Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zelfmoord vriend?

+11
Pussycat
Lynn_
loura
Lotus
Alias
Carra
blondie29
Roze Roos
silly-one
Lavendel
Rapunzel
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel za 29 jan 2011 - 8:31

Pff, ik moet even iets van me aftypen. Ik voel me verward en gespannen tegelijk omdat ik denk dat een vriend van mij zelfmoord heeft gepleegd. We spraken elkaar enkele keren per week en ik wist dat hij af en toe aan depressies leed. Hij wilde daar echter geen hulp voor zoeken en had het liever niet over hoe hij zich voelde. Een tijdje geleden heeft hij me verteld dat hij een serieuze zelfmoordgedachte had. Ik reageerde daar best geschokt op en probeerde hem op andere gedachten te brengen. Daarna leek het weer beter met hem te gaan dus heb ik die gedachte een beetje aan de kant kunnen zetten. Nu heb ik hem vorige week zaterdag voor het laatst gesproken op msn. Er leek niets aan de hand. We hebben geen meningsverschillen gehad, het was gewoon zoals altijd.
Sindsdien heb ik niets meer van hem vernomen. Heb al meerdere keren gebeld en gesmst maar er is niet gereageerd (terwijl hij dat normaal wel altijd doet). Omdat hij nog thuis woont heb ik zojuist ook naar zijn huistelefoon gebeld in de hoop zijn moeder te spreken maar ook daar werd niet opgenomen. Ik zag wel op zijn moeders facebook dat ze kinderfoto's van hem had geplaatst met als ondertitel: "herinneringen". Meer kon ik niet zien omdat haar profiel is afgeschermd en ik ken haar verder niet. Ik vrees hierdoor het ergste. Ik heb er gewoon slapeloze nachten van. Hoop zo dat het niet waar is.... Sad


Laatst aangepast door L1nda op zo 30 jan 2011 - 10:17; in totaal 1 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Lavendel za 29 jan 2011 - 8:34

Oh wat een nare situatie.. Ken je anders mensen die hem ook kennen? Of toch even langs zn huis gaan?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  silly-one za 29 jan 2011 - 8:35

Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen, maar wat ik wel wil zeggen is ga op zoek naar iemand die je meer kan vertellen. Nu zit je in een onzekerheid waar je gek van wordt en dat is slopend. Misschien dat je toch zijn moeder via FB een prive bericht kan sturen omdat jij je zorgen maakt. Of iemand anders die dicht bij hem staat en jou meer duidelijkheid kan geven.

Ik hoop echt voor jou dat het niet zo is maar ik wil je wel een zelfmoord vriend? 699888 geven.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Roze Roos za 29 jan 2011 - 8:39

Lavendel schreef:Oh wat een nare situatie.. Ken je anders mensen die hem ook kennen? Of toch even langs zn huis gaan?

+1 Wat vreselijk, ik kan mij goed voorstellen dat je het denkt, kijkend naar wat je schrijft.
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel za 29 jan 2011 - 8:47

Ik ken hem via een oude vriendengroep, maar eigenlijk zijn wij de enige twee vrienden die zijn overgebleven in dat groepje. Verder hebben we geen gezamenlijke vrienden meer daarom sprak ik hem het laatste half jaar ook eigenlijk alleen nog maar op msn, maar dus wel regelmatig. Ik zit er ook over te denken om langs zijn huis te gaan, maar ik vind het zo eng! Ten eerste ken ik zijn familie niet en wat nou als hij echt dood blijkt te zijn? En aangezien ze de huistelefoon niet opnemen, verwacht ik ook niet dat er iemand de deur open doet. Maargoed, misschien dat ik dat over een paar dagen wel doe. Dankjewel voor jullie reacties, het maakt me iets rustiger om er hier over te praten.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 8:51

Heeft hij ooit door laten schemeren dat zijn ouders van zijn problemen en gemoedstoestand weten? Zo ja, dan zou ik zijn moeder een privé-bericht via Facebook sturen. Dan kun je aangeven dat je je zorgen maakt. Als je ook maar enigzins het idee hebt dat zijn ouders niet van zijn gemoedstoestand weten, dan zou ik de voors en tegens goed tegen elkaar afwegen. Misschien is er wel niets aan de hand (is z'n telefoon gestolen oid), en breng je dan een balletje aan het rollen waarvan je vriend liever had gezien dat hij stil bleef liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel za 29 jan 2011 - 8:51

Ik stuur zijn moeder wel een privé berichtje op facebook, dat is op dit moment het minste wat ik kan doen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel za 29 jan 2011 - 8:54

Ik weet niet in hoeverre zijn ouders op de hoogte zijn van zijn gemoedstoestand, maar wel dat zijn moeder ook last heeft van depressies. Ik vind het daarom lastig wat ik er allemaal in moet zetten maar ik hou het er denk ik maar bij dat ik hem meerdere malen geprobeerd heb te bereiken maar niets gehoord heb en of zij misschien meer weet.

Maar ik zit inderdaad ook met dat andere. Als ik bij zijn moeder ga informeren, weet ik niet of hij het zo leuk zal vinden als hij via zijn moeder moet horen dat ik me ongerust maak. Beetje dubbel allemaal...
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel za 29 jan 2011 - 8:58

Ik heb trouwens nog iets bedacht, iemand die ik ken kan op het werk in het Gemeenteregister kijken ik denk dat ik dat ga vragen, maar dan moet ik helaas wel wachten tot maandag Neutral


Laatst aangepast door L1nda op za 29 jan 2011 - 9:00; in totaal 2 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Roze Roos za 29 jan 2011 - 8:59

Gewoon zijn moeder een berichtje sturen, hoe je het ook went of keert, maak je je zorgen. Wellicht niet helemaal leuk als ie het hoort via zijn moeder, maar aan de andere kant..
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Roze Roos za 29 jan 2011 - 9:00

L1nda schreef:Ik heb trouwens nog iets bedacht, iemand die ik ken kan op het werk in het Gemeenteregister kijken ik denk dat ik dat zometeen even ga vragen, maar dan moet ik helaas wel wachten tot maandag Neutral

Dat duurt nog wel even ja.. Heeft hij geen FB of Hyves, vaak zijn berichten over overlijden, als dat het geval is, wat niet te hopen is, erg snel..
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel za 29 jan 2011 - 9:02

Roze Roos schreef:
L1nda schreef:Ik heb trouwens nog iets bedacht, iemand die ik ken kan op het werk in het Gemeenteregister kijken ik denk dat ik dat zometeen even ga vragen, maar dan moet ik helaas wel wachten tot maandag Neutral

Dat duurt nog wel even ja.. Heeft hij geen FB of Hyves, vaak zijn berichten over overlijden, als dat het geval is, wat niet te hopen is, erg snel..

Dat heeft hij wel, maar hij is niet bepaald actief op beide sites, het laatste berichtje op hyves stamt uit 2009. Als ik zijn moeder was zou ik het er even opzetten als hij is overleden, of het profiel verwijderen maar dat is (nog) niet gebeurd.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Roze Roos za 29 jan 2011 - 9:03

Ai ok.. Hm, wat een lastige situatie zeg! En nog een poging doen om naar zijn huis te bellen?
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Roze Roos za 29 jan 2011 - 9:04

En anders, misschien heeel cru hoor, maar via google? Mocht er een overlijdensadvertentie in de krant hebben gestaan ofzo dan is die wel te vinden via google.
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel za 29 jan 2011 - 9:06

Roze Roos schreef:En anders, misschien heeel cru hoor, maar via google? Mocht er een overlijdensadvertentie in de krant hebben gestaan ofzo dan is die wel te vinden via google.

Heb ik al gezocht, maar niets gevonden. Misschien kijk ik wel op de verkeerde site. En niet iedereen zet trouwens een advertentie, zeker niet bij zelfmoord. Ik zal zo nog eens bellen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Roze Roos za 29 jan 2011 - 9:08

Nee, dat is waar... Bah wat naar meisje! Hopelijk heb je snel duidelijkheid, wat het voor duidelijkheid dan ook mag zijn!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel za 29 jan 2011 - 9:16

Hij leeft nog. Very Happy
Ik kreeg zijn moeder aan de lijn, ze liep naar boven en hij wilde me niet spreken, ze zei dat hij me terug zou bellen.
Nou, leuk... Snap niet waarom hij ineens zo doet maar we horen het zo wel als hij terug belt.

edit: WAT EEN *** STREEK EIGENLIJK!!


Laatst aangepast door L1nda op za 29 jan 2011 - 9:19; in totaal 1 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  blondie29 za 29 jan 2011 - 9:17

heb je waarschijnljik allang gedaan, maar geen berichtjes op zijn hyves als hij dat heeft of bij zn vrienden, of facebook?
blondie29
blondie29
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 47
Punten : 63
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Carra za 29 jan 2011 - 9:22

Pfff, gelukkig zeg. Wat een eikel om jou zo in onzekerheid te laten. Zo zonder reden.

Maar goed, dat is later zorg! Nu alleen even opluchting!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Roze Roos za 29 jan 2011 - 9:23

Carra schreef:Pfff, gelukkig zeg. Wat een eikel om jou zo in onzekerheid te laten. Zo zonder reden.

Maar goed, dat is later zorg! Nu alleen even opluchting!

+1!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Rapunzel za 29 jan 2011 - 9:25

Ja precies, dit had ik ook niet echt achter hem gezocht. Begin nu wel aan de vriendschap te twijfelen. Hij had op zijn minst een berichtje terug kunnen sturen toen ik liet weten dat ik ongerust was. En hij heeft nog steeds niet gebeld.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Roze Roos za 29 jan 2011 - 10:40

Dat was wel zo netjes geweest ja.. Heb je al wat gehoord?
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 12:04

Niet netjes van hem, maar fijn dat hij nog leeft.

Heeft hij inmiddels al contact opgenomen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Alias za 29 jan 2011 - 14:56

Gelukkig leeft hij inderdaad nog! Pff dat is wel even een opluchting. Wel rot dat hij je zo in onzekerheid heeft laten zitten, maar misschien heeft hij op het moment heel erg last van depressie en is hij ook even niet zo redelijk. Dit hoeft niet per se met de vriendschap te maken te hebben, maar heeft hij een moment van dat niets hem even kan schelen.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 20:27

L1nda schreef:Hij leeft nog. Very Happy
Ik kreeg zijn moeder aan de lijn, ze liep naar boven en hij wilde me niet spreken, ze zei dat hij me terug zou bellen.
Nou, leuk... Snap niet waarom hij ineens zo doet maar we horen het zo wel als hij terug belt.

edit: WAT EEN *** STREEK EIGENLIJK!!

Ik wou al zeggen, je kunt toch gewoon op de huistelefoon bellen en naar hem vragen? Dan hoor je vanzelf hoe of wat als er echt iets aan de hand is. Maar goed, gelukkig leeft hij nog. Idd een beetje apart om je ineens zo te negeren...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfmoord vriend? Empty Re: zelfmoord vriend?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum