Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe serieus moet ik dit nemen? (zelfmoord)

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe serieus moet ik dit nemen? (zelfmoord) Empty Hoe serieus moet ik dit nemen? (zelfmoord)

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:11

Hoe serieus zouden jullie dat nemen, als iemand dingen in die richting zegt. Niet subtiel, maar 'binnenkort pleeg ik zelfmoord' en dat soort dingen.

Snap dat het opzich een doelloze vraag is en weet dat veel mensen van mening zijn dat als mensen het zo duidelijk aangeven het vaak loos alarm is. Maar toch.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe serieus moet ik dit nemen? (zelfmoord) Empty Re: Hoe serieus moet ik dit nemen? (zelfmoord)

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:15

Het ligt eraan wie het zegt en hoe het gezegd wordt. Een ex van mij heeft het geroepen dat hij dat ging doen als ik het uitmaakte, maar hij leeft toch echt nog steeds en deed het puur om mij te chanteren.

Gast
Gast

Hoe serieus moet ik dit nemen? (zelfmoord) Empty Re: Hoe serieus moet ik dit nemen? (zelfmoord)

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:15

Ligt helemaal aan de situatie. Is dit iemand met een beetje een dramatische inslag of een nuchter persoon die dit wel eens heel serieus zou kunnen menen?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:16

Mijn moeder zegt altijd dat mensen die het zeggen, het vaak niet doen.
Neemt niet weg dat het natuurlijk hartstikke rot is als iemand dat zegt. Heeft die persoon iemand waar hij/zij goed mee kan praten? Anders zou ik daar toch op aansturen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:16

Uit eigen ervaring weet ik dat mensen die het roepen, het niet per se niet doen...zoals sommige mensen zeggen. Ik heb zelf ook in die situatie met mezelf gezeten en ik was bloedserieus. En op dit moment roept mijn vader het (zie ook mijn topic, mijn vader wil niet meer). Ik neem dat bloedserieus.

Er is alleen niets wat je kunt doen. Helemaal niets. Behalve hulp zoeken voor diegene....

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:22

_Leaf_ schreef:Uit eigen ervaring weet ik dat mensen die het roepen, het niet per se niet doen...zoals sommige mensen zeggen. Ik heb zelf ook in die situatie met mezelf gezeten en ik was bloedserieus. En op dit moment roept mijn vader het (zie ook mijn topic, mijn vader wil niet meer). Ik neem dat bloedserieus.

Er is alleen niets wat je kunt doen. Helemaal niets. Behalve hulp zoeken voor diegene....

Ik zou niet weten hoe, ik heb hem jaren niet gesproken (ex) en ook geen idee dus meer wie er er verder in zijn leven is en heb dus geen andere 'lijntjes'.

Wat verschrikkelijk naar voor je leaf, van je vader. Heel veel sterkte, al zijn dat loze woorden. Denk ook aan jezelf!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:27

Dankjewel Reva. Ik probeer ook zeker aan mezelf te denken! Jij ook veel sterkte...Roept hij dat tegen jou of in het algemeen?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:30

_Leaf_ schreef:Dankjewel Reva. Ik probeer ook zeker aan mezelf te denken! Jij ook veel sterkte...Roept hij dat tegen jou of in het algemeen?

Jij hij smst onder andere dat soort dingen. Geen idee of hij dat ook tegen iemand anders doet. Maar soms denk ik je doet echt gestoord en dan heb ik de neiging om te denken ga je gang ook maar, zoek het uit Embarassed. En op andere momenten heeft het zo'n andere toon ofzo..dat hij gewoon geen geluk kan vinden en alleen bang is om het te doen en of ik hem niet haat omdat hij mij -jaren terug- nogal pijn heeft gedaan en ik hem daarom nu ook niet liever dood zou zien, etc.

Gast
Gast

Bericht  NerdChic ma 27 dec 2010 - 10:37

Reva_ schreef:
_Leaf_ schreef:Dankjewel Reva. Ik probeer ook zeker aan mezelf te denken! Jij ook veel sterkte...Roept hij dat tegen jou of in het algemeen?

Jij hij smst onder andere dat soort dingen. Geen idee of hij dat ook tegen iemand anders doet. Maar soms denk ik je doet echt gestoord en dan heb ik de neiging om te denken ga je gang ook maar, zoek het uit Embarassed. En op andere momenten heeft het zo'n andere toon ofzo..dat hij gewoon geen geluk kan vinden en alleen bang is om het te doen en of ik hem niet haat omdat hij mij -jaren terug- nogal pijn heeft gedaan en ik hem daarom nu ook niet liever dood zou zien, etc.

Ik vind het vooral vreemd dat hij jou dan smst als je hem al jaren niet gesproken hebt!
Wel vervelend want jij weet je natuurlijk ook geen raad en hoe serieus je dit moet oppakken. Vaak is het indd een schreeuw om aandacht als het zo hardop geroepen wordt.
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:58

Ik zou gewoon niet meer reageren Reva. Blijkbaar wil hij dat, en als hij serieus is, jij kan hem niet helpen. Er valt jou ook niks te verwijten als hij het wel doet. Dat hij van jou wil horen of jij hem dood wil hebben klinkt alsof hij redenen aan het zoeken is. Geef hem die niet.

Gast
Gast

Bericht  NerdChic ma 27 dec 2010 - 11:01

_Leaf_ schreef:Ik zou gewoon niet meer reageren Reva. Blijkbaar wil hij dat, en als hij serieus is, jij kan hem niet helpen. Er valt jou ook niks te verwijten als hij het wel doet. Dat hij van jou wil horen of jij hem dood wil hebben klinkt alsof hij redenen aan het zoeken is. Geef hem die niet.
Of dat hij gewoon heel erg graag aandacht van haar wilt, en dit zoekt op de manier die het meeste indruk maakt en waarvan hij weet dat zij er op zal reageren.
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 11:13

NerdChic schreef:
_Leaf_ schreef:Ik zou gewoon niet meer reageren Reva. Blijkbaar wil hij dat, en als hij serieus is, jij kan hem niet helpen. Er valt jou ook niks te verwijten als hij het wel doet. Dat hij van jou wil horen of jij hem dood wil hebben klinkt alsof hij redenen aan het zoeken is. Geef hem die niet.
Of dat hij gewoon heel erg graag aandacht van haar wilt, en dit zoekt op de manier die het meeste indruk maakt en waarvan hij weet dat zij er op zal reageren.

Dat is waar, al moet ik zeggen dat het contact heel normaal was, tot nu toe dan. Ik weet dat het niet mijn 'schuld' is, maar toch vind ik het wel een naar idee.

Thanks in ieder geval dames smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 11:29

Mijn ex riep dat, maar dat was puur om aandacht te trekken.

Gast
Gast

Bericht  Sunny87 ma 27 dec 2010 - 11:32

Niet om je bang te maken maar iemand die ik kende riep bij elke vrouw die weg bij hem wou, Ik maak me van kant, laatste keer heeft hij dat daadwerkelijk gedaan.
Zo zie je maar sommige doen het echt en sommige niet.

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Susan ma 27 dec 2010 - 13:16

Ik heb ooit bij een vak psychologie op de universiteit geleerd dat van de mensen die zelfmoord plegen, 80 procent het van tevoren aankondigt, dus dat mensen die het roepen het niet doen is niet waar. Verder ligt het aan de situatie wat ik precies zou doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 21:42

Het hangt er vanaf wie het zegt en onder wat voor omstandigheden het gezegd zou worden.

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 ma 27 dec 2010 - 22:18

Ik ben 't hier mee eens.

Heb je 'm al gevraagd waarom hij dit soort dingen met jou bespreekt? Verwacht hij hulp van je? Wil hij alleen z'n verhaal kwijt? Of zoekt hij idd (jouw) aandacht?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  pinklady85 ma 27 dec 2010 - 22:52

Angela_1986 schreef:

Ik ben 't hier mee eens.

Heb je 'm al gevraagd waarom hij dit soort dingen met jou bespreekt? Verwacht hij hulp van je? Wil hij alleen z'n verhaal kwijt? Of zoekt hij idd (jouw) aandacht?

Ik ben het er ook mee eens.
Je kunt hem niet helpen, en als hij het wel doet is het niet jou schuld. _Leaf_ heeft gelijk.
Ik zal alleen wel vragen waarom hij dit soort dingen met jou bespreekt.

pinklady85
pinklady85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 136
Punten : 153
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 23:19

Dat is een goede vraag idd, waarom hij het specifiek tegen mij zegt, daar heb ik stom genoeg nog niet aan gedacht om het te vragen.

Susan: jeetje, wat een hoog percentage! Dat staat nogal recht tegenover het idee wat veel mensen hebben denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: