Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zelfmoord vriend?

+11
Pussycat
Lynn_
loura
Lotus
Alias
Carra
blondie29
Roze Roos
silly-one
Lavendel
Rapunzel
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Lotus za 29 jan 2011 - 20:37

Niet echt netjes om jou zo in onzekerheid te laten zitten...
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel za 29 jan 2011 - 22:01

Alias schreef:Wel rot dat hij je zo in onzekerheid heeft laten zitten, maar misschien heeft hij op het moment heel erg last van depressie en is hij ook even niet zo redelijk. Dit hoeft niet per se met de vriendschap te maken te hebben, maar heeft hij een moment van dat niets hem even kan schelen.

Precies, dat denk ik inderdaad ook. Maar ik weet niet of ik nog behoefte heb aan contact als het dalijk weer beter gaat met hem. Aan de ene kant wil ik hem niet in de steek laten, maar hij doet dat wel met mij. Hij heeft ook nog niet gebeld. Ik kan het me niet voorstellen dat je zo doet maar ik heb dan ook geen last van depressies. En als ik hiermee door ga en hij pleegt vroeg of laat toch zelfmoord (wat er dik in zit) maak ik me weer zo'n zorgen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 22:32

Ik zou een smsje sturen om te zeggen dat je verwacht had dat hij wel teruggebeld zou hebben na gisteren, dat je graag wilt weten waarom jij zo terughoudend is, dat je je enorme zorgen gemaakt hebt, dat je begrijpt dat hij niet goed in z'n vel zit, maar dat dat nog geen reden is om vrienden aan de kant te schuiven. Alleen zou ik dat laatste wel anders verwoorden, want zo'n verwijt gaat ws alleen maar averechts werken, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 22:39

Overigens zou ik geneigd zijn om datgene wat je hierboven zei, wel tegen hem te zeggen. Of het handig is, is een tweede, maar ik zou geneigd zijn om te zeggen dat je door zijn houding van de afgelopen dagen over jullie vriendschap na bent gaan denken en dat je je afvraagt of je de manier waarop hij jou de afgelopen dagen behandeld heeft, wel wil in een vriendschap. Ik bedoel, heel naar dat hij depressief is, maar dat is geen excuus om over jouw zorgen om hem en jouw gevoelens heen te walsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  loura za 29 jan 2011 - 23:12

Vreemde situatie zeg... Ik zou het nu gewoon even laten gaan.. Waarschijnlijk heeft hij het op het moment moeilijk en is hij alleen met zichzelf bezig. Ik zou wachten tot hij zelf contact opneemt
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Lynn_ zo 30 jan 2011 - 0:16

Pff, wat een nare situatie. Gelukkig leeft hij nog (raar om dit zo te typen maar ik weet even niet hoe ik het anders kan zeggen). Ik hoop dat hij snel de telefoon pakt om dit met jou uit te praten. Voorlopig zou ik het balletje even bij hem laten liggen. Sterkte!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel zo 30 jan 2011 - 9:35

Hij heeft me een smsje gestuurd met de vraag waarom ik hem wilde spreken. Ik heb teruggestuurd dat ik me zorgen om hem maakte en dat ik zelfs dacht dat hij dood was omdat hij steeds niet reageerde en zijn moeder die kinderfoto's had geplaatst. Stuurt hij me een smsje terug: "stel je niet zo aan" smile. Ik heb daarna maar niets meer teruggestuurd, hij zoekt het maar uit.


Laatst aangepast door Rapunzel op wo 9 feb 2011 - 7:00; in totaal 1 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 9:51

Oh daar zou ik me heel boos om kunnen maken. Vooral dat 'stel je niet aan'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 9:54

Auxo schreef:Oh daar zou ik me heel boos om kunnen maken. Vooral dat 'stel je niet aan'.

Ja, ik wilde hetzelfde zeggen. Ik snap best dat een depressief persoon rare sprongen kan maken ( ik heb zelf 2 x een depressie gehad ), maar die opmerking is echt beroerd zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 10:00

Je zou bijna zoiets terugsturen als: 'geen wonder dat je zo weinig contacten overhoudt, als je op zo'n manier met gevoelens van mensen omgaat' ...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel zo 30 jan 2011 - 10:04

Dolores schreef:Je zou bijna zoiets terugsturen als: 'geen wonder dat je zo weinig contacten overhoudt, als je op zo'n manier met gevoelens van mensen omgaat' ...


Ja precies, of: "Dat zal ik ook eens zeggen als je me nog eens vertelt dat je zelfmoordgedachtes hebt". Maargoed, ik denk dat hij dat juist wil zijn contacten verbreken. Omdat hij in een depressie zit denk ik dat hij geen behoefte meer heeft aan anderen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 10:08

En ik ben helemaal voor empathie, maar de ander hoeft nog niet over te gaan tot emotionele manipulatie.
Dit is een rotstreek, depressie of geen depressie...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel zo 30 jan 2011 - 10:14

Dolores schreef:En ik ben helemaal voor empathie, maar de ander hoeft nog niet over te gaan tot emotionele manipulatie.

Wat bedoel je hier precies mee?
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 10:17

Dat ik vind dat hij jou emotioneel manipuleert.
Als jij een smsje ontvangt waarin iemand duidelijk maakt dat hij/zij zich bezorgd om je maakt en of je een teken van leven kunt geven, dan reageer jij vást niet hetzelfde als hij nu gedaan heeft....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel zo 30 jan 2011 - 10:22

Nee idd, normaal is het niet.. Maar waarom is dat dan manipulatie? Wat zou hij ermee willen bereiken?
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 10:27

Aandacht, bezorgdheid? Bewijs dat jij blijft en hem niet laat vallen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel zo 30 jan 2011 - 10:36

Dolores schreef:Aandacht, bezorgdheid? Bewijs dat jij blijft en hem niet laat vallen?

Ik denk dat hij me gewoon schuldig wil laten voelen dus dat is inderdaad manipulatie.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Pussycat zo 30 jan 2011 - 20:52

Mensen die zeggen dat ze zelfmoord gaan willen plegen zijn meestal de mensen niet altijd natuurlijk die het juist niet doen, maar wel aandacht nodig hebben.

Hij zegt dit misschien terwijl hij diep van binnen weet dat hij het toch niet zal doen. Maar bedenkt zich niet dat jij je wel echt zorgen kunt gaan maken. Omdat jij wel denkt dat hij het echt zal doen.
Als hij een echte vriend voor je is zal ik hem wel blijven steunen juist nu hij in een depressie zit.
Hij heeft duidelijk aandacht en hulp nodig.
Maar goed dat moet je wel kunnen....en willen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel zo 30 jan 2011 - 23:38

Pussycat schreef:
Als hij een echte vriend voor je is zal ik hem wel blijven steunen juist nu hij in een depressie zit.
Hij heeft duidelijk aandacht en hulp nodig.
Maar goed dat moet je wel kunnen....en willen.

Ik wil hem ook wel steunen, maar hij laat mij een week in onzekerheid zitten als ik een smsje stuur. Daarom vraag ik me af of hij echt op die steun/aandacht/hulp zit te wachten. Ik laat hem maar even voor wat hij is. Als mensen zeggen dat ze zelfmoord willen plegen vind ik dat trouwens altijd toch wel iets om serieus te nemen. Zoiets zeg je niet zomaar. Maar ik begrijp je gedachtegang.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Susan ma 31 jan 2011 - 0:01

Pussycat schreef:Mensen die zeggen dat ze zelfmoord gaan willen plegen zijn meestal de mensen niet altijd natuurlijk die het juist niet doen, maar wel aandacht nodig hebben.

Dat is dus niet waar. Het schijnt dat 80 procent van de mensen die zelfmoord plegen dit van tevoren heeft aangekondigd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 0:29

Pussycat schreef:Mensen die zeggen dat ze zelfmoord gaan willen plegen zijn meestal de mensen niet altijd natuurlijk die het juist niet doen, maar wel aandacht nodig hebben.


Als ik een euro had gekregen voor élke keer dat iemand deze opmerking, alleen al op Yes, geplaatst had terwijl dit een bewezen onwaarheid is kon ik nu elke week nieuwe kleding kopen.
Zoals Susan ook (weer) schrijft, dit is dus NIET waar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Pussycat ma 31 jan 2011 - 0:37

Serieus? Overal wordt altijd geroepen dat het zo is.
En als ik nadenk ik mijn omgeving ken ik 3 mensen die zelfmoord hebben gepleegd en alle 3 hebben ze het nooit aangekondigd zeg maar... Totaal onverwacht.
Dus ik geloofde het eigenlijk wel dat veel mensen het wel zeggen, maar dat die het juist niet doen.


Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Makamba ma 31 jan 2011 - 0:46

Susan schreef:
Pussycat schreef:Mensen die zeggen dat ze zelfmoord gaan willen plegen zijn meestal de mensen niet altijd natuurlijk die het juist niet doen, maar wel aandacht nodig hebben.

Dat is dus niet waar. Het schijnt dat 80 procent van de mensen die zelfmoord plegen dit van tevoren heeft aangekondigd.

Inderdaad. Bij ons in de familie is het zelfs voorgekomen dat het gezegd is en dat het vlak daarna is gebeurd. Ik ben dus ook altijd erg voorzichtig met dit soort dingen en zie het dus absoluut niet als het nodig hebben van aandacht.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 0:52

Susan schreef:
Pussycat schreef:Mensen die zeggen dat ze zelfmoord gaan willen plegen zijn meestal de mensen niet altijd natuurlijk die het juist niet doen, maar wel aandacht nodig hebben.

Dat is dus niet waar. Het schijnt dat 80 procent van de mensen die zelfmoord plegen dit van tevoren heeft aangekondigd.
Inderdaad, al zal dat ook veel in hints zitten denk ik..

Een vriend van me heeft in september zelfmoord gepleegd.. Achteraf heeft hij ontzettend veel hints gegeven..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  me-girl ma 31 jan 2011 - 6:39

Mijn exvriend heeft 5 jaar terug toen ik 15 jaar was ook zelfmoord gepleegd nadat ik het uitgemaakt had, en hij gaf nooit hints.. Achteraf hoor je wel allemaal van die verhalen.. Maar toch..

K*t blijft het sowieso om zoiets mee te maken..

En ik vind het echt een gemene actie wat die vriend van jou gedaan heeft!!
me-girl
me-girl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 82
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : provincie groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? - Pagina 2 Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum