Frustratie....
+2
Lejow
L!ND@
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Frustratie....
Vanmiddag had ik controle bij de gyn en zou er een keizersnede ingepland gaan worden, althans dat dacht ik....Aan het eind van de afspraak ontstond daar nogal wat onduidelijkheid over. Ik heb afspraken gemaakt, dat als dit kindje zwaarder dan 3 kilo zou worden geschat, ik een keizersnede zou krijgen i.v.m. een schouderdystocie tijdens mijn vorige bevalling met 2870 gram en een geconstateerde bekkenvernauwing. Toen ik erover begon, wist de arts echter van niets?! Hij vroeg me ernaar en adviseerde me contact op te nemen met de artsen waarmee ik dit eerder besproken had. Ik zag er als een berg tegenop om naar deze controle toe te gaan, omdat ik echt enorm op zie tegen een keizersnede, en dan word je ook nog eens met een kluitje in het riet gestuurd. Ik werd geacht een afspraak te maken voor volgende week en kon weer gaan.
Uiteindelijk kwamen er in de auto steeds meer vragen...Hoe kan dit nou, ik snap het niet? Ik besloot om naar het ziekenhuis te bellen en mijn verhaal uit te leggen. Er werd opnieuw overlegd met de arts, maar hij bleef bij zijn verhaal en vond het zelfs niet eens nodig om überhaupt een keizersnede uit te voeren!! Ik moest echt maar de afspraak van volgende week afwachten. Nu zit ik echt met meerdere dingen in mijn hoofd.
Of ik heb de arts van mijn vorige afspraak verkeerd begrepen (terwijl hij toch echt zei dat ik met 2 weken terug moest komen i.v.m. inplannen van een keizersnede), of mijn dossier is niet bij iedereen bekend/bijgewerkt. Wat op zich heel raar is. Ik heb inmiddels afspraken gehad bij meerdere artsen en die kwamen namelijk wel elke keer terug op de afspraken die gemaakt zijn. De arts van vanmiddag zag ik voor het eerst, dus als mijn dossier niet bijgewerkt is, kan ik hem het ook niet kwalijk nemen. Maar dat lijkt me zo raar, of zou hij mijn dossier niet goed genoeg bekeken hebben?
Ik ben ooit bewust naar het ziekenhuis gekomen voor zwangerschapscontrole, zodat ik ingedeeld kon worden op de POP-poli.Ik zocht duidelijkheid en tot nu toe kreeg ik die altijd, maar nu merk ik dat ik in paniek raak, omdat voor mij ineens de duidelijkheid weg is. Ik kan mijn gevoel hierover nu even niet meer kwijt, het was aan het eind van de middag dat dit gebeurde, dus de arts die ik hierover wilde benaderen, was al niet meer bereikbaar. Ik heb echt zo'n onbestendig buikgevoel en ben het vertrouwen voor nu heel eventjes kwijt. Ik heb eventjes heel hard bij mijn man zitten uithuilen en hij zegt me dat ik me maar niet zo druk moet maken...Niet erg makkelijk als je heel erg de behoefte hebt aan duidelijkheid en die nu in één klap weg is. Ik heb nu besloten om maandag weer terug te bellen en vanaf nu echt maar door één arts behandeld wil worden. Zo weet iedereen waar hij aan toe is.
Bedankt voor het lezen van mijn (misschien onsamenhangende) verhaal, ik moest dit echt even van me afschrijven, want ik zit momenteel alleen thuis en kan nu met niemand anders mijn gevoel delen. Iemand misschien een idee, waardoor ik het weer wat positiever in kan zien Waardoor ik voor even de rust in mezelf weer terug kan vinden?
Uiteindelijk kwamen er in de auto steeds meer vragen...Hoe kan dit nou, ik snap het niet? Ik besloot om naar het ziekenhuis te bellen en mijn verhaal uit te leggen. Er werd opnieuw overlegd met de arts, maar hij bleef bij zijn verhaal en vond het zelfs niet eens nodig om überhaupt een keizersnede uit te voeren!! Ik moest echt maar de afspraak van volgende week afwachten. Nu zit ik echt met meerdere dingen in mijn hoofd.
Of ik heb de arts van mijn vorige afspraak verkeerd begrepen (terwijl hij toch echt zei dat ik met 2 weken terug moest komen i.v.m. inplannen van een keizersnede), of mijn dossier is niet bij iedereen bekend/bijgewerkt. Wat op zich heel raar is. Ik heb inmiddels afspraken gehad bij meerdere artsen en die kwamen namelijk wel elke keer terug op de afspraken die gemaakt zijn. De arts van vanmiddag zag ik voor het eerst, dus als mijn dossier niet bijgewerkt is, kan ik hem het ook niet kwalijk nemen. Maar dat lijkt me zo raar, of zou hij mijn dossier niet goed genoeg bekeken hebben?
Ik ben ooit bewust naar het ziekenhuis gekomen voor zwangerschapscontrole, zodat ik ingedeeld kon worden op de POP-poli.Ik zocht duidelijkheid en tot nu toe kreeg ik die altijd, maar nu merk ik dat ik in paniek raak, omdat voor mij ineens de duidelijkheid weg is. Ik kan mijn gevoel hierover nu even niet meer kwijt, het was aan het eind van de middag dat dit gebeurde, dus de arts die ik hierover wilde benaderen, was al niet meer bereikbaar. Ik heb echt zo'n onbestendig buikgevoel en ben het vertrouwen voor nu heel eventjes kwijt. Ik heb eventjes heel hard bij mijn man zitten uithuilen en hij zegt me dat ik me maar niet zo druk moet maken...Niet erg makkelijk als je heel erg de behoefte hebt aan duidelijkheid en die nu in één klap weg is. Ik heb nu besloten om maandag weer terug te bellen en vanaf nu echt maar door één arts behandeld wil worden. Zo weet iedereen waar hij aan toe is.
Bedankt voor het lezen van mijn (misschien onsamenhangende) verhaal, ik moest dit echt even van me afschrijven, want ik zit momenteel alleen thuis en kan nu met niemand anders mijn gevoel delen. Iemand misschien een idee, waardoor ik het weer wat positiever in kan zien Waardoor ik voor even de rust in mezelf weer terug kan vinden?
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Frustratie....
Geen tips, wel een
Soms vergeten ze even dat je gewoon mens bent, ipv een nummertje.
Soms vergeten ze even dat je gewoon mens bent, ipv een nummertje.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Kun je geen afspraak maken bij de arts waarmee je hebt besproken? Want als ik het goed heb gelezen dan heb je een andere gyn gezien dan met wie je het had besproken?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Wat ontzettend naar dat het zo is gelopen! Ik vind het een goed plan dat je maar 1 dokter wil, vooral als dat jou biedt wat je nodig hebt, duidelijkheid. Verder heb ik geen tips voor je maar wilde je wel een dikke knuffel geven.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ja ga ik maandag inderdaad doen, mijn verhaal staat er nogal warrig. Sorry!M@niek schreef:Kun je geen afspraak maken bij de arts waarmee je hebt besproken? Want als ik het goed heb gelezen dan heb je een andere gyn gezien dan met wie je het had besproken?
L!ND@- Kletskop
En thanks voor de knuffels meiden, doet me goed!
L!ND@- Kletskop
Wat vervelend dat er nu wat anders wordt gezegd! Hopelijk heb jij snel duidelijkheid over wat er daadwerkelijk gaat gebeuren.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Hopelijk heb je snel duidelijkheid, het lijkt me vreselijk dat je niet weet waar je aan toen bent.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik herken veel van wat je schrijft. Mijn vorige gyn heeft na mijn bevalling gezegd dat de kans op een volgende natuurlijke bevalling heel klein is, maar mijn huidige gyn wil daar niks van weten en wil dat ik het sowieso probeer.
Hoe bang ik ook ben om natuurlijk te bevallen. Ik probeer ervan uit te gaan dat zij weten wat ze doen.
In jouw geval zou ik zeker een gesprek aanvragen met die andere arts. Al is het maar om duidelijkheid voor jezelf te krijgen. Succes
Hoe bang ik ook ben om natuurlijk te bevallen. Ik probeer ervan uit te gaan dat zij weten wat ze doen.
In jouw geval zou ik zeker een gesprek aanvragen met die andere arts. Al is het maar om duidelijkheid voor jezelf te krijgen. Succes
Gast- Gast
Ik herken het ook wel, met 36 weken werd ik overgedragen aan de vk in het ziekenhuis en alle afspraken die met de gyn waren gemaakt vond zij niet nodig. Ik heb toen gevraagd of ik de volgende afspraak weer met mijn eigen gyn mocht en dit kon gelukkig. (al was het niet meer nodig omdat mijn zoontje een paar dagen later al uit zichzelf kwam).
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: