Pagina 2 Empty Re: Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :)

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 0:54

Alleen de eerste twee weken waren vastgelegd. Dit, omdat mijn broer mee was en voor hem waren het maar 2 weken, dus iets beperkt. We hadden in NL de nachttreinkaartjes al gekocht en de vlucht naar Phuket vanaf Chiang Mai ook.

Ik heb daarna niks meer op voorhand geboekt. Maar ik zou het wel doen rond de kerst. Toen was het erg lastig om een kamer te vinden op Ton Sai Bai (Railey). In Bangkok was het niet moeilijk om een kamer te vinden met oud en nieuw.

Ik vond het in het Noorden even druk (nog drukker zelfs) dan op Koh Chang. Maa rop Koh Chang zaten wij tussen Lonely beach en White Sand beach in. Dus een redelijk rustig (maar nog niet zo stil als Lonely beach) gedeelte.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :) - Pagina 2 Empty Re: Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :)

Bericht  Sterre di 18 sep 2012 - 21:03

Hmm ik denk dat we dan toch alvast wat gaan vastleggen. Op Kerst zelf zitten we in het vliegtuig, dus dan hoeven we niet te overnachten. De eerste nacht BKK zit bij de vlucht, maar het hotel is een beetje duurder dan nodig wanneer we er langer zouden blijven. Daarom denk ik dat we vrij snel door gaan naar Kanchanaburi, om later nog wat langer in Bangkok te blijven. Misschien toch vast de nachttrein naar Chiang Mai en de vlucht van Chiang Mai naar het Zuiden boeken, dan kunnen we de rest altijd nog zien.

Is Railey de moeite waard? Ik had dat ook al op mijn lijstje gezet van ideeen om heen te gaan smile.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 21:29

Je hebt Ao Nang, vanaf daar neem je een longtail boat naar Ton Sai Bai of Railey. Ik zat in Ton Sai Bai; dat is de plek voor de alternatieve mensen, backpackers, acrobaten, dreadlocks en klimmers. Railey is wat luxer. Goedkoop eten en overnachten is aan de Ton Sai Bai kant.

Voor mij was die kant niks. Dus overdag ging ik naar Railey. Andere mensen zijn helemaal lyrisch...dus het ligt er aan hoe je zelf bent.

Gast
Gast

Bericht  Kruidkoek di 18 sep 2012 - 21:31

Ik ben van half december vorig jaar tot eind januari dit jaar met mijn vriend in Thailand geweest.

We hebben ruim een maand met de backpack van noord naar zuid gereisd, op het eerste hotel in Bangkok na niks gereserveerd want dat kan daar heel makkelijk te plekke. We hebben een geweldige reis/tijd gehad.

Hou rond de kerst en oud en nieuw wel rekening met de zogenaamde galafeesten. Veel hotels/resorts doen dat en dat betekend dat de prijzen ontzettend stijgen en je 's avonds dus "verplicht" een duur gala diner/feest hebt. Nou ja, je hoeft er niet per sé heen maar je betaald er wel voor. De hotels/resorts en appartementen die het niet doen zitten al vrij snel volgeboekt.

Ik moet zo werken maar mocht je meer willen weten pm dan even. Oh, als je in Bangkok bent kan ik je de fietstour van Co van Kessel echt aanraden, heel heel gaaf om mee te maken.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  Kruidkoek di 18 sep 2012 - 21:34

Jip83 schreef:Je hebt Ao Nang, vanaf daar neem je een longtail boat naar Ton Sai Bai of Railey. Ik zat in Ton Sai Bai; dat is de plek voor de alternatieve mensen, backpackers, acrobaten, dreadlocks en klimmers. Railey is wat luxer. Goedkoop eten en overnachten is aan de Ton Sai Bai kant.

Voor mij was die kant niks. Dus overdag ging ik naar Railey. Andere mensen zijn helemaal lyrisch...dus het ligt er aan hoe je zelf bent.

Ooh Railey beach, daar waren wij met kerst.... zoo gaaf daar. Ben jij ook bij café The Last bar geweest? Echt geweldig hoe ze de boel daar entertainen met vuurshows enzo

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 21:37

Nee daar ben ik niet geweest. Aan de Ton Sai Bai kant waren al genoeg vuurspuwers ;-)

Gast
Gast

Bericht  sawasdee vr 21 sep 2012 - 6:57

Leuk zeg!! Wij gaan 11 nov voor 3 weken!
Wil ik al 5 jaar, nu dan eindelijj :-D

Maar ik lees hier over het vastleggen van nacht trein kaartjes, is dat in november ook raadzaam?
Lees er verder namelijk niet veel over..
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  TukTuk vr 21 sep 2012 - 7:01

Over het algemeen niet, maar dat ligt er een beetje aan. Als je terplekke een kaartje boekt, kan het zijn dat er pas na 2 of 3 of paar dagen plek is, als je weinig tijd hebt dan zou ik het niet riskeren. Je kan ook gelijk bij aankomst een kaartje boeken bijvoorbeeld, als je toch eerst een paar dagen in Bangkok wilt blijven.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  sawasdee vr 21 sep 2012 - 7:41

Dan boeken we ze idd wel bij aankomst in Bangkok.. Thnx!

Ik wilde weinig mee nemen, wat kleding betreft, maar lees dat vrouwen met 65kg al moeilijk kleding kunnen vinden ivm de kleine maatjes..

In hoeverre klopt dat met bv harembroeken van daar?
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 7:45

Ik ben 1.83 en destijds 65 kilo en paste prima in een harembroek (al staan deze niet bij mij haha). Bikini's pasten niet, maar shirtjes weer wel.

Gast
Gast

Bericht  Sterre ma 24 sep 2012 - 19:43

Leuk Sjandra! Wat wordt jullie reisplan?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Flower_L wo 26 sep 2012 - 23:47

Jip83 schreef:Ik ben 1.83 en destijds 65 kilo en paste prima in een harembroek (al staan deze niet bij mij haha). Bikini's pasten niet, maar shirtjes weer wel.

idd, ik heb ook nog een bruine harem uit thailand liggen en ben 1.81...past in principe prima. ik gebruik m maar als pyama, staat ook niet Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :) - Pagina 2 561177

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: