Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :)

+7
iloverocknroll1984
Clapperdie
Twellie
litllejoy
TukTuk
Blond
Sterre
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :) Empty Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :)

Bericht  Sterre wo 5 sep 2012 - 19:44

Ik zit er over te denken om rond kerst en nieuwjaar een reis te maken met mijn vriend. Vooral het aantal vrije dagen zijn bij mij een probleem om wat langer weg te gaan en rond de feestdagen heb je toch al wat vrij.

Maar; waarheen?! We zijn ook rijkelijk laat zag ik al, vliegtickets rond die tijd zijn nu behoorlijk aan de prijs. We willen 2 a 3 weken weg, het liefst buiten Europa. Wat is rond die tijd goed qua weer en te doen qua budget (max 1750 pp voor vlucht + hotels)?

We zaten bijvoorbeeld over Marokko te denken. Is dat te doen in december qua weer? Verder zijn alle tips over bestemmingen welkom, we hebben nog niet echt concrete ideeen.

Laatst aangepast door Sterre op di 11 sep 2012 - 22:15; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :) Empty Re: Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :)

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 20:15

Voor die prijs kun je zeker weten 2 weken naar Curacao.

Wij hadden alles los geboekt (ik weet niet hoe het nu zit met ticketprijzen aangezien wij onze tickets al in juni hadden).

Maar via kras.nl kun je op 'overwinteren' klikken en daar staat 21 dagen en hoger bij. Wie weet valt dat ook net binnen (of buiten :P ) jullie budget.

Gast
Gast

Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :) Empty Re: Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :)

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 20:18

Ik weet trouwens niet hoe luxe je weg wilt maar wij waren voor 4 weken (14 dec - 11 jan) 1100 euro p.p kwijt en dat was inclusief vluchten, appartement en huurauto voor 4 weken.

Maar wij zaten wel in een appartement dus niet all inclusive o.i.d.

Gast
Gast

Bericht  Sterre wo 5 sep 2012 - 20:30

Oeh klinkt goed, ik ga even kijken smile. We hoeven niet zo luxe, appartementen zijn prima!

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Blond wo 5 sep 2012 - 20:31

Ja Curacao is leuk! Zo goedkoop als Punk'd het heeft gedaan is mij helaas nog nooit gelukt. Zelfs voor 10 dagen in februari was ik meer kwijt.

Stel dat je op woe 12 december weg zou willen, dan kan je voor €1336 euro p.p. 17 dagen naar Curacao. Hoe later je in dec wil gaan, hoe (veel) duurder het wordt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk wo 5 sep 2012 - 20:34

Thailand! Weet niet of je nog goedkope vluchten kan vinden, maar het leven daar is heel goedkoop, plus dat het weer ideaal is rond december.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 22:51

Sterre schreef:Oeh klinkt goed, ik ga even kijken smile. We hoeven niet zo luxe, appartementen zijn prima!

Wij hadden dit appartement: (en dan de grote studio, dus geen losse slaapkamer)
http://www.sundavilleappartementen.nl/en/our-apartments/our-location-on-curacao-via-google-maps

En de auto hadden wij ook heel goedkoop via een Curacaose maatschappij.. Even kijken waar ook al weer.

We vlogen met Arkefly en het ticket was €580 p.p

Gast
Gast

Bericht  litllejoy wo 5 sep 2012 - 22:57

Thailand zou ik idd ook doen of ergens die kant op in elk geval.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Twellie do 6 sep 2012 - 0:17

Alles in Zuidoost-Azie (Thailand, Laos, Vietnam enzvoorts). Als je het ticket rond de 1000 euro kun vinden, heb je een ruim budget voor twee weken en drie weken is er ook prima van te doen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Sterre za 8 sep 2012 - 23:19

Curacao wordt toch wat duur omdat we juist de feestdagen mee willen pikken zodat het in verhouding niet teveel vakantiedagen kost.

Nu zitten we naar Thailand te kijken, thanks voor de tip!! Ik hoop nog een enigszins 'goedkope' vlucht te kunnen vinden. liefst rond de 800 euro. In Thailand gaan we dan alles zelf boeken. Dan komen we denk ik rond de 1750 pp uit. Ik heb me er intussen een beetje in verdiept, wat een prachtig land!

Morgen maar eens op mijn werk vragen of ik dan 3 weken vrij kan krijgen, dan kunnen we daarna echt gaan boeken Very Happy Very Happy

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 9 sep 2012 - 1:38

Sterre schreef:Curacao wordt toch wat duur omdat we juist de feestdagen mee willen pikken zodat het in verhouding niet teveel vakantiedagen kost.

Nu zitten we naar Thailand te kijken, thanks voor de tip!! Ik hoop nog een enigszins 'goedkope' vlucht te kunnen vinden. liefst rond de 800 euro. In Thailand gaan we dan alles zelf boeken. Dan komen we denk ik rond de 1750 pp uit. Ik heb me er intussen een beetje in verdiept, wat een prachtig land!

Morgen maar eens op mijn werk vragen of ik dan 3 weken vrij kan krijgen, dan kunnen we daarna echt gaan boeken Very Happy Very Happy

Als je Thailand "low budget" doet, slapen in hostels/guesthouses, kan je met 2 personen voor 25/30 euro per dag voor alles klaar zijn. Dus slapen (6 euro per nacht gemiddeld) uit eten savonds (We gingen "uit eten" voor het ontbijt (meestal 3 euro met 2 personen), lunch ook vaak in een restaurantje (gemiddeld 3/5 euro met 2 personen), of we kochten iets simpels te eten op straat, en savonds sowieso iedere avond uit eten (tussen de 3 en 8 euro, ligt er aan waar je gaat eten en hoe luxe), leuke dingen doen etc (daar hou je dan nog zo'n 10 euro per dag voor over als je 30 euro per dag aanhoudt, we huurden bijvoorbeeld regelmatig een scooter, kostte zo'n 4 euro per dag en heb je alle vrijheid om overal heen te gaan waar je heen wilt)
Als je echt echt heel low budget doet kan je het voor 15/20 euro met 2 personen redden, maar juist tijdens de feestdagen wil je ook leuke dingen doen.

Reken het ruim, zeg 1000 euro voor 3 weken met 2 personen (bijna 50 euro per dag), dan hou je 2500 euro voor de tickets over.
En Thailand is een geweldig mooi land en super om de feestdagen door te brengen!!

Natuurlijk ben je duurder uit als je in luxere hotels gaat zitten, maar dat is een keuze die je zelf maakt. Wij sliepen altijd zo goedkoop mogelijk maar hadden wel altijd een schone, goede kamer.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 3:55

Zuid-Afrika is ook heel tof in december/januari! Maar dan kom je wel op een hoger kostenplaatje uit denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Sterre di 11 sep 2012 - 4:47

Whiehoe, we vliegen op 1e kerstdag naar Bangkok smile ticket voor 880 kunnen vinden, incl 1e overnachting. Super leuk! Verder zien we daar wel wat we doen. Al is het misschien slim om vast eea vast te leggen omdat het een drukke periode is.

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Clapperdie di 11 sep 2012 - 5:46

Leuk!! Nieuw jaar is Thailand is zo leuk!

Wij gaan in januari ook weer. Ga je heel Thailand door of naar een bepaald gedeelte? Ik weet niet of je van duiken houdt? Dan is Koh Tao erg leuk. Klein "back-pack" eiland. Heel goedkoop en heel gezellig!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Sterre di 11 sep 2012 - 5:53

Voor jou is Thailand voor herhaling vatbaar dus? Leuk!! We willen sowieso naar Chiang Mai en omgeving, en eindigen op een eiland. Ik lees wel goede verhalen over Kao Chang. Oh en het natuurgebied Ko sok lijkt me echt geweldig, maar als we daar verder niet in de buurt komen is het wel ver 'omreizen'.

Waar ga jij heen deze keer?

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Clapperdie di 11 sep 2012 - 6:36

Wij gaan nu voor de 3e keer. Wel steeds naar de zelfde plek. Mijn tante heeft daar namelijk een appartement in Hua Hin. (zo'n 3 uur rijden vanaf bangkok). We zijn de vorige keer naar Koh Tao afgereisd om daar te duiken. Was erg mooi! Alleen wel nog 6 uur met de bus en 2 uur met de boot vanaf Hua Hin. Maar waarschijnlijk gaan we dit jaar weer daar heen.

Terug blijven we nog 2 dagen in Bangkok. Ook leuk!

De 1e keer zijn we naar de "tijgertempel" geweest. Levert mooie foto's op maar was wel heel zielig hoor.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  TukTuk di 11 sep 2012 - 21:27

Wat leuk Sterre, ben jaloers! Very Happy

Chiang Mai is zeker een aanrader! Ik vond de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai erg leuk om te doen, (we hebben zowel per bus als per trein gereisd, en mijn voorkeur ligt toch wel bij de trein) Als je met de trein wilt, zou ik wel gelijk bij aankomst je tickets boeken, of nu zelfs al via de website!
Anders kan het goed zijn dat er pas na een week ofzo plek is. Overigs is 2de klas net zo goed als eerste klas, en kregen wij juist de tip om 2de klas te nemen, omdat het stukke goedkoper was en bij de eerste klas met de airco het 's nachts te koud kon worden. Overdag kan je gewoon het raam open zetten.
En wij hielden tijdens de reis, na de nacht, het onderste bed gewoon uitgeklapt als bed, ipv 2 banken weer te maken, zodat we lekker konden zitten met gestrekte benen.

Ayuthaya is ook erg mooi en zeker te moeite waard, daar kan je met de trein vanaf Bangkok heen (3de klas gewoon, die hoef je niet op voorhand te boeken en die treinen gaan ieder uur geloof ik, dus kan je gewoon naar het station en terplekke een kaartje open, kostte toen 15 euroCENT voor een enkeltje).
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Sterre di 11 sep 2012 - 22:10

Whoe alle verhalen die ik lees klinken allemaal zo goed! Ik had al een topic gevonden over de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai, met hele wisselende ervaringen. Ik houd sowieso niet zo van reizen met de bus (al zal je soms wel moeten) dus ik denk dat wij ook voor de nachttrein gaan smile

Wel baal ik dat we waarschijnlijk bijna alles al vast moeten leggen. De goedkopere lodges met mooie ligging zijn zo vol in die tijd, even als de nachttrein en eventuele binnenlandse vluchten. Dan geef je wel een stukje vrijheid op, maar weet je zeker dat je alles ziet en doet wat je wilt.

Ben jij vanuit Chiang Mai ook naar het Zuiden gereisd? Eerst dacht ik dat ik bijvoorbeeld het eiland Koh Chang wel mooi 'genoeg' zou vinden, maar als we een paar dagen in Bangkok blijven, dan 2 nachten Kanchanaburi, een nachtje Ayutthaya en dan een paar dagen in Chiang Mai hebben we nog wel wat dagen over om te vullen. Het natuurgebied/jungle gebied Kaoh Sok lijkt me echt prachtig, maar dat is wat lastiger in te passen. Ben jij daar in de buurt geweest?

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk di 11 sep 2012 - 22:23

Sterre schreef:Whoe alle verhalen die ik lees klinken allemaal zo goed! Ik had al een topic gevonden over de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai, met hele wisselende ervaringen. Ik houd sowieso niet zo van reizen met de bus (al zal je soms wel moeten) dus ik denk dat wij ook voor de nachttrein gaan Op reis rond de feestdagen; waarheen --> Thailand :) 561177

Wel baal ik dat we waarschijnlijk bijna alles al vast moeten leggen. De goedkopere lodges met mooie ligging zijn zo vol in die tijd, even als de nachttrein en eventuele binnenlandse vluchten. Dan geef je wel een stukje vrijheid op, maar weet je zeker dat je alles ziet en doet wat je wilt.

Ben jij vanuit Chiang Mai ook naar het Zuiden gereisd? Eerst dacht ik dat ik bijvoorbeeld het eiland Koh Chang wel mooi 'genoeg' zou vinden, maar als we een paar dagen in Bangkok blijven, dan 2 nachten Kanchanaburi, een nachtje Ayutthaya en dan een paar dagen in Chiang Mai hebben we nog wel wat dagen over om te vullen. Het natuurgebied/jungle gebied Kaoh Sok lijkt me echt prachtig, maar dat is wat lastiger in te passen. Ben jij daar in de buurt geweest?

Ja natuurlijk is die trein niet super de luxe, maar het is maar waar je je op instelt.. Ik heb echt genoten tijdens die treinreis. Je stapt 's avonds laat op, en gaat dus gelijk de nacht in. Ik ben niet zo groot dus kon makkelijk in het bovenste bed slapen. 's morgens is er ontbijt in de trein waar je je voor kan opgeven, ze kwamen dat volgens mij 's avonds bij ons vragen of we dat wilden en de dag er na, na het ontbijt kwamen ze dan langs zodat je kon betalen.
Verder zaten we dus overdag lekker op het uitgeklapte bed, raampje open, boekje er bij, mp3 speler op. Je kan altijd vrij rondlopen, bij tussenstops kan je even de trein uit als je wilt voor een paar minuten. Het enige minpuntje was de toilet, op een hurktoilet plassen in een wiebelende trein is niet zo heel gemakkelijk, maarja je kan wel naar het toilet wanneer je wilt, met de bus stop je een x aantal keer.

Wij zijn eerst naar het zuiden gegaan, naar de kleine Koh Chang, aan de kant van Birma (zo klein dat je het vaak ook niet op een map ziet liggen). Dat was echt een heel basic eilandje maar daar hebben we ons echt vermaakt. (Daar hebben we uiteindelijk ook kerst en oud en nieuw doorgebracht, maar dat kwam omdat we echt een hele goede band hadden gekregen met de jongens die daar werkten)
Daarna zijn we doorgegaan naar Krabi (in het zuiden) en heel veel in de omgeving gezien omdat we een scooter gehuurd hadden.
Toen zijn we naar Maleisië geweest, en daarna dus weer terug richting Bangkok, en toen naar Chiang Mai geweest en daar zijn we toen 2 weken gebleven.

Maar wij hadden wel totaal 3,5 maand (Thailand, Laos en Maleisië), dus we hadden wat meer tijd smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 6:52

Ik ben op het grote koh chang geweest. Heerlijk was het daar. Een hut op het strand en lekker relaxed.

Met oud en nieuw was ik in Bangkok, vond ik tegenvallen. Met kerst in Ao Nang. Was ook niks bijzonders aan voor kerst speciaal.

Chang mai was ook mooi, vanuit daar naar Phuket en Koh phi phi.

Daarna nog 2,5 mnd verder door Thailand, cambodja en Laos om weer in Thailand te eindigen.

Gast
Gast

Bericht  iloverocknroll1984 wo 12 sep 2012 - 8:33

De nachttrein is geweldig, doen!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Knof zo 16 sep 2012 - 23:52

Gaaaaaf Sterre! Wij hebben eerst Bangkok gezien, daarna twee dagen Kanchanaburri, twee dagen Ayutthaya en daarna met de nachttrein doorgereisd naar Chiang Mai. Omdat we vanuit Bangkok overdag met de trein naar Ayutthaya zijn gereisd, was de treinreis daarna korter naar Chiang Mai. We zijn toen met de nachttrein gegaan. Het is me niet echt tegengevallen, het is een ervaring op zich! Het plassen vond ik wel heel erg vies in die wc's en ik was dan ook blij dat ik van die plastuitdingen bij me had!

Wij zijn daarna vanuit Chiang Mai weer naar Bangkok gereisd en hebben daar het vliegtuig naar Koh Samui genomen. Ik vond Koh Samui niet zo geweldig (erg toeristisch) maar afsluiten op een eiland (relaxen!) vond ik wel fijn!
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  Sterre ma 17 sep 2012 - 23:51

Leuk Knof! Ik wilde je inderdaad nog vragen om tips smile Wanneer zijn jullie ook alweer geweest? Niet toevallig rond de Kerstperiode? Het liefst gaan we op de bonnefooi maar ik moet nog even beter advies inwinnen of dat in die tijd slim is.

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 23:58

Ik ben rond kerst en oud en nieuw geweest. En ik wil je ook wel van tips voorzien :-)

Gast
Gast

Bericht  Sterre di 18 sep 2012 - 0:38

Oh ik zie het ja Jip, ik had alleen gescand op Koh Chang en de andere plaatsnamen Embarassed . Maar heb jij alles toen van te voren vastgelegd en ook binnenlandse vluchten/treinen geboekt? En was het in het Noorden even druk dan op Koh Chang?

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: