Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snoep/lekkers rond de feestdagen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Snoep/lekkers rond de feestdagen Empty Snoep/lekkers rond de feestdagen

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 6:41

Krijgt jullie kind (meer) lekkers nu zo rond de feestdagen? Waar ik werk hebben ze heel veel snoepgoed gekregen met Sinterklaas, waar ze élke dag wat van krijgen en ze vragen er nu ook de gehele dag ook --> en krijgen het ook. Chocolade vooral.

Niet mijn keuze, maar dat maakt verder niet uit in dit verhaal! Maar ik ben even benieuwd hoe jullie dat als ouders doen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Snoep/lekkers rond de feestdagen Empty Re: Snoep/lekkers rond de feestdagen

Bericht  LMCurious do 16 dec 2010 - 6:44

Joris heeft ook veel chocolade vooral gekregen. Ook van die adventskalenders 2 stuks. Hij mag af en toe een chocolaatje eruit, maar denk dat het bij max. 2 in de week blijft. Verder gewoon normaal. Hij vraagt er wel vaker naar, maar vraagt gelukkig ook net zo hard om fruit, dus dat scheelt. Op de echte feestdagen zelf krijgt hij wel meer dan normaal, ook wat chipjes/toastjes etc.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 6:48

Ik moet zeggen dat de oudste eigenlijk helemaal niet zoveel snoep heeft gekregen met Sinterklaas. Op school kregen ze een manderijn en een klein speelgoedje en op de gym kregen ze een handje pepernoten en ook een kleinigheidje. Verder heeft ze van ons en van haar opa en oma niets extra's gekregen of en toe een snoepje in haar schoen en dat was het, hier hebben we dus geen chocolade letters o.d. liggen.

Als dit wel het geval was mag ze net als altijd 1 keer per dag uit school een snoepje, dat zou dan dus ook een stukje chocolade kunnen zijn. Natuurlijk mag ze af en toe weleens meer dan 1 snoepje per dag b.v op een verjaardag/feestje etc. daar doen we niet moeilijk over maar daar is het dan ook feest voor en zo blijft het speciaal. Ook zo met de feestdagen, dan mag ze best een lekker snoepje of zelf een toetje uitzoeken.

Hoeveel snoep krijgen de kinderen van je werk dan op een dag ?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 6:51

Nou bv. maandag was het; 4 boterhammen met hagelslag - chocolaatje uit adventkalender - 2 van die grote kerstkransjes met chocolade en witte spikkels - een chocolademuis & een snoepje, omdat er een vriendje was...

Ze hebben beide 2 chocoladeletters, 2 van die chocolade zwarte pieten, zo'n stoomboot met chocolade & kikkers en muizen + chocolademunten gehad in hun schoen (van ouders en opa en oma)

En ze krijgen van mij 1x iets lekkers, soms een koekje, snoepje óf een stukje chocolade.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 7:00

Minella schreef:Nou bv. maandag was het; 4 boterhammen met hagelslag - chocolaatje uit adventkalender - 2 van die grote kerstkransjes met chocolade en witte spikkels - een chocolademuis & een snoepje, omdat er een vriendje was...Ze hebben beide 2 chocoladeletters, 2 van die chocolade zwarte pieten, zo'n stoomboot met chocolade & kikkers en muizen + chocolademunten gehad in hun schoen (van ouders en opa en oma)

En ze krijgen van mij 1x iets lekkers, soms een koekje, snoepje óf een stukje chocolade.

Jeeeej nee dat zou hier echt niet gebeuren. Is dat per kind ? Waarom eten ze 4 boterhammen met hagelslag ? Ik zou eerder zeggen, 1 boterham met hagelslag en de andere 2 met vers beleg, plakje kaas.smeerworst/appelstroop etc. maar misschien bemoei ik mezelf nu wel teveel hiermee. En waarom zoveel snoep, krijgen ze dat van hun moeder ? Op sommige dagen kan ik het me echt wel voorstellen dat er wat extra's in huis is maar niet als dit iedere dag gebeurd. Net als met pakjesavond had ik ook van die snoepkikkers/muizen in huis gehaald en lekker wat strooigoed op tafel gezet, lijkt me prima voor een keertje maar de dag erop is het gewoon weer 1 snoepje.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 7:09

Mama_van2 schreef:
Minella schreef:Nou bv. maandag was het; 4 boterhammen met hagelslag - chocolaatje uit adventkalender - 2 van die grote kerstkransjes met chocolade en witte spikkels - een chocolademuis & een snoepje, omdat er een vriendje was...Ze hebben beide 2 chocoladeletters, 2 van die chocolade zwarte pieten, zo'n stoomboot met chocolade & kikkers en muizen + chocolademunten gehad in hun schoen (van ouders en opa en oma)

Jeeeej nee dat zou hier echt niet gebeuren. Is dat per kind ? Waarom eten ze 4 boterhammen met hagelslag ? Ik zou eerder zeggen, 1 boterham met hagelslag en de andere 2 met vers beleg, plakje kaas.smeerworst/appelstroop etc. maar misschien bemoei ik mezelf nu wel teveel hiermee. En waarom zoveel snoep, krijgen ze dat van hun moeder ? Op sommige dagen kan ik het me echt wel voorstellen dat er wat extra's in huis is maar niet als dit iedere dag gebeurd. Net als met pakjesavond had ik ook van die snoepkikkers/muizen in huis gehaald en lekker wat strooigoed op tafel gezet, lijkt me prima voor een keertje maar de dag erop is het gewoon weer 1 snoepje.

Ja, per kind. 1 lust alleen aardbeien-jam of hagelslag, en krijgt dat ook, dus als ik hem wat anders geeft, gooit die het op de grond, spuugt het uit of gaat drama schoppen. Ze krijgen het niet van mij als ze ook al hagelslag op hun brood hebben gehad; maar van hun moeder, oma en soms vader. En 1x in de week ofzo is prima, met bezoek, of een verjaardag, maar ik ben er 3 dagen in de week; en dan hebben ze altijd wel iets.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 7:22

Gezellige bedoeling Rolling Eyes Natuurlijk is het prima dat je kind eens was extra's mag of een extra snoepje per dag o.d. maar het lijkt me echt overbodig om je kind iedere dag 'in mijn ogen' teveel snoep te geven. Net als die 4 boterhammen met hagelslag, prima als dat eens gebeurd maar ik zou zeggen dat hij ook wat anders moet leren eten op zijn brood en hem daarbij uitleggen dan sommige dingen gezonder zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 7:25

Mama_van2 schreef:Gezellige bedoeling Rolling Eyes Natuurlijk is het prima dat je kind eens was extra's mag of een extra snoepje per dag o.d. maar het lijkt me echt overbodig om je kind iedere dag 'in mijn ogen' teveel snoep te geven. Net als die 4 boterhammen met hagelslag, prima als dat eens gebeurd maar ik zou zeggen dat hij ook wat anders moet leren eten op zijn brood en hem daarbij uitleggen dan sommige dingen gezonder zijn.

Dan hebben wij dezelfde ogen haha. Dat probeer ik ook met hem te doen; ik laat hem alles proeven wat ik eet en drink en leg het hem uit, en dan proeft die het wel en probeert die het, maar ik ben niet zijn moeder, en als die er is doet hij dat sowieso niet, dan wil die standaard hetzelfde hebben.

Gast
Gast

Bericht  Meeko do 16 dec 2010 - 8:30

Wow das idd veel snoep zeg!

Maar rond sinterklaas kreeg ze wel vaker wat pepernootjes of een taai taai (de rest eigenlijk niet) En nu heb ik van die zoete zachte fruit achtige kransjes in der boom hangen en daar mag ze af en toe een van. Denk dat ze er 3 per week krijgt. Zeurt ze verder ook nooit om. En als ze een keer om een snoepje vraagt dan bied ik haar fruit aan en dan is t eigenlijk altijd goed. Maar verder krijgt ze eigenlijk ook weinig snoep. Eerder dingen als (yoghurt)rozijntjes of ontbijtkoek.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 9:08

Dat vind ik echt veel te veel. Ciske heeft 1 keer een chocoladeletter in zijn schoen gekregen en heeft daar heel lang mee gedaan omdat hij af en toe een stukje kreeg.
Verder kreeg hij af en toe een paar pepernootjes en stonden er op pakjesavond wat dingetjes op tafel.
Zo af en toe wat extra kan best maar ik vind het niet nodig om hem elke dag vol te stoppen in deze periode.

Wat betreft broodbeleg, ben ik niet moeilijk maar ik probeer wel te varieëren.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: